View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
dags Veteran
|
Posted: 19.02.2006 23:10 Post subject: |
|
|
Å kalle storflor for en god vingspiller vil være å overdrive. Han er ikke direkte dårlig, men etter min mening holder han ikke mål for en lag som Rosenborg tar sikte på å være.
Du kan fint telle på en hånd de kampene han virkelig har stått fram og vært virkelig god. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
erlendmf Rutinert

|
Posted: 19.02.2006 23:30 Post subject: |
|
|
Du mener alstå at Braaten er mer en vingspiller enn Storflor? Feil. Han er bedre generelt, men ikke en bedre vingspiller. Storflor har den samme farta og evenen til å komme seg forbi en-mot-en som Braaten. Men! Storflor har en viktig ting som Braaten ikke har. Og det er veldig viktig for en ving; innlegg. Braaten kan ikke slå et enkelt innlegg, mens Storflor faktisk har meget gode innlegg. Blant de i Roseborg med flest assists. |
|
Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 20.02.2006 00:03 Post subject: |
|
|
I tillegg virker Braaten å være bedre en-mot-en, mens Storflor virker bedre til å bevege seg i rom, syns nå jeg. _________________ 4-4-3 |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.02.2006 09:54 Post subject: |
|
|
Storflor er en mer typisk ving enn Braaten, men er ikke enig i at han er bedre. Han har bedre innlegg enn Braaten (det har jo alle), men er overhodet ikke enig i at han er like god en-mot-en. Braaten kommer jo seg enten forbi eller får frispark, mens Storflor oftere kjører seg fast. Braaten virker også flinkere til å gjøre seg spillbar, og fysisk er de i to forskjellige divisjoner |
|
Back to top |
|
 |
Markussen Junior
|
Posted: 30.03.2006 14:20 Post subject: Høgmo i Vi Menn Fotball |
|
|
Intervju med Høgmo.
Kommer i Vi Menn Fotballs seriestartnummer, men her er kortversjonen
http://www.fotballmagasin...56&title=Høgmo:_–_Må_ha_rom_for_individualister |
|
Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 30.03.2006 15:06 Post subject: |
|
|
Hva vil han si, at han skal bygge laget rundt Braaten? Syns personlig at kjøpene han gjør tyder på det motsatte, at han bygger et lag basert på hans egne erfaringer og hans egne taktikker. _________________ 4-4-3 |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 30.03.2006 17:34 Post subject: |
|
|
Tenker at det finnes to motiv for disse uttalelsene.
For det første så er det naturlig å prioritere ett system og en fast struktur i kollektivt spill først. Ett fungerende kollektiv er MYE bedre enn 11 enkeltspillere. Kollektivet har derimot sine begrensninger og for å kunne bli enda bedre så må det kollektive også tilpasses enkeltspilleres spisskompetanse. Det er den naturlige progresjonen i lagbygging og Høgmo uttaler seg nå om neste fase.
Det andre motivet er selvfølgelig ønsket om å holde Braaten førnøyd og med tro på at han vil bli satset på i fremtiden, til tross for at han ikke er førstevalg. I spillersamtalene så har Høgmo helt sikker lagt vekt på dette og ved å uttale det offentlig så forsterker han signalet sitt til Braaten.
Når Høgmo åpner kjeften så er det stort sett fordi at han ønsker å påvirke noens forventninger og entusiasme. ( Er det ikke slik TomH. ? ) |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 30.03.2006 20:25 Post subject: |
|
|
Høgmo er en klok mann. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Raem Senior
|
Posted: 31.03.2006 11:02 Post subject: |
|
|
Tja.... hvor langt inn i fremtiden er det snakk om her..? Tror det heller er et spill for galleriet jeg.... Som nevnt tidligere her så er det tydelig hva slags spillestil/typer Høgmo foretrekker..... venstresiden ser mer og mer solid ut med Storflor i spissen, høyresiden er vel Karim bankers på og vi har vel mer eller mindre fått bekreftet at Helstad blir foretrukket som spiss.....
Det skal ikke gå lang tid på benken før Braaten flytter på seg.. Han er kommet til et stadie hvor han uavhengig av årsak til vraking er nødt til å få spilletid for å utvilke seg.... tipper han drar til sommeren hvis benketilværelsen blir permanent fremover.....
Og såvidt jeg vet har ikke høgmo hatt spillersamtaler med Daniel..... _________________ Real people do real things...
Play your position
--Shyeim |
|
Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 31.03.2006 11:09 Post subject: |
|
|
... |
|
Back to top |
|
 |
jenssenc Senior
|
Posted: 31.03.2006 11:25 Post subject: |
|
|
Kjenner du Braaten? I og med at du vet at han kommer til å flytte på seg og at han ikke har hatt spillersamtale med Høgmo...
Og det med Storflor mente du vel ikke.....? Solid? |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 31.03.2006 11:34 Post subject: |
|
|
Enten så får ikke du vite alt Raem, eller så har Høgmo gått vekk fra sitt system med periodvise spillersamtaler ( eventuellt at Braaten ikke tok av seg headsettet og ikke fikk med seg ett ojd ) |
|
Back to top |
|
 |
Forever RBK Proff
|
Posted: 31.03.2006 11:44 Post subject: |
|
|
Tror det var hans ærlige mening jeg, Braaten kommer nok til å starte i helga, pluss neste helg mot Lillestrøm... |
|
Back to top |
|
 |
Raem Senior
|
Posted: 31.03.2006 12:11 Post subject: |
|
|
jenssenc wrote: | Kjenner du Braaten? I og med at du vet at han kommer til å flytte på seg og at han ikke har hatt spillersamtale med Høgmo...
Og det med Storflor mente du vel ikke.....? Solid? |
Ja jeg kjenner Braaten... kjenner forsåvidt broren hans bedre og det er han jeg får det meste av info av.... Så jeg kan garantere dere at han flytter på seg hvis han blir satt på benken... Det sier seg jo egentlig litt selv også.... Ang spillesamtaler så med mindre Høgmo har gjort noen fremstøt den siste tiden(les de siste 2 ukene) så har de ikke hatt noen formell spillersamtale nei.....
og ang Storflor så har vel han ifølge høgmo selv og diverse raporter spilt rimelig greit i vinter... Jeg mener på ingen måte at Storflor er en bedre spiller enn Braaten, men at han i 4-3-3 formasjon er en bedre "Ving" er det vel liten tvil om.... Når Daniel spiller så er han mer en skjev spiss enn en ren ving i klassisk forstand..... _________________ Real people do real things...
Play your position
--Shyeim |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 31.03.2006 13:35 Post subject: |
|
|
Jeg tror også Daniel blir ofra av systemh***a Høgmo for å si det stygt.
NÃ¥ er jeg uansett ikke spesielt imponert av personabehandlingen hans da.
Klart, Daniel må ta noe av skyld sjøl også for å være en sløv tosk litt mer enn gjennomsnittlig mye. Uten mentalitet kommer ikke den fyren til å være mer enn genial i 20 sek. sjettehver kamp og ellers en nobody med hoftefest. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 31.03.2006 13:41 Post subject: |
|
|
Hvem i din verden Recon, er ikke hore eller svin? vil gjerne ha navn... _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 31.03.2006 13:53 Post subject: |
|
|
Du. Jeg elsker deg. ASL? Har du bilde?
Var systemhore et for hardt ord for deg? Du klarte ikke omforme den til sivilisert språk så du tok meninga? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 31.03.2006 14:13 Post subject: |
|
|
konstruktiv som alltid _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Kafanskavimedhan Rutinert

Joined: 25 Apr 2005 Posts: 774 Location: Falkenberg, Sverige
|
Posted: 31.03.2006 14:22 Post subject: |
|
|
Thor Arild wrote: | konstruktiv som alltid |
skjønner ikke hva du gidder å hisse deg opp for, ta det litt humoristisk da,.. synes det er kjempegøy at det er slike folk som f.eks Recon her, som har egne meninger og ikke backer ut visst noen argumenterer i mot dem, slik et forum skal være.. og ikke no gærnt med systemhorer vel haha _________________ Bring him home! |
|
Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 31.03.2006 14:22 Post subject: |
|
|
Det jeg reagerer på er den bokstaven på slutten, Recon. horea? _________________ 4-4-3 |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 31.03.2006 16:07 Post subject: |
|
|
Idioter. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 31.03.2006 16:25 Post subject: |
|
|
HeiaVincent wrote: | Det jeg reagerer på er den bokstaven på slutten, Recon. horea? |
Litt ivrig med ********** bare. Siste dag på jobb. Hvor konsentrert tror du jeg er!  _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 01.04.2006 14:48 Post subject: |
|
|
nå sa jo nettopp systemhora di at det skulle skapes rom for individualister da. braathen ble spesielt nevnt, husker ikke om det var den systemprostituerte selv eller journalisten som nevnte ham. Systemludderet brukte carew-sesongen som et eksempel på at individualisme kunne passe inn i rbk-stilen. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 01.04.2006 15:39 Post subject: |
|
|
Ja, han skal få to plasser på benken!
Høgmo har jo så vidt også nevnt viktigheten av klassespillere for å hevde seg i Europa, at RBK skal ha slikt fantastisk analyseverktøy og så skrev han vel bok om noe psykologigreier. Den siste er jeg litt usikker på, men kan spørre Eguren og Lago om du vil.
Men jeg tror på ham jeg altså!!! _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
syltynn Proff
|
Posted: 01.04.2006 15:45 Post subject: |
|
|
Så lenge taktikken er å spille fotball og ikke slå lange innlegg til Steffen og Frode håper jeg Braathen blir flytta til venstre, nå som vi har innleggsfoten til karim på høyre. Det er kun i mot lag som legger seg langt bakpå at Storflor bør bli foretrukket framfor Braathen på venstre. Fra midtbanen og inn viser Braathen såpass til "magic", at han uansett hvilken side han spiller på, og så lenge innleggsfoten ikke er vårt giftigste angrepsvåpen, bør han spille. |
|
Back to top |
|
 |
|