English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Hoftun
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 248, 249, 250 ... 405, 406, 407  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
acson
Veteran

PostPosted: 13.12.2012 01:33    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Brady wrote:
Forsåvidt, om det hadde vært så greit. Spørsmålet blir da:

Hvorfor kunne ikke Hoftun bare sagt at Eggen ikke var aktuell fordi han hadde sagt fra om at han ikke var en kandidat før prosessen med å finne ny trener startet. Det hadde vært en real og grei måte å avklare det hele på ovenfor presse og tilhengere.

I stedet drar Erik Hoftun ham ned i søla gjennom å antyde at tiden har gått fra ham og at han pr. i dag ikke er kompetent nok til å trene Rosenborg. Det skulle jo være en helt unødvendig kommentar å gi til media.

Det er jo tolkningen til de som hører på som gjør at det oppfattes som å dra gjennom søla.

Ferdig som trener = pensjonist

eller

Ferdig som trener = duger ikke lenger

Det er et tolkningsspørsmål. Ingen tvil om at formuleringen kunne vært bedre. Men vi trenger ikke alltid tolke uttalelser på verst tenkelige måte.

Tror du må trykke på linken til midtnytt en gang til...
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongen
Senior

PostPosted: 13.12.2012 01:39    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

Nå har både Bratseth og Hansen i dagens adresseavis bekreftet et Eggen har sagt at han ikke er kandidat, lenge før prosessen med å finne ny trener begynte.

Er ikke det en god nok bekreftelse på hvorfor Eggen ikke er tema som trener?

Det er en bekreftelse på at han ikke vil, men ikke grunnen. Vi vet ingen ting om hvorvidt han vil bruke tiden på andre ting, eller hvorvidt behandlingen han fikk i 2010 (og uttalelser som at han var utdatert) har spilt inn.

Jeg skjønner at Eggen ikke er et tema på brakka hvis han selv har sagt seg uvillig, men uttalelsene Hoftun kom med i dag viser en så total mangel på respekt for mannen som har "grunnlagt" dagens RBK, at han snarest bør finne seg en annen jobb.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 13.12.2012 01:39    Post subject: Reply with quote

larse65 wrote:
Har ingen tro på at det er noen annen grunn enn Hoftun som gjør at Eggen sies å ha sagt seg uaktuell. Hadde det ikke vært for Hoftun, hadde Eggen blitt trener i november 09. Da hadde meget sett anderledes ut!

Det er BARE Hoftun, og ingen andre på denne jord enn Erik Hoftun som forhindret Erik Hamrén fra å forlate RBK det sekundet han hadde underskrevet kontrakt med SvFF? Det var altså BARE Hoftun, og ingen andre på denne jord enn Erik Hoftun som forhindet Nils Arne Eggen fra å bli RBK-trener fra 1.1.10, og dermed lede RBK til kvartfinale i CL, cupgull og seriegull med 20 poengs margin fire, fem, seks, ti år på rad?

Jeg har aldri skjønt det der. Jeg har alltid trodd at styret bestemte at de ønsket å beholde Hamrén så lenge som mulig, inntil de fant en ny permanent hovedtrener. Jeg trodde det var styret, og ikke Erik Hoftun som bestemte at Nils Arne Eggen bare skulle være vikar inntil Jan Jönsson tok over.

Jeg har forøvrig heller aldri sett problemet med den avgjørelsen, uansett om det var styret eller utelukkende Erik Hoftun som bestemte. At Jan Jönsson viste seg å ikke fungere slik man hadde ønsket er først og fremst leit. Ansettelsen var jeg helt enig i, da jeg på daværende tidspunkt anså han for å være en av Tippeligaens aller beste trenere. Mad
PerO
Veteran

PostPosted: 13.12.2012 01:47    Post subject: Reply with quote

@jacsonø

Da har jeg hørt det på nytt.

Det er en helt klar kritikk av de som tror at fotball skal spilles om på 90 tallet, og det oppfatter jeg som supporterne.

Han sier de skal bruke Eggens tanker videre, det er jo skryt av Eggen.

Han ser ikke Eggen som fremtidens trener? Er det respektløst mot en 72 åring som har sagt at han ikke vil, lenge før det ble aktuelt å ev. spørre?

Uten bakgrunnsinformasjon om at Eggen selv hadde sagt at han ikke var kandidat, ville jeg kanskje tolket det slik selv også. Men når jeg vet at Eggen er med i prosessen selv, og rådgir styret i valg av retning for klubben, da klarer jeg ikke å tolke det slik.

Det er tross alt Eggens favoritt til trenerstillingen styret og Hoftun prøver å få ansatt.

Mannen er ikke støtt ut av klubben, men særs delaktig i de valgene som tas.
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 13.12.2012 01:47    Post subject: Reply with quote

Har ikke sett TV-innslaget med Hoftun, men hørte ham på radioen (NRK Trøndelag) i et langt innslag i dag, og synes han virket arrogant på spørsmål om Eggen hadde vært en kandidat, med utsagn som:
- mange ønsker seg tilbake til 90-tallet, men vi kommer aldri dit igjen
- fotballen har utviklet seg, og vi kan ikke gå baklengs inn i framtida
- vi bestemte oss i 2009 for at Nils Arne Eggen som trener var en løsning vi ikke ønsket, og det står vi på også i dag
osv osv

Det skinte absolutt ikke igjennom at Nils Arne hadde blitt spurt og sagt nei eller at han selv hadde varslet at han ikke var aktuell, for å si det slik.
Og det er noe motstridende med andre signaler som har kommet fra ulike hold i og rundt Brakka.

Synes det er greit at f.eks. Arve Tellefsen sier i dagens Adressa at om Nils Arne har sagt at han ikke er aktuell - hvorfor kan vi ikke enkelt og greit få høre det av ham eller av styreleder/daglig leder/SD i klartekst, i stedet for alle halvkvedede antydninger?

På spørsmål fra reporteren om ikke engasjementet fra folk som Guldahl og Tellefsen gikk inn på Hoftun, svarte sportsdirektøren:
- Fotball er et fag. Jeg uttaler meg heller ikke om øyeoperasjoner eller Beethovens femte symfoni.
Back to top
larse65
Veteran

PostPosted: 13.12.2012 01:52    Post subject: Reply with quote

Kjenner jeg blir kvalm av å høre på Hoftun. Han minner ikke rent lite om Arne Erlandsen i arroganse. Fotball et fag? Joda, det er det, og det var det vi påpekte i 09 da Jønssons navn dukket opp. Han hadde kun flaks med enkeltspillere i Stabæk. Det var aldri noen filosofi bak. Dette så mange av oss. Selv hevdet jeg dette synspunktet til både styre og SD. Arrogant ble det avfeid med at Eggen var for gammel og utdatert.
Brady
Veteran

PostPosted: 13.12.2012 01:56    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

Han ser ikke Eggen som fremtidens trener? Er det respektløst mot en 72 åring som har sagt at han ikke vil, lenge før det ble aktuelt å ev. spørre?

Ja, det er respektløst så det holder. Erik Hoftun har i dag trådt over en grense, og bør kastes på dør så fort det lar seg gjøre.

Eggen er for ordens skyld 71 år, ikke 72, og det er ikke veldig lenge siden han sa seg svært motivert for trenerjobben. Jeg sier ikke at han bør få jobben, men det Hoftun har uttalt i dag hører ingen steder hjemme.
Back to top
acson
Veteran

PostPosted: 13.12.2012 02:01    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
@jacsonø

Da har jeg hørt det på nytt.

Det er en helt klar kritikk av de som tror at fotball skal spilles om på 90 tallet, og det oppfatter jeg som supporterne.

Han sier de skal bruke Eggens tanker videre, det er jo skryt av Eggen.

Uten bakgrunnsinformasjon om at Eggen selv hadde sagt at han ikke var kandidat, ville jeg kanskje tolket det slik selv også. Men når jeg vet at Eggen er med i prosessen selv, og rådgir styret i valg av retning for klubben, da klarer jeg ikke å tolke det slik.

Det er tross alt Eggens favoritt til trenerstillingen styret og Hoftun prøver å få ansatt.

Mannen er ikke støtt ut av klubben, men særs delaktig i de valgene som tas.

Når Hoftun VET at store grupperinger av suportere ønsker svar på om Eggen er spurt eller ikke, synes jeg han formidlet det på en særdeles dårlig måte. Han bør på mediekurs snarest...
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 13.12.2012 02:05    Post subject: Reply with quote

@Brady

Nå prater du tull. Hoftun vet jo at Eggen ikke er interessert, når han kommer med den uttalelsen.

Respekten for Eggen er faktisk så stor at de prøver å ansette den treneren som Eggen anbefaler.

Hvis Adressa har rett i hvem det er, så er respekten for Eggen så stor at de velger å overse en massiv storm fra supporterne mot Eggens valg, og går likevel videre dette.....
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 13.12.2012 02:06    Post subject: Reply with quote

jacsonø wrote:

Når Hoftun VET at store grupperinger av suportere ønsker svar på om Eggen er spurt eller ikke, synes jeg han formidlet det på en særdeles dårlig måte. Han bør på mediekurs snarest...

Det er vel ikke første gangen vi mener at han trenger det !!!

Formuleringer er vel ikke hans sterkeste side.... hverken i media eller i kontrakter....
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 13.12.2012 02:08    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:

På spørsmål fra reporteren om ikke engasjementet fra folk som Guldahl og Tellefsen gikk inn på Hoftun, svarte sportsdirektøren:
- Fotball er et fag. Jeg uttaler meg heller ikke om øyeoperasjoner eller Beethovens femte symfoni.

Tipper han ville uttalt seg om øyeoperasjoner hvis han selv eller noen nær ham hadde vært uheldig med en synskorrigering. Tror heller ikke han ville latt være å ytre sin mening om TSO hvis han hadde vært på en konsert eller to der det hadde vært hørbart at litt mer øving hadde gjort seg.

Gjennom en slik uttalelse viser han mangel på respekt for andres meninger, så lenge de ikke har fotball som et 'fag'. Har Hoftun gått sportslig leder-skolen? Er han kvalifisert bare fordi han har spilt fotball selv? Er dermed Jose Mourinho eller Arrigo Sacchi diskvalifisert til å uttale seg om fotball?

Han skal også huske på at de han diskrediterer meningen til er et tidligere medlem av valgkomiteen i klubben, som har støttet klubben siden før Hoftun ble født, mens den andre er en sponsor, som støtter klubben med penger.

Er det bra for Rosenborg Ballklub at de har en sportslig leder som slenger ut slike uttalelser som det Hoftun har gjort i dag? Nei, det bør være uakseptabelt for styret i klubben.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 13.12.2012 02:12    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
@Brady

Nå prater du tull. Hoftun vet jo at Eggen ikke er interessert, når han kommer med den uttalelsen.

Respekten for Eggen er faktisk så stor at de prøver å ansette den treneren som Eggen anbefaler.

Vi vet ingenting om bakteppet for hvorfor Eggen ikke er interessert. Uansett er uttalelsen så respektløs at det bør være uakseptabelt for styret å ha en slik person ansatt i klubben.

Om klubben hadde hatt så stor respekt for Eggen at de hadde forsøkt å ansette den han hadde anbefalt, hadde vel aldri Jan Jönsson vært trener på Lerkendal.
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 13.12.2012 02:14    Post subject: Reply with quote

Klarer Hoftun egentlig å respondere på noe som helst uten å fremstå nedverdigende overfor motparten og samtidig virke som en arrogant faen?
Back to top
Troillongen
Senior

PostPosted: 13.12.2012 02:23    Post subject: Reply with quote

Jeg blir også provosert over at Hoftun uttaler seg som om han har monopol på kunnskap om fotball. Det er som at jeg skulle si at jeg er journalist, og at journalister er de eneste som kan skrive... Forskjellen på yrket til Hoftun og meg, og yrket til en øyelege, er nettopp at det er uendelig mange som er eller har mulighet til å bli like gode som oss på vårt fag.
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 13.12.2012 02:24    Post subject: Reply with quote

Hoftuns opptreden og uttalelser vitner vel om at han er under et enormt press, og det at han påstår at bannere og annen kritikk ikke biter på ham, tror jeg er mest selvbeskyttelse, selv om det virker som kjekkaseri.

Blir lite forundret om det kommer et nytt portrettintervju med Hoftun når den verste stormen har lagt seg, der han sier at det har vært en tung tid, tøft for familien, har til tider lurt på om det er verd det og så videre.

Man kan selvfølgelig få medfølelse med Hoftun, Jönsson m.fl. som personer når det står på som verst, men enhver som takker ja til en toppstilling i RBK vet at det blir bråk om resultater og /eller prestasjoner uteblir.

Det er ingen menneskerett å være Rosenborgtrener/-leder (gjelder også for Nils Arne), så enkelt og greit kan det oppsummeres sånn:
If you can't take the heat, get the hell out of the kitchen!

Fotball er et fag, sier Hoftun. Det samme kan sies om ledelse.
BÃ¥de fotballfaglig og ledelsesfaglig skriker Brakka etter nye koster.
Back to top
Everest
Junior

PostPosted: 13.12.2012 02:24    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:

Fy faen for en kvalm jævel. Få denne arrogansen ut av Brakka -- SNAREST!

Hva skjedde med kulturen?
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 13.12.2012 02:27    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Om klubben hadde hatt så stor respekt for Eggen at de hadde forsøkt å ansette den han hadde anbefalt, hadde vel aldri Jan Jönsson vært trener på Lerkendal.

En diskusjon om det er riktig å ta frem Eggen fra pensjonisttilværelsen etter 8 år, er noe helt annet enn å ha respekt for hans fotballkunnskap.

Husk også at daværende styre, følte at de endelig hadde funnet igjen vinneroppskriften da de fant Hamren, og antagelig absolutt ville videreføre den. Det styret sitter ikke i dag.

Dagens styre reverserer den kursendringen forrige styre foretok, og går tilbake til Eggens tanker om hvordan klubben skal drives.

Styreformannen har også offentlig sagt at han gjerne vil ha Eggen tilbake som trener. Likevel så er Eggen ikke kandidat i dag.

Respekten for arbeidet Eggen har gjort er definitivt til stede i RBK, og den vil nok alltid være der.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 13.12.2012 02:37    Post subject: Reply with quote

Det var du som skrev at det er Eggen som bestemmer hvem som blir forsøkt ansatt som trener i klubben, PerO. Svadaet ditt over her kan du legge av, ettersom du har sitert svaret mitt på påstanden din.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 13.12.2012 02:41    Post subject: Reply with quote

Håper den neste helsideannonsen til Trondheim Øyelegesenter i Adressa blir en lang liste med Hoftuns feiltrinn og svakheter som sportslig leder. Det hadde selvfølgelig vaert stygt, men samtidig styggodt.

Jeg har først og fremst mistet respekten for Hoftun på grunn av hans årelange arrogante og respektløse holdning overfor oss supportere og medlemmer. Folk som er grunnlaget for hele hans karriere både som spiller og sportslig leder. I tillegg har han dolket både By Rise og Eggen i ryggen som et ledd i sitt skitne spill.

Lista stopper ikke der.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 13.12.2012 02:42    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Det var du som skrev at det er Eggen som bestemmer hvem som blir forsøkt ansatt som trener i klubben, PerO. Svadaet ditt over her kan du legge av, ettersom du har sitert svaret mitt på påstanden din.

Jeg har aldri skrevet bestemmer. Jeg har sagt at de følger hans anbefaling. Det er en ganske vesentlig forskjell.

Det er styret, og ingen andre som bestemmer hvem som blir trener. Heller ikke Hoftun, som automatisk får skylda for alt som er galt, kan bestemme det.
Back to top
Everest
Junior

PostPosted: 13.12.2012 02:43    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Håper den neste helsideannonsen til Trondheim Øyelegesenter i Adressa blir en lang liste med Hoftuns feiltrinn og svakheter som sportslig leder. Det hadde selvfølgelig vaert stygt, men samtidig styggodt.

Jeg har først og fremst mistet respekten for Hoftun på grunn av hans årelange arrogante og respektløse holdning overfor oss supportere og medlemmer. Folk som er grunnlaget for hele hans karriere både som spiller og sportslig leder. I tillegg har han dolket både By Rise og Eggen i ryggen som et ledd i sitt skitne spill.

Lista stopper ikke der.

Hehe, jeg tror nok ikke det skjer. Men at presset stopper med gårsdagens bør du nok ikke regne med Wink
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 13.12.2012 03:03    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

En diskusjon om det er riktig å ta frem Eggen fra pensjonisttilværelsen etter 8 år

Ser det er mange som stadig drar fram dette argumentet, og like mange som påstår at de som vil ha Eggen drømmer seg tilbake til 90-tallet og en type fotball som er umulig i dag.

Bare tøys og lavpanna retorikk, selvsagt.

Vi trenger ikke gå mer enn to år tilbake i tid for å huske kamper vi virkelig lot oss begeistre av RBK-fotball med hjerte og hjerne i Eggen-tapning.

Hvem kan glemme nerven og det fantastiske spillet mot Atletico Madrid 4. november 2010? Det endte med et ufortjent tap, men stoltheten over laget og gleden over å se fotball slik den skal spilles var en seier i seg selv, og verd inngangsbilletten.

Atletico var nybakt vinner av Europaligaen seks måneder tidligere.
To måneder før RBK-møtet hadde Atletico slått Champions League-vinner Inter 2-0 i UEFA Supercup.

Den ene spissen Diego Forlan kom fra sommerens VM som delt toppscorer og kåret til turneringens beste spiller.

Den andre spissen Aguero ble noen måneder senere solgt til Manchester City for 340 millioner kroner (og avgjorde ligamesterskapet for City på overtid i sin første sesong for klubben).

Det var altså et sterkt lag med klassespillere Rosenborg møtte – og valset over.

At det ble et uheldig 1-2-tap til slutt må tilskrives et hårreisende offsidemål, en fullstendig korrupt dommer, ineffektive RBK-spisser og et lykketreff av et langskudd noen minutter før full tid.

Om kampen:

http://www.rbkweb.no/vis/7848

Om dommeren, som presterte de verste avgjørelsene jeg noensinne har sett på en fotballbane:

http://www.rbkweb.no/vis/7847
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 13.12.2012 03:06    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

Jeg har aldri skrevet bestemmer. Jeg har sagt at de følger hans anbefaling. Det er en ganske vesentlig forskjell.

Men de følger jo ikke hans anbefaling, slik ansettelsen av Jönsson er et bevis på. Utsagnet ditt faller derfor på steingrunn, PerO.

PerO wrote:

Det er styret, og ingen andre som bestemmer hvem som blir trener. Heller ikke Hoftun, som automatisk får skylda for alt som er galt, kan bestemme det.

Styret ansetter, men Hoftun, Stjernen og Alstad er delaktig i prosessen. Og slik Koteng sa i forbindelse med avskjedigelsen av Jönsson, så er det Hoftun som står i spissen for søket etter ny trener.

Hoftun har selvsagt ikke skylda for alt som er galt, og det er det heller ingen noenlunde seriøse personer her inne som påstår. Det betyr ikke at man ikke kan mene at han er feil mann i en viktig stilling, og derfor ønske hans avgang til klubbens beste.

PerO, du unnskylder veldig mye av det Hoftun kritiseres for med at vi ikke vet hva styret har gitt ham av retningslinjer. Om det hadde vært et lite fnugg av yrkesstolthet ville Hoftun satt hardt mot hardt og turt å ofret stillingen sin om han hadde vært veldig uenig i noe av det som har kommet som en 'ordre' fra styrehold. Ettersom han fremdeles er i klubben, regner jeg med at han lever godt med de valgene som er gjort.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 13.12.2012 03:14    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:
Ser det er mange som stadig drar fram dette argumentet, og like mange som påstår at de som vil ha Eggen drømmer seg tilbake til 90-tallet og en type fotball som er umulig i dag.

Bare tøys og lavpanna retorikk, selvsagt.

Det er ikke alle som ønsker Eggen, som drømmer seg tilbake til 90-tallet, men svært mange. Spesielt hvis du leser i mindre seriøse forum som adressa.

Personlig har jeg aldri vært i tvil om at Eggen, iallefall for en kortere periode klarer å gjøre laget til et topplag. Og jeg vet at det ikke ville sett ut som på 90 tallet, for Eggen har utviklet seg, akkurat som fotballen har det.

Men jeg ser også svært mange argumenter for hvorfor vi ikke skal ta inn Eggen på nytt, og har forståelse for at klubben valgte det i 2010.

Men det viktigste argumentet nå i 2012, er uansett at han har sagt at han ikke er kandidat. Det har han sagt på tross av at styreformannen klart har sagt at han ønsker Eggen som trener.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 13.12.2012 03:18    Post subject: Reply with quote

Jeg ser også gode argumenter for at Eggen ikke nødvendigvis bør stå først i køen som ny trener, men da ikke mot kandidater som PJH.

Men PerO, ingen har hørt Eggen si at han ikke er kandidat. Og uttalelsene til Hoftun (og Koteng) kan lett forklares dit at han aldri har sagt det. Og om han nå kommer frem og sier at han ikke er aktuell, vil alltid mistanken være der om at det er på grunn av lojalitet til klubben og ingenting annet.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 248, 249, 250 ... 405, 406, 407  Next
Page 249 of 407

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb