| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Kai88 Veteran
|
Posted: 10.11.2012 09:51 Post subject: |
|
|
Til tider mye tøv her inne, Ciljan bør selvfølgelig alltid være velkommen tilbake til RBK. Tror forøvrig han bør få prøve seg i en annen klubb før han returnerer.
Vi bør ha fokus på å få inn 2 spisser dette vinduet, en som går rett inn i 11'ern og en utfordrer. |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 10.11.2012 14:27 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...256888.ece
Michael Barrantes er på tanken til å forlate Aafk. Noe for RBK?
En perfekt off midtbanespiller.
Også Morrison, men fyren er jo håpløs... |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 10.11.2012 14:28 Post subject: |
|
|
Off.midtbanespiller?
NEI TAKK. |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 10.11.2012 14:52 Post subject: |
|
|
Han har vel mye bedre off kvaliteter en alle de som spiller på midten i dag.
Hvorfor prøver ikke Jønsson en i den rollen Sappara hadde på slutten i RBK. En fri rollen? Noe Barrantes har i Aafk.
Men noe også Dockal kunne ha passet til? Med Chibuike og Tarik på kantene... |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 10.11.2012 15:12 Post subject: |
|
|
Tror folk raskt hadde begynt å hate slike spillere om de hadde kommet til RBK.
I en klubb som Aalesund så kan sånne spillere gjøre gale valg på banen, droppe jobbing hjemover, oppføre seg som drittsekker og være rett ut usynlige og rævva i lange perioder, både i enkeltkamp og i perioder i sesongen. Allikevel så blir de hyllet for lysglimtene sine, og folk som ser oppsummeringer av kampene ser fantastiske prestasjoner. For å få disse lysglimtene er gjerne lagets spill basert rundt disse spillerne.
I RBK faller sånne spillere gjennom fordi vi ikke kan endre laget for dem og vi kan ikke ha ekstremt lavt bunnivå på spillerne våre og små lysglimt.
Det er en grunn til at "de fantastiske costarikanerne og Jamaicanerne til aafk" fortsatt er der etter flere sesonger og ønsker seg vekk uten interesserte klubber. |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 10.11.2012 15:51 Post subject: |
|
|
Ehm... var ikke konklusjonen til Kroken her forleden at vi har blitt som AaFK?
I så fall får vi vel hente noen slike spillere...
Men ærlig talt... MOS blir for dumt. Har vel kun prestert i den ene knappe sesongen i TIL. Mange som tilsynelatende har vært gode der opp uten at det nødvendigvis borger for super kvalitet. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 11.11.2012 00:15 Post subject: |
|
|
Det er ikke noe tvil om at spiss må være førsteprioritet nå, siden spesielt Rade men også Steffen gir seg så tipper jeg vi sitter med én forholdsvis stor lønningspost som bør gis til en kvalitetsspiss.
Jeg vil kaste ut ett navn her og nå, Marcus Berg, what say You? _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 11.11.2012 00:21 Post subject: |
|
|
Som det ble sagt - sannsynligvis i denne tråden - for et par dager siden, Marcus Berg har sannsynligvis ikke den sulten vi trenger hos en spiss. Kjempegod spiller, bevares, men karrieren er på hell, og han har neppe veldig lyst til å spille i Tippeligaen. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 11.11.2012 05:43 Post subject: |
|
|
Morsomt når man omtaler en spiller som nettopp fylte 26 for en spiller med en karriere på hell.. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 11.11.2012 10:58 Post subject: |
|
|
Marcus Berg: Tror ikke han er helt kald på å komme hit, men klubben må ta et standpunkt ang lønn. Blir noe av det samme som da vi hentet Prica. Vi kastet både lønn og sign on fee etter Prica og han takket ja. Tror Berg er i den samme kategorien.
Per tror jeg har såpass med følelser for klubben at han godtar lønnsstrukturen klubben oppererer med. Eneste hindringen jeg ser er belgiske, nederlandske og franske klubber som er ute etter stallfyll.
Var ikke vi ute etter et råskinn av en dansk spiss for noen år siden, som gikk til en eller annen italiensk klubb? Mulig han er tilgjengelig.
Finnes vel ganske mange svenske og danske spillere i italia som er hentet på bosmann, vi har vel ok trackrecord på å hente den type spillere. Positivt er det også at de som får utbetalt lønn, har såpass lav lønn at vi kan konkurere. |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 11.11.2012 11:39 Post subject: |
|
|
| Berg er definitivt ikke i samme kategori som Prica. Han har nok vært bedre stilt lønnsmessig, og jeg vil nok tro at han har et brukbart navn i europa ennå. Tror vi skal skrinlegge alle forhåpninger om Berg. |
|
| Back to top |
|
 |
Løkkagutt Proff
|
Posted: 11.11.2012 14:45 Post subject: |
|
|
| Ørjan Håskjold Nyland ser ut til å ha kontrakt med Hødd ut denne sesongen. Hadde ikke vært imot at vi hentet han. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 11.11.2012 18:11 Post subject: |
|
|
Nyland bør vi snappe foran Molde, ja, ja, ja.
Låne ham ut hvis vi mener at han ikke er på nivå med Lunna/Ørlund enda. I mine øyne så er Lunna>>>Ørlund, men det virker ikke som sosekoppene nede på brakka er helt enige i den. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 11.11.2012 18:38 Post subject: |
|
|
| Dere må ikke glemme at Bertsen og Midtsjø kommer tilbake fra utlån... |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 11.11.2012 21:35 Post subject: |
|
|
Sentrale midtbanespillere har vi liten bruk for, ja.
Trenger keeper (ha det bra Ørlund), venstreback og ihvertfall en spiss. |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 11.11.2012 23:12 Post subject: |
|
|
Tvert i mot. Gode sentrale midtbanespillere er det klubben trenger. Den er pr dags dato for svak. Vi har Mix, kanskje det sterkeste kortet vi har i den posisjonen, men jeg synes ikke han er overbevisende nok. Videre, JS kan selvfølgelig bli god/bedre, men han er ikke helt der ennå, og han trenger en sterk makker. OS er et annet alternativ, og argumentasjonen min her er ganske lik den som ble brukt på JS, bare at OS er ennå mer uferdig. Så har vi Issah som aldri har blitt en suksess av ulike årsaker.
Altså, vi har en forholdsvis middelmådig Mix som aldri egentlig har prestert veldig bra over en lengre tidsperiode,og som floppet totalt for et middelmådig belgisk lag. Vi har to gutter som er relativt uferdig, de kan bli bra, men har et stykke igjen ennå. Til slutt har vi den godeste Issah som omtrent aldri får spille. |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 12.11.2012 00:34 Post subject: |
|
|
Marcus Berg: Tjener 11 millioner i året, trolig 4 ganger så mye som Prica
Nikola Djurdjic: AC Milan, Roma, Udinese, Fulham, Besiktas, AZ Alkmaar er blant klubbene som følger spilleren og Helsingborg har kjøbsoption.
Bud: Kjøp av enten Stanislav Tecl, Marvin Pourie eller Niklas Helenius. I tilleg Mos på leieaftale med kjøpsoption på 3-4 mil. |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 12.11.2012 12:57 Post subject: |
|
|
Dersom man prøver å tenke litt positivt, kan jeg se for meg RBK i 4-3-3 igjen om ikke alt for lenge.. Mos passer ikke inn der! Mos og Brattbakk kan til forveksling ha litt lik typ kropp, men der stopper vel likhetene opp.. Mos kan være én av to spisser i 4-4-2, men det må vi for guds skyld håpe vi slipper for om ikke lenge.. _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
Njorken Junior
|
Posted: 12.11.2012 13:13 Post subject: |
|
|
Tror en Alexander Søderlund kunne ha blomstret i en 4-3-3 formasjon.
Grunnen til det er at han er fysisk sterk og er en god hodespiller, ikke ulik prica men bedre fart, og litt bedre ballbehandling.
Grunnen til at jeg mener vi bør gå for søderlund istede for en Djurdjic eller en mos er at han gode kvaliteter på andre plasser de ikke har, Djurdjic er jo en goalgetter, men han har ikke den fysiske styrken en søderlund har, Djurdjic blir litt vell lik tarik og chibuike etter min mening, bare at han er bedre til og score mål.
En mos derimot er overhyped, han hadde en god sessong i tromsø, og etter det ble det benketilværelse i kjøbenhavn, jeg er veldig negativ til et kjøp av mos.
En 4-3-3 formasjon med dette lage tror jeg kunne ha blomstret og virkelig gjort en del mer enn det som vises nå.
Ørlund/Lunna
Gamboa - Strandberg - Reginiussen - Dorsin
Diskerud - Dockal - Svensson
Tarik - Søderlund - Chibuike
PÃ¥ papiret er det et VELDIG sterkt lag, hvertfall for tippeligaen.
En Dockal inn sentralt i en fri kreativ rolle, "Sapara" rollen, Der tror jeg virkelig han har et mye større potensial enn på høyre kanten.
Tarik og chibbe på hver sin kant, begge er relativt hurtige og har dribble ferdigheter.
I svensson og diskerud vet vi hva vi får, løpsterke midtbane spillere med gode defansive og delevis gode offensive bidrag. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 12.11.2012 13:21 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Djurdjic er jo en goalgetter, men han har ikke den fysiske styrken en søderlund har, Djurdjic blir litt vell lik tarik og chibuike etter min mening, bare at han er bedre til og score mål. |
Det skiller 5 cm og nærmere 15 kilo mellom Djurdic og Tarik, enorm stor forskjell på de to altså. Chibuike og Djurdic har nok ganske lik fysikk, men bruker den ganske forskjellig. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 12.11.2012 13:41 Post subject: |
|
|
| Njorken wrote: | Tror en Alexander Søderlund kunne ha blomstret i en 4-3-3 formasjon.
Grunnen til det er at han er fysisk sterk og er en god hodespiller, ikke ulik prica men bedre fart, og litt bedre ballbehandling.
Grunnen til at jeg mener vi bør gå for søderlund istede for en Djurdjic eller en mos er at han gode kvaliteter på andre plasser de ikke har, Djurdjic er jo en goalgetter, men han har ikke den fysiske styrken en søderlund har, Djurdjic blir litt vell lik tarik og chibuike etter min mening, bare at han er bedre til og score mål.
En mos derimot er overhyped, han hadde en god sessong i tromsø, og etter det ble det benketilværelse i kjøbenhavn, jeg er veldig negativ til et kjøp av mos.
En 4-3-3 formasjon med dette lage tror jeg kunne ha blomstret og virkelig gjort en del mer enn det som vises nå.
Ørlund/Lunna
Gamboa - Strandberg - Reginiussen - Dorsin
Diskerud - Dockal - Svensson
Tarik - Søderlund - Chibuike
PÃ¥ papiret er det et VELDIG sterkt lag, hvertfall for tippeligaen.
En Dockal inn sentralt i en fri kreativ rolle, "Sapara" rollen, Der tror jeg virkelig han har et mye større potensial enn på høyre kanten.
Tarik og chibbe på hver sin kant, begge er relativt hurtige og har dribble ferdigheter.
I svensson og diskerud vet vi hva vi får, løpsterke midtbane spillere med gode defansive og delevis gode offensive bidrag. |
Spennende lag med kun en nysignering dette.
Dockal blir vel for lett defensivt mot god motstand.
Kan jo legge om til 4231 i de vanskeligste kampene,med dockal foran de 2,men slik blir det vel praksis med ditt oppsett å. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Sarushan Junior
|
Posted: 12.11.2012 18:23 Post subject: u21-spillere |
|
|
| Jeg foreslår at RBK tenker som Molde og henter U21-landslagsspillere som ikke får nok spilletid i utlandet. Som f.eks Omar Elabdellaoui som spiller for Feyenoord. Han har fart og er ganske god som venstreback. Han kan ersatte Micke Dorsin som er blitt gammel og treg. Også Skjelbred fra Hamburg kan komme tilbake. Men er litt skeptisk når han ikke holder nivået i Bundesliga. Er det fordi de har gode spillere fra før eller har han ikke nok potensial til å bli bedre? Men uansett, fart er nøkkelorde her. Uten fart, klarer man ikke å matche mot lag man spiller i EL. Molde har mye fart og de har både ambisjoner og potensial til å klare til å ta seg videre i EL. RBK henger ikke med når lag som Metalist og Leverkusen kontrer. |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 12.11.2012 18:36 Post subject: |
|
|
Blir faktisk overrasket om Skjelbreid ikke kommer i vinter, han er lagt ut for salg av Hamburg og jeg tviler sterk på at han kan velge og vrake i klubber i større ligaer rundt om i europa.
Han har også to små barn og alle som har det vet hva det innebærer. Tror det er fristende, i hvertfall for fruen og ta turen hjem nå.
Om han i så tilfellet er ønsket blir jo et annet spørsmål, men det er han nok. |
|
| Back to top |
|
 |
udepowah Senior

|
Posted: 12.11.2012 18:43 Post subject: |
|
|
| Omar hadde vært bra å fått til RBK, men han er ManCity sin eiendom, så tviler på at vi får kjøpt han, evt. et lån? Men der er vell Deila og godset forran oss i køen? |
|
| Back to top |
|
 |
|