View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Kamma! Junior

|
Posted: 02.03.2006 17:58 Post subject: |
|
|
Begynner mildt sagt å bli utålmodig nå, troppen er ikke bra nok pr. dags dato. Grodås har lovet 3 nye fjes innen sesongstart. Alt for sent mener jeg og regner bare med 1-2.
Ut: Glenn Ståhl, Axel Smeets, Eddie Gustafsson, Peter Sørensen, Jarle Andre Storbæk, Petter Vaagan Moen, Are Tronseth, Jess Torup, Geir Frigård, Hai Lam, Marius Røvde og Kenneth Dokken signere for Godset snart.
Inn: Tommy Øren, Ivar Rønningen, Juha Pasoja og Pål Ekeberg Schjerve(tilbake etter lån) og Rune Buer Johansen(delvis).
14 spillere ut og 5 inn er alt for dårlig. Det kan bli 8 inn, men det er også lite, stall var liten allerede i fjor.
Det skal sies at Tommy Øren, Ivar Rønningen, Rune Buer Johansen og Juha Pasoja er bra forsterkninger. _________________ Et liv i grønt og hvitt - et bedre liv enn ditt |
|
Back to top |
|
 |
Kamma! Junior

|
Posted: 08.03.2006 12:48 Post subject: |
|
|
Vår junior Marcus Pedersen skal på prøvespill hos Liverpool. Virklig et kompliment til vår juniorsatsning. John Anders har som sagt trent med Chelsea de siste ukene.
Marcus er nok et enda større talent enn John Anders... _________________ Et liv i grønt og hvitt - et bedre liv enn ditt |
|
Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 08.03.2006 13:52 Post subject: |
|
|
Hvilken posisjon er det han har? _________________ 4-4-3 |
|
Back to top |
|
 |
Kamma! Junior

|
Posted: 08.03.2006 16:59 Post subject: |
|
|
Marcus er spiss. Han har ifølge Pål Jakobsen et unikt talent på avslutninger og er en bra duellspiller med fart. Marcus har vel et stykke igjen på fysikken og teknikken for å bli relativt komplett spiss.
I en alder av 15 år har han kommet lengre enn de fleste. Han har enda ikke startet på videregående og skal gå på Ham-Kams fotballinje neste år. Da har han sjanse til å trene på dagtid med de største talentene i indre østlandet fotballkrets. _________________ Et liv i grønt og hvitt - et bedre liv enn ditt |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 08.03.2006 17:11 Post subject: |
|
|
For å spikke litt fliser så heter det Indre Østland Fotballkrets. Og ærlig talt tror jeg at Kamma skal slite med å bli de blant de 8 beste i år.
Ikke for å helle malurt i begeret, men det er tusenvis av unge spillere som hvert år trener med de store klubbene, så det er ikke sikkert at noen av de du nevner kommer til å utmerke seg i eliteserien noen gang heller. Men det fungerer sikkert som en bra motivasjonsfaktor. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Kamma! Junior

|
Posted: 08.03.2006 17:33 Post subject: |
|
|
Ja det heter Indre Østland Fotballkrets. Jeg stokket litt ord, og fikset det før du postet.
Det er en motivasjonsfaktor og viser at man gjør noen ting riktig innenfor talent utvikling i Ham-Kam. Og jeg vet at ikke alle fortsetter utviklingen etter de har blitt omtalt som stort talent. _________________ Et liv i grønt og hvitt - et bedre liv enn ditt |
|
Back to top |
|
 |
Kamma! Junior

|
Posted: 15.03.2006 16:47 Post subject: |
|
|
Ham-Kam signerer høyst sannsynlig 3 spillere innen vinduet stenger. Steve Cooreman, Ari Pertot og Frode Bjørnevik(Eidsvoll Turn). Da ser alt mye lysere ut.
Stas med Hamarkameratene som navn på tråden!  _________________ Et liv i grønt og hvitt - et bedre liv enn ditt |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 15.03.2006 17:04 Post subject: |
|
|
Totalt ukjente spillere alle sammen, for meg ihvertfall. Men vil du si at en spiller som Forde Bjørnevik vil forsterke Ham-kam i særlig grad? Jeg er ikke sikker på om det ser så mye lysere ut, da bortsett fra rent antallsmessig.
Når det gjelder Pertot var han aktuell for Häcken, men det ble ikke noe av. Virker ikke som topp kvalitet etter det jeg har lest om han.
Quote: | Dulee Johnson till AIK och Dybendal kanske påväg bort till Peking. Precis som förra året ibörjan av transferfönster så var det lite spekulationer kring mittfältet ifall det var starkt nog. I år har vi Kaissi, Marek, Henriksson, Olofsson och Ljung som gubbar på mittfältet, sen har vi även Kapella och Holster som dock inte är mogna ännu för allsvenskt spel. Dom tre förstnämnda är självklara val för Lundin och med rätt attityd och rätta spelkänslan kommer även Olofsson bli ett mycket intressant val för honom. Rutinerade Ljung halkar tyvärr lite efter dessa 4 grabbar och får nog nöja sig med en "inhopparplats" i år om vi värvar nytt.
Förra året slog Töfting-värvningen ner som en bomb på Hisingen, eller egentligen i hela Sverige och i sista minuten av transferfönster anslöt Henriksson till truppen, ska vi få uppleva något sådant igen? Om nu inte Pertot värvas så hoppas jag och tror att Fhager och Lundin har ett ess i rockärmen och kan visa upp denna förhoppningsvis stjärnspelaren inom en snar framtid. Jag tror dock att det finns stora chanser att "Ari" Pertot skriver på för oss inom nån vecka, eftersom Lundin sa till den officiella sidan idag att Pertot är nere och diskuterar sin framtid som fotbollsspelare med FC Inter och inte medverkar i morgondagens match. "Ari" kan nog bli intressant, men det ända jag egentligen bryr mig om är att mittfältet förstärks.
|
_________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Forever RBK Proff
|
Posted: 15.03.2006 18:34 Post subject: |
|
|
Tidligere Ham-Kam spiller, Sveinung Fjeldstad gjør comeback på fotballbanen..
Spilleren ble tatt for dopping i 2004 og har nå sonet sin dom på to år..
Han skal spille for 2.div klubben Gjøvik/Lyn...
http://fotball.aftenposte...leID=95062 |
|
Back to top |
|
 |
Kamma! Junior

|
Posted: 15.03.2006 21:05 Post subject: |
|
|
Dags wrote: | Totalt ukjente spillere alle sammen, for meg ihvertfall. Men vil du si at en spiller som Forde Bjørnevik vil forsterke Ham-kam i særlig grad? Jeg er ikke sikker på om det ser så mye lysere ut, da bortsett fra rent antallsmessig.
|
Vi har en bra 11'r, men problemet har vært bredden i stallen. Frode Bjørnevik vil bli reserve som stopper og back. Han har overbevist på trening, og blir mest sannsynlig tilbudt kontrakt.
At de er ukjente er vel ikke så rart. Vår klubb har ikke mulighet til å hente spillere med store navn slik som dere.
Ari Pertot ble kåret til beste spiller i finske ligaen i fjor. Han har spilt der i fem sesonger, og vil ta et steg til et høyere nivå. Og har tidligere spilt to sesonger i argentinske toppserien. Ifølge han selv fikk han et tilbud av Hacken, men hørte ikke mer fra dem. Lars fikk anbefalinger fra finske kontakter og Juha Pasoja.
Cooreman er helt klart en forsterkning, og er nærmest klar for oss. Belgiern har et kjempetilslag, og imponerte direkte på trening.
Sist vil jeg si at Grodås har mye høyere intensitet på treningene enn det Ståle hadde. Han vil gjøre Ham-Kam til eliteseriens best trente lag, slik Start var i fjorårets eliteserie. Derfor synes ser lysere ut. Men forstår din skepsis. _________________ Et liv i grønt og hvitt - et bedre liv enn ditt |
|
Back to top |
|
 |
Kamma! Junior

|
Posted: 15.03.2006 21:13 Post subject: |
|
|
Forever RBK wrote: | Tidligere Ham-Kam spiller, Sveinung Fjeldstad gjør comeback på fotballbanen..
Spilleren ble tatt for dopping i 2004 og har nå sonet sin dom på to år..
Han skal spille for 2.div klubben Gjøvik/Lyn...
http://fotball.aftenposte...leID=95062 |
Stemmer. Han kommer til å gjøre det bra i andredivisjon. Han rotet det skikkelig til for seg, men tror ikke han kunne tatt steget opp i førstelaget uten ulovelige stoffer, noe han selv også innså. Han jobbet som fysioterapeut på gjøvik i tiden etter "skandalen". _________________ Et liv i grønt og hvitt - et bedre liv enn ditt |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.03.2006 16:30 Post subject: |
|
|
I januar kom Ivar Rønningen til Ham-Kam fra Rosenborg, hvor han slet benken i store perioder.
– Det var frustrerende i perioder, og spesielt fordi jeg ikke syntes han som stod der (Espen Johnsen, red. anm.) imponerte noe særlig, sier Rønningen.
Les mer: Keeperduellen |
|
Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Forever RBK Proff
|
Posted: 25.03.2006 16:26 Post subject: |
|
|
Spilleren er nok god, de var inntressert i den Slovenske landslagspilleren Anton Zlogar som scoret i landskampen mot Norge, men droppet han fordi de mener denne spilleren de holder på å signere nå er bedre..
http://www.h-a.no/artikke...D=HAM-KAM- |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 27.03.2006 19:53 Post subject: |
|
|
Litt av en storsigning
28 år med 3 landskamper for Ugarn. Ser på Ham-Kam som et springbrett for resten av karrieren. Jeg tillater meg å være meget skeptisk inntil videre. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 27.03.2006 20:15 Post subject: |
|
|
Jeg mener jeg har hørt om lignende tlfeller i andre klubber. "Store" spillere fra andre steder som visstnok er vanvittig gode. Det går et halvår, også er de en saga blott. |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 27.03.2006 22:46 Post subject: |
|
|
HAHA  _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Forever RBK Proff
|
Posted: 27.03.2006 23:18 Post subject: |
|
|
Må huske på at han skal spille for Ham-Kam da, som skal kjempe mot nedrykk..
Han er sikkert god nok til å styrke midtbanen på Ham-Kam.(den er ikke akkurat veldig sterk fra før av med unntak av Jan Michaelsen.. |
|
Back to top |
|
 |
Kamma! Junior

|
Posted: 29.03.2006 16:19 Post subject: |
|
|
For det første: "storsigning" er det mediene som har kommet med. Lars ville holde navnet hans hemmelig inntil han signerte og nevnte kun at han hadde landskamper på forhånd.
Balázs Nikolov har 3 landskamper nå nylig, synes det virker lovende. Lars har mange kontakter og har fått han anbefalt. Anton Zlogar ble vraket til fordel for Nikolov. Jeg er egentlig ganske fornøyd med den signeringen og regner med å ta en tur for å se han på trening snart.
Ellers kan jeg nevne at Roman Kinast antagligvis blir klar innen noen få dager. 22 år gammel, lang spiss fra Østerrike. _________________ Et liv i grønt og hvitt - et bedre liv enn ditt |
|
Back to top |
|
 |
Forever RBK Proff
|
Posted: 02.04.2006 23:55 Post subject: |
|
|
Etter kampen i dag og bedømme, så ser det ut som om Ham-Kam ikke kommer til å slite med å beholde plassen...
Vinner greit mot Fredrikstad og de nye spillerene imponerer, ikke værst..  |
|
Back to top |
|
 |
Kamma! Junior

|
Posted: 09.04.2006 10:28 Post subject: |
|
|
Her på Hamar har det snødd i hele natt. Gleder meg til seriestart. Lykke til i dag  _________________ Et liv i grønt og hvitt - et bedre liv enn ditt |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.04.2006 11:08 Post subject: |
|
|
Aberdeen vil ha Ham-Kam-talent
16-åringen Fredrik Engelhardt er på vei fra Ham-Kam til Aberdeen.
Ifølge Hamar Arbeiderblad imponerte unggutten så mye da han var på et ukelangt treningsopphold i den skotske klubben at han er blitt tilbudt en proffkontrakt.
16-åringen, som ennå ikke har trent med Ham-Kams A-lag, sier at han får en «bra årslønn».
Hva i alle dager skjer på Hamar for tiden? Går det en gullåre der? |
|
Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 10.04.2006 13:01 Post subject: |
|
|
Tror ikke Kamma har så særlig mange bedre junior-spillere enn andre lag i Norge, tror bare de har et veldig godt apparat og en god satsning. _________________ 4-4-3 |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.04.2006 16:01 Post subject: |
|
|
Ham-Kam-sangen i ny drakt.
Det er ikke verdens beste kvalitetsmusikk, men det funker sikkert som en fengende fotballsang. |
|
Back to top |
|
 |
Kamma! Junior

|
Posted: 02.05.2006 19:29 Post subject: |
|
|
Linken din virker ikke, men går ut i fra du mener "Der hvor Ham-Kam gutta er". Jeg likte orginalen bedre.
Talentsatsningen våres er har fått mye oppmerksomhet i det siste. Det er nok fordi apperatet er dyktig og fordi Ham-Kam 2 består av nesten bare juniorer og mange guttespillere. Jeg tror også at nivået på gutte-og juniorfotballen på innlandet holder høyere nivå enn mange andre steder i Norge. Guttelaget våres vant NM i fjor. _________________ Et liv i grønt og hvitt - et bedre liv enn ditt |
|
Back to top |
|
 |
|