English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Høyreback
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem bør spille?
Basma
19%
 19%  [ 14 ]
Koppinen
49%
 49%  [ 35 ]
Russell
30%
 30%  [ 22 ]
Total Votes : 71

Author Message
dags
Veteran

PostPosted: 23.02.2006 23:08    Post subject: Reply with quote

Jeg håper det innlegget han sleivet langt ut i St. Petersburg-natten ikke er representativt for hans generelle innleggsferdigheter? Har ærlig talt sett svært få kamper med Koppinen som høyreback. I Tromsø var han stort sett stopper/defensiv midtbane og hos oss har han stort sett vært skadet.

Som andre påpeker her er han nok mye bedre defensivt enn offensivt, men det er sløvt backspill å ikke hindre innlegget som fører til 1-1. Det er kommer kanskje overraskende og er godt gjort, men han er helt klart feilplassert i forhold til innleggsfoten. Han har en hovedoppgave i den situasjonen, og det er å hindre innlegg.
ola.
Veteran

PostPosted: 19.03.2006 11:41    Post subject: Reply with quote

Håper Russel kan komme tilbake i god form å ta høyreback-plassen fra Basma, da får vi jo den offensive drivkraften i forsvaret, jeg tenker spesielt på det siden Dorsin(som er defensiv) spiller istedenfor Stensaas (som er offensiv).
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 19.03.2006 13:43    Post subject: Reply with quote

Etter at Lago forsvant, tyder vel det meste på at Koppinen blir et stopperalternativ.

Dermed blir det svært viktig å få Robbie i form for å gi litt press på Basma. Det håper og tror jeg at han greier. Sjøl om også Basma etter sigende har trent mye på innlegg i vinter, er det ingen tvil om at høyrefoten til Russell er mange hakk bedre. Samtidig kan de lange innkastene hans være svært nyttige når vi har spillere som Iversen, Kone, Riseth og kanskje Johnsen inne foran motstandermålet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Maradona
Veteran

PostPosted: 19.03.2006 15:18    Post subject: Reply with quote

For å søke statsborgerskap må en ha bodd i Norge i 7 år.
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 19.03.2006 18:01    Post subject: Reply with quote

O-F wrote:
Håper Russel kan komme tilbake i god form å ta høyreback-plassen fra Basma, da får vi jo den offensive drivkraften i forsvaret, jeg tenker spesielt på det siden Dorsin(som er defensiv) spiller istedenfor Stensaas (som er offensiv).

Jeg vil mye heller ha en back som forsvare seg enn en som kan slå innlegg. Det er derfor de spiller i forsvarsrekka. Hvis ikke Russel har forbedret seg kraftig på det defensive, er han livsfarlig som back.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 19.03.2006 20:25    Post subject: Reply with quote

Dags,
dessverre tar du feil mtp Koppinen. I TIL spilte han for det meste høyreback og unntaksvis midtstopper/ defensiv midtbane.

Arne Vidar Moen og Steinar Nilsen spilte midtstoppere de siste sesongene. Av de midtstopperne klubben hadde var Koppinen det beste back-alternativet. Derfor ble han plassert på høyrebacken - til tross for at han også ble regnet for å være den beste midtstopperen.
dags
Veteran

PostPosted: 20.03.2006 00:00    Post subject: Reply with quote

Greit, jeg tok nok feil da. Kan ikke ha rett i alt. Tromsø er ikke et lag jeg har fulgt veldig nøye. Mente bare å ha reigstrert at han i media stort sett ble referert til som stopper/defensiv midtbane.

Jeg tolker deg dithen at han har mest å tilføre RBK på midtstopperplass da?
TomH
Veteran

PostPosted: 20.03.2006 11:43    Post subject: Reply with quote

he he, nei kanskje ikke rett i alt, men du har mye fornuftig å si.

Tja,
jeg vet sannelig ikke om Koppinen har mest å tilføre som stopper. Han var jo god/solid som back for TIL.
Imidlertid anser han seg selv for å være best som midtstopper.
Han er iallefall ingen lettbent tekniker.
2mas
Sjef

PostPosted: 24.04.2006 17:11    Post subject: Reply with quote

- Basma er en viktig brikke for oss offensivt. Jeg synes han vokste utover høsten, og holder nå et stabilt høyt nivå, sier Høgmo.

Les mer: NÃ¥ er Basma blid igjen

siggetheman wrote:
Flopp ala Russell.

Synes det er hardt å stemple ham som en flopp. Han spilte fast da Basma var skadet høsten 2004, og greide seg bra. Så måtte han sjøl under kniven, og deretter var marerittet i gang.

Nå er han tilbake i vanlig gjenge igjen, og jeg synes han i det minste fortjener å være med i kamptroppen framover. Han greide seg f.eks. bra mot Viking i generalprøven.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 24.04.2006 18:34    Post subject: Reply with quote

Hva med å omskolere Essediri? Spisser har vi nok av...
Back to top
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 24.04.2006 23:46    Post subject: Reply with quote

Men vinger har vi bare 3 av ()4 med Jamtfall men han er ikke klar enda.) Og når Braaten er såppas skadeutsatt som han er så må vi ha han som ving.
Back to top
torerik
Veteran

PostPosted: 24.04.2006 23:57    Post subject: Reply with quote

I tillegg er Essediri den mest vingete av vingene våre, og vi bør om ikke bruke ham hele tiden, så i det minste ha mulighet til å benytte ferdighetene hans framover som variasjon. Har fortsatt til gode å se ham veldig god i en kamp, men håper det kommer. Rapportene fra treningskampene tyder på at han har litt å gå på nå i forhold til sesongstarten.

I tillegg synes jeg det blir feil (og dette vet jeg det er relativt få som mener, men det har vært en del av argumentasjonen) å snakke om å omskolere en angrepsspiller til forsvarer fordi han er god defensivt. Vi er avhengig av at vingene er gode defensivt om vi skal holde det nivået vi ønsker, og da bør vi heller være glad for at vi har en ving som gjør en god jobb bakover og heller satse på å få tak i en ny forsvarsspiller. Med andre ord: det at Essediri er god defensivt kan like snart være et argument for å *ikke* omskolere ham, som det motsatte.
Back to top
Skammels10
Veteran

PostPosted: 25.04.2006 00:07    Post subject: Reply with quote

Nå imponerte vel Russel mot Skeid? Om han nærmer seg formen bør han være en het kandidat på høyreback.
Back to top
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 25.04.2006 00:18    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:

Synes det er hardt å stemple ham som en flopp. Han spilte fast da Basma var skadet høsten 2004, og greide seg bra. Så måtte han sjøl under kniven, og deretter var marerittet i gang.

Nå er han tilbake i vanlig gjenge igjen, og jeg synes han i det minste fortjener å være med i kamptroppen framover. Han greide seg f.eks. bra mot Viking i generalprøven.

Vi får sjå om han får slippe til..
Veteran

PostPosted: 25.04.2006 08:58    Post subject: Reply with quote

Basma har vært blant de beste den siste tiden, så argumentet for å la Russel slippe til må da være å flytte Basma inn som midtstopper. Nå er vel både Riseth og Kvarme klar til Moldekampen, så det er vel lite aktuelt.
2mas
Sjef

PostPosted: 26.04.2006 15:45    Post subject: Reply with quote

- Du når aldri toppformen før du får nok kamptrening. Det er det jeg mangler nå. Om jeg får spille på A-laget er ikke opp til meg. Det er trenerens avgjørelse. Jeg kan bare fortsette å gjøre mitt beste, sier amerikaneren som runder 27 år i juli.

Les mer: Russells lange vei tilbake
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 26.04.2006 16:00    Post subject: Reply with quote

Da kan det åpne for Russel mot Molde allikevel da, siden både Koppinen og Kvarme er ute. Alternativt at Stensaas tar venstrebacken mens Dorsin dyttes over til høyre, eller at Trelegg settes ned som stopper igjen.

Jeg er i utgangspunktet for å bruke spillerne i roller de er komfortable i, derfor holder jeg en knapp på Russel mot Molde.
2mas
Sjef

PostPosted: 26.04.2006 16:04    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg krysser fingrene for at Robbie får sjansen mot Molde nå som Basma skyves inn. Tommel'n opp!
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 16.05.2006 20:47    Post subject: Christer Basma Reply with quote

Søkte igjennom og fant ingen emner ved hans navn.

Etter å ha kommet hjem fra et guffent 1-1 resultat hjemme mot Odd, kan jeg ikke gjøre annet enn å gremmes noe j***** over at Basma er tildelt et jævlig ufortjent klippekort på høyreback. Han har vært stabilt drittdårlig, etter min mening, siden Hareide stakk. Innlegg er noe han ikke for 5 flate øre mestrer og det er vel unødvendig å nevne antall balltap og håpløst avgjørelser. Nå er Russell, endelig, skadefri og må brukes for alt han er verdt. Basma er det ikke futt i, Russell er det trøkk i. Basma kan å løpe og er ikke direkte dårlig i lufta, det skal han ha. Men det bør f*** ikke være nok til fast plass på et lag som Rosenborg. Gi Russell noen kamper fra start og om han kan prestere bedre enn Basma, gjør han ikke det bør man kjøpe ny høyreback. Basma duger bare ikke.

- Noen som er enig, andre synspunkter?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 16.05.2006 20:49    Post subject: Reply with quote

Flyttet innlegget ditt hit.

Synes som før at det mest håpløse med Basma er at han hele tida stopper på midtstreken og lemper ballen framover på måfå. Han må heller prøve å vri spillet eller finne nærmeste medspiller.

Last edited by 2mas on 16.05.2006 20:50; edited 2 times in total
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 16.05.2006 20:49    Post subject: Re: Christer Basma Reply with quote

Enig. Basma sugde hart i dag.
Back to top
HeXX
Rutinert

PostPosted: 17.05.2006 08:49    Post subject: Sluttpakke til Mr. Basma Reply with quote

Ja, hva kan man si..

Jeg er fortsatt i prinsippet for den holdning at man ikke skal kritisere egne spillere, men når Basma både gir motstanderlaget gode målsjanser med sitt labre backspill, og fjerner angrepsstyrken i laget med å legge pasninger en gjennomsnittlig 4. div spiller gjør bedre, da kan man saktens spørre seg hva mannen har på banen å gjøre.

Se bare på kampen i går, hvordan innbyttet av Stensaas gjorde RBK til et mye farligere lag framover. Nei, Basmas tid som toppspiller er over, til tross for at han spilt enkelte gode kamper i år, og så lenge han anses som bedre enn Russell, kan vel RBK allerede nå belage seg på å investere i en høyreback når overgangsvinduet åpner.

Vi har derfor startet kronerulling til sluttpakka til Basma, og har foreløpig passert 300 kr...

hexx

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 17.05.2006 17:48    Post subject: Re: Sluttpakke til Mr. Basma Reply with quote

HeXX wrote:
...Nei, Basmas tid som toppspiller er over, ...

Basma har etter min mening vært langt ifra det man skal kunne kreve av en høyreback på Rosenborg siden 2003-sesongen, og det begynner å bli noen år. Han er ikke noe nevneverdig klassespiller defensivt, selger seg alt for billig og gjør altfor mange rare valg. Han må lære seg å slå innlegg. Det er det minste man kan kreve av en spiller som trener med ball omtrent hver eneste dag. Til og med jeg klarer å slå bedre innlegg enn han, og jeg spiller på et miljølag. Skremmende at en spiller av så laber kvalitet skal ha fast plass i Rosenborg.

Last edited by robinla on 17.05.2006 18:25; edited 1 time in total
Back to top
WegHard
Veteran

PostPosted: 17.05.2006 18:21    Post subject: Reply with quote

Kan ikke annet enn å si meg enig. Fyren har mange gode initiativ fremover i form av løp, og er flink til å involvere seg i spillet. Problemene begynner når han involverer seg, i form av innlegg som går så høyt at forsvarerne kan stikke ut i garderoben og sende sms til keeper om at ballen kommer før den detter ned. I tillegg til at de er håpløst upresise selvfølgelig.

Det er en enorm forskjell på basma-innlegg, og innlegg fra folk som kan legge harde, presise innlegg som feks. stensaas eller starts valencia. Basmas går til utspill fra mål, de andre er potensielt store målsjanser. Hjelper ikke med Steffen og Frode foran mål så lenge innleggene er så labre. Basma koster oss poeng, det er jeg sikker på.

PS: Savner også den gamle huleboer-looken hans. Kunne sikkert skremme en del motstandere med den. Wink
Henri
Legende

PostPosted: 17.05.2006 20:42    Post subject: Reply with quote

BÃ¥de utseende og spillet til Basma skremmer meg
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 3 of 4

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb