| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 29.03.2006 16:35 Post subject: |
|
|
- Det som gjorde at Lars trakk det lengste strået, er at han har hatt større stabilitet enn Espen. Spesielt gjelder dette offensivt med beina. Espen er i framgang, men det ligger et skille på denne biten, sier Høgmo.
Les mer: - Lars gir oss stabilitet |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 30.03.2006 09:08 Post subject: |
|
|
Høgmo hevder at Hirschfeldt er mer stabil:
Det betyr rett og slett at Hirschfeldt generelt er bedre på det meste.
Enkelt og greit.
Dette er jeg helt enig i - og jeg applauderer avgjørelsen.
En tøff og riktig avgjørelse. _________________ Takk.
Last edited by TomH on 30.03.2006 10:52; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 30.03.2006 09:25 Post subject: |
|
|
Evt et bunnivå og et toppnivå som ligger tettere enn hos andre fyren.
Generelt bedre? Less flux, you mean! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 30.03.2006 10:07 Post subject: |
|
|
| Å vrake Espen framfor Lars er vel taktisk av Høgmo for å gi Espen en utfordring ved å kjempe seg inn på laget, mens å gi Lars tillitt vil gi han et løft framfor å sette han rett i benktilværelsen. Utvilsomt et klokt valg av Høgmo. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 30.03.2006 10:56 Post subject: |
|
|
Nei, jeg tror ikke at dette er bare taktikk. Espen har gjentatte ganger bevist at han ikke holder et stabilt høyt nivå. Jeg våger påstanden at han kostet oss mange seriepoeng i fjor med sin usikre opptreden i feltet, elendige dirigering av forsvaret, dårlige tilbakespillsteknikk, vurdering av når du skal stå nærmere streken for å unngå å bli lobbet på og mengden med direkte tabber. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 30.03.2006 11:00 Post subject: |
|
|
Det er klart at Espen Johnsen hadde ingen heldig sesong ifjor. Men at Hirschfeld er en langt bedre keeper er jeg ikke emd på. Johnsen er iallefall ikke langt bak. Derfor tror jeg nok at "taktikk" er en meget viktig grunn til Høgmos valg. At Hirschfeld er en bedre keeper akkurat nå skyldes form moi thinks. _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 30.03.2006 11:28 Post subject: |
|
|
Ingen skal naturligvis ta fra Espen at han er en "shot stopper" i verdensklasse, men posisjoneringen og ballbehandlingen er ikke bra nok.
Færre spektakulære redninger får vi sikkert, men til gjengjeld forhåpentligvis en mer stabil keeper (på alle måter).
Jeg er i alle fall fornøyd med å bytte keeper. Joda, Espen kan gjøre mye bra, han, men det har blitt slik at jeg har en dårlig følelse hver eneste gang Espen skal sparke ballen noe sted. Han lyser usikkerhet. Dét er jeg glad for å slippe. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 30.03.2006 13:22 Post subject: |
|
|
| Jeg er mer nervøs på tilbakespill faktisk.. Føler for eksempel mye mer trygghet når Aafk spiller tilbake til Adin Brown. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.03.2006 14:02 Post subject: |
|
|
| Øh? Det er vel nettopp på tilbakespill at Espen må bruke føttene... |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 30.03.2006 14:43 Post subject: |
|
|
HeiaVincent og Haavarl,
jeg garanterer like mange spektakulære redninger med Hirschfeldt som med Ejohnsen. Lars Hirschfeldt er like imponerende på strek som EJohnsen kan være.
I tillegg garanterer jeg at Hirschfeldt tar alt det en kan forvente av en keeper i RBK. Jeg tror enda ikke at jeg har sett ham slippe inn et "billig" mål.
Hirschfeldt er rett og slett bedre! _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 30.03.2006 15:58 Post subject: |
|
|
| Når jeg så Tromsø i Uefa cup'en så var ikke Hirshfield den beste jeg har sett i feltet! synes han er veldig lik keeper som Espen Johnsen egentlig! |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 30.03.2006 17:14 Post subject: |
|
|
Han kunne ha tatt noen av de målene i bortekampen mot Basel... _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 30.03.2006 19:02 Post subject: |
|
|
TomH, jeg mistenker at du bare ser fotball i Tromsø. Du lover at hele Tromsø-laget kan gjøre alt like bra som verdenssjerner, og dermed, tilnærmet aldri, sliter med noe som helst. Hvorfor ikke bare, (i dette tilfellet,) overbevise deg selv om at Lars Hirschfeld er mer stabil enn Espen Johnsen, men at Espen er mer eksplosiv og reaksjonssterk.
Jeg mener at det største argumentet for å hå Hirschfeld i mål, er den mentale alderen. Han har også større ro. Fotarbeidet til Espen Johnsen kommer som en effekt av at han er så nervøs under press, (som kommer av at han er 14 i huet.)
Alle vi klarer jo å unngå å treffe en spanjol eller en russer på en vanlig trening. Det tror jeg Espen klarer også. |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 30.03.2006 19:20 Post subject: |
|
|
| Troinndern wrote: | | Alle vi klarer jo å unngå å treffe en spanjol eller en russer på en vanlig trening. Det tror jeg Espen klarer også. |
Der tar du jammen feil gitt. _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 30.03.2006 19:22 Post subject: |
|
|
Hehe. Hadde nesten glemt den episoden. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 30.03.2006 19:49 Post subject: |
|
|
Fredrik Winsnes er vel ikke spansk eller russisk, er han?
Det jeg skrev i innlegget over, er fortsatt gyldig.  |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 30.03.2006 20:08 Post subject: |
|
|
| Troinndern wrote: | Fredrik Winsnes er vel ikke spansk eller russisk, er han?
Det jeg skrev i innlegget over, er fortsatt gyldig.  |
Ikke russisk sier du?
 _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 30.03.2006 20:22 Post subject: |
|
|
Troindern,
jeg regner meg selv som særdeles kyndig til å bedømme keepere og konklusjonen er enkelt og greit at Hirschfeldt er like god som EJohnsen på strek, i tillegg kommer alt det andre han er bedre på. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 31.03.2006 03:01 Post subject: |
|
|
| HeiaVincent wrote: | | Ikke russisk sier du? |
Hehe.. Flatt, kort hår i panna er ganske så russisk-preget, ja  |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 31.03.2006 09:45 Post subject: |
|
|
Her er en liten utfordring!
Hvilke kriterier/ferdigheter bedømmer en keepere etter ? |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 31.03.2006 10:36 Post subject: |
|
|
Antall baklengs  _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 31.03.2006 13:03 Post subject: |
|
|
Overhodet ikke
så hvis buffon settes i mål hos kvinnelaget til Asker en sesong, samtidig som laget spiller i Premier League og dermed slipper inn hundrevis av mål, så vil Buffon være en dårlig keeper?
.. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 01.04.2006 00:44 Post subject: |
|
|
Jeg vurderer ikke etter noen "faste" kriterier. Jeg ser rett og slett på hvordan keeperen løser situasjonene vedkommende kommer opp i og det vurderes ut fra min magefølelse og mitt skjønn.
Magefølelsen og skjønnet er i høyeste grad til å stole på... _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 01.04.2006 10:52 Post subject: |
|
|
| WegHard wrote: | Antall baklengs  |
| RBKSandvika wrote: | Overhodet ikke
så hvis buffon settes i mål hos kvinnelaget til Asker en sesong, samtidig som laget spiller i Premier League og dermed slipper inn hundrevis av mål, så vil Buffon være en dårlig keeper?
|
Antyder du at kvinnelaget til Asker ikke holder Premier League standard? Og hvordan skal Buffon få plass på et kvinnelag?
Neida Poenget mitt er at du misforstår posten min. Det var ment som en liten spøk, tror Litjeggen forventet noen litt mer vitenskapelige kriterier som svar på hans post. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 02.04.2006 09:45 Post subject: |
|
|
kan dere som har peil forklare meg hvorfor det er en opplest og vedtatt sannhet at man skal ha en førstekeeper og en andrekeeper? jeg skjønner teorien bak med at keeperen trenger trygghet, men samtidig er jo konkurranse sunt på de andre plassene, hvorfor tør man aldri utfordre det prinsippet? jeg føler meg ikke overbevist om at det er smart å gi en av dem klippekort på laget.
espen johnsen har jo vist seg best i viktige kamper som playoff mot spania og CL mot olympiakos, hvis han er best under press burde han prestere bedre i konkurranse om plassen. og hirschfeld slapp seg jo ned og begynte å gjøre tabber med en gang førstekeepeerplassen var sikret, tenker han kunne tålt konkurranse også. |
|
| Back to top |
|
 |
|