| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 03.11.2012 01:13 Post subject: |
|
|
Adressa:

RBK har hentet motivasjon fra Ut i vår hage-sketsjen Den vanskelige bortekampen før kampen mot Strømsgodset.
- Jeg er smigret, sier BÃ¥rd Tufte Johansen.
....flott bidrag fra Pelu! |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 03.11.2012 14:25 Post subject: |
|
|
| Er positiv til at DFH og Tarik bytter plass mot godset. Da får vi mer def jobbing på siden til Storflor/Vilsvik med Tarik, samt at DFH er vel som god som Tarik til å holde på ball og dra av motspillere. |
|
| Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 03.11.2012 14:40 Post subject: |
|
|
Og kanskje det beste, 0 Chibuike på banen. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
| RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.11.2012 15:18 Post subject: |
|
|
De lærde strides. Lyskeproblemene hans er ikke større enn at han blir med i troppen.
Jeg og Tarik ble etter treninga plutselig klar over at vi ikke hadde pratet sammen på tre måneder. Slo fast at det ikke lå noen bevisst strategi bak at Marius, Åsmund og Thomas K. har tatt seg av intervjuene.
Uansett er han ikke helt storfornøyd med å bli skjøvet ut til venstre:
- Hvis man ikke får spille på den plassen man har lyst å spille på, må man uansett vise at man vil ha en plass på laget. Derfor er det viktig for meg å vise dét, uansett hvor jeg spiller. Jeg går inn i kampen med 100 prosent innstilling om at jeg skal gjøre en god jobb for laget, lover Elyounoussi overfor rbkweb.no.
- Er det likevel ei kjensgjerning at du ikke helt har lyktes sentralt?
- Det har vært en del defensiv jobb for laget - jeg har ikke fått stått alene på topp. Det har blitt en del løp tilbake og ut mot kant for å takle. Det er en sånn type spiller jeg er. Jeg er ikke en målscorer. Jeg er en arbeidssom, hengende spiss.
(...)
Rosenborg-laget:
Daniel Örlund
Cristian Gamboa - Tore Reginiussen - Per Verner Rønning - Jon Høiland
Borek Dockal - Jonas Svensson - Mikkel Diskerud - Tarik Elyounoussi
Daniel Fredheim Holm
Rade Prica
Reserver: Alexander Lund Hansen, Lars Arne Togstad, Mohammed-Awal Issah, Ole Selnæs, Jaime Alas og Steffen Iversen.
Les mer: - Jeg er ikke en målscorer |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 03.11.2012 18:21 Post subject: |
|
|
PÃ¥ et smekkfullt stadion i Drammen
Barker Godset og Rosenborg sammen
Og stemningen stiger
For begge lag higer
Etter seieren - og ikke skammen. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 03.11.2012 19:09 Post subject: |
|
|
| Noen som har tenkt seg på pub i Drammen før kampen? I så fall hvor? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 03.11.2012 19:17 Post subject: |
|
|
Takk 2mas... den hadde jeg oversett  |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 04.11.2012 14:39 Post subject: |
|
|
RBK 2012 mangler rene vingtyper. Dockal er etter min mening en spiller som er for dårlig. Han blir roset opp i skyene for å skyte ballen nesten i mål på frispark uten for 16meteren. I tillegg har han ikke har fart, dribleteknikk, utpreget pasningsfot og lang unna kravet til defensive egenskaper. Det gjør at han egentlig ikke er god nok i noen posisjoner på RBKs førsteelver. Jeg vet at enkelte vil komme med "men han tok oss til Europa League". Da vil jeg også si at hvor mange ganger har ikke Dockal slurvet i det defensive slik at man har sluppet inn unødvendige mål også ?!
Bruk av Dockal har gjort at vi mange ganger ikke evner å holde nullen på bortebane pga hans slappe defensive jobbing. Jeg mener at vi bør heller kjøpe utlendinger som har ekstrem ferdigheter som passer rett i en posisjon. Som f.eks en ving må ha utpreget fart, innleggsfot, gjennombruddskraft og noen lunde defensive egenskaper.
Jeg får litt av den samme følelsen med Fredheim Holm. Upresis, og så dårlig defensivt at hans positive ferdigheter ikke veier opp.
Jeg føler at Molde er bedre forspent hvis vi ser det slik jeg har beskrevet over. De har vinger med fart, gjennombruddskraft og innleggsfot. I tillegg jobber de godt defensivt. F.eks er Mostrøm en slik spiller.
Å bruke Dockal og Holm på midtbanen mot Godset er å gi gullet fra seg. Begge er så elendige defensivt at Godset vil nok skape mange muligheter som resulterer i mål dessverre. Godset har ikke tapt i Drammen i år. Slapp defensivt jobbing resulterer i at Godset får god plass på kantene til å slå farlige innlegg. Det gir Peter Kovacs en artig kveld på jobben.
Og kjenner jeg Jønsson rett så vil ikke han bytte før Godset leder 4-0 eller i det 89ende minutt som er altfor sent.
HÃ¥per selvsagt at jeg tar feil, men jeg har aldri sett Dockal og Holm spille godt defensivt i 90 minutter. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 04.11.2012 16:19 Post subject: |
|
|
| Holm skal da ikke spille på midtbanen i dag. Han skal spille hengende spiss, som nok er hans beste posisjon på banen. |
|
| Back to top |
|
 |
kongenavtys Junior
|
Posted: 04.11.2012 16:29 Post subject: |
|
|
Eggen med heller pinlige uttalelser før matchen i Dagbladet i dag. Virker som et desperat forsøk på å tilfredsstille sitt eget ego ved å fjerne "RBK kjøpte seg ikke til suksess på 90-tallet"-stempelet.
Men samme det. Det er det bare å overse til tross for at det er smått pinlig for oss som har vokst opp med fyren.
Ang kveldens kamp , så er jeg sjeleglad for at Chibbe vrakes. En fyr med fotballtaktisk IQ på høyde med skostørrelsen sin. |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 04.11.2012 16:34 Post subject: |
|
|
| All den tid jeg digger alt som har med Bård Tufte, Harald Eia og Atle Antonsen å gjøre, så hadde jeg heller håpet på litt ekstra angrepsdrilling (det trengs) fremfor å se halvgode sketsjer. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 04.11.2012 16:51 Post subject: |
|
|
| Sylta wrote: | | Holm skal da ikke spille på midtbanen i dag. Han skal spille hengende spiss, som nok er hans beste posisjon på banen. |
Den oppgaven som offensiv midtbane fritar ikke Holm for defensivt ansvar. Det er utrolig viktig at han er med som et skjold foran resten. Tviler på at han gjør det, men RBK er helt avhengig av det hvis de skal ha sjans. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 04.11.2012 18:28 Post subject: |
|
|
En og en halv time til kamp. Håper vi tørr litt i denne. Blir vi baktunge i lengre perioder i denne, er jeg redd det blir de sedvanlige strekkene mellom lagdelene og derav veldig lang vei til mål. Håper vi kaster nervene over bord og tørr mer, for vi har jo periodevis vist at det vi kan, om i korte.
Tvi, tvi. Er kjempespendt. Heia Rbk  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 04.11.2012 19:42 Post subject: |
|
|
| Noen stream tilgjengelig i dag? |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 04.11.2012 19:45 Post subject: |
|
|
Noen som ser på Zebra? Se på Deila hvordan han tenner publikum, fantastisk å se på! _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
tyggis Veteran
|
Posted: 04.11.2012 19:57 Post subject: |
|
|
| Kleviño wrote: | | Noen stream tilgjengelig i dag? |
bump |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 04.11.2012 19:58 Post subject: |
|
|
Noen som har stream?
Det lå opprinnelig linker ute på day.tv (tidl. oleole.tv) og andre steder, men alle de norske streamene ble tatt bort rundt kampstart.
Noen som vet? |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 04.11.2012 20:00 Post subject: |
|
|
Spiller Elyonussi hengende spiss?
Edit: nei, var bare TV2 som viste feil i lagoppstillingen. reporterne trodde seriøst at Elyonussi skulle spille hengende, sånn som det høres ut på reporterne. Skl du være reporter i en kamp, bør du kanskje ta deg bryet med å sette deg inn i laget på forhånd. Lese RBKweb f.eks...
Last edited by Hjelde on 04.11.2012 20:03; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 04.11.2012 20:02 Post subject: |
|
|
| Stream anyone? |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 04.11.2012 20:03 Post subject: |
|
|
| nidaros997 wrote: | Noen som har stream?
Det lå opprinnelig linker ute på day.tv (tidl. oleole.tv) og andre steder, men alle de norske streamene ble tatt bort rundt kampstart.
Noen som vet? |
Har samme problemet. Det virket som de skulle vise rbk på http://www.thefirstrow.eu/,
men den virker blokkert... |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 04.11.2012 20:04 Post subject: |
|
|
| Ingenting på wiziwig eller rojadirecta heller. |
|
| Back to top |
|
 |
tyggis Veteran
|
Posted: 04.11.2012 20:05 Post subject: |
|
|
| argh, alle sreams jeg finner er offline... bruker ikke å være et problem å finne! |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 04.11.2012 20:05 Post subject: |
|
|
Positiv start av oss. Stå på  |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 04.11.2012 20:08 Post subject: |
|
|
Finns ikke stream til kampen i dag ser det ut som, finner man den ikke uten å lete seg ihjel så finns den ikke. Så da er det bare å kjøpe eller følge oppdateringen her  _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
|