| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 05.01.2013 09:28 Post subject: |
|
|
Jeg synes det er bra at klubben forsøker å gjøre en grundig prosess i forhold til personlighetsfaktorer rundt de som skal ansettes, men jeg syntes også det var litt pinlig å høre dem slå seg for brystet med Adressas hjelp fordi de holder intervju. Litt sånn kvasiprofesjonelt, synes nå jeg, men det er jo uansett et steg opp fra business as usual.
Ellers er jeg jo programforpliktet til å mene at slike utvelgelsesprosesser bør gjøres ved hjelp av noen med reell kompetanse på området, og ikke bare en ansatt med en manual  _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 06.01.2013 14:03 Post subject: |
|
|
19 juli snakker Hoftun med klubbadvokaten om at Gunnarsonsaken muligens er i en sterk gråsone, om ikke en straffbar handling.
26 juli tilbyr Rosenborg med Hoftun i spissen 5,25 mil for en pakkeløsning, og
den 27 ber Stabæk om å pressisere fordalinga, å Hoftun svarer med 1 mil for Gunnarson og 4,25 for Andreasson.
Og jeg velger å tro at Hoftun faktisk ikke var villig til å betale mer for den lille, og da nokså fete Isleningen. Jeg er skjeleglad for at handelen ikke gikk i orden for Rosenborg den gang.
De tiltalte kommer uansett til å få seg en skikkelig smekk på lankene. Det skal ikke lønne seg å bryte loven. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.01.2013 14:50 Post subject: |
|
|
| Jangusk wrote: | | Og jeg velger å tro at Hoftun faktisk ikke var villig til å betale mer for den lille, og da nokså fete Isleningen. |
25. juni: RBK byr 2,5 millioner kroner for Gunnarsson. Stabæk avslår. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 10.01.2013 21:13 Post subject: |
|
|
Mix, Moe, Nicki Bille Nielsen, Tobias Mikkelsen og forhåpentligvis flere til inn og (ikke minst) med forrige vindu friskt i minnet, gjør at Hoftis får ! I like it, I like it a lot!  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 10.01.2013 22:30 Post subject: |
|
|
| På tide med en liten kudos i retning Hoftun for dette vinduet også. |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 10.01.2013 22:33 Post subject: |
|
|
Ikke annet slik det forventes, enda lenge igjen av overgangsvinduet. Så avhenger om de slår til, der det til slutt veies opp, slike konklusjoner taes rundt slutten av sesongen.
Samt skulle ønske man hentet yngre talenter ala Jahmir Hyka, som man kan utvikle i klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 10.01.2013 22:33 Post subject: |
|
|
Det er vel første gang han er så tidlig ute også. Tre spillere inn innen de første to ukene av et langt overgangsvindu er slik det skal være. Da er alle gutta nogenlunde samkjørt og kjent med hverandre til sesongstart.
SÃ¥nn vil vi ha det! _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 10.01.2013 22:34 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | På tide med en liten kudos i retning Hoftun for dette vinduet også. |
Dersom sakene går i orden så er det veldig fortjent, men hittil er det bare Nicki og Brede som har satt pen mot papir... |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.01.2013 22:35 Post subject: |
|
|
Ja, det er spesielt dette jeg liker. At ikke nye danske spillere blir hentet i mars, slik som i tilfellene Stadsgaard, Larsen og Ankersen.
Vi har ikke råd til enda en dårlig vårsesong, og må ha folk (ganske) samkjørte fra og med kampen i Skien. |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 11.01.2013 10:31 Post subject: |
|
|
| doffen wrote: | | haavarl wrote: | | På tide med en liten kudos i retning Hoftun for dette vinduet også. |
Dersom sakene går i orden så er det veldig fortjent, men hittil er det bare Nicki og Brede som har satt pen mot papir... |
Han er tidligere ute, men det gjenstår også å se hvordan de nye spillerne presterer. Man kan lett bli blendet av at man faktisk har hentet et par spillere i god tid, men hva de koster, lønn og hvordan kvaliteten er på disse spillerne er forholdsvis ukjent ennå. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 11.01.2013 10:54 Post subject: |
|
|
* Å hente spillere som ser ut til å passe bra til hva vi trenger;
* spillere som tilsynelatende har ferdigheter på høyt nivå,
* og å hente dem tidsnok
må være viktig å dømme etter.
Hvordan de faktisk vil prestere tror jeg ingen er i stand til å bedømme før de har vært i laget en stund, så det mener jeg blir meningsløst å sette opp som vurderingskriterium. Fotballen er breddfull av historier om gode spillere som ikke helt får det til i en ny klubb.
(Men selvsagt er også ting som økonomi og avtalelengde viktig, som du sier.) |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 11.01.2013 11:55 Post subject: |
|
|
Jeg har begrenset kunnskap til disse spillerne, derfor er jeg ennå ganske måteholden i min ros. Av punktene dine er det derfor bare det siste jeg kan slutte meg til.
Egentlig er dette ganske enkelt, blir de en suksess, ja da har dette vært gode innkjøp. Så har man en rekke andre kriterier å vurdere dette opp mot. Blant annet kostnader, videresalg og en rekke andre faktorer.
Det er riktig at det er en rekke gode spillere som ikke slår til i sine nye klubber, og sånn sett kan man jo si at det er mange spillere som i utgangspunktet har vært gode, men jeg tror ikke liverpool fansen vil si at Caroll og resten av kompaniet var gode kjøp. Til syvende og sist var dette fiasko kjøp.
Derfor avventer jeg til jeg vet mer. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 11.01.2013 16:26 Post subject: |
|
|
| Nå var vel ikke Caroll noe godt kjøp på papiret heller, med en ekstremt stiv pris for en spiller med veldig begrensede meritter, skadehistorikk og rykte for å være glad i en god fest. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.01.2013 19:49 Post subject: |
|
|
MÃ¥ si at jeg tenkte det samme som Thulian forleden:
Vil tro konsulent Bratseth er veldig involvert i forhandlingene med Greuther Fürth? |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 11.01.2013 20:32 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: | | Nå var vel ikke Caroll noe godt kjøp på papiret heller, med en ekstremt stiv pris for en spiller med veldig begrensede meritter, skadehistorikk og rykte for å være glad i en god fest. |
Forsåvidt enig, men han hadde 11 mål på 19 ligakamper før han kom til liverpool, og 17 mål i championship året før. Han var forholdsvis ung (Engelsk), og passet inn i spillestilen til Kenny Daglish. Prisen var forferdelig, men på mange måter tilfredstilte han de kriteriene det er blitt snakket om ovenfor. |
|
| Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 11.01.2013 21:59 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | MÃ¥ si at jeg tenkte det samme som Thulian forleden:
Vil tro konsulent Bratseth er veldig involvert i forhandlingene med Greuther Fürth? |
Magefølelsen sier hell yes, men før man har noe bevis for noe annet så må nesten gammel'Erik få propz!  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 11.01.2013 22:07 Post subject: |
|
|
| Vent med og gi han kred før overgangsvinduet er ferdig..når er det? |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 11.01.2013 22:10 Post subject: |
|
|
31 mars ( tror jeg ) _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 11.01.2013 22:23 Post subject: |
|
|
| mirar wrote: | | Vent med og gi han kred før overgangsvinduet er ferdig..når er det? | Blir ikke det "når man eventuelt har bevis for noe annet"?  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 16.01.2013 22:06 Post subject: |
|
|
Når Erik ble ansatt valgte jeg å gi han tid, da han var by i gamet..
Etter ei stund fikk jeg og mange nok og håpet på en ny SL..
I sommer snudde det og ble bedre, og nå leverer han jammen mye bedre enn hva jeg forventer av en sportslig leder i RBK. Hoftun fikk tyn når han fortjente det, men nå skal han pinadø få skryt, fordi han fortjener det!
Ja kun tre signeringer er kanskje et tynt grunnlag så tidlig i vinduet, men se forskjellene på kvalitet, tidspunkt og kontraktslende i forhold til tidligere. RBK kjøper og fremstår som en storklubb igjen. _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 16.01.2013 22:11 Post subject: |
|
|
Tror Rune Bratseth har en finger med i spillet når det gjelder nye spillere....men Hoftun skal ha skryt for den nye strategien på spilleroverganger. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 16.01.2013 22:53 Post subject: |
|
|
Hyll Kong Erik!
Solid stykke arbeid, og synes han har vært en grunnmur gjennom kritikken han har fått tidligere. Stå på! |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 16.01.2013 22:53 Post subject: |
|
|
Bratseth skal ihvertfall ha skryt for å ha byttet ut 3,5 år i Hoftuns word-mal med 4 og 5 år. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 16.01.2013 22:58 Post subject: |
|
|
| Troillongan wrote: | Når Erik ble ansatt valgte jeg å gi han tid, da han var by i gamet..
Etter ei stund fikk jeg og mange nok og håpet på en ny SL..
I sommer snudde det og ble bedre, og nå leverer han jammen mye bedre enn hva jeg forventer av en sportslig leder i RBK. Hoftun fikk tyn når han fortjente det, men nå skal han pinadø få skryt, fordi han fortjener det!
Ja kun tre signeringer er kanskje et tynt grunnlag så tidlig i vinduet, men se forskjellene på kvalitet, tidspunkt og kontraktslende i forhold til tidligere. RBK kjøper og fremstår som en storklubb igjen. |
Ja EH skal virkelig ha skryt for det han har gjort så langt i dette transfervinduet (og ja, selvfølgelig må vi se om de nye spillerne slår til, men det tror jeg da vitterlig at de gjør).
Det var også et bra sommervindu sist år, og da begynner ting å gå rette veien for EH og om han nå holder seg på dette nivået og blir enda bedre.. ja da skal han vitterlig få ros så det holder!
SÃ¥ langt er dette godkjent EH:D _________________ Fremad, menn av Nidaros! Til Europa! |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 16.01.2013 22:59 Post subject: |
|
|
| gonnagetchaa wrote: | | 2mas wrote: | MÃ¥ si at jeg tenkte det samme som Thulian forleden:
Magefølelsen sier hell yes, men før man har noe bevis for noe annet så må nesten gammel'Erik få propz!  |
Hoftun bør jo få kred hvis han er flink nok som leder til å bruke den største ressursen klubben har mot Tyskland, nemlig Bratseth. Det er faktisk godt lederskap i så fall. |
|
| Back to top |
|
 |
|