| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
toreinar Veteran
|
Posted: 12.11.2012 01:44 Post subject: |
|
|
Du har argumentert redelig for hvorfor NAE ikke skulle ta over Kristo.
Jeg har vært delvis enig,delvis uenig,mao. usikker.
Flott at du ikke har låst deg helt fast i den diskusjonen.
NAE er den rette på 1-2 års sikt akkurat NÅ..
Arvtakeren må gjerne inn allerede til vinteren for å læres opp/utfordre/utfylle om vi går for en lettvekter.
Går vi for en tungvekter,da kjøper vi oss tid til å gjøre en skikkelig jobb.
-En eventuell tungvekter i vår målestokk trenger nok også en god overlapping for å forstå hva slags trening som kreves ift. TL.
Den kan se litt annerledes ut enn i både Nederland og Danmark vil jeg tro. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 12.11.2012 02:32 Post subject: |
|
|
Nils arne med Wiggen som assistent der Wiggen på sikt tar over skuta. Han er fotballklok og ahr ambisjoner så han VET ved erfaring hva som kreves.
om dette er totalt uaktuelt så er det bare å hente Deila om han vil.
Er det uaktuelt så vet ikke jeg, men samtlige trenere i tippeligaen må være bedre en Jønsson, Fagermo, Reka, Skarsfjord, Grindhaug, jeg nevner i fleng... _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 12.11.2012 04:17 Post subject: |
|
|
Stensaas! _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 12.11.2012 05:37 Post subject: |
|
|
Synd Harald Martin Brattbakk heller ville fly enn å ta en trenerkarriere. Så kunne vi dratt en Solskjær vi også, med vår egen toppscorer ...
Hvorfor i alle dager er det så langt mellom hver dugelige fotballtrener? Det er i alle fall verdt bryet å ta noen dype samtaler med Deila, og apparatet rundt ham. Hvis han er like nøye på detaljer og like konkret på feltet som man kan få inntrykk av via den kulørte pressen, er det en av de heteste kandidatene her til lands.
Ulempen med en "etablert" tungvekter, er mangelen på ungdommelig drivkraft, som jeg tror trengs for en slik jobb. Hvor man reiser hver helg og må være på tå hev hver dag.
Antar Wiggen er flink, men noen frelser tviler jeg på at han er. Og Jönssons dager på Lerkendal er talte i mine øyne. Eggen inn fra sidelinja, ut med JJ, og start letinga etter mannen (for det finnes vel neppe kvinnelige kandidater til denne jobben) som kan løfte oss opp på OGS - nivå fra trenerbenken.
Fort. Før jeg begynner å rope på Tom Nordlie. I ren desperasjon etter en kortsiktig opptur. Alt er bedre enn status quo. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 12.11.2012 05:40 Post subject: |
|
|
Sitter med følelsen av at Jönsson var det "trygge" langsiktige valget, han hadde seriegull på CV'en uten påfølgende kollaps året etter slik som vi så med VIF og Brann. Er egentlig enig i at vi ville ha en trener på lang sikt og ikke bare på toårskontrakt, så er egentlig enig i den der.
Så skal vi finne ny trener så må det nesten gambles litt. Perry har ikke akkurat noe særlig annet enn Ranheim og U-21 av suksess på CV'en, mulig han gjorde det brukbart i Sverige, men litt vel tynt ellers. Deila? Kun Godset, men meget imponerende. Stensaas har juniorlaget. Eggen blir en mellomløsning og vil nesten kreve at vi har en arvtaker i bakhodet. Sollied har en del spørsmålstegn knyttet til det personlige.
Når det er sagt så jeg vil mye heller ha en trener som har en klar idè om hvordan vi skal spille -og en vilje til å utvikle laget i den retning- enn det vi har nå. Så får vi heller risikere et par feilskjer. |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 12.11.2012 09:54 Post subject: |
|
|
| Number10 wrote: | Er det feil å se mot Nederland, Ajax.
Hvem trener feks Ajax sitt reservelag?
|
Neppe et navn særlig mange har hørt om: Gery Fink
Men enkelte av de tidligere trenerne har ihvertfall gjort det OK etterpå... |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 12.11.2012 10:22 Post subject: |
|
|
| Jeg er ikke helt fremmed for Eggen, han klarer greit 2-3 sesonger til, og kan brukes mens klubben staker ut kursen videre. |
|
| Back to top |
|
 |
HOFFA Veteran
|
Posted: 12.11.2012 10:56 Post subject: |
|
|
Synes det bare å blir tull å dra Eggen inn igjen nok en gang. Han har gjort utrolig mye bra for laget opp gjennom årene, men la historie være historie og se fremmover, også på trenersiden.. _________________ D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 12.11.2012 11:55 Post subject: |
|
|
Jeg holder en knapp på Sollied hvis vi først skal hente en "gammel kjenning", han er tross alt "bare" 53 år og ikke 72...
At RBK skal hente en eller annen ung og fremadstormende trener fra Nederland, Tyskland etc. er nok dessverre fullstendig utopi. En forholdsvis "ukjent" fra Skandinavia (a la Hamrén) er nok det man i beste fall kan håpe på. Jeg har ihvertfall ikke mer tro enn som så på de som leter etter trenerkandidater i RBK. Hadde ikke blitt overrasket om Stensaas ble flyttet opp fra juniorlaget for å si det sånn... |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 12.11.2012 11:55 Post subject: |
|
|
Kjære RBKs administrasjon.
Jeg antar at dere nå til slutt har begynt å tenke på å finne en erstatter for vår nåværende hovedtrener, og siden jeg har fått inntrykk av at dere har hatt lua godt trekt nedover øynene - selv i de ett og et kvart årene som har gått siden selv nedsnødde individer som meg selv gav opp Prosjekt Jönsson - så vil jeg tro det er naturlig for dere å kikke innom det eneste stedet der noen diskuterer Rosenborgs fremtid på trenersiden, som en slags start, eller brainstorming, før trenerjakten.
Grunnen til at jeg skriver, er at jeg har en inderlig bønn til dere nå når dere skal ut og fiske på stormfullt hav i hjemmesnekra båt igjen: Vær så snill og tenk over hvilke trenere som passer til klubben Rosenborg! Hvilke trenere finnes det der ute som har en spillestil, en fotballidé, som kan gjøre oss så suverene som vi bør være, som gjør det attraktivt å gå på kamp igjen, endog å se laget på tv-skjermen?
Jeg er klar over at dette nok krever en fotballfaglig styrke som neppe eksisterer blant deres ansatte, men i sånne tider er det jo lov å be noen flinke om hjelp! Det tripper en kar rundt i Orkdalen som sikkert kan overtales til å foreslå eller vurdere noen kandidater, og det kan vel til og med hende han har oversikt utover norsk toppserie, der dere synes å ha blikket fast plantet i de fleste sammenhenger. Det kan hende de skumle utlendingene har tenkt noen lure tanker de også.
SÃ¥ forslaget mitt er:
1. Skaff hjelp fra noen som vet mye om fotball (hint: litt sør for her)
2. Lag en beskrivelse av hva dere ser etter, på alle mulige plan
3. Finn noen med stor oversikt over europeisk fotball.
4. Søk etter flere kandidater, ikke lås dere på en med timingproblemer.
5. Ansett den kandidaten som oppfyller kravene best, ikke han noen kjenner.
(6. Ikke tenk på det engang. Steffen Iversen er ikke en kandidat.)
Dette er et eksempel på en prosess. Bare hyggelig. Med tanken om en prosess dypt forankret i klubben, så ser jeg fram til et nytt håp i 2013-sesongen. Jeg lover å stille på stadion i første kamp med ny trener ved roret. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 12.11.2012 11:57 Post subject: |
|
|
Situasjonen begynner å bli desperat!
Jeg er desperat!
Eggen any day over JJ!
Eggen + Wiggen i 2 år.
Start samtidig letingen etter Arvtageren til 4-3-3 og go'fot.
Wiggen som hovedtrener? Deila? Hjulmand?
Bare gjør et eller annet!
Vis at dette er ikke holder!
Vis at ledelsen ikke er fornøyd!
Nå går snart alle spillere ut å beklager mangelen på system og offensiv samhandling..
Vis at nok er nok! _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 12.11.2012 12:43 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | så vil jeg tro det er naturlig for dere å kikke innom det eneste stedet der noen diskuterer Rosenborgs fremtid på trenersiden |
Man får nesten håpe de ikke gjør det, for i denne tråden er det sannelig mye vås (innlegget ditt representerer et hederlig unntak). Jeg er imidlertid rimelig sikker på at de ansvarlige i klubben vil "jobbe" på nøyaktig samme måte som flertallet her inne: Skrive opp noen navn man har lagt merke til på fotballekstra, og diskutere litt fram og tilbake rundt disse. Deretter velger man en av dem, klapper hverandre på skuldrene og gratulerer med en bred og grundig "prosess". |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 12.11.2012 13:56 Post subject: |
|
|
Solbakken er kanskje ferdig i Wolves snart og er sikkert fornøyd med hjelpetreneren i RBK. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 12.11.2012 14:00 Post subject: |
|
|
Gamlefar er det bare å glemme, han vil ikke. Han er jo kjent å fullføre det han begynner på.
"Frank-Robert Estilrønningen
Eggen retur er uaktelt. Snakket nettopp med Kongen av Lerkendal. Han svarte på spørsmålet om RBK retur (hvis tilbudet skulle komme): "Veldig lite sannsynlig, jeg har andre jobber som jeg ikke kunne slutte med"
Ergo: han forlater ikke Orkla. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 12.11.2012 14:18 Post subject: |
|
|
Ser du ikke forskjellen på veldig lite sannsynlig og helt uaktuellt? _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 12.11.2012 14:24 Post subject: |
|
|
Jo, i den fortstand at den førsteforstatt gir de aller mest håpløse romantikerne re inne ett bittelite håp og klamre seg fast til. Eggen er en tver igjennom hedrelig mann, og det er nettopp derfor jeg er ganske sikker på at "Veldig lite sannsnynlig" og "Helt uaktuelt" i praksis er det samme for han. Han vil ikke la Orkla i stikken før jobben er fullført.
Jeg for min del har tro på Nordlie - hvis vi kjører Molde-modellen. Da er Nordlie som Solskjær Manager og i praksis sjefen, mens det er Wiggen som i likhet med Dempsey er "Hovedtrener" og blir bufferen mellom Nordlie og spillergruppa slik at man kanskje kan unngå de verste "slitasjefarene."
Nordlie stiller i det minste krav, og har en klar filosofi til hvordan han vil lagene sine skal spille. Ikke er han feig heller, da Start måtte ha mål for å bli seriemester i 2005 eller når det var la han jo om til 2-3-6 mot slutten av kampen...
Sånn, hvis man på død og liv skal ha en norsk sjef, altså... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 12.11.2012 14:27 Post subject: |
|
|
| Jeg tror Eggen kommer hvis han får tilbudet, det tror jeg faktisk. Ingen grunn til at han skulle åpne for en retur nå helt ut av det blå. Eggen har null filter så hvis det hadde vært helt uaktuelt så hadde han sagt rett ut og så vært ferdig med den saken. Når han så ikke gjør sier det det meste. |
|
| Back to top |
|
 |
Sarushan Junior
|
Posted: 12.11.2012 17:55 Post subject: Ny trenger |
|
|
Jeg skjønner hvorfor dere vil ha Ronny Deila som ny trener. Men jeg mener det at han ikke har bra nok CV til å kunne ta RBK ut i Europa, gjøre det bra samtidig som å gjøre det bra i Tippeligaen. Ronny Deila kommer helt sikkert til å bare selge spillere til utlandet slik som han alltid har gjort, og det er utrolig irriterende at vi ikke klarer å beholde våre beste spillere. Dessuten sliter han med å vinne bortekamper. I år har det vært greit men at de taper mot Sandnes Ulf i en viktig kamp er litt dårlig.
Jeg foreslår Trond Sollied. Han har god erfaring internasjonalt, og kjenner til RBK. Han har nemlig vært RBK trener før han dro til utlandet for å trene lag som AA gent og Olympiakos. Så han har god CV.
Drømme treneren hadde nok vært Ståle Solbakken. Han sliter, og kommer ikke Wolves til Premier Leauge kan han bli sparket. Men det spørs om han vil trene RBK. Ståle Solbakken og Ole Gunnar Solskjær spillestill ligner veldig mye på hverandre. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 12.11.2012 21:18 Post subject: |
|
|
| nieuwlaat wrote: | | zaphod81 wrote: | | så vil jeg tro det er naturlig for dere å kikke innom det eneste stedet der noen diskuterer Rosenborgs fremtid på trenersiden |
Man får nesten håpe de ikke gjør det, for i denne tråden er det sannelig mye vås (innlegget ditt representerer et hederlig unntak). Jeg er imidlertid rimelig sikker på at de ansvarlige i klubben vil "jobbe" på nøyaktig samme måte som flertallet her inne: Skrive opp noen navn man har lagt merke til på fotballekstra, og diskutere litt fram og tilbake rundt disse. Deretter velger man en av dem, klapper hverandre på skuldrene og gratulerer med en bred og grundig "prosess". |
Det er nøyaktig det nivået jeg også tror Rosenborgs ansatte ligger på, og selv om man tydeligvis ikke har lov til å ekstrapolere ut ifra skriveferdigheter lenger, så forteller ikke fem skrivefeil i ett navn fra klubbens prosessløst nyansatte daglige leder meg at de har skaffet den mest intelligente personen i Norge til jobben, for å si det sånn.
Derimot tipper jeg at noen skummer denne tråden i tilfelle noen har et ikke alt for skummelt navn på blokka, og da kunne det jo være greit med et lite innspill
Men jeg er enig: denne tråden fungerer litt som kommentarfeltene på nettavisene, det er de samme navnene som diskuteres opp og ned: Rekdal eller ikke Rekdal, Deila, Solskjær, Andresen (!!), Sollied og ohmygoshsooutsidethebox Nordli. Forsåvidt er det naturlig, det er lett å diskutere navn alle kan mene noe om, mindre lett å diskutere Hjulmand eller mer eksotiske kandidater, som de færreste har noe førstehånds grunnlag til å mene mye om. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 12.11.2012 22:51 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: |
......
Nordlie stiller i det minste krav, og har en klar filosofi til hvordan han vil lagene sine skal spille. Ikke er han feig heller, da Start måtte ha mål for å bli seriemester i 2005 eller når det var la han jo om til 2-3-6 mot slutten av kampen...
Sånn, hvis man på død og liv skal ha en norsk sjef, altså... |
Helt siden Nordlie gjorde det der, har jeg hatt sansen for fyrens måte å tenke på.
I sterk kontrast til JJ som tar ut Iversen og setter inn Høiland ? når vi trenger mål.....akkurat da trodde jeg at jeg skulle tilte fullstendig...  |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 12.11.2012 23:05 Post subject: Re: Ny trenger |
|
|
| Sarushan wrote: | | Jeg foreslår Trond Sollied. Han har god erfaring internasjonalt, og kjenner til RBK. Han har nemlig vært RBK trener før han dro til utlandet for å trene lag som AA gent og Olympiakos. Så han har god CV. |
Sier du det ja... |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 12.11.2012 23:42 Post subject: |
|
|
Merket meg at Häcken har hatt en positiv utvikling under trener Peter Gerhardsson, og endte opp på sølvplass i Allsvenskan i år med desidert flest mål (67).
Må si jeg likte måten de tok avspark på her. Og denne artikkelen stemmer jo fint overens med filosofien til gamle RBK.
"(...) i stället för att försvara 1–0 och bli försiktiga så går vi alltid för 2–0.
Tänk framåt, spela framåt, löp framåt."
"Tränaren Peter Gerhardssons spelfilosofi genomsyrar lagets agerande i alla moment: tryck upp ytterbackarna; spela på bästa fot; fördröj inte spelet i onödan på mittfältet." |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 13.11.2012 10:43 Post subject: |
|
|
Det hørtes egentlig nøyaktig ut som Jan Jönsson, og språket gjorde det ikke særlig bedre  _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 13.11.2012 11:23 Post subject: |
|
|
Julegaveønske til Nissen Hoftun:
Hjulmand & Wiggen. |
|