| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 29.12.2012 13:31 Post subject: |
|
|
| Martinsen, i tillegg til lønn så er RBK en stabil toppklubb (mulig Godset kan bli det, men det er for tidlig for Vilsvik å gamble på det) og har fortsatt et OK rykte internasjonalt, noe som øker sannsynligheten for å havne i en OK europeisk liga om noen år (utenlandske klubber bruker i noen grad en spillers klubb som et signal på spillerens kvalitet, dermed er det lettere å komme seg til en OK liga fra RBK enn fra Godset). |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 29.12.2012 23:15 Post subject: |
|
|
| Godset har fått til noe de har lov til å være stolte av. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 29.12.2012 23:56 Post subject: |
|
|
| Må du slutt å bestandig gå mot strømmen. De har produsert fuck all. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 30.12.2012 04:13 Post subject: |
|
|
| Sølv i serien er da vitterlig (hater ordet) bra. At Godset skal ha all grunn til å bryske seg, det er en annen sak. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 30.12.2012 10:35 Post subject: |
|
|
Det populære kallenavnet "vrakgodset" virker å være vraket, også  |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 30.12.2012 13:55 Post subject: |
|
|
| De spiller en type fotball som vår egen legendetrener kaller "forbilledlig". Det kan de uansett være stolte av, plassering og medaljer til side. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 30.12.2012 14:05 Post subject: |
|
|
| For all del, Godset har all grunn til å være stolte, de spiller flott fotball og er veldig dyktige på overgangsmarkedet. Jeg ville bare komme med noen grunner til at Vilsvik kan være interessert i å gå til oss. |
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 30.12.2012 16:45 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Martinsen, i tillegg til lønn så er RBK en stabil toppklubb (mulig Godset kan bli det, men det er for tidlig for Vilsvik å gamble på det) og har fortsatt et OK rykte internasjonalt, noe som øker sannsynligheten for å havne i en OK europeisk liga om noen år (utenlandske klubber bruker i noen grad en spillers klubb som et signal på spillerens kvalitet, dermed er det lettere å komme seg til en OK liga fra RBK enn fra Godset). |
Nå må vi ikke glemme at Vilsvik faktisk begynner å dra på åra og er 24 år allerede. Det er selvfølgelig ingen alder for en fotballspiller, men sjansene for å havne i utlandet blir mindre og mindre for hvert år som går. So om han skriver under en 3-års kontrakt for RBK nå så blir han nok værende her.
Ellers ser jeg at han er oppført med 79 kamper for Godset nå, samme som han hadde for Lichterfelder FC før han reiste derfra, så da kan det vel passe bra å starte en liten tradisjon for han der. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 30.12.2012 21:07 Post subject: |
|
|
| Huber wrote: |
Nå må vi ikke glemme at Vilsvik faktisk begynner å dra på åra og er 24 år allerede. Det er selvfølgelig ingen alder for en fotballspiller, men sjansene for å havne i utlandet blir mindre og mindre for hvert år som går. So om han skriver under en 3-års kontrakt for RBK nå så blir han nok værende her.
|
Det er vel langt større sjanser for at han reiser utenlands etterhvert om han drar til Rosenborg, enn om han blir i godset. |
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 30.12.2012 21:45 Post subject: |
|
|
| Ja, men I mine øyne så er det nok nå eller aldri. |
|
| Back to top |
|
 |
oddarild Proff
|
Posted: 31.12.2012 01:50 Post subject: |
|
|
| Jeg skjønner ikke helt hvorfor vi skal kjøpe han.. Jeg er veldig enig i at vi skulle hatt en backup for Dorsin, men Vilsvik er ingen backup, og Dorsin er for god og for dyr lønnsmessig til å sitte på benken.. Da må han isåfall selges nå eller senest i sommer.. Og det er dumt når han er den eneste med litt gamle RBK-røtter, og blir svært viktig i kampens hete.. Vilsvik har jo også mye 433 i hodet, men vet ikke hvordan han er til å påvirke resten av laget, når det kanskje butter litt imot spillemessig.. Ser heller at vi får inn en ung spiller som ikke går på kvota, som etterhvert kan ta over Dorsins plass, og som tåler å få lite spilletid. Det tviler jeg på at verken Vilsvik eller Dorsin går med på.. Nå vokser vel ikke gode norske venstre backer på trær selvfølgelig, så dette er en vanskelig sak.. Men jeg føler ikke at venstreback er det første vi MÅ ha i vinter, selv om vi helt klart skulle hatt det.. Det kommer an på hvor mye penger vi kan handle for. Vil heller ha en klassespiss eller to, istedetfor en god venstreback på benken. Men det vil nok alle her inne! |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 31.12.2012 04:46 Post subject: |
|
|
helt enig. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 31.12.2012 12:42 Post subject: |
|
|
| Helt enig jeg også, vi trenger pengene fremover på banen. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.12.2012 17:26 Post subject: |
|
|
| Syns vi kan vente til i juli og sikre oss ham på gratis overgang om ett år. Er vel uansett avgjort at han ikke forlenger med Godset. |
|
| Back to top |
|
 |
str543 Senior
|
Posted: 31.12.2012 17:46 Post subject: |
|
|
| Om det er Vilsvik du tenker på så har han kontrakt ut 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.01.2013 20:18 Post subject: |
|
|
Beklager surret mitt. Tullet litt etter alt pratet om at han ikke vil forlenge.
Syns vel vi dermed bør avvente. |
|
| Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 01.01.2013 20:42 Post subject: |
|
|
| Om et år eller to er jeg med på en overgang. Gamboa er klasse og Dorsin holder fortsatt et par sesonger. I tillegg kan vi få ha gratis, såfremt ikke utenlandske klubber melder seg på. Det er uansett sannsynlig hvis han fortsetter å prestere på klubb- og landslagsnivå. |
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 02.01.2013 01:58 Post subject: |
|
|
| Er fullstendig enig I at de to backene vi har I dag er mer enn gode nok. Problemet er at det ikke har backup bak de to. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 02.01.2013 02:10 Post subject: |
|
|
Verken Gamboa, Vilsvik eller Dorsin kommer til å godta å sitte "fast" på benken, derfor jeg skjønner veldig lite av Vilsvik-interessen.
Om vi prøver å hente han betyr det direkte at vi planlegger å kvitte oss med Dorsin. Er det Perry som har krevd dette i forhandlinger? Virker så merkelig å skulle bruke såpass med ressurser på å bytte ut en lagdel vi er såpass sterk i førselagsmessig. Ihvertfall med tanke på at vi trenger både midtbane spisser og venstre ving inn i dette vinduet. Backup for en spiller som nesten aldri mister en kamp i løpet av en sesong skal ikke være en jævli dyr(innkjøp og/eller drift) kvotespiller, hvilket Gamboa, Dorsin og Vilsvik er. |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 02.01.2013 15:24 Post subject: |
|
|
Fullstendig uforståelig hvorfor vi skal bruke mye penger på å hente inn Wilsvik. I tippeligamålestokk har vi to veldig gode backer.
Det eneste vi kanskje mangler er en backup til Dorsin, men han spiller jo uansett alle kampene og er aldri skadet .
Det troppen skriker etter er jo midtbanespillere og spisser, mye mer fornuftig å bruker pengene der, enn på en back som mest sannsynlig blir sittende på benken. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 02.01.2013 17:07 Post subject: |
|
|
| Skal man vinne Tippeligaen og komme videre i Europa, så må nok Dorsin erstattes, han minner om Erik Hoftun, som fikk spille i 2004, som var godt over "the hill".. |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 02.01.2013 17:14 Post subject: |
|
|
Nå må vi huske at Dorsin akkurat har vært under kniven og det er ingen garanti for at han kommer tilbake på nivå. Samtidig er nok Strandberg på vei inn i kapteinsrollen nå som Perry er inne i bilde.
Ser for meg at Dorsin ender opp som en slags hybrid mentor/motivator/visekaptein samtidig som han roteres på venstrebacken. Jeg ser ingen grunn til at vi skal la være å kjøpe et av de største backtalentene i landet på grunn av en aldrende mann i opptrening. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 02.01.2013 17:25 Post subject: |
|
|
Og det kan nok de fleste være enig i. Men det er et par tre ting som gjør et slikt scenario vanskelig.
1. Dorsin er en av de høyest lønnede spillerne i klubben, økopnomien vår tåler ikke å ha sånne spillere på benken lenger.
2. Om vi plutselig stripper Dorsin for kapteinsansvaret og putter han på benken kommer det til å bli dårlig stemning. Ingenting tilsier at Dorsin selv anser seg selv for å være ferdig.
3. Rosenborg har begrenset med midler til forsterkninger, burde da 5-10 mill brukes på posisjonen kapteinen vår spiller? Med tanke på at vi foreløpig har null spisser, null habile venstrevinger og for dårlig dekning på midten?
Men vi ser vitterlig ut til å jakte både Vilsvik og Høgli, noe som sterkt tyder på at man ønsker å ertsatte Dorsin. Er han på vei hjem til Sverige? |
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 02.01.2013 17:50 Post subject: |
|
|
Blir strengt tatt feil å sammenligne Dorsin med Hoftun all den tid Dorsin faktisk fremstod som en av lagets absolutt beste spillere i fjor, og hadde sin beste sesong på lenge. Samtidig har han vert vår viktigste spiller med tanke på det å stå frem som ett godt eksempel og gå foran i krigen i tillegg.
Jeg sier ikke at vi ikke må ha inn en utfordrer/erstatter, men å bruke store deler av overgangsbudsjettet på denne vil være idioti når vi ikke har en eneste skikkelig spiss i laget. |
|
| Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 02.01.2013 19:08 Post subject: |
|
|
| Vet han har spilt på begge sidene, men han er vel primært høyreback? Hvordan er f eks hans venstre innleggsfot? Synes for øvrig også det er for tidlig å "pensjonere" Dorsin. Da bør vi heller hente en ung og lovende spiller som ikke forventer fast plass. Og på høyrebacken har vi jo Gamboa. |
|
| Back to top |
|
 |
|