| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
SigveEdvardsen Senior
|
Posted: 10.01.2013 08:24 Post subject: |
|
|
| Enig i absolutt alt du skrev her nå, Knerten. Akkurat slik jeg også ser det for meg. |
|
| Back to top |
|
 |
MIXMASTERTOT Senior

|
Posted: 10.01.2013 09:46 Post subject: |
|
|
Enig i mye som skrives...
Om man skal kjøpe spillere som skal passe i ett system så mener jeg den spilleren vi burde hente heter Thomas Drage.
Han har vært "off" på formen det siste året men det gjør det kanskje mulig og hente han fra Tromsø som stort sett krever usannsynlige priser for spillere som er litt heite i markedet.
Tarik som høyreving i en brattbakkrolle. Gamboa som vingback på utsiden og Drage som klassisk venstreving. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 10.01.2013 10:27 Post subject: |
|
|
| Høyrefotede Drage skal spille i en klassisk venstrevingrolle, mens høyrefotede Elyounoussi skal spille i en Brattbakk-rolle på høyresiden? Det er litt mer logisk om man bytter på sidene i så fall. Drage har en meget god innleggsfot, men det virker som om han får brukt den lite når Kristiansen og Ciss spiller på hans side fremfor Yndestad. Et logisk valg er å flytte han ut på høyresiden slik at han kommer til flere innleggsmuligheter tidlig i angrepet. Drage har vel forresten aldri spilt i 4-3-3, så å si at Drage er rett mann om man tenker på system og rolle, blir litt feil. Nå har Tromsø allerede mistet Yndestad, Björck, Kara, Årst og halve trenerteamet. Jeg tviler på at de vil la Drage gå sånn helt uten videre. Erfaringsmessig er det bedre å holde seg unna Tromsø-spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
MIXMASTERTOT Senior

|
Posted: 10.01.2013 11:27 Post subject: |
|
|
Beklager. Jeg satt å innbilte meg at Drage var venstrebent.
Må en spiller som passer i ett 433 system ha spilt 433 før??? Da blir det lite og velge i av spillere fremover gitt. Drage er en klassisk ving og klassiske vinger har gode forutsetninger for og passe i ett system om vi skal "tilbake til røttene" |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 10.01.2013 11:29 Post subject: |
|
|
Hjelde sier at det er spillere som ikke har trent siden siste kamp, og at det skuffer han. Og det er jeg så til de grader enig i. Skjønner ikke spillere som vil i det menste sitt eget beste. Jeg skjønner jo at de ikke skal være i toppform, men at spillerne dette gjelder kunne vært noe mer seriøse.
Håper Perry og Wiggen noterer seg dette grundig bak øret og følger opp"slappfiskene" ja nesten fotfølger dem. Dette er tydeligvis noe som henger igjen fra Janneperioden, men som jeg både tror og håper trenerne får bukt med.
spillere som er hos Rosenborg bør være såpass stolte at de kunne vært seriøse uten barnevakt. Hadde jeg vært Hjelde, hadde jeg lagt inn blindtester som ingen vet kommer.
Kudos til Tore R og unge Selnæs som skårer høyest og med dette viser at de er seriøse.
Lurer på hvem slappfiskene er. Noen forslag? |
|
| Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 10.01.2013 11:37 Post subject: |
|
|
| Egentrening handler om en vilje om å bli best. De som ikke har trent siden siste kamp mangler en indre drivkraft. Derfor når de heller ikke sitt potensial, og det samme gjelder klubben de spiller for. Dette er altfor dårlig, og noe man bør fokusere på når spillere hentes. Det er nettopp denne drivkraften som skaper vinnermentalitet. Og eventuelt mangel på sådan. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 10.01.2013 11:44 Post subject: |
|
|
| Jangusk wrote: |
Lurer på hvem slappfiskene er. Noen forslag? |
Issah var i temmelig dårlig form ved sesongstarten i fjor, tok seg litt ekstra ferie midt i sesongen, og strøk nylig på en medisinsk test. Har en liten følelse av at han er en meget god kandidat. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 10.01.2013 13:40 Post subject: |
|
|
Var på feltet i dag. Verner Rønning så dårlig trent at han ikke får trene med laget ennå, sikkert en svak test i går. Kun løping på ham i dag. Ellers var det kun oppvarming og en possessionøvelse med posisjoner på programmet i dag. Rakk å se at Bård Wiggen er klasse og at det ser ut som om man satser på Dockal som indreløper føreløpig. Lagene var stilt opp slik under poss.øvelsen i posisjoner:
Gamboa/GH Hjelde - Moe/Reginiussen - Dorsin/Høiland
Svensson/Dockal - Selnæs (Joker) - Midtsjø/Berntsen
Bille/Alas - Ingen midtspiss - DFH/John |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.01.2013 14:00 Post subject: |
|
|
| Hvordan utmerket Wiggen seg, da? |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 10.01.2013 14:11 Post subject: |
|
|
SÃ¥, vi har ca. dobbel dekning for en 3-3-2-formasjon ...
 |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 10.01.2013 14:31 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Hvordan utmerket Wiggen seg, da? |
Svært tydelig på hva han vil, går inn med en gang og retter småting, god coaching, bra stemmebruk, humoristisk. Virker som en kjempetrener. PJH observerte bare og kom med småkommentarer til enkelte spillere i pausene. Virker som en fin fordeling. PJH kommer nok mer med på feltet når det blir samhandling på planen. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 10.01.2013 15:40 Post subject: |
|
|
Høres ut som et ekstremt godt steg i rett retning. Nå har jeg ikke annet enn klippene på RBK.no å basere meg på, men synes det har skortet stort på tilbakemeldinger fra forrige trenerteam i de klippene, i alle fall. Jeg har aldri sett kompetansen til Henriksen som assistent, uten at jeg skal være for bastant.
Godt å høre at vi nå har fått på plass et trenerteam som vierker å fungere, og at Wiggen tilsynelatende lever opp til sitt rykte som noe av det beste vi kan få tak i på disse kanter.
Kjenner jeg begynner så smått å glede meg tilsesongstart nå. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 10.01.2013 15:46 Post subject: |
|
|
| Høres bra ut. Om man har vært usikker på Perry, er det i hvertfall tydelig at vi har fått en assistent som er flere hakk bedre enn den forrige. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 10.01.2013 18:21 Post subject: |
|
|
Hoftun, Torbjørnsen og co skal ha skryt for dette vinduet om det blir overgang for Mikkelsen også. To tilsynelatende gode spillere (spillerkjøp er alltid et visst element av gambling, men de har da vist seg gode nok til å bli hentet til hhv spansk og tysk liga og det må være greie skussmål) i flott alder som også har en link fra tidligere, og attpåtil i god tid til sesongstart.
Mye tyder vel da på at Johansen blir sistemann inn. Om jeg har hodet på rett plass har vi nå fylt utlendingskvota, og Godset har forlenget lånet med han City-duden.
Kudos så langt! _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 10.01.2013 18:21 Post subject: |
|
|
| Kommer Johansen og Mix inn nå, i tillegg til Bille og Mikkelsen, så er det suverent jobba. |
|
| Back to top |
|
 |
akson Veteran
|
Posted: 10.01.2013 18:40 Post subject: |
|
|
| Perry sa vel at han skulle ha en tosidig back også...?? |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 10.01.2013 18:42 Post subject: |
|
|
| Ja, selv om jeg overhodet ikke ser noe behov for det når vi har Dorsin og Gamboa som klare førstevalg i tillegg til Høiland som backup på begge sider. Bør i såfall være et ungt talent som ikke forventer å spille fast ennå eller krever høy lønn. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 10.01.2013 18:50 Post subject: |
|
|
Høgli og Mikkelsen inn nå ville vært konge. Begge vil isåfall skje innen kort tid.
Vil se:
Lunna
Gamboa - Strandberg - Reginiussen - Høgli
Dockal - Mix - Midtsjø
Mikkelsen - Bille - Elyounoussi
Chibuike og Berntsen først i køa fra benken. |
|
| Back to top |
|
 |
seler Senior
|
Posted: 10.01.2013 18:55 Post subject: |
|
|
Så du velger å se helt bort i fra den kanskje beste indreløperen vi har i klubben, nemlig svensson? Og hva har berntsen vist, som tilsier at han skal være foran svensson/selnæs i køa? Dockal som indreløper er en kjemperisiko, og Midtsjø er uprøvd (selv om jeg er enig i at han har et kjempepotensiale). _________________ 'In my time at Anfield we always said we had the best two teams on Merseyside - Liverpool and Liverpool reserves |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 10.01.2013 19:52 Post subject: |
|
|
| Dew wrote: |
Vil se:
Lunna
Gamboa - Strandberg - Reginiussen - Høgli
Dockal - Mix - Midtsjø
Mikkelsen - Bille - Elyounoussi
|
Arti lag dette, men altfor svak midtbane og altfor svak keeper. Dockal er bare 50% indreløper og knapt nok det. Midtsjø har ikke bevist nok til å være på et gull-lag. Mix har ikke pondus nok til å styre sentralt. I det hele tatt er dette laget aaaaaltfor framtungt. Er jo knapt defensive fiber på laget, utenom stopperne og keeper. Det blir for naivt, rett og slett. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 10.01.2013 20:01 Post subject: |
|
|
Sa ikke at det var realistisk
Og selvfølgelig enig at det er for få defensive fibre - alt i alt mangler Rosenborg en hard kjerne på midten. Vi har stort sett spilt med juniorer og halvdårlige ferskinger på sentralt midtbanen siden starten av 2011 (unntaket er Skjelbred, som jo forlot oss et halvår etterpå..).
I sterk kontrast til tidligere årganger hvor midtbanen har vært vår klart beste lagdel. Annan/Skjelbred/Tettey/Sapara/Strand/andre, lissåm.
Edit: Selv er jeg i øyeblikket "fornøyd" med keeperplassen, akkurat som flere her inne er "fornøyd" med Dorsin på back. Det er helt OK, egentlig. Andre plasser må prioriteres. |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 10.01.2013 20:07 Post subject: |
|
|
Vi får vel nesten anta at noen går ut i løpet av vinduet også... Men frem til da har vi vanvittig mange mulige kombinasjoner tilgjengelig. Antar nå at vi snakker "god gammeldags" V på midten.
Kandidater til Skammels-rollen: Selnæs, ev. Johansen om han kommer, Issah (knis).
Indreløpere: Mix (?), Svensson, Midtsjø, Dockal, Berntsen... Vil Tarik kunne være et alternativ her? Chibbe?
Angrep: Mikkelsen (?), Bille, Tarik, DFH, Chibbe, Dockal...
Flere store spørsmål (utover hvem som vil være her), selvfølgelig;
Dockal: Ikke mye defensiv, har god innleggsfot. Hvis Mikkelsen kan spille venstre ving, er HV posisjonen hvor vi i minst grad "kaster bort" Borek? Derav ønsket om å tenke på Tarik som litt tilbaketrukket, selv om jeg ikke vet om det vil være en god idé.
Chibuike: Kjøpt inn som en klassisk #10. Vel, grunn til å tro at Bille vil ha den plassen? Kan Chibbe gjøre noe som indreløper, eller er han best som en slags "superinnbytter" som kan komme inn i en slags fri rolle og rive opp fiendens forsvar?
.. og masse andre grunner til å ta dette fra hverandre, selvfølgelig. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.01.2013 20:12 Post subject: |
|
|
| Jeg har null tro på Chibuike som indreløper, men Tarik kan absolutt fungere der, uten at jeg ser på det som løsningen. Tarik løper som en hest og gjør alltid en god jobb defensivt. Kan sikkert være vel så egnet som Dockal i den posisjonen, men nei. |
|
| Back to top |
|
 |
DelPiero Proff
|
Posted: 10.01.2013 20:23 Post subject: |
|
|
Om Dockal skal satses på som indreløper må den andre indreløperen være en arbeidshest som går på dype løpene.
Mix og Dockal tror jeg blir to litt for ballglade indreløpere. _________________ Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigivis har jeg gjort begge deler.
-George Best- |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 10.01.2013 20:27 Post subject: |
|
|
Vi trenger jo ikke å spille med to typiske 4-3-3-vinger.
Hvis Mikkelsen spiller til høyre, er det rom for å ha en type som Chibuike til venstre, som kan vandre innover og søke mellomrom, eller utfordre direkte med høyre.
Når det gjelder Tarik, føler jeg at det er den defensive jobbingen som har vært hans største bidrag så langt. Han vil være et naturlig valg som spiss dersom Bille ikke er tilgjengelig eller spiller elendig, selv om Tarik har bommet for mye og er ikke av de største eller sterkeste, men han er bevegelig. Ellers er han med i konkurransen om ving-plass.
Noget skeptisk til Dockal som indreløper. Han har ikke den tekniske fleksibiliteten man gjerne ser fra spillere i den posisjonen. Joda, fantastiske innlegg, men kortpasningsspillet hans har ikke imponert alt for voldsomt. Han er ganske firkantet i bevegelsene og svak defensivt. Med Mikkelsen, som ikke er sterkere defensivt foran seg, og en offensiv Gamboa på backen, frykter jeg at vi får en alt for svak høyreside defensivt, spesielt i Europa. Når det er sagt, er det selvsagt ikke for sent å utvikle spillet sitt, for Dockal, og alle spillerne våre har vært under nivå under JJ, så det kan fort være at vurderinger basert på tid i RBK fort blir irrelevante. Dersom Dockal begynner å briljere i banespillet, kan man gjøre coaching-grep for å kompensere for manglende jobbing bakover på høyresiden. |
|
| Back to top |
|
 |
|