View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Gaute Senior

|
Posted: 16.05.2004 20:18 Post subject: Ola By Rise |
|
|
Jeg mener han burde og MÅ gå... Han har helt klart vist dette ikke er en jobb for han!
Hadde dette vert Premier League hadde han vert ute får flere runder siden, skal ikke trenge å vente på at Rosenborg mister gullet og plass i royal league! |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 16.05.2004 20:23 Post subject: Re: Ola By Rise - Må (?) gå? |
|
|
Gaute wrote: | Jeg mener han burde og MÅ gå... Han har helt klart vist dette ikke er en jobb for han!
Hadde dette vert Premier League hadde han vert ute får flere runder siden, skal ikke trenge å vente på at Rosenborg mister gullet og plass i royal league! |
Dette synes jeg nesten er forkastelig sagt av deg. For noen år tilbake, tapte RBK 3 strake. Altså 3 kamper 0 poeng...
Og Rosenborg har altid vært kjent for å starte dårlig, bare ifjor som var et unntaksår!
Det kommer seg!
Knerten  |
|
Back to top |
|
 |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 16.05.2004 20:24 Post subject: |
|
|
Jeg synes dagens kamp var bra fra Rosenborgs side jeg. Det er helt feil å skylde på ola fordi vi taper idag. Første omgang var kjempebra, vi eide jo kampen, det gjorde vi forsåvidt i andre også, og det er litt synd at vi slipper inn det målet i slutten av førsteomgangen. Hvis Rosenborg hever seg like mye og helst bittelitt til (treffe mål? ), så vinner vi mot Odd Grenland neste søndag. Og jeg er ganske sikker på at når vi har kommet inn i det "gode gamle spillet" så vil det holde seg noenlunde på det nivået ut sesongen. _________________
Kvit og Svart, Alltid!  |
|
Back to top |
|
 |
Bamse Senior
|
Posted: 16.05.2004 20:55 Post subject: |
|
|
Ola by har tross alt ansvaret for å få spillet til å sitte!!!
Men at han skal sparkes er det rette??? Det vet jeg ikke! Problemet er at Ola By ikke virker som han har det som skal til for å få spillerne til å yte nok, samt spillet er for åpenbart. Greit vi hadde mange sjanser til å skåre i dag, men rytmen er jo borte!!
Hvem er det som skal få orden på det?????  |
|
Back to top |
|
 |
Gaute Senior

|
Posted: 16.05.2004 21:45 Post subject: |
|
|
Det er ikke sikkert det er rette løsningen, men noe bør skje!
Det er jo treneren som sitter med ansvaret for at ting skal fungere - og når prestasjonene synker, er det noe som bør endrest på! Om det er treneren eller spillere (eller noe av delene) er vanskelig å si!
Men treneren er der for å få fram det beste i spillerene - og akkurat det har ikke By Rise klart!
Et spm er jo om situasjonen hadde vært den samme med Hareide?! |
|
Back to top |
|
 |
Ã…smund Rutinert
|
Posted: 16.05.2004 22:09 Post subject: |
|
|
Å sparke Ola By allerede nå, høres jo helt latterlig ut.
Nå må vi gi laget og apparatet rundt vår støtte, for det her er vi gode nok til å snu. Synes tendensene idag er brukbare, men ting er litt sånn som det har en tendens å være i startet av sesongen. Er liksom litt sand i det velsmurte maskineriet. Vi får se lyst på situasjonen, vi er fortsatt bare 5 poeng bak serielederen og med seier mot Enga på onsdag er vi med igjen for fullt.
Nå får vi vise at vi ikke er en gjeng med medgangssupportere!!!! |
|
Back to top |
|
 |
Bamse Senior
|
Posted: 16.05.2004 22:28 Post subject: |
|
|
Ã… sparke OLA BY er nok ikke det som skal til, men at vi er blitt bortskjemt er ikke vi supporterne sin skyld! Vi forventer jo at spillere som vinner sesong etter sesong skal fortsette med det! SÃ¥ vi er nok mange medgangssupportere, vi har jo tross alt ikke opplevd motgang!!!!
Men jeg synes spillet så langt må kritiseres, for ting går for sakte i rbk. Dessuten er mai en veldig viktig mnd, når mai er ferdig er vi 1/3 på vei i serien. Lurer på om ikke Harald M. Brattbakk bør starte på benken, for så å komme inn etterhvert når motstanderne begynner å bli slitne!?! |
|
Back to top |
|
 |
Iversen Senior
|
Posted: 17.05.2004 11:12 Post subject: |
|
|
rbkbergen
sånne som deg sku jo vært supporter av brann?
med mindre du e fraflytta trønder..
----------------------------------------------------
Bodø/Glimt !! |
|
Back to top |
|
 |
ripcurl Junior
|
Posted: 17.05.2004 12:42 Post subject: |
|
|
Dette er ikke ola by sin feil.. vi så enkelte svakhetstegn på slutten av sesongen i fjor og.. alle har en sånn periode som rbk har nå, og de et vanskelig og jobbe seg opp i form.. eksempel: real madrid... rosenborg kommer til å vinne tippeligaen 2004, men det går ikke av seg selv!.. rbk bør kjøpe 3-4 spillere når overgangsvinduet åpner for å få inn samhandlingen til de må erstatte hoftun,berg og brattbakk.. |
|
Back to top |
|
 |
Pi_Meson Proff
|
Posted: 17.05.2004 13:25 Post subject: Re: Ola By Rise - Må (?) gå? |
|
|
Gaute wrote: | Hadde dette vert Premier League hadde han vert ute får flere runder siden |
Det stemmer sannsynligvis. Grunnen til dette er at Premier League-klubber er i lomma på klubbeiere og investorer. Går det litt for lang tid uten suksess, begynner investorene å frykte for aksjekurs og lommebok, og forlanger forandringer. Dette betyr ofte trenerbytte. Trenerbytte skaper oppmerksomhet rundt klubben, og har nesten alltid en postitiv virkning på aksjekursene, om enn ofte på kort sikt.
Det er økonomiske, og ikke sportslige motiver som gjør tålmodigheten med trenerne så lav som den ofte er i en del utenlandske ligaer, noe som gjør langsiktig jobbing svært vanskelig. Rosenborg er ikke i en slik situasjon. Vi har ingen slike investorer som kan overstyre den sportslige ledelsen i klubben. Det skal vi være glade for. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 17.05.2004 13:49 Post subject: Re: Ola By Rise - Må (?) gå? |
|
|
Jeg mener ikek man kan fyre en træner efter bare 6 runder er helt fejl.
Det er jo ikke kun hans skyld at Rosenborg taber og jeg syntes ihvertfald han skal have tid på sig til at vise sit værd.
Jeg mener stadig at han er den rette man til jobben. Har man værrt med under Eggen, Sollied og Hareide må man ha lært nogle tricks. |
|
Back to top |
|
 |
Erik87 Proff
|
Posted: 17.05.2004 14:02 Post subject: |
|
|
Tror Ola vil mer enn han får til. men jeg har full tilitt til han.
Som vi har kunnet se av de siste kampene er formen til enkelt spillerene helt håpløs. Og som sagt underkampen i går bli de defansive problemene synlige når laget ikke scorer. Formen er elendig, pga. form tiopping mot benfica i februar. Det kommer seg, til gangs, spørsmålet er bare om det skjer forsent. |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah Senior
|
Posted: 17.05.2004 19:40 Post subject: |
|
|
Støtt rbk.
Det er nå Rosenborg Ballklubb trenger oss (Kjernern)!
DET ER NÃ… LAGET TRENGER OSS! I disse sitivasjoner MÃ¥ vi vise hvem som er lagets supportere!
RBK RBK RBK RBK RBK _________________ RBK NORWAY RBK |
|
Back to top |
|
 |
Jonah Junior

|
Posted: 19.05.2004 10:54 Post subject: |
|
|
Det er egentlig ikke bare å si at By Rise må slutte. Hvem skal da overta?
Eggen er "pensjonist", Sollied er neppe interessert og Hareide kommer selvsagt ikke tilbake. For RBK er det ikke bare å gå ut og finne seg en hvilken som helst trener. Vedkommende må være innforstått med den grunnleggende måten Rosenborg spiller på. |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah Senior
|
Posted: 20.05.2004 09:40 Post subject: |
|
|
Hva med Rune Bratseth som manager , Mini Jakobsen som trener og Ola By Rise som hjelpetrener ! Hva synes dere?  _________________ RBK NORWAY RBK |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 20.05.2004 10:06 Post subject: |
|
|
Baadshah wrote: | Hva med Rune Bratseth som manager , Mini Jakobsen som trener og Ola By Rise som hjelpetrener ! Hva synes dere?  |
Eh...
hva med
Eggen og Rise igjen ?  |
|
Back to top |
|
 |
langtind Junior

|
Posted: 20.05.2004 10:28 Post subject: |
|
|
Fatter ikke at det blir stilt spm vedrørende By Rise... Vi kommer da til å vinne uansett... 8)
Og jeg synes jeg har sett veldig mye bra i laget så langt, når de får ting til å stemme.... Og det tar nok ikke mange kampene nå før de virkelig er på gli, og jeg tipper at innen 6 kamper er RBK der de hører hjemme, på toppen....  |
|
Back to top |
|
 |
Mathiasman Proff

|
Posted: 20.05.2004 16:21 Post subject: |
|
|
no har no vi funne formen da...vi så jo nån goe angrep mot vif...så koffer ska hain gå?! _________________ Dette er en blank signatur
NY RBK-SIDE! www.RBKonline.net
Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli! |
|
Back to top |
|
 |
hermsty Senior

|
Posted: 20.05.2004 17:21 Post subject: |
|
|
Jupp. Nå hagler vel spørsmålet inn om Ola bør gå. Idioti spør du meg. Han er den rette mannen for klubben. Han har vært i systemet siden han var tenåring. Han her et fantastisk støtteapparat bak seg.
Ola blir ferdig med det! _________________ Life is good, life is fotball |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 20.05.2004 17:31 Post subject: |
|
|
Men kan vi finne oss i hva som helst, bare fordi Ola har vært en del av klubben og Miljøet siden han selv var tenåring?
Skal vi først ha et mål om å vinne serien i år også, så må vi også gjøre det ytterste for å sørge for at vi når det målet. Og selv om det er spillerne som ikke gjør en god nok jobb, så må noen desverre ta ansvaret, og treneren har som sagt et ansvar for å få spillerne til å yte 110 prosent i hver kamp.
Gjør de ikke det, så har jo ikke treneren gjort en god nok jobb.
Ola bør ikke sitte så veldig trygt dersom vi taper mot Odd. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
rog Junior
|
Posted: 20.05.2004 20:02 Post subject: |
|
|
Det som jeg synes har vært skuffende er Olas evne til å motivere spillerne til full innsats hittil. Vi ser jo helt klart en endring spillernes innstilling i løpet av VIF-kampen. Dette gir et positivt innslag med fandenivoldskhet og vilje til å ta risiko for å vinne. Under Eggen så vi jo ofte at spillerne var så gira at pasningene til tider gikk i hytt og pine, Eggen var en fantastisk motivator (husker fra da jeg var på fotballskole på 80 tallet...)
Nå sier jeg ikke Ola skal gå, og iallefall ikke ennå. Men han skal ikke føle seg trygg, noe hver eneste en på banen heller ikke skal.
Det andre er at jeg skulle ønske gutta våre hadde stått fram og sagt: Sorry fans, æ bæsja på læggen! Ska skjærp mæ te næste gang!
Det irriterer meg voldsomt at dårlige prestasjoner blir blåst vekk med et smil og at de føler presset til å vinne som en hemsko. >Når vi har tapt en skjitkamp skal vi være forbanna, og det er ikke nødvendig å alltid være en god taper. Det hjelper ikke å si at "vi hadde en dårlig dag på jobben, og det er jo noe alle kan oppleve..."
Vi er supportere. Vi stiller krav. Dere innfrir, og vi elsker dere. Dere innfrir ikke, og vi elsker dere. -Men så klart vi blir skuffet... |
|
Back to top |
|
 |
Bamse Senior
|
Posted: 21.05.2004 21:59 Post subject: Et innlegg fra RBK-forum |
|
|
Hvem skal trekke seg neste gang? Skal Kjell Magne og kongen trekke seg hvis Norge gjør det dårlig med Oljefondet? Skal jeg trekke meg som far hvis gutta mine ikke scårer fem mål hver i fotball på miniputtnivå? Skal Gud trekke seg hvis kirka ikke gjør det skarpt nok i konkurransen med islam? Det er ikke alt som skal være og er underlagt kapitalismens og individualismens kåte endringsvillighet. Et godt fotballag som RBK utvikles over tid, det blir aldri et godt RBK hvis Rune og Ola og co hiver seg på galeien; spark ham, spark ham, spark ham, erstatt ham.... Langsiktig arbeid med klare verdier og prestasjonsmål er det som på lang sikt gir gevinst! Ola har de holdningene og verdiene som skal til, lykke til!
Syntes dette va så godt sagt, at æ tok mæ friheten til å låne dette innlegget!
Vi kan godt være kritiske, men konstruktive!
D e lov å være uenig!!!!!!!
|
 |
RBK4EVER Proff
|
Posted: 22.05.2004 00:17 Post subject: LATTERLIG!!! |
|
|
JEG BER DERE!!!! PLIIIIIIIIIIIIIZ!!!! gjøre nå ikke jobben vanskeligere enn den er for ola.... det blir bare vanskeligere å vanskeligere å vinne tippeligaen.... vi kan ikke laste ola for at det ser dårlig ut til nå... UANSETT...jeg tror ola får laget på rett kjør....og de vil komme tilbake å vise at det ligger mer i rosenborg enn NOEN av dere hadde trudd!! gi ola tid... denne idiotien dere driver med nå er latterlig...OG GJØR BARE JOBBEN VÆRRE FOR OLA!!!! GI HAN TID!!!!  |
|
Back to top |
|
 |
Iversen Senior
|
Posted: 22.05.2004 00:19 Post subject: |
|
|
ja enig..! ha han som trener i værtfall 5år til, så vinn vi ligaen de neste åran..
-----------------------------------------------------
Bodø/Glimt ! |
|
Back to top |
|
 |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 22.05.2004 01:07 Post subject: |
|
|
En sesong for ikke så alt for lenge siden lå vi ei stund 10 poeng bak Lyn. Den sesongen var langt ifra perfekt, men vi kom tilbake og vant tippeligaen. Det skal vi også gjøre i år.
Synes det var bra fremgang i moldekampen (til tross tap) og også bedring i andre omgangen av VIF kampen. Det kommer seg det her. Ingen grunn til å laste Ola. Han vet nok hva han driver med. _________________
Kvit og Svart, Alltid!  |
|
Back to top |
|
 |
|