| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 28.01.2013 04:06 Post subject: |
|
|
| Tror han er kapabel til å vokse inn i den rollen. Tviler på at han får spille nok til at han gjør det. |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 28.01.2013 04:06 Post subject: |
|
|
Berntsen har jo vokst opp i indreløperrollen.
Uansett, Daniel Fredheim Holm – ikke spesielt god, Cleopetre? Tull, han var en av de bedre i fjor. Var også i sin tid teknisk sett ving i Vålerenga. Han opererte i alle fall ofte offensivt ute på venstre, som en ving i 4-3-3 ville gjort.
Han kan være god som indreløper også, alt ettersom hvor god sammensetningen av midtbanen blir. I tillegg til at han løser de defensive pliktene som kanskje hviler mere på ham som indreløper kontra venstrekant/ving/hengende spiss. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 28.01.2013 09:04 Post subject: |
|
|
| I alle gode årganger med 4-3-3 i RBK har det vært en harabikkje ala Øyvind Leonardsen og Roar Strand som har kommet på de dype løpene for å brekke opp motstanderforsvaret og som har hatt stor defensiv arbeidskapasitet. Det er helt åpenbart at Dockal ikke har dette i seg og da klarer jeg ikke å se Fredheim Holm som en permanent løsning som indreløper. Jeg tror dette er en løsning i påvente på en Mix som man håper skal kunne vokse seg inn i en slik rolle, selv om Mix er mer ballsøkende spiller. |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 01.02.2013 08:32 Post subject: |
|
|
| DFH klar for VIF. Synd, en spiller jeg likte veldig godt. Lykke til videre. |
|
| Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 01.02.2013 08:36 Post subject: |
|
|
Hvor har du det fra? Link? _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
| Back to top |
|
 |
SvennO Rutinert
|
|
| Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 01.02.2013 08:44 Post subject: |
|
|
| Redd han blir en suksess. |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 01.02.2013 08:46 Post subject: |
|
|
Hmm. En god spiller i fin alder. Scorer for få mål etter min smak, men reka får mye valuta for millionen sin her.
Lykke til videre, bare ikke mot oss. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 01.02.2013 09:03 Post subject: |
|
|
| Må si som i den andre tråden - det er nok best for alle parter at han drar hjem. En god spiller og en kjempebra personlighet, men "nye" Rosenborg er ikke veldig god match for hans del. Konkurransen er også stor i hans eventuelle posisjon, som jeg mener er ving. |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 01.02.2013 09:10 Post subject: |
|
|
| Synd for DFH at Schwabe er i RBK da. Men tror det er riktig for alle parter, han ville nok ikke spilt alt for mye i år uansett. |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 01.02.2013 09:10 Post subject: |
|
|
| F&%#. Likte Holm. God spiller som jeg er redd vil styrke VIF betraktelig. Han var nok bak Mikkelsen og Tarik i køa, men han er en ypperlig backup. Er tynt med backup av en viss kvalitet i frontrekka |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 01.02.2013 09:20 Post subject: |
|
|
| Helt greit. Det var vel også snakk om noen kontraktsklausuler som nærmer seg å bli utløst, så RBK "tjener" nok en del mer på dette enn den millionen i overgangssum det er snakk om her også tenker jeg. Fornuftig avgjørelse. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 01.02.2013 09:31 Post subject: |
|
|
Men har vi da back-up på begge vingene? Nå står vi igjen med Mikkelsen, Tarik, Alas og.....Midtsjø, kanskje? Eller Jonas?
edit: Chibbe, selvsagt. Da er det jo greit. Men forsvinenr Alas blir det fort litt tynt igjen. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 01.02.2013 09:42 Post subject: |
|
|
| Hvor bra salget er avhenger av detaljer som ingen sitter med. Det er greit å selge DFH dersom han ikke vil forlenge uten å være tiltenkt en rolle på førstelaget. Man frigjør lønnsutgifter og får inn litt penger. Samtidig tillater man en medaljekandidat å gjøre et varp. DFH er verdt langt mer enn den millionen det er snakk om. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 01.02.2013 10:00 Post subject: |
|
|
Er nesten litt trist, dette. Han har blitt en av mine favoritter i dagens stall, både på og utenfor banen.
Skjønner likevel at det trolig er til det beste for alle parter, gitt at VIF ikke klarer å fucke opp fysikken hans igjen, da. Schwabe sin jobb kan fort ha vært forgjeves om de gjør mye feil.
Ønsker uansett DFH lykke til. Sjelden at en spiller kan gå til en rival med såpass høyt hevet hode. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 01.02.2013 10:02 Post subject: |
|
|
Helt greit, passer ikke inn i 4-3-3 og bekrefter trenden om at Reka henter inn gamle travere for å få suksess. Neste inn er vel Grindheim. Spilleren er god, men gjør for lite av seg, scorer ikke mål osv. Lykke til nede i husklynga innerst i Oslofjorden. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 01.02.2013 10:15 Post subject: |
|
|
| Riktig og selge, rett og slett! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.02.2013 10:18 Post subject: |
|
|
| Trist, for flott fyr og herlig spillertype. Også riktig, selv om jeg gjerne kunne tenkt meg å ha ham som backup. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 01.02.2013 10:21 Post subject: |
|
|
Mixed feelings, her også! Men deler synet til ace. For sånn kynisk sett, er han vel én av de spissene i Rosenborg som har scoret færrest mål? Da holder det bare ikke at gutten er «gulle god» som individ.
Også greit at Oslo-gutten reiser hjem igjen til enga, synes jeg. Stor klubb, kjente omgivelser og 4-4-2, som nok passer ham bedre enn 4-3-3, vil jeg tro. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 01.02.2013 10:39 Post subject: |
|
|
| doffen wrote: | | F&%#. Likte Holm. God spiller som jeg er redd vil styrke VIF betraktelig. Han var nok bak Mikkelsen og Tarik i køa, men han er en ypperlig backup. Er tynt med backup av en viss kvalitet i frontrekka |
Er det jeg også tenker. I vår gullalder var vel bredden en av våre styrker, og jeg så tendenser til en oppbygning av dette i år. Forstår for så vidt salget, men synes det er veldig synd at bredden minskes. Vi får håpe Midtsjø kan fylle rollen til DFH. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 01.02.2013 10:48 Post subject: |
|
|
| DFH er i din "prime time" nå, og for første gang på mange år er han skadefri og har vært det over en lang periode. Jeg skjønner godt at han ikke ønsker å bruke denne delen av karrieren på å være backup. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 01.02.2013 10:54 Post subject: |
|
|
Det beste jeg kan si om DFH i perioden hos oss er at han ikke har vært så mye skadet som tidligere. Ikke en dårlig spiller, men har ikke utmerket seg heller. Passer ikke spesielt godt inn i 4-3-3.
God løsning. |
|
| Back to top |
|
 |
Lynvingen Junior
|
Posted: 01.02.2013 10:57 Post subject: |
|
|
DFH har noe uforløst over seg, og tror som flere andre her at dette kan bli sesongen hans. Han var bedre i fjor enn første sesongen for oss, og tror han blir enda bedre i år. Har teknikk og blikk blant de ypperste i Norge, men mangler selvsagt tempo og duellstyrke.
Det som allikevel er helt klart er at han ikke er noen 4-3-3 spiller, er selvsagt også derfor han får gå nå. Han har verken hurtighet eller aggresivitet nok til å spille ving. Egentlig ganske begrenset mtp rolle, i mine øyne er han offensiv midt rett bak spissene, dvs Veigar Pall-rollen. I Enga er det relativt stor konkurranse på den plassen (Fellah, Bojan ++) så er spent på om han får tid til å vokse seg inn på laget. Hadde jeg vært Fredheim tror jeg heller jeg ville valgt et litt mindre profilert lag med garantert spilletid, men DFH er vel kanskje ikke den mest ambisiøse spilleren jeg vet om..sikkert fornøyd med å komme til Oslo. |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 01.02.2013 10:58 Post subject: |
|
|
De fleste av oss som har fulgt karrieren til DFH så vel dette komme.
Var vel på utgående kontrakt, og som andre har nevnt her en del klausuler liggende klare for fall.
1 million høres derimot litt lite ut syns jeg for en spiller av hans kaliber, selv med utgående kontrakt og klausuler/lønn osv.
DFH var for meg en av de toneangivende sist år, en du kunne se ville få ting til å løsne med tanke på mål/assist.
Men det har jo også verdt hovedproblemet hans i RBK, han har rett og slett ikke scoret nok ei heller kommet med nok assist.
Hvor mye av den skylda vi skal legge på JJ får være unevnt, men ønsker DFH lykke til i VIF med unntak av når de spiller mot oss:) _________________ Fremad, menn av Nidaros! Til Europa! |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 01.02.2013 11:03 Post subject: |
|
|
| Quote: | | 1 million høres derimot litt lite ut syns jeg for en spiller av hans kaliber, selv med utgående kontrakt og klausuler/lønn osv. |
Engen visste garantert om klausulen og de visste at RBK ikke kunne bruke han i flere kamper. I tillegg ville spilleren selv flytte hjem til Oslo og han er på utgående kontakt.
Med det som utgangspunkt for forhandlinger så er jeg overrasket over at man fikk noenting egentlig, vi hadde jo absolutt ingen kort på handa. Eneste pressmiddelet ville vært at vi kunne satt spilleren på tribunen i 11 mnd.
DFH er en svært skadeutsatt spiller som ikke egentlig er spesialisert for noen roller i noen systemer. Kanskje best som hengende spiss, men ikke godt nok overblikk, bra nok rykk eller målfarlig nok til det heller. God på mye, men ikke god nok på noe. Fantastisk backup, men langt unna noen startplass i år for oss.
Lykke til i Oslo Daniel, får håpe de er forsiktig med kroppen din.  |
|
| Back to top |
|
 |
|