English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fortjent poengdeling på Ullevaal. Hva med rbk-Odd på søndag?

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Sitter Ola trygt i stolen dersom rbk taper på søndag?
Ja
80%
 80%  [ 17 ]
Nei
19%
 19%  [ 4 ]
Total Votes : 21

Author Message
Perfekt
Junior

PostPosted: 19.05.2004 21:52    Post subject: Fortjent poengdeling pÃ¥ Ullevaal. Hva med rbk-Odd pÃ¥ søndag? Reply with quote

Vålerenga presset høyt i starten av 1. omgang og fikk RBK raskt ut av spillestilen (som de egentlig ikke rakk å komme inn i). Deretter dominerte VIF resten av omgangen uten å komme til de helt store sjansene, med unntak av målet og en stor sjanse til. VIF spilte egentlig ikke så bra, men kjempet godt, og rbk tapte duell på duell på duell på duell. De eneste sjansene RBK hadde ble servert på sølvfat av Erik Hagen. VIF gikk til pause med en høyst fortjent ledelse.

I andre omgang var det tid for sceneskifte. RBK presset VIF tilbake på banen og fikk en fortjent utlikning. Men utover i omgangen kjempet VIF seg tilbake i kampen, og den sto og vippet da VIF scorte på et hjørnespark. Ullevaal eksploderte og alle forventet seier. Men Kjetil Rekdal ville det annerledes. I det 85. minutt byttet han seg selv inn, men han rakk ikke springe bort til Brattbakk, som upresset satte ballen i mål fra 16-meteren. Resultat 2-2. Kampen sett under ett, et helt greit resultat. God dommer, 4 fortjente gule kort til rbk.

Poengkrisen til rbk fortsetter, men det er tydelig at formkurven stiger. Nå skulle det ikke så mye til etter skandaletapet mot erkerivalen Molde på lerkendal, 16. mai foran 22000 feststemte trøndere, men allikevel... i 2. omgang var det glimtvis ok spill.

Hva så med søndagen? Kommer RBK til å heve seg nok til å få 3 poeng, eller vil Odd (som i åpningskampen under siste sesong med NilsAE) påføre rbk nok et tap som får bartene til å sette karsken i vrangstrupen?
Iversen
Senior

PostPosted: 19.05.2004 22:07    Post subject: Reply with quote

odd grenland e litt kvassere fremmover.. trur det blir RBK tap igjen, muligens 2-1 her
Back to top
View user's profile Send private message
Erik87
Proff

PostPosted: 19.05.2004 22:08    Post subject: Reply with quote

Formen stiger. Blir seier mot odd. Ola sitter trygt uansett hvordan det går på søndag...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Perfekt
Junior

PostPosted: 19.05.2004 22:10    Post subject: Reply with quote

Iversen wrote:
odd grenland e litt kvassere fremmover.. trur det blir RBK tap igjen, muligens 2-1 her

Problemet til Odd, er at de ikke ennå har tapt en kamp, så rent statistisk så kommer det et tap snart. Dessuten spilte de ikke akkurat festfotball mot Viking forrige kamp... Tror på rbk seier 4-1.
Troinndern
Veteran

PostPosted: 19.05.2004 22:15    Post subject: Reply with quote

Perfekt skrev: God dommer, 4 fortjente gule kort til rbk

HERREGUUD..Er du rett navla?? Confused Selv var jeg på ullevaal, og dommeren var IKKE spesielt god....Hansèn hadde ei kjempetackling, som blei belønna med gult kort, og Winsnes tok med seg ballen 5 meter tilbake og fikk også se det gule kortet.. Vålerenga holdt og holdt....fløyta hørte man ikke. Daniel fredheim holm var stygg flere ganger mot winsnes og riseth, dommern snakka ikke med han engang

Det var mye snakk om at Rosenborg hadde med seg dommerne i fjor..I år er det heller motsatt, av det jeg har sett!

Ellers var rosenborg skikkelig dårlige i 1.omgangen, men kvikna til i store deler av andre!! Brattbakk satte en ball i mål, noe som hjelper troillongan til seier mot odd! BY RISE MÅ BLI!!!!!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Perfekt
Junior

PostPosted: 19.05.2004 22:18    Post subject: Reply with quote

troinndern wrote:
Perfekt skrev: God dommer, 4 fortjente gule kort til rbk

HERREGUUD..Er du rett navla?? Confused Selv var jeg på ullevaal, og dommeren var IKKE spesielt god....Hansèn hadde ei kjempetackling, som blei belønna med gult kort, og Winsnes tok med seg ballen 5 meter tilbake og fikk også se det gule kortet.. Vålerenga holdt og holdt....fløyta hørte man ikke. Daniel fredheim holm var stygg flere ganger mot winsnes og riseth, dommern snakka ikke med han engang

Sånn jeg så det så var alle kortene fullt fortjent. Vålerenga spilte ikke styggere enn rbk, men de ga mer i duellene, eller for å si det på en måte som du forstår: VIF-spillerne blødde mer for klubben.
Erik87
Proff

PostPosted: 19.05.2004 22:47    Post subject: Reply with quote

SYnes IKKE Torjus Hansén skulle hatt kort. Da var det en småforbanna eksiltrønder forann tvn her. Fredrik ble vel straffet med det gule fordi det hadde "hopet" seg opp med nesten hendelser...
Back to top
Ludakris
Senior

PostPosted: 19.05.2004 22:58    Post subject: Reply with quote

Slapp av.... Nå tok vi et viktig poeng mot Enga - 2. omgang var vel trolig årsbeste, og det ser ut som om maskina har begynt å gå igjen.
Oddrane er alltid farlige på Lerkendal - og det blir nok vanskelig. Men jeg tror at guttan har begynt å få trua på seier igjen, og at vi sveiver i land en 3-1 seier!
Back to top
Erik87
Proff

PostPosted: 19.05.2004 23:01    Post subject: Reply with quote

Var virkelig lovende spill i andre omgang. Ble dypt rørt når jeg så det funka igjen. Men liker ikke at Vålerenga kjempa seg inn i kampen igjen...litt mer agressivitet så hadde det blitt en trepoenger:)
Enig med Ludakris 3-1 til RBK!
Back to top
Bamse
Senior

PostPosted: 20.05.2004 00:01    Post subject: Reply with quote

Vi går for seier mot Odd. No e d bare å ta me sæ d positivet fra 2.omgangen!
Ellers må æ si t alle medgangssupportean, sitat fra Pondus" Du kan skifte mye her i livet, men ALDRI fotball-lag"

Et liv i svart og hvit Very Happy
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 20.05.2004 00:19    Post subject: Reply with quote

rbkbergen wrote:
" Du kan skifte mye her i livet, men ALDRI fotball-lag"

Jeg "frykter" ikke at noen RBK-medgangssupportere plutselig skal begynne å heie på et annet lag, men det jeg bekymrer meg for er grunnløs kritikk fra egne fans.

Hittil har det vært lite av det, og forhåpentligvis blir det heller ikke noe mer på søndag - selv om det evt. skulle bli tap mot Odds BK.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Elisabeth
Junior

PostPosted: 21.05.2004 15:44    Post subject: Reply with quote

By Rise har jeg tillitt til.. Man kan seriøst ikke begynne å skylde på en trener med et lag som er litt slappe..

Vi vet at Rosenborg kan, og at de snart våkner opp..

Tross alt så vi et bra lag mot Benfica på hjemmebane, og det var vel under Ola..

Jeg glisa da RBK endelig fikk sitt gamle seg i spill i Oslo..
Back to top
Perfekt
Junior

PostPosted: 21.05.2004 18:48    Post subject: Reply with quote

Elisabeth wrote:
Tross alt så vi et bra lag mot Benfica på hjemmebane, og det var vel under Ola..

Den første halvtimen mot Benfica var bra. Andreomgangen var horribelt dårlig med 0 mål og få målsjanser mot Benficas 10 mann, og det nytter ikke å skylde på den nesten-oscar-nominerte keeperen.
Erik87
Proff

PostPosted: 21.05.2004 19:10    Post subject: Reply with quote

Kampen mot benfica var bra! Spilte godt å fortjente å vinne.
Blir helt feil å si at den va horribelt dårlig. Spillet satt slik det skulle, kansje få avslutninger... det kvalifiserer ikke til horribelt dårlig.
Harald
Forumsjef

PostPosted: 21.05.2004 19:20    Post subject: Reply with quote

Erik87 wrote:
Blir helt feil å si at den va horribelt dårlig. Spillet satt slik det skulle, kansje få avslutninger... det kvalifiserer ikke til horribelt dårlig.

Meget enig syntes også Rosenborg spilede en god kamp. Og de chancer RBK havde sad der de skulle bare synd at Benfica havde sådan en førstklasses keeper, som faktisk er blevet udtaget til den portugisiske EM-trup.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Erik87
Proff

PostPosted: 21.05.2004 20:05    Post subject: Reply with quote

Keeperen til benifca overgikk seg selv den kampen. tror ikke han spiller så bra igjen på lenge!
Perfekt
Junior

PostPosted: 21.05.2004 20:10    Post subject: Reply with quote

Erik87 wrote:

Nei, den var kanskje litt drøy, men jeg står fast på at rbk spilte dårlig etter første halvtime. De hadde høy ballbesittelse, men skapte veldig lite. De kom ofte rundt på kantene og fikk slått inn, men jeg kan ikke huske det ble en eneste sjanse ut av det...
Elisabeth
Junior

PostPosted: 22.05.2004 16:23    Post subject: Reply with quote

Uansett spilte RBK bra fotball da..

Med samme trener som nå..
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb