| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 23.11.2012 13:50 Post subject: |
|
|
| Slik jeg ser det er forlengelse med Prica det beste alternativet. Den eneste i tippeligaen som kan måle seg med Prica på pondus, etter min oppfatning, er antageligvis Djurdjic. Vi må ha en erfaren spiller med pondus på topp! Djurdjic blir sikkert kostende 10 mill, så det er det klart Prica er å foretrekke, som koster 0,- |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 24.11.2012 12:49 Post subject: |
|
|
| Tar gjerne en skadefri Prica en sesong til, det kryr ikke akkurat med gode alternativ.. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 24.11.2012 13:51 Post subject: |
|
|
| Ønsker heller at vi spiller med en type som Chibbe på topp. |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 27.11.2012 12:04 Post subject: |
|
|
| Jeg tror Prica er i særklasse den beste spissen i Norge - fortsatt. Problemet slik jeg ser det er at han i stor grad ikke er blitt spilt opp riktig. Jeg ønsker meg mer kantspill - ned til dørlinja og 45 ut, eller hurtigere innlegg bak backfireren. Ingen spisser hadde vært gode i RBK slik "spillemønstret" var i år. Så - forleng gjerne med Prica, men ikke tro det løser noen problemer i seg selv. Kanter som utfordrer med fart derimot - det kunne vært noe. |
|
| Back to top |
|
 |
Ertsaas Rutinert
|
Posted: 27.11.2012 12:14 Post subject: |
|
|
| I særklasse? Unnskyld meg. Prica har aldri vært i særklasse, selv ikke i Tippeligaen. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 27.11.2012 12:33 Post subject: |
|
|
Rade Prica: 104 kamper 57 mål.
Ikke særklasse? You havin' a laugh? |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 27.11.2012 12:36 Post subject: |
|
|
| Det er nok andre spisser som har hatt et høyere toppnivå inne en liten periode, men formtopper og/eller tidlige salg har sørget for at de kun har vært kort tid i toppen. Rade har levert i TL over mange sesonger. Uten tvil i særklasse over tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Ertsaas Rutinert
|
Posted: 27.11.2012 12:46 Post subject: |
|
|
| Jeg er ikke uenig i at Prica har vært en bidragsyter de siste årene, og at han har et respektabelt målsnitt, men i særklasse den beste spissen i Tippeligaen har han ikke vært. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 27.11.2012 12:57 Post subject: |
|
|
Djurdic var bedre i år, forsvant etter halv sesong.
Ujah var bedre i 2011, forsvant etter halv sesong.
Moa og Fall var bedre i 2010, forsvant etter halv/hel seong.
Diouf var bedre i 2009, forsvant etter halv sesong.
Men gjennom det hele har Rade Prica vært ranket som omtrentlig like god, men med lavere potensial enn disse. Og mens alle andre har hatt sine formtopper og forsvunnet ut av landet så har Rade Prica blitt igjen og levert.
I særklasse best over tid. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 27.11.2012 12:59 Post subject: |
|
|
http://www.youtube.com/wa...hMqAwzJAnw
Se igjennom klippet der, og helst en gang til om du allerede har sett det før. Han er fantastisk avslutter, på hode og på fot. Han lager mål fra avstand og på korthold, i fart eller stillestående fra et innlegg. Det eneste han mangler er litt skikkelig fart. Om vi har han neste sesong er jeg overbevist at han kan tangere sin egen TL rekord når det gjelder mål.
Han bør få en ny kontrakt asap!
PS. Personlig liker jeg han også fordi han er et frisk pust i en traust TL. Han liker virkelig av og til å lage "høl" i motstanderen når han takler, for så senere å putte ett vakkert mål. Du kan ikke gjøre annet enn å slå deg i brystet hardt et par ganger og sette på et stort smil når du ser det fra tribunen.
Last edited by JanneB on 27.11.2012 13:27; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Ertsaas Rutinert
|
Posted: 27.11.2012 13:04 Post subject: |
|
|
| Det er tydelig at vi definerer særklasse forskjellig. Etter min mening må vi tilbake til Harald Martin Brattbakk, Sigurd Rushfeldt og John Carew for å vise til RBK-spisser i særklasse. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 27.11.2012 13:12 Post subject: |
|
|
Bratbakks første periode i RBK vinner kampen hands down, hvis du ser på statistikk 100 (94). Periode nr. to har han 109 (54), mens Prica har 107 (54) Prica slår Bratbakk her marginalt.
Uansett urettferdig og vanskelig å sammenligne noen av dagens spisser med de som spilte i fra 95 - 97 når vi var et av de bedre lagene i Europa som ikke kom fra en av topp 4 seriene.
Det kommer til å ta en stund før vi finner en som kan måle seg mot Rade. Jeg blir sjokkert når jeg hører at enkelte vil ha f.eks ha en Søderlund istedenfor Prica. |
|
| Back to top |
|
 |
Ertsaas Rutinert
|
Posted: 27.11.2012 13:20 Post subject: |
|
|
| Jeg tror også det kan bli vanskelig å finne en spiss som er vesentlig bedre enn Prica, målt utelukkende på hans sportslige kvaliteter. Imidlertid bør det være overkommelig å få tak i en som er like god til en mindre penge. Sett ut i fra et økonomisk perspektiv synes jeg Prica har gitt lite valuta for pengene. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 27.11.2012 13:38 Post subject: |
|
|
Rent økonomisk så skal det vanskelig gjøres å få samme kvalitet til samme pris (jamfør lønn til pris med innkjøps-pris+lønn til ny).
Med mindre vi får tak i en som vi selger videre til iallefall samme pris som vi handlet for.
De fleste alternativene som er blitt luftet er 10mill+ gamblinger eller trolig ikke noe bedre alternativ enn å beholde Prica. (Tipper Prica blir med mindre han får et gullkantet tilbud fra kina, usa eller annen pengeliga). |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.11.2012 19:08 Post subject: |
|
|
Hoftun sa det sånn til meg på torsdag:
- I mitt hode er han her ikke neste år.
Adressa fulgte opp i stad:
- Det ser vi nå på som et avsluttet kapittel, sier Hoftun.
Les mer: RBK skal kjøpe ny spiss |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 02.12.2012 15:24 Post subject: |
|
|
Vikrer som om han har en liten anelse på hvor han drar, men vil ikke si noe enda: http://www.fotbollskanale...t-aventyr/
Ikke så mye nytt det egentlig. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 02.12.2012 15:41 Post subject: |
|
|
Altså ikke Sverige.
Syns det er litt rart om han skal finne på å dra til USA, Kina eller lignende når han har snakket om hvor viktig det er for familien å trives..
Mer å mer som tyder på at han blir?
Edit: Nei. Der bekrefter han jo at han forlater oss, i motsetning til etter Rapid-kampen, da han sa at det ikke var sikkert at han dro. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 02.12.2012 16:26 Post subject: |
|
|
Tipper kypriotisk klubb _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 02.12.2012 18:07 Post subject: |
|
|
Et klart tap for klubben, men greit å få det definitivt bekreftet.
Et tap i seg selv - jeg mener Prica har mye mer å gi i TL, men krever klar spillestil. Et annet problem er at Hoftun nå må erstatte to gode spisser i et vindu.. Greit nok - begge har kanskje hatt sine beste dager, men å erstatte Iversen og Prica som typer og spillere blir svært vanskelig! Spesielt om store deler av fokuset er rettet mot norske spillere. _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 02.12.2012 18:28 Post subject: |
|
|
I Norge finnes det absolutt ingen med norsk pass som kan måle seg med Prica. Og jeg er ikke så sikker på om det finnes noen med utenlandsk pass heller.
Takk for gode år! Statistikken taler for seg selv. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 02.12.2012 18:37 Post subject: |
|
|
| Trist. Vi kommer ikke til å finne en like god spiss i tippeligaen som Rade, så vi bør se til utlandet asap. |
|
| Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 02.12.2012 19:03 Post subject: |
|
|
Er sent ute da jeg ikke leste denne tråden før i dag. Må bare kommentere da jeg lo så jeg grein når jeg leste at noen mener at Prica har vært "i særklasse den beste spissen".
i 2009 ble han toppscorer med 0,61 i snitt med spissene på 2 og 3 plass med bare litt svakere snitt 0,55. Han ble da toppscorer for laget som vant ligaen og hadde 60 mål.
Kovac som ble nr 2 spilte for laget som ble nr 12 (godset) og scorte 40, 20 mål mindre enn rbk!!!!
i 2010 ble rade nr 6 i toppscorer lista med 0,57 i snitt han spilte bare 23 men Ujah hadde bare 24 og 1 mer og Mohammed Abdellaoue hadde 2 fler scorede på 3 kamper færre spilt en Prica!!
i 2011 ble han nr 2 og den som var i særklasse var igjen Ujah som scorte 3 færre enn Prica men dro etter 12 kamper, 15 færre en Prica!!!!
i 2012 ble han nr 6... need i say more.
Med andre ord utrolig tåpelig utsagn at prica var i "særklasse". Tenk litt over det, høres utrolig dumt ut å si "Ivar" var i særklasse best mellom 2009 og 2011 selv om han bare så vidt ble best en gang i perioden mens de andre årene var det opptil flere som preste like bra eller bedre som som gikk videre.
En spiss i særklasse over en periode er en som er overlegen (messi og ronaldo er i særklasse de beste i la liga) uansett hvem som kommer og går i ligaen. Prica har vært god hverken mer eller mindre, men særklasse? ler fortsatt. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 02.12.2012 22:05 Post subject: |
|
|
Prica har irritert meg mer enn det har smakt de siste årene. Problemet mitt er kanskje at jeg har vært bortskjemt med Brattbakk, Mini, Sørensen, Rushfelt, Johnsen og den generasjonen der. Det er sånn jeg vil ha det, og sånn Prica har spilt og fremstått de siste årene - selv om han har hatt respektable posisjoner på toppscorer-listen - så har han slik jeg har sett ting alltid forspilt en plass på laget som skulle vært brukt mer konstruktivt om vi hadde hatt en mer typisk Rosenborg-angriper.
Prica-perioden til RBK er ikke noe jeg kommer til å savne i fremtiden, med mindre RBK spiller i Adecco om en sesong eller to da. Men for all del - lykke til videre for han og karriæren hans... |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 03.12.2012 18:16 Post subject: |
|
|
Dette snakket over her om at Prica ikke vil bli savnet må da kun være en måte å forsone seg på, nå når det er helt sikkert at han er ute ? Kan ikke skjønne annet.
Prica har i flere år levert varene for oss, og de som har sett ham spille VET at han har kvaliteter som blir vanskelig å erstatte. Du vil bli savnet Rade, og lykke til hvorhen du drar.
Jeg tipper forøvrig han drar til Japan |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 03.12.2012 18:30 Post subject: |
|
|
Ja det er nok det Libido, Prica har levert knallbra for oss i mange sesonger, han kommer til å bli svært vanskelig å erstatte. Ikke kun målt i scoringer heller, men det jobben og oppmerksomheten han har gitt og tatt er veldig vanskelig å erstatte.
De som tror Kamara eller Mos kommer til å gjøre dette kommer til å bli sykt overrasket og skuffa, for de er dritt i forhold til Rade Prica i toppform.
Lykke til videre Rade, du har bidratt til 2 gull og 2 bronsje på 4 sesonger og du vil bli husket som en toppscorer  |
|
| Back to top |
|
 |
|