English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 779, 780, 781  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
acson
Veteran

PostPosted: 08.12.2012 11:39    Post subject: Reply with quote

Løkkagutt: Du får sagt det!! Smile Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
bongo
Veteran

PostPosted: 08.12.2012 13:03    Post subject: Reply with quote

Veldig bra innlegg løkkagutt!
Enig med det meste og lista er vel temmelig lik min, men jeg ville tatt bort Nordlie, han tror jeg ikke ville vært en suksess i Rosenborg.

Det med positivitet og engasjement er faktisk et veldig viktig punkt.
Man ser jo allerede nå hvordan Perry blir tatt imot blant supportere, så det tyder jo ikke bra.
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 08.12.2012 13:19    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Det er en viss forskjell på at Cruyff går inn som sportsdirektør i Ajax og gjenoppliver gamle handlingsmønstre, og at dagens RBK-styre vil tilbake til røttene. Forskjellen er nemlig den at Cruyff implementerte en filosofi han selv kan ut og inn, mens Rosenborg vil innføre noe mange av proponentene bare har sett på TV, og resten helt tydelig ikke har forstått.

Alsaker er, for en gangs skyld, ikke helt på bærtur med kommentare sin, selv om det muligens er ufrivillig. Det er ikke latterlig å puste nytt liv i det som var sentralt med Rosenborg-filosofien, det er bare latterlig å tro at de som styrer på Brakka vet hvordan det skal gjøres.

Enig med zaphod her,men det ligger en dobbel trussel her. Hvis man ikke helt forstår filosofien, hvordan vet man at den er den riktige? Historien er full av eksempler på at å kopiere uten å forstå gir de merkeligste utslag. Blir litt som å gå til bilforhandleren og be om "årets bil 2000" , er sikkert en ok bil også i dag, men avleggs i forhold til dagens modeller. Fotballen har utviklet seg og selv om RBK filosofien i sine grunntrekk kan være riktig så er det helt sikkert elementer moden for revisjon. Spørsmålet er som sagt om dette er noe styre og sportslig ledelse forstår..
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 08.12.2012 13:35    Post subject: Reply with quote

Jeg håper at når Koteng sier at man skal tilbake til røttene så mener han at vi skal følge Michels-skolen. Det finnes mange utenlandske trenere, spesielt i Nederland, som kjenner til den type fotball.

Dog er jeg skeptisk til at de har det i tankene når man har Perry på blokka. Rakrygget kar, men ikke tilstrekkelige resultater å vise til i tillegg til at han feilet voldsomt sist han fikk sjansen.

Eneste norske alternativ for meg er Sollied, men er full av skepsis der og. Tror ikke han kommer heller.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 08.12.2012 13:49    Post subject: Reply with quote

Finnes jo trenere som tenker offensiv 4-3-3 over ALT i verden. Finland, Irland, England, Nord-Norge, Nederland, Japan, Australia, Belgia, Argentina etc. Mye snacksy å hente om man bare ser seg litt rundtomkring. Davide Morandi var jo sist trener for en eller annen klubb i Sveits, han kjører vel offensiv 4-3-3 med varierende resultater, store tall for og imot og er sikkert en underholdende kar.
abjoern
Veteran

PostPosted: 08.12.2012 14:12    Post subject: Reply with quote

Ja, det er helt absurd å lese utsagn som at, "ja da står vi igjen med Perry, Mini og Kåre" når vi skal "tilbake til røttene".

Herlighet, det er jo mange tusen trenere som har en fotballfilosofi med opphav i samme farvann som RBK sin. Vi kan da ikke for alvor mene at vi skal spille nøyaktig like "gjennombruddshissig" eller at vi absolutt skal ha to klassiske vinger. Det er da man får dårlige kopier, og Eggen er den første som ser at abstrakte grunnprinsipper kan få ulikt konkret innhold avhengige av omstendighetene. Motsatt trenger vi heller ikke å avvise "regulær 4-3-3" heller; det kan treneren fint avgjøre på egenhånd så lenge vi har gjort vår research før vi ansetter vedkommende.

Synes også det er fryktelig svakt av sportsjournaliststanden at ingen har klart å spørre om "tilbake til røttene" må forstås kulturelt eller fotballfaglig. Det ville være det første spm som dukket opp hos meg. Nå er det fortsatt helt i det blå om man utelukker utenlandsk pass hos treneren.

Huff, hvis Koteng og styret (som til slutt skal ansette treneren, og som helt sikkert har lagt visse rammer for "prosessen") er så korttenkte som mange ser ut til å anta uten videre, kan dette bli stygt med den mulige konsekvens at man endelig legger RBK-filosofien på hyllen. Det er en voldsom forskuttering, men et slikt utfall ville vært forferdelig trist.

Regner med inntil motsatte er bevist at både Eggen og Sollied er uaktuelle.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 08.12.2012 14:15    Post subject: Reply with quote

Det bekymrer meg generelt sett at "skal tilbake til røttene" av en eller annen grunn inkluderer "trener med RBK-bakgrunn".
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 08.12.2012 14:16    Post subject: Reply with quote

Løkkagutt: Følger deg som du vet på alt med unntak av Nordlie. Han er en løs kanon på dekk og jeg tror ikke han har det samme "mandatet" som Eggen til å oppføre seg "eksentrisk". Det vil på lang sikt bli konflikter.

Det andre nevner her om michels-skolen er selvfølgelig helt riktig. Eggen bygde hele sin filosofi på dette. Og kanskje kan det være bedre med en trener som er forankret i Michels enn i Godfoten?

Jeg tror Rosenborg kan finne gull i Nederland og gjerne rundt Ajax miljøet.
Men det krever litt mere tid for sonderinger. Og igjen finner jeg det merkelig at man bare har navn fra sin egen lille bakgård i lomma når behovet oppstår.

Det var vel ikke akkurat en overraskelse at JJ skulle gå?

Men dette med "gooood tid" er jo blitt et Hoftun-fenomen.

Løkkagutt: Et annet svært viktig poeng du nevner er dette med hvor kritisk akkurat dette trenerbyttet er. Dermed blir det helt sykt å forholde seg til en liste basert på så slett arbeid.

RBK har i rundt ti år hatt mye turbulens og negativitet rundt seg. For øyeblikket er mange supportere på bristepunktet og tilliten er tynnslitt.
Klubben har allerede fått føle på at den stolte posisjonen klubben en gang hadde er i ferd med å forsvinne. Norske TL spillere velger ikke lenger automatisk RBK av sportslige grunner lenger. Interesse og oppslutning blant publikum synker. Sportslige resultater er svake over tid, og inntektssvikten blir større. Flaks ut av en annen verden gav oss bronsen i fjor, og videre var Dockal alene grunnen til at vi ikke ble blåst ut av europa av midt-på-treet lag igjen.

Situasjonen er ikke god. Kan RBK tåle enda to år med problemer?

Som jeg har nevnt i tidligere innlegg var et av kjennetegnene våre at vi valgte fra øverste hylle blant sportsdirektører, trenere, spillere etc.
Nå klarer vi ikke lenger å opprettholde dette overtaket.

Dersom den mest strategiske rollen, trenerrollen, skal baseres så snevert
som "liste-ryktet" tilsier er jeg redd for at det kan bli skjebnessvangert
for klubben. Et feilvalg nå kan for alvor føre til at vi etablerer oss godt midt i TL nivået.

DERFOR, fordi valget er så viktig nå, tror jeg det er bedre å gå på overtid med trenerjakten og heller la assistentene holde treningene utpå nyåret.

Bruk utlandet, undersøk med Bergkamp og andre "hottiser" i nordeuropa.

Dette bør gjøres ordentlig.

(Erik Hoftun bør forresten gå av)
Frodo
Rutinert

PostPosted: 08.12.2012 14:28    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
innkompetanse

Ikke helt som Bjørnebye, men du er i nærheten.
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 08.12.2012 15:05    Post subject: Reply with quote

"De fire heteste" ifølge Dagbladet i dag: Trond Sollied, Ståle Stensaas, Per Joar Hansen og Ola By Rise.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 08.12.2012 15:08    Post subject: Reply with quote

Det er rimelig sjukt om styret har Stensaas, PJH og OBR på en topp4 liste!
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 08.12.2012 15:09    Post subject: Reply with quote

trondhb wrote:
"De fire heteste" ifølge Dagbladet i dag: Trond Sollied, Ståle Stensaas, Per Joar Hansen og Ola By Rise.

Papirdb?
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 08.12.2012 15:11    Post subject: Reply with quote

Quote:
Trenerjakta skal ledes av Erik Hoftun, og styret har bedt ham finne en som sverger til 4-3-3. Aller helst skal vedkommende også kjenne Rosenborg-kulturen til fingerspissene.

Quote:
Men en annen trener som har opparbeidet seg ei høy stjerne i og rundt årets bronsemedaljør, er klubbens juniortrener Ståle Stensaas. RBKs tidligere venstreback har ledet Trøndelags beste tenåringer til seier mot både Borussia Dortmund, Liverpool og Inter Milan i høst. Laget tok seg dermed videre i den såkalte NextGen-turneringen, som beskrives som et Champions League for juniorer. De beste kampene ble spilt i Eggensk 4-3-3-stil, og Stensaas vurderes nå for større oppgaver i Rosenborg.
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 08.12.2012 15:13    Post subject: Reply with quote

trondhb wrote:

Jeg gråter nesten når jeg leser det der, mtp hvor uaktuell TS har gjort seg tidligere.
Back to top
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 08.12.2012 15:20    Post subject: Reply with quote

trondhb wrote:

Dette er skremmende. At styret og stell ikke klarer å se litt lenger enn rett utenfor døra er jævlig skremmende. Det finnes så utrolig mange kandidater der ute som vet hvordan man spiller såkalt Rosenborgsk. Hvorfor ikke ta seg litt bedre tid å prøve og finne den rette treneren?

Huff.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 08.12.2012 15:21    Post subject: Reply with quote

Haha. Det her blir festlig.

Men slenger ut en brannfakkel. Av disse tre vil jeg definitivt ha Stensaas. Hvorfor? Vi "vet" at de øvrige to (Sollied er for meg uaktuell inntil motsatte er bevist) ikke holder mål, mens det tross alt er en liten sjanse for at Stensaas faktisk har et eller annet i seg.
Back to top
micky
Junior

PostPosted: 08.12.2012 15:28    Post subject: Reply with quote

trondhb wrote:

Jeg blir rett og slett redd når jeg ser den lista, de to sistnevnte har ingenting å gjøre i RBK uansett rolle. Sollied har jeg trua på, men han kommer vel ikke denne gangen heller. Ståle er jeg litt usikker til, men jeg tror han er den beste av den gjengen der, hvis man utelukker Sollied. Selv vil jeg at vi ser til Nederland, og helst Ajax-miljøet, men Hoftun tørr vel ikke finne noen som han ikke vet han har full kontroll over. Virka som om Janne i går mente at han og Erik ikke alltid var enige om hvilke spillere man skulle hente og at vår kjære SD gikk i mot treneren, dette og alt det andre den tullingen klarer å få til er mer enn gode nok grunner til at han bør forsvinne bort fra brakka så raskt som overhodet mulig!
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 08.12.2012 15:37    Post subject: Reply with quote

Micky:

Koteng sa jo på pressekonferansen at vi skulle tilbake til røttene, og at listen av kandidater ble mindre pga dette. Ergo kommer vi ikke til å finne en utlending.

Personlig så kan jeg da ikke se at det er mer enn 3 aktuelle:

Perry, Stensaas, Sollied.

- Torgeir Børven
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 08.12.2012 15:38    Post subject: Reply with quote

Stensaas? Hva faen? Neutral
Der er jo verre enn Perry!
trondhb
Veteran

PostPosted: 08.12.2012 15:52    Post subject: Reply with quote

Og VG i dag under overskriften: " "Perry" slippes dersom RBK ønsker ham":

Quote:
Nå tyder alt på at U21-landslagssjef Per Joar Hansen (47) blir ny Rosenborg-trener.

Etter hva VG forstår skal RBK ha Hansen som et klart førstevalg. Trønderne skal ha kommet ganske langt i prosessen med å sikre seg Per Joar Hansen som ny trener.
- Jeg er definitivt ikke klar for Rosenborg, sier Hansen selv.
Kjetil Siem: - Klart vi skal være åpne for å slippe Perry. Vi lager ikke noe trøbbel. Men først må vi snakke med dem.

Dersom Hansen skulle glippe er Nils Arne Eggen uaktuell. Det samme skal Trond Sollied være.

Rosenborg-formann Ivar Koteng bekreftet i går kveld, på spørsmål fra pressen, at Eggen ikke vil bli kontaktet. Etter hva VG forstår skal Sollied, som er arbeidsledig etter å ha blitt fjernet i belgiske Gent, heller ikke være på den prioriterte listen.

Det samme gjelder Kjetil Rekdal som måtte går av som trener i Aalesund for 12 dager siden.

Etter hva VG forstår er Ronny Deila (Strømsgodset), Ola By Rise (Drillo-assistent) og Åge Hareide (ledig) andre aktuelle kandidater på en liste som skal inneholde seks-syv navn.

Neutral Rolling Eyes Crying or Very sad
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 08.12.2012 15:52    Post subject: Reply with quote

Kleviño wrote:
trondhb wrote:

Papirdb?

Ja.
Back to top
micky
Junior

PostPosted: 08.12.2012 15:54    Post subject: Reply with quote

Rånny: Nå er det derfra Eggen har henta inspirasjon, så det er jo ingen umulighet. Muligheten for at det kommer en fra for eks. Nederland er nok uansett mikroskopiske da Hoftun&co nepper klarer å tenke utenfor den knøttlille boksen sin.

Bakklandia: Nja, vet ikke jeg, er da trenere uten den store trenererfaringa som har tatt over større klubber med stor suksees før etter å ha trent for eks. 2.laget til klubben. Et godt eksempel på noe sånt er Guardiola, er store kvalitetsforskjeller på de to (både som spiller og trener) og apparat rundt osv., men det beviser jo at man ikke må ha en lang merittliste som trener å vise til for å gjøre det bra som trener!

Perry har hatt sjansen før, og med den innsatsen hans den gangen, mener jeg at ikke bør være en kandidat en gang.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 08.12.2012 16:00    Post subject: Reply with quote

Litt forskjell på hele klubbkulturen i Barcelona og RBK også da, men jeg kan se poenget.
Frodo
Rutinert

PostPosted: 08.12.2012 17:52    Post subject: Reply with quote

Om Sollied og Eggen er uaktuelle, så vil jeg faktisk heller ha Hareide enn noen av de andre norske kandidatene de har hostet fram.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 08.12.2012 18:19    Post subject: Reply with quote

micky wrote:
Perry har hatt sjansen før, og med den innsatsen hans den gangen, mener jeg at ikke bør være en kandidat en gang.

Kan se ut som at det eneste håpet for RBKs framtid er at supporterne kupper årsmøtet og sørger for at Perry får sånn ca like lang karriere i RBK som Rafa i Chelski Confused
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 779, 780, 781  Next
Page 37 of 781

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb