View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 12.11.2012 15:27 Post subject: |
|
|
nieuwlaat:
Du har vel antagelig helt rett i det, selv om det ikke er noe gøy å lese. Får inderlig håpe at det møter opp noen på møtet ikveld som tør å sette Janne og Erik til veggs med andre ting enn antall poeng, plass på tabell etc. |
|
Back to top |
|
 |
BBQsaus Rutinert

|
Posted: 12.11.2012 15:29 Post subject: |
|
|
Det er forøvrig en spørreundersøkelse i Adressa i denne artikkelen om Jønsson bør fortsette eller ikke. Var vel en som etterlyste noe sånt noe her på forumet også på et tidspunkt. Oppfordrer uansett til å stemme, uavhengig av syn. Interessant å se hva resultatet blir. I skrivende stund er det 30% fornøyd og 70% misfornøyd.
Edit: her er adressen til artikkelen http://fotball.adressa.no...257247.ece |
|
Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 12.11.2012 15:44 Post subject: |
|
|
29% mener han må få mer tid? 2 år har han hatt, er folk fulle allerede? |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 12.11.2012 15:49 Post subject: |
|
|
Kan jo hende at en stor andel av disse 29% er supportere av henholdsvis Molde, VIF, LSK og FC København. _________________
TomH wrote: | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 12.11.2012 15:56 Post subject: |
|
|
Nåerdetnok wrote: | 29% mener han må få mer tid? 2 år har han hatt, er folk fulle allerede? |
Det er en overraskende stor mengde med personer som fortsatt mener at treneren ikke er problemet, heldigvis greier jeg å avfeie slike folk under "mindre interessert" istedenfor å havne i diskusjoner overalt. |
|
Back to top |
|
 |
aero Proff
|
Posted: 12.11.2012 15:59 Post subject: |
|
|
Nåerdetnok wrote: | 29% mener han må få mer tid? 2 år har han hatt, er folk fulle allerede? | Feilmedisinering er tydeligvis et større problem enn jeg trodde. |
|
Back to top |
|
 |
LateBarter Junior
|
|
Back to top |
|
 |
1917 Proff
|
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 12.11.2012 16:13 Post subject: |
|
|
Nevnt tidligere i tråden  |
|
Back to top |
|
 |
1917 Proff
|
Posted: 12.11.2012 16:15 Post subject: |
|
|
regnet med det. ble bare så glad når jeg så at et medie til heiv seg på. hehe |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 12.11.2012 16:19 Post subject: |
|
|
@LateBarter:  |
|
Back to top |
|
 |
1917 Proff
|
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 12.11.2012 16:31 Post subject: |
|
|
Saken er publisert 8:44. Selvfølgelig er den lagt ut før. |
|
Back to top |
|
 |
ForAlltidRBK! Junior
|
Posted: 12.11.2012 16:53 Post subject: Ã…pent brev |
|
|
Hei Jan Jønsson & den det måtte angå.
Jeg er en voksen mann på 38 år som er stor tilhenger av Rosenborg.
Helt siden min fotballmessige oppvåkning i 1985 har jeg fulgt laget mitt med glødende interesse.
Da avstanden til Trondheim og Lerkendal er betydelig, så er jeg ikke den som har vært med på å renne ned billettlukene på stadion, men en god del kamper har det jo blitt. De jeg ikke har fått sett live har jeg selvfølgelig sett på TV eller nett.
Jeg har alltid vært stolt av mitt RBK, av måten vi har spilt fotball på, av måten spillerne jobber for hverandre og klubben på, av måten spillerne viser at de er rosenborgspillere på. Det er ingen selvfølge for norske toppspillere å kunne få lov til å spille for RBK, dette har vi tydelig sett på de aller fleste spillerne som har vært hos oss de siste 30 årene.
De to siste sesongene mener jeg at det aller meste av de tingene i mitt avsnitt over, har blitt stadig mer svekket.
Det har faktisk blitt vanskelig å være veldig stolt av å være RBK supporter. Jeg bor i ett område der Molde begynner å få ett overtak i antall supportere og det hadde jo vært helt greit dersom man kunne fortsatt å være stolt av å være RBK'er. Men de to siste sesongene har det faktisk blitt flaut å være Rosenborgfan!!
Dette kan begrunnes med 3 enkle punkter:
- Spillestilen er blitt udefinerbar. Selv om det helt sikkert fins en plan, så evnes det ikke å få dette frem i spillergruppen i kamp. Vi vil ikke spille slik fotball som vi har vist de siste to sesongene!!
- Spillerne fremstår mer og mer som enkeltspillere som hegner om sine personlige og karrieremessige interesser. Det er mangel på mentaliteten som handler om å gjøre medspillere gode.
- Flere av spillerne viser/har vist en lagånd som er under enhver kritikk. Det virker som om RBK kun brukes som ett springbrett til å fremme sin egen karriere. Dette være seg både de unge egenproduserte og de innkjøpte etablerte spillerne. Dette handler om holdninger og holdninger kan bygges!!
Man bør kunne forvente at RBK fortsatt ønsker å spille attraktiv og god, angrepsvillig fotball. Og man bør også kunne forvente at det sportslige støtteapparatet klarer å formidle hva som kreves i Norges største klubb, når det gjelder glød og lojalitet til klubben og dens postulater.
Og der er vi etter min mening inne pÃ¥ selve essensen i problemet. De i støtte /trenerapparatet og den sportslige ledelse som har som jobb Ã¥ formidle taktikk, teknikk, holdninger osv osv, klarer rett og slett ikke Ã¥ fÃ¥ dette frem til spillerne pÃ¥ riktig mÃ¥te. Dette skyldes ikke spillernes fotball- eller menneskelige kvaliteter, men ett "styre og stell" som ikke er tuftet pÃ¥ de verdiene som en klubb som RBK skal ha. Â
Dette var ett hjertesukk fra meg, som jeg bare måtte få ut.
Jeg kommer alltid til å støtte mitt RBK, og håper at jeg en gang, om ikke så lenge, kan være stolt av laget mitt igjen.
Det viktigste er ikke å vinne seriegull hvert år, selv om det jo er gøy, men at vi spiller en type fotball som RBK som klubb kan være stolt av. Artig, angrepsvillig, samhandling, jobbe for hverandre og klubben. Jeg kommer aldri til å gi opp håpet.
Engasjert hilsen |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 12.11.2012 17:20 Post subject: |
|
|
Et godt innlegg, som burde vært sendt til RBK og når jeg er inne på det. her inne skal det være stor takhøyde og lov til å rasle med sabler og mye annet. Men folkens mye av det som er blitt sendt på e-post til RBK i går, i natt og i dag holder ikke mål. Går dere først til det skrittet prøv å være kontruktiv saklige, ikke sleng dritt i øst og vest. Fikk referert noe av dette i dag og ble mildt sagt sjokkert.
Jeg kan lire av meg mye her inne og på facebook, men når jeg snakker med klubben prøver jeg å være saklig, så godt det lar seg gjøre, når det er følelser innblandet. Det er lettere å bli hørt da.
Men ellers så leser klubben her inne og de tar signalene. Første sjans til å konfrontere de i kveld er medlemsmøte kl. 1900. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
ForAlltidRBK! Junior
|
Posted: 12.11.2012 17:27 Post subject: |
|
|
Mitt "åpne brev" er sendt også til RBK!  |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 12.11.2012 17:28 Post subject: |
|
|
Mitt også.
Jeg overlever noen år i ny og ne uten seriegull. En lang rekke gørr kjedelige fotballkamper er verre å svelge. Vi må ha en ny plan. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 12.11.2012 17:42 Post subject: |
|
|
Veldig bra mange supportere tar tak:-) er en selvfølge det må vær saklig,ellers blir det for dumt.
Men vi er en medlemstyrt klubb,så må få fler tall i styret til og fjerne jønsson!
Når hele klubben er bygd opp på 4-3-3,så bør A-laget ha det også..Er A-laget som skal være forbilde og motivasjon for juniorlaget osv.
Blir merkelig at junior lag og reserver er bygd på 4-3-3 mens A-laget har en helt annen stil.
Og argumentene som stjernen kommer med for og forsvare jønsson blir på tynt grunnlag.
Spesielt når spillerne også kritisere jønsson indirekte... |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 12.11.2012 17:44 Post subject: |
|
|
Bananskrue wrote: | Quote: |
Ferdig med det, sier Stjernen, om allmøte som varte 20 minutter lenger enn vanlig fordi Røde Kors snakket om sitt samarbeidsprosjekt med RBK, og om den situasjonen klubben er i akkurat nå.
|
Røde kors måtte altså snakke med RBK om den situasjonen de er havnet i. Da er det ille. |
Det er også kommet nyhetsmeldinger om forskning som angivelig viser at man kan påvirke sin egen flaks: NRK: "Slik får du mer flaks".
Regner med at Jönsson og hans overordnede setter mye lit til det også.  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 12.11.2012 17:51 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Mitt også.
Jeg overlever noen år i ny og ne uten seriegull. En lang rekke gørr kjedelige fotballkamper er verre å svelge. Vi må ha en ny plan. | Ny plan? Tenker jeg sier vi må ha en plan, og så får vi håpe de har hørt om konseptet. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 12.11.2012 19:06 Post subject: |
|
|
Elendig spill og 7 tap på de siste 10, gjør ikke akkurat statistikken til JJ så mye bedre! Så for de som måtte være interessert, har jeg hele tiden oppdatert tallene til JJ.
Tallene finner dere her: http://www.rbkweb.no/foru...851#566851 _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
larseg94 Proff
Joined: 27 Nov 2011 Posts: 447 Location: Lyngdal, Vest-Agder
|
Posted: 12.11.2012 19:39 Post subject: |
|
|
Sånn helt seriøst. Hvor mye penger tror dere vi må hoste fram i en kronerulling før gutta på Brakka skjønner att vi mener alvor? _________________ Selvutnevnt Norges sydligste RBKer. |
|
Back to top |
|
 |
festil Junior
|
Posted: 12.11.2012 20:22 Post subject: |
|
|
Noen som er med på medlemsmøte som kan oppdatere live her? |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 12.11.2012 20:30 Post subject: |
|
|
Til de som drev og sendte mail til media i går: Jeg var skeptisk, men det fungerte faktisk! Nå ser det endelig ut som at media har våknet, og det referes til supporterne og RBKweb. Bra jobba, gratulerer  |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 12.11.2012 20:30 Post subject: |
|
|
Om du er på twitter så oppaterer Chris Thomas Skogli fra møtet ser det ut til:
https://twitter.com/skogli |
|