English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Strømsgodset - RBK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 18, 19, 20  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Brady
Veteran

PostPosted: 04.11.2012 22:49    Post subject: Reply with quote

Det lett ironiske i dagens kamp var at Rosenborg forsøkte å markere ut Strømsgodsets sentrale midtbane, Stefan Johansen. I RBKs storhetstid var jo defensivt trekk nummer en hos norske lag å forsøke å markere ut Bent Skammelsrud.

Rollene har blitt snudd en plass på veien.
Back to top
View user's profile Send private message
Ten8y
Rutinert

PostPosted: 04.11.2012 22:51    Post subject: Reply with quote

Ja det irriterer meg også. At vi skal spille på andres premisser.
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 04.11.2012 22:53    Post subject: Reply with quote

JJ er mest opptatt av å skape gode resultater enn å utvikle et godt lag og en tydelig spillestil! Veldig synd og trist!
Ingeman
Veteran

PostPosted: 04.11.2012 22:56    Post subject: Reply with quote

Deila er IKKE JJ all over again. Deila har ikke spillere med sterke personligheter som nannskog og gunnarson. Deila har jobbet med dette laget på feltet. Han konsentrer seg ikke om resultat, men pasningskvalitet: det å treffe på rett fot, SAMSPILL.

Dette godset har faktisk meget gode spillere.
Forsvar: Nuhu, Vilsvik er fantastiske offensive backer. Madsen er knallgod
Midtbanen: Ett av norges største midtbanetalent: Konradsen. Gud for en spiller.
Angrep: Ikke akkurat klassespillere her egentlig... Keita; rask iallefall.

JJ kommer aldri til å bli sparket. Det er så forbanna synd.. Håper BW klarer å dominere litt på treningsfeltet fra januar av..
Back to top
Ræven
Rutinert

PostPosted: 04.11.2012 23:05    Post subject: Reply with quote

194 vellykkede pasninger. Skulle tro en hadde møtt Barcelona borte.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 04.11.2012 23:08    Post subject: Reply with quote

Veldig bra vi tapte i dag, det var forferdelig å se Jönssons ynkelige Drillofotball i 90 min. Vi skal ikke vinne på den måten. FÅ JÖNSSON UT NÅ!
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 04.11.2012 23:11    Post subject: Reply with quote

Ikke bland Drillo inn i det der... han hadde ihvertfall en klar plan med langballene sine, og satser mindre på den varianten nå enn tidligere.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 04.11.2012 23:12    Post subject: Reply with quote

Det er sant Hjelde, hvis Hoftun mener at vi skal stå for denne bedritne formen for fotball så må han i det minste ansette noen som kan det, feks Semb.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 04.11.2012 23:13    Post subject: Reply with quote

Ingeman wrote:
Deila er IKKE JJ all over again. Deila har ikke spillere med sterke personligheter som nannskog og gunnarson. Deila har jobbet med dette laget på feltet. Han konsentrer seg ikke om resultat, men pasningskvalitet: det å treffe på rett fot, SAMSPILL.

Men vi har ikke tid til å bruke mange år på å bygge et lag som vinner både hjemme og borte, slik Deila har fått i Godset.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Henri
Legende

PostPosted: 04.11.2012 23:16    Post subject: Reply with quote

Med de ressursene og det grunnlaget man har på Lerkendal så trenger man selvfølgelig ikke mange år på å bygge et spillende fotballag. Når matchplanen til Jönsson etter nesten to år i klubben er å poole ballen opp til Prica da er det nok til å gi han sparken.
Back to top
^Mirth
Veteran

PostPosted: 04.11.2012 23:17    Post subject: Reply with quote

Helt enig med Hjelde, å kalle dette Drillofotball, er en hån mot Drillofotballen... Selv har jeg vært altfor lenge på gjerdet i forhold til Jönssons stil. Jeg la nok litt for mye i de få glimtene av godt spill RBK har hatt i en 3-4 kamper denne sesongen. Men så sjelden dette skjer, er jeg nok selv tilbøyelig til å kalle det tilfeldig. Gode spillere har av og til dagen sammen, da blir det bra.

Ellers enig med et par andre her, resultatmessig er det ok (kvalifisert til Europa og minimum bronse, satser på at RBK klarer å få tre poeng til). Men spillestilsmessig er ikke dette bra. To sesonger uten noen særlig offensiv plan er ikke bra nok. Kjedelig å se på i lengden blir det også. Fortsetter denne spillestilen, blir RBK assosiert med kjedelig fotball. Dette fører igjen til mindre publikum, og mindre interesse fra gode spillere i andre klubber som RBK ønsker å kjøpe.
Hjelde
Veteran

PostPosted: 04.11.2012 23:26    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
VGs kampstatistikk:

Strømsgodset - Rosenborg

61% Ballbesittelse 39%
21 Avslutninger 9
6 Avslutninger på mål 4
0 Avslutninger i stengene 0
4 Cornere 3
468 Pasningsforsøk 284
365 Vellykkede pasninger 194
14 Frispark for17
69% Ballbesittelse siste 5 min 31%

Say no more... den sier ALT (merk spesielt ballbesittelse siste 5 minutt)

Ikke F... om Jønsson nå skal komme å si at vi tapte en jevn kamp fordi vi ikke klarte å sette dødballer og sjanser!!

Også er dette altså alt han har å si:

"- Det har vært to jevnspilte kamper som ikke har bikket i vår favør. I dag er jeg skuffet over at vi ikke knyter igjen bakover slik vi har gjort tidligere denne sesongen. Målene kommer etter ting vi har snakket om på treningsfeltet denne uka, og det er skuffende, sier han. "

Å knyte igjen bakover er altså alt han er opptatt av... Jeg gir opp...
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 04.11.2012 23:34    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Det er synd å si det, men jeg er faktisk litt glad for at det ble et tap her, for jeg ville ha stått oppreist og kjeftet på det drittlaget som møtte opp i hvite drakter i denne kampen hvis det hadde vært et hvilket som helst annet hvitt lag. At dette laget liksom skal være Rosenborg, det går jeg ikke med på, det laget vil aldri ha min helhjertede støtte. Tippeligaens Hellas, årets Lillestrøm, Norges Stoke, fy faen.

Det ble en kamp som i stor grad tydeliggjorde hvordan lagene ønsker å spille fotball, der Strømsgodset nærmest med fare for liv og lemmer skulle spille pasninger i laget, og skape sjanser gjennom eget spill, mens RBK gikk defensivt til verks, og satset på lange baller mot Prica, gjenvinninger og dødballer. Strømsgodset så ut til å la seg prege av nødvendigheten av å vinne, og spesielt vanligvis viktige Storflor var regelrett elendig. De så ikke ut til å våkne ordentlig før Rosenborg scoret, men derfra og ut kjørte de over et tamt og slitent Rosenborg-lag. Hele hjertet mitt håper på gull til Drammen i år, men de må nok nøye seg med sølv.

Børs:

Örlund 6 - Gjør en kamp helt på det jevne.

Gamboa 6 - God defensivt, litt uforsiktig med ball. Det blir mye lange oppspill, men det er neppe hans egen ide, for å si det forsiktig. Stjeler flere meter enn Dorsin, til og med.

Reginiussen 6 - Bryter og rydder godt i forsvaret

Rønning BB 7 - På spesialoppdrag mot Kovacs, og løser det veldig bra minus en gang. Blokkerer minst ett mål.

Høiland 5 - Gjør en enkel og grei defensiv jobb helt til den uunngåelige avsovningen.

Dockal 5 - Bidrar med ett fantastisk frispark og ett meget bra raid, og blir med det nesten avgjørende. Ellers mer eller mindre kjegle.

Diskerud 5 - Gjør en bra sliterjobb mot mange motstandere sentralt, og blir rettmessig sliten.

Svensson 6 - Viktig jobb i å plukke opp kontringspunktene på returløp, og blir rettmessig sliten.

Elyounoussi 2 - Forferdelig svak og passiv

Fredheim Holm 4 - Starter med noen gode utfordringer, men blir mindre og mindre involvert.

Prica 7 - Står bak absolutt alt Rosenborg skapte offensivt, noe som ikke er rart siden det var den eneste planen. Fantastisk mål, spektakulær bom

Iversen - Klarer ikke prege kampbildet

Chibuike - FÃ¥r vel aldri ballen

Selnæs - Så vidt innom

Jönsson 0 - Feig, defensiv, passiv, dum, blind, trist og destruktiv er noen av de snilleste adjektivene jeg synes egner seg om Jannes kampinngang og gjennomføring. Får han fortsette i 2013 er det bare å gi opp hele klubben.

Godt sagt Zaphod og enig i det meste
Back to top
Ten8y
Rutinert

PostPosted: 04.11.2012 23:35    Post subject: Reply with quote

Det er jo det som er så skremmende.. Virker som han ser helt andre kamper enn resten.
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 04.11.2012 23:51    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
VGs kampstatistikk:

Strømsgodset - Rosenborg

61% Ballbesittelse 39%
21 Avslutninger 9
6 Avslutninger på mål 4
4 Cornere 3
468 Pasningsforsøk 284
14 Frispark for17

Dette er en jevnspilt kamp i Jannes øyne.

Jevnspilt.

Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 04.11.2012 23:59    Post subject: Reply with quote

Tilfeldigheter som avgjør sier han også.. ja,ja...
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 05.11.2012 00:03    Post subject: Reply with quote

To år på rad uten seriegull er uakseptabelt. Ikke i alle lag, men i Rosenborg er det det. Helt fullstendig ubegripelig at vi ikke får mer ut av de spillerne vi har til disposisjon. Nå har vi hatt to matchballer og tapt begge. 0 av 6 mulige poeng. Ring Trond Sollied i morgen den dag, og hvis han ikke vil er det bare å få gamlefar inn i manesjen igjen. For en fotballklubb er dårlige resultater og røde tall farlige, men det skumleste av alt er følelsen av likegyldighet, og den har sneket seg inn under de to sesongene med Jan "Planløs" Jönsson ved roret.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Attaboy
Veteran

PostPosted: 05.11.2012 00:05    Post subject: Reply with quote

zaphod81! Tommel'n opp! Hvis det noen gang skal snakkes om hvem jeg synes best om på dette forumet, ja da, så må det bli deg. Er stort sett alltid enig i dine betrakninger. Tommel'n opp!
ace
Veteran

PostPosted: 05.11.2012 00:11    Post subject: Reply with quote

Nok en kamp som man kunne vært foruten. Nå er det nok! Jönsson må vekk.
batigol
Veteran

PostPosted: 05.11.2012 00:17    Post subject: Reply with quote

Hvorfor er det ingen medier som tør å være mer kritisk til JJ sin ledelse av RBK og utvikling av laget og en tydelig spillestil?

Link: http://www.rbkweb.no/vis/9228

2mas hvorfor stiller du ikke mer konkrete og kristiske spørsmål mot gjennomføringen av kampen og disposisjonene underveis i kampen?
JJ slipper alltid unna.....
^Mirth
Veteran

PostPosted: 05.11.2012 00:29    Post subject: Reply with quote

Batigol, Tomas er nok ikke den rette til å begynne å stille kritiske spørsmål. Han er vel på mange måter en slags frilansjournalist, og ingen i RBK-miljøet er pliktige til å la seg intervjue av RBKweb.no såvidt jeg vet. Hvis RBKweb skal påta seg denne jobben, og man innad i RBK skulle mislike dette sterkt, kan det fort bli magre tider med rbkstoff her, ihvertfall med intervjuer fra personer i RBK. Andre medier som må ta den jobben.

Spørsmålet ditt er berettiget, dog. Får virkelig håpe noen andre medier tar tak i dette.
Hjelde
Veteran

PostPosted: 05.11.2012 00:50    Post subject: Reply with quote

Er vel adressas jobb det. TV2 og riksmedia ser ikke lenger ut til å la seg overraske av at Rosenborg spiller dårlig fotball... Nyhetsverdien er over, og vi har blitt en av røkla.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 05.11.2012 01:04    Post subject: Reply with quote

Nei, det nekter jeg å tro på! Vi er og skal være verdens beste fotballag i... Nei, vent litt... JJ? Hoi!? Yepp... Vi har blitt statister... !
Hedning
Legende

PostPosted: 05.11.2012 01:05    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:

Haha, cred for misfitsgif Tommel'n opp!
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 05.11.2012 02:03    Post subject: Reply with quote

Iziba Jaja wrote:
Strømsgodset - Rosenborg

61% Ballbesittelse 39%
21 Avslutninger 9
6 Avslutninger på mål 4
4 Cornere 3
468 Pasningsforsøk 284
14 Frispark for 17

Budsjett 55mill. - 195mill.

Vennligst send sportslig ledelse på brakka med to røde streker under siste setning.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 18, 19, 20  Next
Page 19 of 20

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb