English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Joar Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 61, 62, 63 ... 326, 327, 328  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 18.01.2013 19:22    Post subject: Reply with quote

"Hårreisende naivt" var ikke et ordrett sitat, men jeg registrerer at enkelte avfeier det som tåpelig å ha tro på dette før vi er igang, samtidig som de selv dømmer alt nord og ned før en eneste kamp er spilt.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 18.01.2013 19:45    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Fra kilder jeg ser på som svært kompetente har jeg hørt at han hadde klare mangler i detaljcoachinga i formasjon i Ranheim-tida. Dette kan han selvfølgelig ha forbedret seg på, og det håper jeg virkelig.

Det virker også som at Wiggen blir en veldig verdifull støttespiller på dette området?
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 18.01.2013 19:47    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg håper han også kan gå inn på detaljer i formasjonsøkter offensivt, uten at jeg har noen vid kjennskap til dette. Rent konkret så dreide problemet min bekjente observerte på formasjonsøkt med Ranheim bl.a. om at indreløper brukte feil fot i medtak ved frispilling fra midtstopper, noe som førte til dårlig vinkel for å skape 2v1 på kant - og at PJH ikke klarte å se/korrigere dette i løpet av en lang økt. Men som sagt, lenge siden, og Perry kan absolutt ha lært mye siden den gang!

Men det er der litt av skepsisen min mot at han sier at høyrebeint venstreback er "helt greit" og. Å spille fri indreløper i medløp med høyrefoten fra venstrebackposisjon er... ekstremt vanskelig, og man må helst da benytte utsiden av foten, med den risikoen det innebærer.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 18.01.2013 20:08    Post subject: Reply with quote

André Bergdølmo var også høyrebeint. Funka likevel greit nok det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 18.01.2013 20:11    Post subject: Reply with quote

Jepp, det kan fungere, om man tilpasser spillet etter det, noe NAE gjorde når han hadde "feilfotede" spillere på sidene. Jeg håper bare at man ser dette, og ikke prøver på akkurat det samme uavhengig av hvilke spillere man har der Smile
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 18.01.2013 20:21    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
"Hårreisende naivt" var ikke et ordrett sitat, men jeg registrerer at enkelte avfeier det som tåpelig å ha tro på dette før vi er igang, samtidig som de selv dømmer alt nord og ned før en eneste kamp er spilt.

Jeg ser du sier dette, men jeg har ikke registrert det samme som deg. Jeg registrerer at noen er skeptiske ja, og uttrykker dette. Du må da tåle at folk er uenige og har forskjellige forventninger.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Spartacus
Veteran

PostPosted: 18.01.2013 21:09    Post subject: Reply with quote

BBQsaus wrote:
Skjønner ikke hvorfor noen alltid må være misfornøyde. Jeg tipper at hvis Perry tar gull denne sesongen er ikke det bra nok for mange her heller. Han har sikkert ikke bevist nok, og må minst vinne et par sesonger til for å vise at han faktisk er en god trener. Hvis han så gjør dette, kommer folk til å peke på at han har en mye bedre stall enn andre lag i Tippeligaen, og at det derfor ikke er noen stor bragd. Litt som i Hoftun-tråden Smile

Stort sett altid glad, men det hender jeg er kritisk. I dette tilfelle var jeg kritisk til ansettelsen av Perry. Dette var på bakgrunn av hans meritter, hans fotballfilosofi, og i det hele tatt matchen Perry - RBK.

Jeg går ikke tilbake på dette bare på grunnlag av et par intervjuer og spillerkjøp. Det er jo helt sprøtt. Jeg forventer heller ikke at dette skal være en mellomsesong. Vi har den beste stallen, og det beste handlingsrommet. Seriegull er det eneste godkjente, og med en nogenlunde brukbar trener bør dette nesten være plankekjøring.

Klarer vi dette skal jeg begynne å tilbe Perry, men ikke på bakgrunn av et par intervjuer. Jeg frykter Perry er litt lik han her:

http://www.youtube.com/wa...vk2wNWmB20
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 18.01.2013 23:06    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:

Jeg ser du sier dette, men jeg har ikke registrert det samme som deg. Jeg registrerer at noen er skeptiske ja, og uttrykker dette. Du må da tåle at folk er uenige og har forskjellige forventninger.

Ditto. Jeg glemte at man ikke er et fullverdig rbkweb-medlem før man er kritisk og opposisjonell for kritikken og opposisjonens egen skyld. Da har man også bedre kort på hånda den dagen Perrys lag presterer dårlig.
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 18.01.2013 23:16    Post subject: Reply with quote

Vi spiller ikke poker.
Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 18.01.2013 23:23    Post subject: Reply with quote

Når vi ser ting som ikke helt stemmer, kan vi ikke bare få knerten til å gå å si det til Perry?
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 18.01.2013 23:25    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Ditto. Jeg glemte at man ikke er et fullverdig rbkweb-medlem før man er kritisk og opposisjonell for kritikken og opposisjonens egen skyld.

Men i herrens navn, det er da ingen som nekter folk å være optimistiske. Du ser spøkelser på høylys dag. Ta en chillpill.

Fullverdig rbkweb-medlem... hjelp.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 18.01.2013 23:56    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
"Hårreisende naivt" var ikke et ordrett sitat, men jeg registrerer at enkelte avfeier det som tåpelig å ha tro på dette før vi er igang, samtidig som de selv dømmer alt nord og ned før en eneste kamp er spilt. +
Oppmannen skrev:
Ditto. Jeg glemte at man ikke er et fullverdig rbkweb-medlem før man er kritisk og opposisjonell for kritikken og opposisjonens egen skyld.

Visst du tenker deg om litt, så vet du at dette ikke er sant. rbkweb har da aldri vært et ensidig meningsmessig forum, i alle tråder finner du de som er enig og uenig, så hvorfor du føler deg som en annenrangs rbkweb`er skjønner jeg ikke en pøkk av.
Når det gjelder troen på fremtiden etc. så mener jeg personlig at det er legitimt å ha endel reservasjoner om både det ene og det andre, måtte det gjelde ansettelse av trener, EH og annet i de siste årene. Men selv om vi kanskje er uenige om hvordan ting skal gjøres, må du ikke tro et sekund annet en at vi alle ønsker RBK alt vel, deg inkludert Smile
Go-GO RBK

Last edited by Bullseye on 19.01.2013 01:28; edited 1 time in total
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 19.01.2013 00:46    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Rent konkret så dreide problemet min bekjente observerte på formasjonsøkt med Ranheim bl.a. om at indreløper brukte feil fot i medtak ved frispilling fra midtstopper..., ... Å spille fri indreløper i medløp med høyrefoten fra venstrebackposisjon er... ekstremt vanskelig, og man må helst da benytte utsiden av foten, med den risikoen det innebærer.

At det skal være ekstremt vanskelig forutsetter naturligvis at:
1) ... backen ikke får mulighet til å ta i mot pasning og videreformidle den ved å stå med kroppen vendt inn mot banen. Om det er tilfellet er det sannsynligvis såpass tett markering at det uansett ville vært stor risiko for brudd, om ikke støttepasningsalternativet blir brukt.
Litt sideveisjobbing i det pasning mottas er ikke uvanlig.
2) ... backen har en helt "død" venstrefot. Det er sjelden snakk om å slå en pasning på mer enn 5-10 meter til indreløperen.

Generelt:
Gode lag kan låse av backene, evt låse av midtstopperne. Med mindre det er en total dominans, vil ingen lag klare å låse av både backer og stoppere. Derfor er det svært viktig å ha stoppere som kan avansere med ball og videreformidle den selv til indreløpere/ ballsentral. Det vil frigjøre backene for mye press - og de vil få bedre tid.

Generelt 2:
I utgangspunktet er jeg selvfølgelig enig med deg Knerten; det er ikke det heldigste å ha høyrebente venstrebacker. Det er vanskeligere.
doffen
Veteran

PostPosted: 22.01.2013 20:46    Post subject: Reply with quote

Litt usikker på om denne bør inn her eller under Tarik sin tråd

Vi trenger disiplin

Quote:

- Det ser veldig bra ut, og jeg har fått et veldig godt førsteinntrykk. Det er en klar tydelighet, og ikke minst disiplin. Jeg tror vi trenger det, sier han

Blir bare mer og mer optimist med tanke på det nye trenerteamet...
Back to top
karamellen
Junior

PostPosted: 22.01.2013 21:12    Post subject: Reply with quote

Var skeptisk når Perry ble ansatt, men har etter å lest og hørt intervjuer den siste tiden blitt positivt innstilt til prosjektet!

Gleder med veldig til sesongen er skikkelig i gang Smile
Back to top
oddarild
Proff

PostPosted: 22.01.2013 22:10    Post subject: Reply with quote

doffen wrote:
Litt usikker på om denne bør inn her eller under Tarik sin tråd

Vi trenger disiplin
Blir bare mer og mer optimist med tanke på det nye trenerteamet...

Enig! Troen på en god sesong kommer mer og mer!
Stussa litt på der det stod at Tarik var tiltenkt høyrevingplassen, det er vel på motsatt side av hva de fleste her har spekulert i. Mikkelsen er vel best på høyreving, men han er kanskje bedre på venstreving enn det Tarik er? Og han spilte jo også mest venstre i FCN, så han fikser vel den biffen. Tarik har vel også spilt mest på venstre, så litt rart er det jo? Tipper uansett Mikkelsen og Tarik kommer til å bytte plass en del etter hvordan de greier seg mot sin back osv i kamper, så det har kanskje ikke så veldig mye å si hvilken utgangsposisjon de har..? Hva tenker folket?
Kanskje feil tråd dette men..
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 22.01.2013 22:47    Post subject: Reply with quote

Det at spillerne selv nærmest sier at de savner disiplin forteller vel også en del om hvor lite kustus Jönsson hadde på gutta, uten at jeg skal dra opp noen stor sverkekampanje mot svensken.

Jeg synes i hvertfall det er godt at Hansen kjører litt stram linje. Rosenborg er et lag med mange stjerner og store navn, hvor det lett kan dukke opp splid grunnet ego og selvforherligelse, og da er det godt med en leder som setter skapet på plass. Viktig er det også at dette gjøres fra dag èn.
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 23.01.2013 19:31    Post subject: Reply with quote

Stort Perry-intervju i siste utgave av fotballtidsskriftet Josimar. Han er på coveret også. Vil i det hele tatt anbefale et abonnement på bladet. Fikk siste utgave i posten i dag, og det er artikler om U21-EM i Israel, Glasgow Rangers, AFC Wimbledon og Karl Robinson også.
Back to top
Rallepus
Veteran

PostPosted: 25.01.2013 00:00    Post subject: Reply with quote

Leste intervjuet med Perry i Josimar i dag. Verdt å merke seg at dette er gjort 2 dager før han fikk jobben som trener her. Derfor er ikke intervjuet så interessant som det kunne ha vært. Mye snakk om ledelsesfilosofi og det å motivere unggutter, noe som i og for seg er bra, men kanskje enda mer aktuelt i U21-jobben. Noe om spillestil, men ikke egentlig nytt; han snakker mye om det å bruke midtbanen i oppspillsfasen, samt å heller forsøke å utnytte mellomrommet kontra det å alltid søke bakrom.

Abonnement på bladet anbefales forøvrig til alle som liker fotball.
Back to top
1r9b1k7
Veteran

PostPosted: 25.01.2013 00:25    Post subject: Reply with quote

Man får også to utgaver av Josimar, hvis man kjøper 2mas-boka. Får vel mest sannsynlig ikke denne utgaven med intervju av Perry.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 26.01.2013 22:49    Post subject: Reply with quote

Stefan Strandberg var en av spillerne som tidlig gikk ut og støttet ansettelsen av Perry. Nå får han støtte fra både Mikael Dorsin og Tarik Elyounoussi. De tror ansettelsen er helt riktig i forhold til hvordan klubben nå vil framstå.

Les mer: Tilbake til røttene

Ganske intetsigende sak. Utrolig mange redaksjoner som er på plass på La Manga, og det er mange som skal ha noe å skrive om.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 27.01.2013 20:28    Post subject: Reply with quote

Håper ikke Perry bruker treningstøy når han har viktige kamper å lede akkurat som Eggen pleier å gjøre, haha. Vet ikke om han brukte dress på U21 kampene eller ikke.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 28.01.2013 00:29    Post subject: Reply with quote

Har aldri sett ham i annet enn treningstøy på kamp.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 28.01.2013 00:48    Post subject: Reply with quote

Dress er oppskrytt, frem med grilldressen Tommel'n opp!

- Torgeir Børven
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 28.01.2013 04:01    Post subject: Reply with quote

Skal ikke vi tilbake til røttene da?

Eggen brukte treningsdress.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 61, 62, 63 ... 326, 327, 328  Next
Page 62 of 328

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb