View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 03.11.2012 18:02 Post subject: |
|
|
Han sa nylig at han ALDRI vil trene en annen norsk klubb før hans kontrakt går ut i 2015. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 03.11.2012 18:28 Post subject: |
|
|
Jah, da blir det jo værre med den saken, da.. _________________ Saklig |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 03.11.2012 18:47 Post subject: |
|
|
Kunne tenke meg en trener som har så stor tro på sine egne ideer og formidlingsevner at han forventer - og vil måles på - 90 minutter god fotball, og ikke stadig trekker frem tilfeldige "femminuttersperioder" her og der i kampen for å liksom prøve å innbille fans og media at han står for god fotball. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 03.11.2012 20:44 Post subject: |
|
|
Chuck Bass wrote: | Martin Andresen, ka du tru? |
At du har fått i deg noe du ikke har godt av... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 04.11.2012 05:56 Post subject: |
|
|
Tjaaa, 2013, 2014, 2015 er tre år.
Nesten verdt å satse på at Eggen kan holde koken såpass lenge?
Deretter kan Deila ta over. |
|
Back to top |
|
 |
Kafanskavimedhan Rutinert

Joined: 25 Apr 2005 Posts: 774 Location: Falkenberg, Sverige
|
Posted: 04.11.2012 21:57 Post subject: |
|
|
Trond Sollied er mannen vi trenger. _________________ Bring him home! |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 04.11.2012 22:00 Post subject: |
|
|
Eggen eller til nød Nordlie ut sesongen. Så får man et par måneder på seg til å gjøre en skikkelig ansettelsesprosess forut for neste sesong. Er vel litt drøyt å kreve at en erstatter skal være på plass 1/1 13, mtp hvor kort tid det er til, men til 1/3 burde man i hvert fall ha erstatteren klar (neste sesong er mest sannsynlig bare å glemme uansett). _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 04.11.2012 22:02 Post subject: |
|
|
Jeg sier som jeg sa for 2 år siden. Eggen burde lede RBK. De ga en dårlig unnskyldning om at de ville ha en lang kontrakt. Tror ikke Eggen hadde hatt noe imot og driver på noen år till nå og det er 2 år etter de burde latt han fortsette. Eller så får de prøve seg på Sollied, han og Wiggen neste år kunne blitt bra |
|
Back to top |
|
 |
Smedy Junior

|
Posted: 04.11.2012 22:11 Post subject: |
|
|
Hva med Mini?  |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 04.11.2012 22:16 Post subject: |
|
|
Enig med enkelte her,trond sollied og wiggen hadde vært et bra faglig par,begge har erfaring ute fra. |
|
Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 04.11.2012 22:16 Post subject: |
|
|
2mmy wrote: | Trond Sollied er mannen vi trenger. |
Nei. Han er en for stor dritts**** og trenerhistorikken hans tilsier at han ikke har det som skal til. Det har vært mye frem og tilbake mellom klubber for han i det siste. Finnes det en OGS nr2? |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 04.11.2012 22:17 Post subject: |
|
|
Bielsa.
Edit: Nei det var ikke svar på doffens inlegg. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 04.11.2012 22:33 Post subject: |
|
|
Det finnes selvsagt flere talentfulle og solide, helhetlig tenkende trenere som OGS, men det innebærer at man jobber mye grundigere med treneransettelsene enn hva vi har hatt for tradisjon å gjøre.
Jeg vil si at Deila er en av mange inngangskandidater, men ikke mer enn det, og det er mange ting han kan komme til kort på.
Enkelte sier at Deila er det "samme" som JJ, og selv om jeg ikke er uenig i at Deila kan feile miserabelt i RBK, så synes jeg det er en fullkomment idiotisk påstand.
Faglig sett er det nesten en avgrunn mellom JJ og Deila, og Deila er utvilsomt på riktig side av den avgrunnen. Personlighetsmessig og mhp utstråling står de også langt fra hverandre.
Dersom man setter trenere i bås basert på så vage og udefinerte kriterier som enkelte gjør her, så famler man like mye i blinde som JJ selv.
Og det frykter jeg også at brakka gjør. At de ikke er interessert i faglige vurderinger om spill- og treningsmetoder, og at de ikke forstår hvorfor vi fremstår så planløse som vi gjør. Hvem er det som egentlig har den sportslige kompetansen over JJ? Er det Hoftun? Breivik? Er det hun som skal skjære igjennom å si at RBK ikke kan ha en trener som er så dedikert til den flate fireren? En skulle tro at Hoftun kunne gjøre noe slikt, men det var jo han som ansatte Jönsson.
Klubben RBK, med miljø og presse og alle former for innflytelsesfaktorer, står overfor en ganske stor prøve dersom man nå gjør det rette og kvitter seg med JJ. Jeg har ganske liten tiltro til dette miljøet, og synes det er jævla trist at man ikke har klart å suge til seg mer av den enorme fotballforståelsen til Eggen. Det går mer i "artig" - "ikke artig", "bra" - "ikke bra", og det er ikke en spesielt egnet verktøykasse når (hvis) man skal gjøre nok en særdeles viktig treneravgjørelse. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 04.11.2012 22:37 Post subject: |
|
|
Det kan jo virke som om timingen nå endelig er perfekt sett fra Sollieds ståsted... men han har kåla det mye til siden sist... så nå er vel heller timingen dårlig for oss.
... og den avgjørelsen med Eggen viser seg jo i etterpåklokskapens lys å være både tragisk, tåpelig, trist og flau. Eggen hadde holdt på enda han, og kunne dratt på et par år til også. Det ser ikke ut som Jønsson hlder så lenge. |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 04.11.2012 22:50 Post subject: |
|
|
Er du full, Hjelde?? Det kan da umulig noensinne ha vært bedre timing fra RBK-hold for Sollied enn nå... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Bakke Junior
|
Posted: 04.11.2012 22:52 Post subject: |
|
|
Skulle det nå bli slik at JJ blir borte fra Lerkendal, så er det fryktelig idiotisk at vi har inngått en avtale med Wiggen fom 2013. På tide at en ev. ny trener får sette sitt eget trenerteam (herunder keepertrener). |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 04.11.2012 22:53 Post subject: |
|
|
Hehe, neida ... men tenkte bare på at Sollied ikke fremstår like attraktiv nå enn som for noen år tilbake... han fremstår jo ikke veldig populær.
Det er nettopp den avtalen med Wiggen som får meg til å tro at Hoftun på ingen måte har tenkt å gjøre noe med Jønssons stilling, |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 04.11.2012 22:55 Post subject: |
|
|
Både Eggen og Alex Ferguson er født i 41 og Ferguson ser ikke ut til å slutte før han blir båret ut. Få inn Eggen i tre år+en ass.trener til i tillegg til Wiggen. Så en statistikk her nettopp over sjanser for og mot under ulike trenere, med en gang Eggen overtok sist så gikk antall sjanser i været og gapet mellom sjanser for- sjanser mot økte. når sant skal sies så hadde JJ mange sjanser i 2011 han også,men slapp til for mye imot.
Betyr at han ikke nødvendigvis må ha mange år med samme spillergruppe for å få til samhandling, det klarte han ganske omgående.
Men det kommer aldri til å skje. |
|
Back to top |
|
 |
obri Proff
|
Posted: 05.11.2012 02:48 Post subject: Fremtidige trenerkandidater |
|
|
Tom Nordlie er mannen. Tro kopi av NAE .
Han har nå begynt å få noen år på baken
og er ledig. Stiller knallharde krav til spillerne
og er en verbal slagferdig type. Inngå en
prestasjonsbasert lønnsavtale uten fallskjerm!
Rullerende kontrakt med 1-Ã¥rige opsjoner og vi
kan lukte på mesterliga samt publikumsvennlig
fotball igjen. _________________ Kjem alltid en ny kamp ..... |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 05.11.2012 03:48 Post subject: |
|
|
Kasper Hjulmand i FC Norsjælland. Har vel vært nevnt såvidt før her inne.
Kjenner ikke til hvordan han er som trener, men førte FCN til topps i Danmark sist sesong og de ligger som nr 2 nå, 4 poeng bak FCK. |
|
Back to top |
|
 |
hansern Proff
|
Posted: 05.11.2012 03:49 Post subject: |
|
|
Enig med deg Obri. Tom Nordli skaper nok en del støy, men heller det en den tåkefyrsten vi har i dag. Jeg savner litt blest rundt RBK igjen. Gjør ingenting om det blir litt bråk, bare man ikke er sint mer enn 5 sekunder om gangen. |
|
Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 05.11.2012 07:46 Post subject: |
|
|
Eneste jeg er sikker på i trenerjakten er at vi må ut
av landet for å finne ny trener. Jeg ser ingen i Norge som kan ta over på nåværende tidspunkt. |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 05.11.2012 07:59 Post subject: Re: Fremtidige trenerkandidater |
|
|
obri wrote: | Tom Nordlie er mannen. |
...til å ta RBK til et suverent seriemesterskap i 2013 med påfølgende totalkollaps i 2014, og så må vi starte forfra igjen... Nei, heller Sollied, i så fall. _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 05.11.2012 10:09 Post subject: |
|
|
Slutt med det gnålet om Sollied, den mannens personlighet og uvaner vil bli en større ballast enn klubben kan bære. Æraen Nils Arne Eggen er historie. Det finnes ingen trenere i Norge som kan eller vil ta over RBK for å rette opp skuta igjen. Det må ses utover landegrensene og man må gjøre en skikkelig jobb før man ansetter noen. Det finnes haugevis av kapable trenere nedover i Europa med klare visjoner og mål for hvordan de vil spille fotball. Det er bare å sette i gang med å lete! _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 05.11.2012 10:15 Post subject: |
|
|
Etter min mening bør de fremste kandidatene være Sollied og Deila. Begge er trygt forplantet i klubbens tradisjon og begge har prestert godt gjennom sine respektive karrierer - riktignok har Sollied omtrent 10 år lengre erfaring.
Jeg håper imidlertid klubben gjør et bedre søk enn vi tilfeldige supportere er i stand til. |
|
Back to top |
|
 |
|