| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 26.01.2013 13:44 Post subject: |
|
|
| solbakken13 wrote: | | Har ikke lest alt som har blitt skrevet så rett meg om jeg går for langt, men jeg har et inntrykk av at mange forventa at vi skulle slå CSKA Moskva igår? Hva feiler dere? |
Hvem snakker du om?
Bare sånn at de det eventuelt gjelder skal få mulighet til å forklare seg. Jeg tror nemlig ingen forventet at vi skulle vinne kampen i går. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas32 Junior
|
Posted: 26.01.2013 15:48 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | Jonas32 wrote: |
Regner med at Perry fikk noen svar ut i fra det han så.
|
Nemlig, svar på spørsmål han allerede burde ha svaret på. Ja, juniorspurvene blir barene springende i mellom mot CSKA.
Eksamen på vinnerkultur har allerede startet for lenge siden, og settes ikke i gang ved seriestart. |
Du har fått med deg når han begynte som trener?
Regner også med at du har fått med deg at de ikke har trent nye formasjoner og konstellasjoner på stor bane enda?
Men deg om det, jeg er positiv. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.01.2013 16:04 Post subject: |
|
|
For ettertida: Opptak av kampen
Gratis for oss som betalte i går. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 26.01.2013 16:09 Post subject: |
|
|
Jeg ser som sagt ikke noe problem med at denne modellen ble valgt denne gangen. Jeg antar at denne kartleggingsmodellen egentlig skulle prøves ut mot Kristiansund, men som kjent ble den kampen avlyst og CSKA-kampen ble i stedet første kampen i år.
Jeg regner med at det blir en helt annen "byttekultur" mot Shaktar - hvis ikke støtter jeg dere som nå er kritiske. Vi har 8-9 til kamper til å kjøre inn laget på før seriepremiæren mot Odd, så vi har råd til en omgang med kartlegging. Synd Kristiansund-kampen gikk i vasken, slik at vi måtte bruke den første mot god motstand litt "useriøst", men jeg skjønner isolert sett hva trenerteamet ønsker med en slik modell i første kamp. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 26.01.2013 19:35 Post subject: |
|
|
Det å innarbeide vinnerkultur er noe som starter fra 1. minutt. Det er allerede århundrer siden Perry ble trener.
| 2mas wrote: | | Gratis for oss som betalte i går. |
Spesielt andreomgangen kommer jeg til å kose meg med igjen og igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 26.01.2013 20:21 Post subject: |
|
|
Jeg så ikke kampen, men registrerer at enkelte er kritisk til alle byttene.
Det er det ingen grunn til å være. I slike kamper må hele troppen bli inkludert. Og så etterhvert spisses 11-eren inn mot sessongstarten. Og jeg regner med at vi enda får mere å gå på utover våren.
Jeg liker at vi ikke prøver å være i toppform i mars, men komme sterkt utover sensommer/høsten, slik som vi drev på i tidligere å.
Det er de elendige sensommer-høstformen vår som har gjort at vi taper gullet de to siste sessongene.
Og jeg regner med at folk som så kampen iallefall ser litt gjennkjennelig lagrelasjonell angrepsfotball. Øg da er det bare å øve og øve og øve og ove osv.
Så vi vil vel allerede på mandag litt mer spissing av en god startellver. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 26.01.2013 20:45 Post subject: |
|
|
Alle trenger ikke å delta.
I andre omgang var det ikke noen relasjoner å få øye på, og utbyttet ble ytterst magert bortsett fra kanskje Lunna, og eventuelt om noen av spillerne sikret seg drakt og autograf. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 26.01.2013 21:42 Post subject: |
|
|
Det var årets første kamp. Det er januar. Det var serielederen i Russland midt i sesong. Kanskje RBK spillerne ikke er klar for 90 minutter mot så god motstand allerede i første kamp? Det kommer flere kamper. Litt vell brå start for en del om de skal rett inn i 90 minutter mot CSKA etter å stort sett ikke ha trent på full bane engang.
Det var årets første TRENINGS-kamp! |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 26.01.2013 22:02 Post subject: |
|
|
| Brå start? Vi er faktisk kommet til slutten av januar. 11'ern skal til enhver tid holde ut 90 minutter pluss ekstraomganger. Det er tilgivelig at formen kun er på 90% den første uka i januar, men fra 10. januar er og skal det være full fres. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 26.01.2013 22:14 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | Alle trenger ikke å delta.
I andre omgang var det ikke noen relasjoner å få øye på, og utbyttet ble ytterst magert bortsett fra kanskje Lunna, og eventuelt om noen av spillerne sikret seg drakt og autograf. |
Jo, men det var det kanskje heller ingen som forventet når dette nå engang ble årets første kamp OG ALLE SPILLERNE SKULLE FÅ SPILLETID, DVS. EN MULIGHET TIL Å VISE SEG FREM, OG FØLE AT MAN ER MED Å KJEMPE OM EN PLASS PÅ LAGET. Beklager store bokstaver, men hvorfor ser dere ikke at 45 minutter med beste 11-er i en treningskamp er nok for spillerne i årets første kamp? Kanskje ville det blitt litt annerledes om kampen mot Kristiansund ikke hadde blitt avlyst, ved at juniorene da hadde fått litt færre minutter i denne kampen? Okkesom, gjort er gjort, og jeg gleder meg over at laget spilte til tider helt fin fotball i første omgang. Mye gledelig å ta med seg her.
Etter to år med JJ, som tidvis var den rene torturen, selvforskyldt sådan når man orket å se Rosenborgs kamper, så ønsker jeg nå å være mest mulig positiv, selv om Perry på ingen måte har de merittene en RBK-trener burde ha. Men nå er vi der vi er. Klaginga kan begynne om vi spiller dårlig fotball, har dårlig struktur i laget, langballer, og ikke tar poeng i serien. Inntil sesongen starter må trenerne få tid til å sette laget. I den grad man skal bekymre seg, så er det at Hoftun fremdeles er sportslig leder, og vi er alt for tynt besatt på spiss-plass. Prica og Iversen er ikke erstattet, selv om jeg har tro på NB, dog, han er visstnok mer en hardtarbeidende lagspiller enn en notorisk målskårer.
Last edited by nidaros997 on 26.01.2013 22:33; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 26.01.2013 22:16 Post subject: |
|
|
Hehe. Hvordan skal 11ern være klar for 90 min + ekstraomganger når de knapt har trent på stor bane og ikke har spilt kamp på 3mnd? Forskjell på å klare å gjennomføre knallharde treninger og å spille 90 min mot topp europeisk motstand.
Og selv om man klarer 90 min betyr ikke det at det er det beste valget når man har 10 treningskamper til å finpusse formen før seriestart.
Nå handler det om å BLI klar til seriestart. Om man allerede ER klar, kunne man droppet treningskampene. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 27.01.2013 00:08 Post subject: |
|
|
Jeg ser på det som en liten skandale at det tas så lett på det å tape en kamp mot CSKA. Det gjør meg skikkelig urolig.
Nå har jeg ikke anledning til å følge treningene fra dag til dag. Men den likegyldigheten og at det i så stor grad reflekteres manglende vinnerkultur som preger andreomgangen mot CSKA er ganske enkelt skandaløs.
Her må Hoftun ta en alvorsprat med Perry ganske umiddelbart. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 27.01.2013 00:12 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | | Hehe. Hvordan skal 11ern være klar for 90 min + ekstraomganger (...). |
Intervalltrening, havrekli og kruskakli til frokost, frukt og grønnsaker gjennom dagen, som oftest fisk fremfor kjøtt, aldri hamburger, aldri sukkerholdige drikker, aldri alkohol.
Og ikke minst en trener som stiller krav og trykker på gasspedalen. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 27.01.2013 00:31 Post subject: |
|
|
| Ro nå litt ned. Fyren har trent laget i fjortendager. I tillegg klager du på at den fysiske formen er kun 90% nå i starten av januar. Det i en periode hvor en skal presse kroppen slik at en ikke kommer opp på 100%. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 27.01.2013 00:33 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | Brå start? Vi er faktisk kommet til slutten av januar. 11'ern skal til enhver tid holde ut 90 minutter pluss ekstraomganger. Det er tilgivelig at formen kun er på 90% den første uka i januar, men fra 10. januar er og skal det være full fres. |
Jeg skjønner liksom ikke helt hvorfor det er uholdbart at trener vil se alle sine nye elever i kampsituasjon ved første mulighet etter å ha tatt over. Som du har vært inne på hadde det vært lagt mer optimalt å gjøre dette mot et dårligere lag, men som kjent røyk premiæren mot Kristiansund, og neste kamp mot et svakere lag er Ranheim 8/2, som er langt nærmere sesongstart. Et annet alternativ ville vært å kjørt på med det antatt beste laget fra første kamp og til sesongstart, men da står teamet igjen med innbyttere de har mindre kontroll på.
En annen faktor er at det er langt fra sikkert Perry råder over samme stall nå som ved sesongstart. Om for eksempel Mix og Johansen kommer inn, vil Perry uansett måtte gjøre omskiftninger på sin antatt beste ellever, som han da har spilt inn i noen uker. Som sagt synes jeg det er bedre å teste ut alle usikre kort nå først som sist, så han kan satse fullt på en nogen lunde fast ellever fra nå av. Det må da være bedre enn å måtte slenge inn et par (antatt svakere) innbyttere i hver kamp fremover for å se nivået? Eller skal vi rett og slett stille med en benk full av spillere Perry ikke føler han kjenner godt nok? _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 27.01.2013 01:07 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Jeg skjønner liksom ikke helt hvorfor det er uholdbart at trener vil se alle sine nye elever i kampsituasjon ved første mulighet etter å ha tatt over. |
Ja, fikk han sett noe da? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 27.01.2013 01:28 Post subject: |
|
|
Det er nok ikke jeg rette mannen å spørre om. Men jeg tviler sterkt på at han heiv alle innbytteren innpå for moro skyld. I det minste fikk han sikkert noen svar om hvem som ikke holder mål mot bra motstand, og det er nyttig kunnskap det også. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
apresthus Proff
|
Posted: 27.01.2013 01:36 Post subject: |
|
|
| Det å kritisere en rykende fersk trener for å ville se hele troppen i kampsituasjon ved den første anledningen han har, virker for meg ganske merkelig, men hva vet jeg.. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 27.01.2013 05:21 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | Montana wrote: | | Hehe. Hvordan skal 11ern være klar for 90 min + ekstraomganger (...). |
Intervalltrening, havrekli og kruskakli til frokost, frukt og grønnsaker gjennom dagen, som oftest fisk fremfor kjøtt, aldri hamburger, aldri sukkerholdige drikker, aldri alkohol.
Og ikke minst en trener som stiller krav og trykker på gasspedalen. |
Og hvilken trener ønsker du som stiller disse kravene? |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 27.01.2013 06:22 Post subject: |
|
|
@Konesseur,
Per Joar Hansen har trent RBK i ca 2 uker nå, og du tillater deg å snakke om skandale, alvorsprat, samt antyde at han ikke stiller krav. Jeg er målløs. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 27.01.2013 09:21 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | Brå start? Vi er faktisk kommet til slutten av januar. 11'ern skal til enhver tid holde ut 90 minutter pluss ekstraomganger. Det er tilgivelig at formen kun er på 90% den første uka i januar, men fra 10. januar er og skal det være full fres. |
Du vet tydeligvis ingenting om treningsmetoder. I en sesongoppkjøring skal treningsmengden være så stor, at det ikke finnes overskudd til å yte maksimalt i 90 minutter. Først når det nærmer seg seriestart, skal treningsmengden og intensiteten justeres ned, slik at overskudd og "formtopp" oppstår.
Hvis gutta hadde vært i stand til å spille 90 minutter på toppnivå nå, ville de vært svakere neste sesong enn forrige sesong, for da var treningsarbeidet helt feil. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 27.01.2013 13:01 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | | Du vet tydeligvis ingenting om treningsmetoder. |
Fullt mulig det.
For min del har jeg sett middelmådighet før, og jeg gjenkjenner middelmådighet både her på forumet og på gressplena. Med vinnerinnstilling hadde vi både hatt spillermaterialet til å vinne mot CSKA, og viljen og gutsen til å vinne, slik at resultatet hadde blitt seier.
På tide å erkjenne at det er en taperkultur i klubben, og andreomgangen mot CSKA gjenspeiler taperkulturen. |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 27.01.2013 13:23 Post subject: |
|
|
Du er nødt til å trolle nå Konneseur?
Du kan ikke mene det her? Det er jo helt fullstendig korka. Argumentene mot deg er mange og godt listet i denne tråden. Les gjennom de en gang til... |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 27.01.2013 13:24 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | Fullt mulig det.
For min del har jeg sett middelmådighet før, og jeg gjenkjenner middelmådighet både her på forumet og på gressplena. Med vinnerinnstilling hadde vi både hatt spillermaterialet til å vinne mot CSKA, og viljen og gutsen til å vinne, slik at resultatet hadde blitt seier.
På tide å erkjenne at det er en taperkultur i klubben, og andreomgangen mot CSKA gjenspeiler taperkulturen. |
Først trodde jeg du var spøkefull og ironisk i dine første innlegg etter kampen, men du står tydeligvis fast på at Rosenborg i sesongens første kamp skulle toppe laget og seire over Russlands beste lag?
Du skal ha kudos for at du vil ha vinnervilje og ønsker resultater, men å beskylde klubben for å ha en taperkultur er bare trolling. Ingen kjefter på Northug heller når kommer langt bak førstemann i de første hjemlige rennene før verdenscupen starter, og Hushovd ga vel opp i går etter å ha ligget sist i sammendraget i sitt første sykkelritt av året, men hvor det er flere måneder enda frem til han skal være i god form før de store klassikerne.
Jeg håper spillerne kjøres helt i kjelleren frem til seriestart, og gjerne også litt lengre utover våren, slik at formtoppen ikke kommer før vi skal ut i E-cup kvalifisering, og en god høstsesong hvor vi står kampene fullt ut og tar mye poeng når de andre lagene begynner å slite. |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 27.01.2013 13:27 Post subject: |
|
|
| Ole Gunnar Solskjær wrote: | - Det er viktig at flest mulig får spilletid, sier Ole Gunnar Solskjær etter et nytt tap i Copa del Sol.
- Vi er ikke her for å vinne, men for å komme i form og spille fotball uten å pådras oss skader. |
Faen ass! Tapermentalitet! Ikke engang i Manchester United lærer man at man bør vinne ALT ALLTID! |
|
| Back to top |
|
 |
|