| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 16.03.2006 20:05 Post subject: |
|
|
En som var utrolig god var Daniel Braaten..! Spillte utrolig bra. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 16.03.2006 20:06 Post subject: |
|
|
| siggetheman wrote: | | En som var utrolig god var Daniel Braaten..! Spillte utrolig bra. |
På hvilken måte da Sigge ? Beskrivelse/begrunnelse ? |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 16.03.2006 20:09 Post subject: |
|
|
Men,
dette viser IGJEN at RBK ikke overbeviser spillemessig!
Kampen mot TIL var IKKE betryggende - og det var vel ikke denne heller. På tide å også dominere spillet...
Foreløpig har jeg inntrykk av at det er litt tilfeldig at RBK går fra seier til seier. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 16.03.2006 20:09 Post subject: |
|
|
Dere som så kampen: Kan dere prøve å gi en beskrivelse av hva som fungerte bra offensivt/defensivt ?
På bakgrunn av hva de to trenerne sier så var det to jevngode lag som ikke lykkes noe særlig med offensivt spill, og ifølge Høgmo så var det dårlig press i midtbane/forsvar og dårlig samhandling ved igangsetting bakfra ? |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 16.03.2006 20:10 Post subject: |
|
|
Braaten ga 100% i alle dueller, viste styrken og hurtigheten sin. Hadde veldig bra driv, meget god teknikk og lekre pasninger.
Vil også si at Ciljan var god i dag, han gikk inn maks i alle dueller, man skulle ikke tro at denne gutten brakk benet for 4 mnd siden! Ellers la han gode pasninger og vant ballen, akkurat som vi kjenner han!
Kone utmerket seg når han kom innpå, man kan tydelig se at han ikke er fra Norge. Prøvde seg på en eller annen brasse med hælen, og hadde andre fine detaljer. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.03.2006 20:34 Post subject: |
|
|
Den var ganske vittig den situasjonen da en Rosenborgspiller spilte ut ballen pga en hodeskade. Etter oppholdet skulle M. Johnsen kaste ballen tilbake til Rosenborg, men dommeren kommanderte istedet Basma til å kaste ballen tilbake til Start. Ingen skjønte noe. Frode stod og sa: "Hvit ball, hvit ball".
Det kaller jeg "fair play".  |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.03.2006 20:39 Post subject: |
|
|
Braaten var veldig positiv i førsteomgangen, ja. Han jobbet hardt over store flater og vant mange baller. Dessuten var han trygg med ballen og mistet den ytterst sjelden. Han var nære ved å skåre på ei heading. Det negative er at han skyter for sjelden når han først har sjansen.
Skjelbred var litt usynlig i førsteomgangen, men i andre kom han seg litt. Jeg synes ikke han var fantastisk, men det kan man heller ikke vente.
Ellers er det verdt å nevne at vi hadde en del distanseskudd fra 20m idag. Ikke bare for at vi ikke kom igjennom, men spillerne benyttet sjansen til å skyte når muligheten var der.
Last edited by attach on 16.03.2006 20:47; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 16.03.2006 20:46 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | Det negative er at han skyter for sjelden når han først har sjansen.
|
Dette gjelder generelt for Braaten, ikke bare i dagens kamp. Med litt skuddtrening og bevisstgjøring på at det går an å skyte når du nærmer deg 16-meteren eller er like innenfor i stedet for å prøve å dra av en mann ekstra, tror jeg ville gjort Braaten mye mer målfarlig. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 16.03.2006 20:54 Post subject: |
|
|
Taktisk fullklaff for RBK
Hvordan har stopperparet Kvarme/Koppinen fungert i de treningskampene de har spilt sammen? Personlig synes jeg Riseth gjør altfor mange personlige feil, og skaper mange farlige situasjoner med å rygge altfor langt inn mot keeper før han setter inn presset. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Last edited by dags on 16.03.2006 20:57; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 16.03.2006 20:56 Post subject: |
|
|
| siggetheman wrote: | Braaten ga 100% i alle dueller, viste styrken og hurtigheten sin. Hadde veldig bra driv, meget god teknikk og lekre pasninger.
Vil også si at Ciljan var god i dag, han gikk inn maks i alle dueller, man skulle ikke tro at denne gutten brakk benet for 4 mnd siden! Ellers la han gode pasninger og vant ballen, akkurat som vi kjenner han!
Kone utmerket seg når han kom innpå, man kan tydelig se at han ikke er fra Norge. Prøvde seg på en eller annen brasse med hælen, og hadde andre fine detaljer. |
Vistes godt at Ciljan har mer å gå på fysisk. Blir for veik i duellene. Flere gode pasninger ja, men mistet også ballen unødvendig noen ganger. Dette blir nok uansett bra til seriestart. Meget positivt skadeoppholdet tatt i betraktning, dog ikke topp.
Braaten ga ikke 100% som du sier, og hadde et par unødvendige forsøk på driblinger, som igjen senket tempo i angrep. Må jobbe mer når han mister ballen i tillegg.
Kone mener jeg bør få mer tid. Det jeg har sett av ham har vært meget positivt. Også i dag, selv om han ikke fik nok tid til å vise seg frem på. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 16.03.2006 20:56 Post subject: |
|
|
Med ettpar unntak så er hele RBK relativt dårlige til å både skape seg skuddmulighet og til å skyte fra distanse. En skyter stort sett "ute av balanse" og med ryggsekk, framfor lave plasserte skudd mot ett av hjørnene.
Braaten på venstresida bør "kunne" 5 avslutningsvarianter, alle etter at han skjerer innover:
a. Det skrudde høye middels harde skuddet fra 16-hjørnet mot motsatt vinkel.
b. Det harde lave skuddet på keepers høyre side når han skjærer inn langs 16 m.
c. Det harde lave skuddet på keepers venstre side når han skjærer litt lenger inn langs 16m.
d. Brattbakk-skuddet i lengste hjørne når han utfordrer keeper fra venstrekanten
e. Det harde høye skuddet i nermeste hjørne når han utfordrer keeper fra venstrekanten.
Hvor mange av disse behersker han/brukte han idag ?
Last edited by LitjEggen on 16.03.2006 21:03; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.03.2006 21:00 Post subject: |
|
|
| Zzyzx wrote: | | Braaten ga ikke 100% som du sier |
Jeg er enig i at Ciljan ikke sprudlet, men jeg er uenig i at Braaten ikke gjorde sitt. Han stod på og vant dueller. Han gjennomførte også noen lange løp for å jage ball. Mulig du stod litt lenger unna enn meg.  |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 16.03.2006 21:04 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Zzyzx wrote: | | Braaten ga ikke 100% som du sier |
Jeg er enig i at Ciljan ikke sprudlet, men jeg er uenig i at Braaten ikke gjorde sitt. Han stod på og vant dueller. Han gjennomførte også noen lange løp for å jage ball. Mulig du stod litt lenger unna enn meg.  |
I første omgang stod jeg rett bak målet til Høie(?). Så hadde god oversikt over Braaten følte jeg.
Essediri er positiv, kommer til mange innlegg. Enkelte var krem, men for mange er dårlige(banen kan kanskje ta noe av skylda, da den var elendig). |
|
| Back to top |
|
 |
Ekte RBKfan Senior

|
Posted: 16.03.2006 21:06 Post subject: |
|
|
Nå mener jeg Kone har vært god nok til å få spille en hel kamp.
RBK har nå 4 strake seiere.Dette begynner å gå bra!!
I tillegg scorte Iversen idag.Han mangler nok litt på formen,men hvis han får spille kamper i Tippeligaen tror jeg han kan bli GOD. |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 16.03.2006 21:07 Post subject: |
|
|
| Hirschfeldt imponerer meg(Brannkampen og denne). God på strek og god til å dirrigere(bruker munnen mye i alle fall). Har enda ikke sett mye av feltarbeidet hans, men alt jeg har sett hittill er meget bra. |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 16.03.2006 21:09 Post subject: |
|
|
| ekte RBKfan wrote: | Nå mener jeg Kone har vært god nok til å få spille en hel kamp.
RBK har nå 4 strake seiere.Dette begynner å gå bra!!
I tillegg scorte Iversen idag.Han mangler nok litt på formen,men hvis han får spille kamper i Tippeligaen tror jeg han kan bli GOD. |
Ivers bør kjøres hardt på kondistrening, er fremdeles for feit. Men var vel ikke helt håpløs i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
Einherjar Rutinert

|
Posted: 16.03.2006 21:14 Post subject: |
|
|
Så kampen selv, og er rimelig greit fornøyd med gutta. Det står langt værre til med mange andre tippeligalag per 16.mars enn det gjør hos oss
Faktisk lyst til å trekke frem forsvaret som jeg nå synes virker mere rolige/sikkre enn f.eks i fjord. Det er nok ikke bare tilfeldig at det nå er vi som vinner jevne kamper, mens i fjord tapte dem på billige baklengs. Så her har vi nok blitt mye flinkere. Synes også det er tendenser til mye fint spill fremover. Var noen overganger som det virkelig var sving på.
Vi berger nok plassen i år også, skal dere se  _________________ RBK |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 16.03.2006 22:48 Post subject: |
|
|
| Kvarme fikk skryt idag men hvordan var Koppinen? |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 16.03.2006 23:17 Post subject: |
|
|
| Finnes det noen klipp med målene ute på nettet? |
|
| Back to top |
|
 |
Forever RBK Proff
|
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 16.03.2006 23:29 Post subject: |
|
|
takk takk  |
|
| Back to top |
|
 |
Brakka Rutinert
|
Posted: 17.03.2006 00:02 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | Haha, hvilken "tribune" snakker man om?
|
Det er en liten tribune ved treningsbanen tror jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.03.2006 00:06 Post subject: |
|
|
| Nei, det er bare en mur som folk står foran og oppå. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Ekte RBKfan Senior

|
Posted: 17.03.2006 16:02 Post subject: |
|
|
| Jeg får ikke sett de videoene.Går det ann å legge ut en direkte link med målene og sjanser vis dere har? |
|
| Back to top |
|
 |
|