English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Landslaget
Goto page 1, 2, 3 ... 76, 77, 78  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.03.2006 18:19    Post subject: Landslaget Reply with quote

- At Rune kan bli nummer to på landslaget, bak Thomas Myhre, tror jeg så absolutt. Han er en mann for Hareide. Og hvis Espen Johnsen blir sittende på benken i Rosenborg, kan det byttet skje ganske fort. Men jeg kan ikke her og nå si at Rune er en bedre keeper enn Espen Johnsen. Det blir det opp til Åge å avgjøre, sier Arne Sandstø.

Les mer: - En mann for Hareide
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 30.04.2006 14:45    Post subject: Reply with quote

Høgmo mener landslaget må komme til EM-sluttspillet!

- Ellers er vi en C-nasjon. Det er en sjanse vi ikke må la gå fra oss. Vi er i ferd med å få en ny generasjon midtbane som kommer til å holde et godt nivå. Vi har en Gamst Pedersen som er i ferd med å bli en stor stjerne. Vi har en John Arne som allerede er en stjerne, så med Gamst og Riise så får vi en kanongod venstreside. Vi har John Carew på topp som er en internasjonal toppspiss. Utfordringen er å finne det riktige midtstopperparet. Jeg synes norsk fotball mangler midtstoppere som holder internasjonal klasse.

Kilde: Et lite utdrag fra FireFireTo-magasinet (Nr. 5 mai 2006)!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
HeiaVincent
Veteran


Joined: 12 Dec 2005
Posts: 1500
Location: Vestlandet

PostPosted: 30.04.2006 15:28    Post subject: Reply with quote

Og nettopp derfor er det en skandale at Hangeland gikk til FCK. Ikke det at FCK er en dårlig klubb, men den danske ligaen er ikke særlig bedre enn den norske. Faktisk, syns den norske holder litt høyere nivå. Hadde han gått til en dårligere klubb, i en bedre liga så hadde han i det minste spilt på et høyere nivå uke inn og ut. Men jaja.
_________________
4-4-3
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 08.05.2006 18:04    Post subject: Reply with quote

Jeg anbefaler alle som har muligheten å kjøpe sesongkort for landslaget. De billigste sesongkort-billettene koster kr 900,- mens de dyreste 3900!

De 4 privatlandslagskampene (som jeg har kjøpt) går mot disse landene:

Onsdag 24. mai 2006: Norge - Paraguay
Onsdag 31. mai 2006: Norge - Sør Korea
Onsdag 16. august 2006: Norge - Brasil
Onsdag 22. august 2007: Norge - Argentina

Så det er abselutt vært å kjøpe etter min mening, en oppfordning til alle altså (ikke så dyrt etter min mening)!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Juch
Veteran


Joined: 14 Jun 2006
Posts: 2521
Location: Oslo

PostPosted: 15.07.2006 18:05    Post subject: Reply with quote

På TV2-nyhetene i sted, sa de at nå som Bjørneby skal bli trener i Start, vil Åge Hareide ha Ola By Rise som assistenttrener.
Samme trenerne som RBK hadde i 2003 altså, om jeg ikke tar helt feil.
Back to top
View user's profile Send private message
JellyFish
Veteran


Joined: 12 Jan 2004
Posts: 1540
Location: Bergen

PostPosted: 15.07.2006 18:36    Post subject: Reply with quote

Yes, og det inkluderer keepertreneren også. Neste blir lege og massører som tar turen nedover.
_________________
Mikael Dorsin wrote:
Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt.


Last edited by JellyFish on 15.07.2006 20:12; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
GoldFish
Veteran


Joined: 23 Apr 2005
Posts: 1219

PostPosted: 15.07.2006 19:57    Post subject: Reply with quote

Håper Ola tar den jobben. Hadde vært moro å se han sammen med Hareide, litt sånn rosenborg anno 2003.
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 02.08.2006 21:14    Post subject: Reply with quote

Nå som Ola er med, så får vi se om vi ser mer til Nevland, Bakke, El-Fakiri og Pa Modu Ka (beklager ikke så sikker på navnet Embarassed )!
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 15.08.2006 09:24    Post subject: Reply with quote

Sitat Drillo:


Norsk fotball er på vei tilbake til en mer "possession"-orientert stil. Jeg mener det er en feil utvikling. Landslaget har også tatt ett steg tilbake etter at Nils Johan (Semb) ga seg. I Norge går vi av hengslene når Argentina scorer etter 25 trekk, men det er mange fine mål som scores etter bare ett og to trekk også, sier Drillo til Aftenposten.


Jeg mener denne mannen er en kreftbylle for norsk fotball, fordi han blir hørt på i altfor stor grad. Skal norsk fotball komme videre må noen komme med et aggressivt frontalangrep på Drillo og det han står for i media.
Back to top
View user's profile Send private message
Keef
Senior


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 228
Location: 13 hodekråka unna stadion.

PostPosted: 15.08.2006 09:27    Post subject: Reply with quote

hør hør!

Begynner å bli lei av at Drillo får fritt spillerom til all sutringen sin i media.
_________________

a sphincter says what?
Back to top
View user's profile Send private message
HeiaVincent
Veteran


Joined: 12 Dec 2005
Posts: 1500
Location: Vestlandet

PostPosted: 15.08.2006 10:33    Post subject: Reply with quote

Han kommer i det minste med konkrete argumenter - jeg kan ikke se for meg at det kan være med på å ødelegge debatten. Med mindre disse elleville teoriene dine om at Drillo er den syvende far i huset og nærmest diktatorisk i meningsutvekslingen viser seg å være sanne. Forøvrig var Drillos tid som landslagssjef preget av stor debatt om angrepsspill - og bred enighet rundt forsvarsspill.
_________________
4-4-3
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
oddrane
Veteran


Joined: 19 Jun 2005
Posts: 1300

PostPosted: 15.08.2006 11:06    Post subject: Reply with quote

Fæle de nye draktene var.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.08.2006 11:20    Post subject: Reply with quote

Egentlig ikke så dumt at de hvite feltene langs siden er borte, men jeg kan spare meg for gullnumrene:

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 15.08.2006 12:01    Post subject: Reply with quote

HeiaVincent wrote:
Han kommer i det minste med konkrete argumenter - jeg kan ikke se for meg at det kan være med på å ødelegge debatten.


Neida, argumenter kan aldri ødelegge en debatt, så lenge debatten eksisterer på sunne vilkår.

HeiaVincent wrote:

Med mindre disse elleville teoriene dine om at Drillo er den syvende far i huset og nærmest diktatorisk i meningsutvekslingen viser seg å være sanne.


Det er jeg dessverre 100% overbevist om, HeiaVincent. Hvor er spillestils-debatten? Fraværende slik jeg ser det.

HeiaVincent wrote:

Forøvrig var Drillos tid som landslagssjef preget av stor debatt om angrepsspill - og bred enighet rundt forsvarsspill.


At Drillo's landslagsperiode var preget av bred enighet rundt bruken av soneforsvar fremfor mannsmarkering er jeg enig i, noe som også var til bekymring. Når alle er enige er det noe som ikke er helt som det skal være. Spesielt ettersom mange lag/landslag har suksess med svært forskjellige måter å spille fotball på.

Drillo greide på mange måter å skru debatten dit at han satt på fasiten, og de som prøvde å si noe annet var kunnskapsløse og snakket om andre ting enn spillestil. God, gammeldags hersketeknikk er hva Drillo bedrev mot et pressekorps som aldri hadde hatt et landslag med lignende suksess å skrive om tidligere.
Back to top
View user's profile Send private message
HeiaVincent
Veteran


Joined: 12 Dec 2005
Posts: 1500
Location: Vestlandet

PostPosted: 15.08.2006 13:10    Post subject: Reply with quote

Det er godt mulig at Drillos suksess gjorde levevilkårene for en god faglig debatt mindre. Like fullt har jeg litt vanskeligheter med å akseptere/tro på at det var noe så sterkt som hersketeknikker og grep som vanligvis hører til ekstrem politikk som gjorde at Drillo møtte lite motbør - da og nå. Dette må du enten a) argumentere mer overbevisende for eller b) komme opp med fakta/link etc.

Når det gjelder hans spillestil så er det noe vi ser igjen i andre lag med suksess, dog med modifikasjoner selvfølgelig. Australia spilte noe som minnet veldig om Drillo-stilen, med suksess.

Og uansett så må vi jo se på det faktum at Drillos landslag fant plass til "driblere" som Myggen og Bohinen. Spesielt Myggen, en nøkkelperson for norsk fotball i Drillo-perioden var jo imot det mange mener var Drillo-stilen.
_________________
4-4-3
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 15.08.2006 14:39    Post subject: Reply with quote

Drillo om journalister som ikke ser noe plan i angrepsspillet til et lag:

– Det er en misforstått floskel som gjerne journalister bruker, at et lag spiller «planløst» i angrep. Jeg vet ikke sikkert, men vil bli veldig overrasket om Barcelona har noen bevisst plan i angrep. Det forsvarsmessige skal organiseres, men i angrep er uforutsigbarhet en viktig ingrediens, sier Drillo til Dagsavisen.


Vidar Davidsen om Drillo:

Strømsgodset-trener Vidar Davidsen mener tidligere landslagssjef Egil "Drillo" Olsen er "smålig og lett gjennomskuelig", melder Drammens Tidende.
Davidsen mener Drillo prøver å legge lokk på fotballdebatten i Norge.
Drillo uttalte at de som mener Skottland-kampen innebar et brudd på tidligere spillestil, ikke har peiling.


Andreas Morisbak om Drillo:

Utviklingssjef Andreas Morisbak i Fotballforbundet irriterer seg kraftig over Egil «Drillo» Olsens mange utspill om spillestil i norsk fotball.

- Det er merkelig at det er en bestemt gruppe som drar opp denne debatten hele tiden. Man kan få inntrykk av at det enten dreier seg om å være teknisk god eller å kunne forsvare seg. Fotball er så uendelig mye mer. Dessuten, Drillo har vært i en situasjon der han får «ferdige» spillere. Han har kunnet prioritere organisering ut fra de ferdigheter og roller spillerne besitter. Morisbak mener det blir helt feil når Drillo kritiserer at unge spillere prioriterer individuelle ferdigheter. - Teknikk er grunnlaget for alt i fotball.
- Jeg skulle ønske Drillo begynte å se større på tingene. Ikke bare være opptatt av sitt eget utgangspunkt, sier Andreas Morisbak


Det fins mange slike eksempler. Bare søk på Drillo, kritikk og spillestil på www.sesam.no så finner du mye lesestoff. Spesielt de siste årene med Semb som landslagssjef fikk Drillo mye kritikk for å drepe fotballdebatten ved å karakterisere de med ulike meninger som kunnskapsløse uten å gå så mye nærmere inn i materien enn det.

At du synes Australia spilte tilnærmet likt Drillo-stilen syns jeg er en merkelig påstand. Mot Italia spilte f.eks. Australia såpass possession-orientert at det ble påpekt flere ganger av kommentatorer og om jeg ikke husker helt feil av Drillo selv i studio som hadde mye mer sans for Italia.

At Drillo fant plass til Myggen og Bohinen er ikke så rart. Begge var oppofrende defensivt og kunne skape ting offensivt, noe Drillo var avhengig av. Spesielt med et lite innarbeidet offensivt system. Det var sjelden de to spilte samtidig, men Drillo ønsket at en av indreløperne var av den kreative sorten. Den andre indreløperrollen ble som oftest fylt av Leonhardsen eller Ingebrigtsen.
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 18.08.2006 12:54    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...e62930.ece

Norge har avtalt bortekamp mot Serbia i november.

Landskampene ut året:
2. september: Ungarn - Norge, Budapest, EM-kvalifisering
6. september: Norge - Moldova, Ullevaal, EM-kvalifisering
7. oktober: Hellas - Norge, Aten, EM-kvalifisering
15. november: Serbia - Norge, Beograd, privatlandskamp
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.09.2006 19:56    Post subject: Reply with quote

Ser at Alexander Aas har vært skadet, men regner med at han er tilbake i neste landslagstropp. Tullete å bruke en LSK-stopper på høyreback!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 03.09.2006 00:22    Post subject: Reply with quote

Men han var trygg og god idag, men helt enig Aas fortjener å være før i den rekka.
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 03.09.2006 09:46    Post subject: Reply with quote

Trygg var han ikke. Han hadde en grov markeringsfeil i første omgang, som gjorde at en ungarer kunne heade på mål upresset.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.09.2006 10:21    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg kan ikke se for meg at Rambekk fortsetter når han får to friske konkurrenter i Høiland og Aas.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
oddrane
Veteran


Joined: 19 Jun 2005
Posts: 1300

PostPosted: 03.09.2006 10:34    Post subject: Reply with quote

Tviler på at Aas er veldig aktuell da han stort sett spiller midtstopper på OB.
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 05.09.2006 15:04    Post subject: Reply with quote

http://www.dagbladet.no/s...75824.html

I løpet av Åge Hareides sjefstid har Norge vunnet 59 prosent av bortekampene, mens bare 28 prosent av hjemmekampene har endt med seier. Landslagstreneren mener at det å møte Norge på Ullevaal blir sett på som en vanskelig oppgave for alle landslag, og at det er grunnen til at laget har slitt med uttellingen hjemme.

Enig med Åge i denne saken, men det har utvilsomt noe med fredighetene å gjøre også. For etter min mening sliter landslaget med å styre kamper man forventer at de skal styre. De har rett å slett ikke evnen til å styre en kamp, noe som må forbedres skal vi ha sjans til å nå EM-sluttspillet!
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 04.10.2006 15:50    Post subject: Reply with quote

http://www.vg.no/pub/vgar...tid=132932

Åge Hareide (53) har den siste tiden fått to meget fristende tilbud fra gode klubber i Europa. Men han takket nei, men utelukker ingenting etter et eventuelt godt EM-sluttspill!
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 05.10.2006 16:24    Post subject: Reply with quote

oddrane wrote:
Tviler på at Aas er veldig aktuell da han stort sett spiller midtstopper på OB.



I motsetning til hva Rambekk gjør i Lillestrøm m.a.o....
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 76, 77, 78  Next
Page 1 of 78

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb