English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2013
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 87, 88, 89  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Brady
Veteran

PostPosted: 23.01.2013 15:55    Post subject: Reply with quote

4-5-1 var det borte mot Sampdoria i '91 også. Man forandret ikke formasjon utover 90-tallet, men ble flinkere til å 'skape trøbbel for motstanderne'.

Det var mer spillestilen enn formasjonen kritikerne ville til livs.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran

PostPosted: 23.01.2013 16:42    Post subject: Reply with quote

Stemmer nok det ja. Smile

Husker jeg så den bortekampen på tv i kjellern på 3B. Vi lo spontant og godt da vi så rosenborgs midtbane posisjonere seg i en helt flat femmer langs midtstreken i starten av kampen. Og der trippet de frem og tilbake på rak linje. Nesten som å se Garden på sitt beste i Edinburgh Military Tattoo på den tida... Ble vel 0-5 til slutt?

Bjørn Hansen var vel assistenten både til Drillo og Eggen samtidig? Eller husker jeg helt feil? Om jeg husker rett så tror jeg den linken var veldig viktig for Rosenborgs fremgang, først ved nesten å slå ut Deportivo og så gjennombruddet mot Besiktas året etter.
Back to top
obri
Proff

PostPosted: 25.01.2013 21:52    Post subject: Reply with quote

Føler for å få utløp for mine følelser for RBK 2013. Beklager å være
gledesdreper i halleluja stemningen som for tiden driver forumet. RBK
vil i år slite med å komme på topp 3 i Tippeligaen! Folk er av den tro
at vi er styrket sportslig og at keiserens nye klær i form av tilbake til
røttene vil gi oss seriegull (jfr.4-3-3). Flashbacks til 2005 vil komme i
august/september om ikke før. I tillegg vil talentutviklingen bli hemmet
av dette (dødfødte) prosjektet. Vi trener feil,har ikke innendørshall for 11
er fotball og en sportslig ledelse som er på villspor(desperat!). De dyre
signeringene vi har gjort og vil gjøre hjelper oss ikke til å få et vinnerlag
annet enn kostnader vi ikke har råd til på sikt.
Moderatorene får bare sensurere/slette innlegget dersom de vil , men jeg
gidder ikke å argumentere for mine synspunkter for hvorfor RBK får en
dårlig sesong. Jeg driter egentlig jamt i hva andre lag gjør men etter en titt på våre argeste rivaler skjønner jeg at vi er akterutseilt sportslig og
administrativt. Molde,Strømsgodset, Lsk, Vif og Tromsø vil gi oss skarp
kniving i år. T.o.m Aafk,Start og Brann skal vi få trøbbel med sånn som
vi holder på! Takk for meg og lykke til i 2013 og fremover.
attach
Forumsjef

PostPosted: 25.01.2013 21:57    Post subject: Reply with quote

Her bedrives det heller lite meningssensur. Si hva du vil, mann.
Back to top
1917
Proff

PostPosted: 25.01.2013 22:01    Post subject: Reply with quote

Lsk, start og aafk???? What?
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 25.01.2013 22:41    Post subject: Reply with quote

Elsker negativiteten. Vi trenger noen som drar kraftig i forskjellige retninger her, bare fortsett og skriv. Selv er jeg forsiktig optimist til årets sesong.
Back to top
gonnagetchaa
Veteran

PostPosted: 26.01.2013 01:15    Post subject: Reply with quote

Det eneste man kan si om den kommentaren der obri, det er at det kun kan gå en vei fra her....rett i dass...tydeligvis er alt galt og vi havner på en 7-12 plass, om vi ikke rykker ned da...

Jeg på den andre siden, ser håp (Mer samtidig bevegelse ila. 10min idag, enn i hele 2011 og 2012!) og ett stigende engasjement blant mange. Hjertet sier at det går den riktige veien, det vil si opp og fremover - mens fornuften sier at vi får vente å se...

Håper hjertet får rett, pluss at obri og den kritikeren jeg var i desember, tar grundig feil!

Svart og kvitt gull i 2013! RBK

-It's hope in a hanging snore!
toreinar
Veteran

PostPosted: 26.01.2013 01:21    Post subject: Reply with quote

Personlig er jeg sikker på gull.
Dette fordi trenerne ikke er 2 guttehvalper og lar seg rive med av kravet om underholdning hele veien.
I dagens fotball er det god underholdning i å "eie"kampen og vinne sjansestatistikken 7-2 og vinne 2-0 i verste fall 2-1.
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 26.01.2013 02:01    Post subject: Reply with quote

Litt mye å kreve seriegull.

Topp 3, 60 poeng og gruppespill er godkjent resultatmessig for min del, det viktigste er at vi utvikler oss til å stadig bli bedre og at vi på banen framstår som et lag som har sjanse på å vinne serien.

Vi har forutsetningene til å ligge på et høyere sportslig nivå en hvilket som helst annet norsk lag, så målet blir å bygge seg opp til det punktet at vi vinner 2 av 3 år uansett hva resten finner på. Men trenger nok iallefall to år til å komme dit.
Back to top
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 26.01.2013 11:52    Post subject: Reply with quote

Bare vi begynner å spille fotball igjen så er jeg fornøyd.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 26.01.2013 12:24    Post subject: Reply with quote

Er forsåvidt fornøyd med topp tre i år jeg også, MEN. Det er et men.

Jeg vil se et Rosenborg som ønsker å spille ball. Et Rosenborg som viser progresjon i spillestil og tanker hva gjelder spillerlogistikk. En desidert førsteellever som jobbes inn - hvor lokale, sympatiske og fantastisk talenfulle spillere som Midtsjø ikke overses og sendes til bydelsklubber.

Selv under Jönsson var vi en toppklubb, og det sier det meste om våre sjanser til å gjenerobre tronen i aller nærmeste framtid. Følelsen av å egentlig gi litt faen i om vi taper eller ikke i hele to sesonger har tæret på mitt engasjement til klubben, og sikkert mange andre.

Hadde Rosenborg anno 2012 vært en klubb med sportslig kompetanse hadde jeg gått inn i en dyp depresjon etter den mislykkede sluttspurten mot Godset og Molde. Jeg kom over det samme kveld.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 26.01.2013 13:29    Post subject: Reply with quote

Nå er Issah borte, så da regner jeg det som sikkert at det jobbes med en midtbanemann. Jeg regner med at det blir en utlending, da Stefan Johansen, som er den eneste sannsynlige nordmannen jeg vil ha inn, ser ut til å bli vanskelig å signere. Godset vil ikke selge, og trenger aldeles ikke å selge, når de har tjent mye på konradsen.

Skal noen flere selges nå, så håper jeg egentlig på Chibuike. Tror ikke at han som ving i 4-3-3 blir noen suksess, og heller ikke som indreløper. Dessuten vil han frigi kvoteplass.
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 26.01.2013 13:40    Post subject: Reply with quote

Ok, nå er jeg forberedt på en shitstorm, men hva med Chibuike som vår "Missing link" på midtbanen? I Enugu Rangers var han hovedsaklig forsvar, i Häcken på venstresiden og på midtbanen hvor han viste gode takter, både framover og bakover på banen. Omtales vistnok som en kar med et godt overblikk.
karamellen
Junior

PostPosted: 26.01.2013 13:41    Post subject: Reply with quote

Jeg er også fornøyd bare vi begynner å spille fotball igjen.. Razz
sier vel ganske mye om hva som har skjedd de siste sesonger!!
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 27.01.2013 04:11    Post subject: Reply with quote

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
oddarild
Proff

PostPosted: 27.01.2013 12:02    Post subject: Reply with quote

Hakkespett wrote:
Ok, nå er jeg forberedt på en shitstorm, men hva med Chibuike som vår "Missing link" på midtbanen? I Enugu Rangers var han hovedsaklig forsvar, i Häcken på venstresiden og på midtbanen hvor han viste gode takter, både framover og bakover på banen. Omtales vistnok som en kar med et godt overblikk.

Er det bare jeg som satt nesten hele fjorårsesongen og reiv meg i håret nesten hver gang JC fikk ballen? Han greide nesten aldri et ordentlig mottak eller en god pasning. Jeg ble rett og slett oppgitt og sint av å se på! Jeg hadde selvfølgelig litt lyst til å ha han på banen i, håp om at han kunne briljere som på slutten av 2011- sesongen, men det skjedde aldri, og han irriterte meg mye mer enn han gledet meg. Ja, han hadde et par assist, men han var i mine øyne helt håpløs med ball, i 8 av 10 situasjoner, og det kan bli ganske skummelt i en sentral midtbanerolle.. Jeg håper inderlig at han kan få et løft med ny formasjon, fordi han så helt fantastisk ut i starten av sin RBK- karriere, men jeg har mine tvil til at 4-3-3 skal gi han et løft! Han er for meg i beste fall en grei spiller å bruke som spiss de gangen Bille er ute med karantene.
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 27.01.2013 13:21    Post subject: Reply with quote

Jeg syns mottak er noe av det han gjør eksepsjonelt. Kombinerer det gjerne med en finte og passerer en mann. Pasningene kan vi si mye om da de stort sett gikk til folk som var offsideplassert. Der ønsker jeg inderlig å gi skylder til JJ's sitt system.

Uansett, jeg er sterk i troa på at han kan løfte seg. Spesielt som en av to spisser i en skjev 4-3-3 dersom det skulle bli en formasjon etterhvert.
Back to top
oddarild
Proff

PostPosted: 27.01.2013 14:20    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i at han har noen fine Medtak der han drar seg forbi mann eller får opp god fart etter første touch, men dette er sjelden, og ofte de få gangene han får til noe med ballen. Alt for ofte har han for lang eller for dårlig touch på mottak og mister ballen. Jeg håper selvfølgelig på å bli motbevist i årets sesong! Og det kan godt hende han passer mye bedre med litt mer folk rundt seg der oppe, enn som en ensom svale som han ofte ble, i hvert fall når han spilte spiss. Men poenget mitt var vel egentlig det at han absolutt ikke kan spille sentral midtbane. Spiller man spiss og mister ballen 8 av 10 ganger, blir man fort tilgitt hvis man scorer eller lager assist på de resterende 2. Men spiller man sentralt på midten og mister ballen 8 av 10 ganger, er det stor sjanse for at man må kjempe for å unngå nedrykk på senhøsten.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 27.01.2013 17:05    Post subject: Reply with quote

Hvis PJH ser på Svensson som et mer aktuelt alternativ som sentral midtbane i Rosenborgsk 4-3-3, blir jeg ekstremt skuffa.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 27.01.2013 17:11    Post subject: Reply with quote

Tviler sterkt på det, han blir nok sett på som indreløper når troppen er satt.

Men mot motstand dert vi i utgangspunktet kommer til å bli svært hardt presset så ser jeg mye heller Svensson sentralt enn Selnæs, for Selnæs er seig, treig og dårlig defensivt. Trenger Svenssons defensive krefter mer enn Selnæs sin flotte fot og blikk for spillet i denne kampen tror jeg.

Mix kommer helt sikkert til å være førstevalg sentralt, med mindre vi kjøper inn en ny sentral. Svensson er nok uansett ikke tiltenkt noen rolle sentralt gjennom sesongen.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 27.01.2013 17:14    Post subject: Reply with quote

Men hvorfor ikke da bruke treningskampene til å kjøre han inn i rollen han er tiltenkt? For å ikke drite oss ut resultatmessig? Det betyr jo ingenting.
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 27.01.2013 17:17    Post subject: Reply with quote

Obri, ironi?

Selvsagt vil rbk kjempe om gullet iår. Two horse race, mfk og molde.

For at vif skal bli en utfordrer må trøim & co sprenge banken, noe som faktisk kan skje.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 27.01.2013 17:20    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Men hvorfor ikke da bruke treningskampene til å kjøre han inn i rollen han er tiltenkt? For å ikke drite oss ut resultatmessig? Det betyr jo ingenting.

Fordi jeg tror verken Holm, Svensson eller Selnæs er tiltenkt noen rolle på førstelaget. En skal selges, de to andre er innbyttere.

Mix sentralt, ny spiller venstre og Dockal høyre, alternativt Mix venstre, Dockal høyre og ny spiller sentralt. Svensson og Selnæs første innbyttere. Det er ihvertfall hva jeg tipper.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 27.01.2013 18:24    Post subject: Reply with quote

Ja, og da er det jo selvfølgelig naturlig at Selnæs spiller i rollen han er backup, i stedet for at Svensson spiller i en rolle han IKKE er backup i? Razz

Quote:
– På dette tidspunktet av året handler det om å få se spillerne, og teste dem i roller vi tror kan fungere, er Perrys kommentar til uttaket,

Dvs. at han ser på Svensson som mer aktuell sentralt enn Selnæs, virker det som.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 27.01.2013 19:12    Post subject: Reply with quote

Selnæs er kanskje for ung/urutinert enda til å være i første 11ern som sentral midtbane, mulig Perry synes han ble matchet for hardt ifjor og ser på Svensson som hakket mer rutinert.
Som Miami sier er nok ingen av de tiltenkt første 11ern.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 87, 88, 89  Next
Page 18 of 89

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb