|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Jangusk Veteran
|
Posted: 29.10.2012 10:02 Post subject: |
|
|
| Eksil wrote: | Hva har JJ å sette innpå? Iversen.
Han har ingen på benk som kan settes inn å snu kampbildet.
Spissen vår er håpløs. Dorsin og Strandberg ute, hva gjør vi?
Midtbanen virker ikke. Mix var visst ikke Messias.
Svennson er ikke god NOK. Og keepersituadjonen da.
Molde er bedre, ikke bare pga OGS men også en bedre stall
JJ er heller ikke god nok nei, men EH startet det, og har siden ikke klart å komme ajour!!!! |
Han har seg selv og takke at han har en benk som er totalt ute av form. Fotballen har blitt så rask nå, at vi må få inn en trener som er villig lil å bytte, og begynne og rullere, sor å unngå den verste slitasjen, men Janne har sine gullgutter og de holder han sine klamme never rundt. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 29.10.2012 10:11 Post subject: |
|
|
| bommel wrote: | | Sola wrote: | Vår sentrale midtbane er helt latterlig svak. Jeg forstår ikke hypen av Diskerud, og Svensson har dessverre fremdeles et bunnivå som er skremmende. Det som er klart at foran neste sesong MÅ vi ha inn en herfører sentralt, som kan drive laget, med fysikk og tilstedeværelse. Isaah burde vært den mannen, men er tydeligvis ikke god nok
|
Jeg blir så lei av å lese slike innlegg.
Det er ikke Svensson og Mix sin skyld at de aller fleste lag i TL ser ut som om de har oder av rom på vår midtbane. Det er systemet til JJ som gjør det slik. Mix og JS har helt enorme rom de må dekke sammen både offensivt og defensivt så lenge det er 30m mellom de to sentrale midtbanespillerne og stopperne/vingene/spissene
.
Med den halsende kjappfotballen til JJ der vi måker ballen fremover med en gang vi har fått den, uten pause i kampen, blir strekken mellom lagdelene veldig store. Det blir for mye å forlange å forvente at to mann skal dekke opp de 60m fra stoppere til spisser og høytliggende vinger i 90m. |
Der ser du faktisk hele Rbks problem og jeg syns det er fryktelig rart at ingen i trenerteamet og i ledelsen greier og bire seg merke i dette. Dette er jo grunnen til at vi greier og spille bare deler av kampene godt. |
|
| Back to top |
|
 |
XChrisX Rutinert
|
Posted: 29.10.2012 10:14 Post subject: |
|
|
| Fordelig kamp. Dårlig dømming, dårlig spill, dårlig taktikk. Dårlig alt. Vi hadde flere sjanser til å score, men neida. Jeg synes Iversen kunne spilt fra start, er jo ikke som at Prica viste at han er så mye bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 29.10.2012 10:16 Post subject: |
|
|
Jeg forsvarer ikke JJ mer enn at jeg ser at EH er hovedarkitekten bak både stallsituasjonen des siste årene, og mannen bak JJ.
Ser at Strandberg innrømmer at Molde er bedre enn oss, og har vært det hele året. Det ser jo alle.
Det store problemet er; vi har enormt mye mer ressurser å bruke enn Molde, EH og JJ har hatt mer enn nok tid, allikevel er vi ikke gode nok.
OGS får det til, på kortere tid.
Det finnes bare et svar. Vi har for dårlig ledelse. Jeg holder, slik settingen ser i dag med nyinnrykkede Stjernen og Koteng, EH og JJ hovedansvarlige. EH med sin sinnssvake spillerlogistikk fremstår dog som nr 1. |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 29.10.2012 11:00 Post subject: |
|
|
| Eksil wrote: | Jeg forsvarer ikke JJ mer enn at jeg ser at EH er hovedarkitekten bak både stallsituasjonen des siste årene, og mannen bak JJ.
Ser at Strandberg innrømmer at Molde er bedre enn oss, og har vært det hele året. Det ser jo alle.
Det store problemet er; vi har enormt mye mer ressurser å bruke enn Molde, EH og JJ har hatt mer enn nok tid, allikevel er vi ikke gode nok.
OGS får det til, på kortere tid.
Det finnes bare et svar. Vi har for dårlig ledelse. Jeg holder, slik settingen ser i dag med nyinnrykkede Stjernen og Koteng, EH og JJ hovedansvarlige. EH med sin sinnssvake spillerlogistikk fremstår dog som nr 1. | Jepp. Molde er et bedre lag til tross for mindre budsjett og en svakere stall mann for mann. Det kan kun skyldes at vi har for dårlig ledelse - og skal vi tiolbake der vi var, er det der vi må starte. Og hovedansvaret ligger hos trenerteamet - OGS har maktet å sette sammen et trenerteam som samlet bygger opp unedr hans ideer om hvordan det skal spilles, det har ikke vi. Ikke for at jeg tror JJ har så mange gode ideer om hvordan det skal spilles, men det er likevel teamet som helhet som må evalueres. |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 29.10.2012 11:09 Post subject: |
|
|
| Problemet er at vi har en trener som ikke har klart å satt en struktur på laget. Dette henger til dels sammen med at vi har en gjeng med spillere som ikke yter sitt beste. Da blir det bare halveis, og da ser spillere som Vatshaug, Berg Hestad, Mostrøm og andre ganske gjennomsnitteligs TL spillere ganske gode ut mot oss. Vi har på papiret det klart beste laget, men vi er det laget som underpresterer mest. Her må mange dele skyld, men jeg synes spillerne slipper for lett unna. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 29.10.2012 11:11 Post subject: |
|
|
- De har skjønt det
Berg Hestad berømmer Solskjær og resten av trenerteamet for måten de har jobbet med laget på. Spesielt trygghet i forhold til hver spillers posisjon trekker han frem som en positiv del av det nye lederskapet.
- Det er en lang prosess å bygge vinnermentalitet. Man må ha et spillemønster, og ha en trygghet i hverdagen og på treningsfeltet. Det har gitt oss selvtillit. Vi er trygge på de rollene vi har, på detaljene, og vi vet hva vi må forbedre for å heve oss enda mer, sier Berg Hestad, og utdyper:
- Vi bygger på den mentale biten, og det lagmessige. Det gjør oss trygge i rollene våre. Vi føler at vi er et godt kollektiv, og da kan vi lene oss på andre, avslutter Daniel Berg Hestad til Nettavisen.
Mer: Solskjær lykkes med United-strategi _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 29.10.2012 11:15 Post subject: |
|
|
| Ja dessverre. De har skjønt det samme som Eggen skjønte i sin tid, mens dagens ledelse i RBK ikke er i nærheten. Og det er lenge siden man sluttet å rendyrke roller i RBK, dette er ikke bare JJ sin skyld - men det er hans hovedansvar å ta tak i det. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 29.10.2012 11:27 Post subject: |
|
|
Jo mere jeg tenker på det, jo mere synes jeg at JJ er nødt til å pakke sammen sakene sine og forsvinne fra Lerkendal. Jeg prøver febrilsk å finne ankepunkter til fordel for ham, men dessverre finner jeg ingen. Han er bare ikke sterk nok (på alle plan) til å forvalte de store oppgavene som følger med ved å være trener for Rosenborg. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjt. Wiseth Veteran

|
Posted: 29.10.2012 11:34 Post subject: |
|
|
Vi bruker nesten 10X lengre tid på overgangene enn molde. Samt at ballen er innom flere spillere hos molde på den tiden. Sier litt om udugeligheten vår. _________________ Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 29.10.2012 18:55 Post subject: |
|
|
| Kan noen forklare dealen med hvorfor vi blottlegger oss helt bak når det forsatt er 1 og et halvt minutt igjen? Og hvorfor Ørlund(?) ender opp i angrep, mens vi holder tilbake med et par utespillere? |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 29.10.2012 19:01 Post subject: |
|
|
Man skjønte vel at det sannsynligvis ble siste dødball og så klinte man bare til.
Personlig syns jeg valget er helt greit, det blir en mann ekstra å dekke og det kan være utslagsgivende. Vinn eller forsvinn når klokka har passert 90  |
|
| Back to top |
|
 |
Mynthon Senior

|
Posted: 29.10.2012 19:13 Post subject: |
|
|
| Vel, det stemmer jo ikke helt at det blir en ekstra mann å dekke opp. Når keeper går opp, så legger man igjen en ekstra mann. Med mindre Ørlund er knallgod på hodet, så ser jeg ikke vitsen med det. Må være bedre å fylle hele feltet med 9 spillere og en som står litt utenfor 16-meteren og plukker opp nedfallsfrukt. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 29.10.2012 19:16 Post subject: |
|
|
| Blottlegger man seg ikke defensivt på slutten, vil det også bidra til at motstanderen heller velger å drøye tid fremfor å prøve å utnytte de defensive svakhetene hos motstanderen. Mot f.eks. LSK tjente vi på at den innlånte døgnfluen deres heller gikk for mål på en kontring fremfor å ta balllen mot cornerflagget for å drøye. |
|
| Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 29.10.2012 19:23 Post subject: |
|
|
| Vi har jo såpass suveren målforskjell at om vi taper 1-0 eller 2-0 er glitrende likegyldig, et utligninsmål mot slutten ville vært så viktig at jeg i grunnen var forbanna for at Gamboa sto igjen så langt fra mål. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 29.10.2012 21:15 Post subject: |
|
|
Synes Strandberg er befriende ærlig. Igjen kaller han en spade for en spade i intervju med 2mas, i motsetning til den totalt formålsløse tåkeleggingen fra typer som Jønsson og Dorsin.
Vi var dårligere enn Molde i går, og har egentlig vært det hele sesongen. Grunnen er at de spiller bedre fotball enn oss, og vi trenger å utvikle eget spill for å komme opp på samme nivå Punktum |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 29.10.2012 23:11 Post subject: |
|
|
Jønsson har hatt 2 år på og forme laget nå,han viser at han ikke er god nok og folket i trondheim har forlengst gidd opp rbk på grunn av jønsson.
Jeg og blir sykt klar av dorsin,hver gang vi taper får han spørsmålet,hvorfor spiller vi så dårlig? "njjaaa,jag vet inte".
Få ut derre elendige svenskene,iallefall jønsson,det går ut over humøret vårt og vi blir mer likegyldig til rbk.
Vi spiller en stil som ikke klubben står for engang. Faen meg latterlig.
Send bort jønsson tvert,er så forbanna lei av han..og samme intervjuene hver gang,hvor syyyyykt fornøyd han er over laget,hallo i luken,vi er ikke stabæk.... |
|
| Back to top |
|
 |
KRS Proff

|
Posted: 30.10.2012 09:55 Post subject: |
|
|
| Ørlund er jo totalt ubrukelig i feltet når han får bruke henda, så at at han er så mye til hjelp når han må bruke hodet som alle andre tviler jeg sterkt på.. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 30.10.2012 10:12 Post subject: |
|
|
Hadde vært en bedre løsning å f.eks. sette inn Rønning på slutten der for en av de som ikke er med i feltet framfor å sende fram Ørlund.
Han har vel vært oppe på slutten i noen kamper, uten at jeg kan huske at han bidratt med noe... |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 30.10.2012 10:53 Post subject: |
|
|
Ørlund er vel ikke akkurat noen Adin Brown i motstanderens straffefelt, men jeg synes da uansett det er bedre at han er med, som en ekstra mann, enn at han ikke er det. Mulig vi kunne satt inn Rønning, og peisa han opp som spiss helt på tampen, men jeg synes fremdeles det ikke hadde gjort noe om Ørlund også ble med opp.
At vi legger igjen Gamboa der er en del av den håpløse dødballtaktikken til RBK som jeg har irritert meg over utallige ganger denne sesongen. Vi har svært sjelden noen liggende på 20-meter, nei, vi har 1 mann foran keeper, 6 mann inne i feltet, en som tar dødball og to som står igjen på egen halvdel. På defensiv dødball har vi én mann på ca 20 meter, ellers er samtlige spillere inne i feltet. Vi legger nesten aldri igjen en eneste sjel til å springe på overganger. Og hvis vi mot formodning gjør det er det som regel den tregeste spilleren i laget. Vi vil jo nødig ha en spiller som kan løpe opp klareringsballer etter defensiv dødball, vil vi vel? Å få et billig kontringsmål er under vår verdighet. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 30.10.2012 12:40 Post subject: |
|
|
Jeg vred hodet mitt lenge og vel for å komme på den straffesituasjonen alle er så sinte for, før jeg endelig skjønte det. Kampen var faktisk så tragisk dårlig at jeg ikke engang klarte å bli forurettet for en SÅ dårlig dommeravgjørelse. Diouf? Næh, syns egentlig det er greit, det er frispark, men ikke noe stygt, bare litt klønete og uheldig.
Problemet er såpass enkelt, og såpass stort, at vi rett og slett taper mot et bedre fotballag. Kampplanen vår, som Adressa også formidler som førstehåndsobservatører, er også kampplanen til et dårlig lag som møter et bedre lag. "Gjerrig og arrig" kunne vært en flott inngang til en bortekamp mot Juventus. For å gjøre saken verre, så er det ikke noe spesielt godt fotballag vi møter i Molde, det er et lett nervøst lag som gjør grove pasnings- og markeringsfeil på egen halvdel, og er upresise offensivt. De har enkelte gode spillere, men tynnet ut med noen veldig begrensede spillere, og noen gamle travere. Likevel er de altså ett hakk bedre enn Rosenborg.
Det er klart man kan skylde på mye rart: dommeravgjørelser imot, viktige Dockal var utestengt, manglende bredde på benken, men det er også viktig å innse at mye av dette skyldes bevisste valg fra trenerteamet: de har spilt med nær samme ellever, koste hva det koste vil, fordi den manglende kollektive planen i Jönssons fotball må erstattes med faste relasjoner mellom spillere som spiller hver kamp. Det er Jönssons stil, det var oppskriften i Stabæk også, og der var han utrolig heldig over flere år med fravær i elleveren. En slik strategi gjør at benken blir litt "kald", og lagets prestasjoner utsatt ved slitasje og karantener, men det har nok også forhindret fjorårets totale kollaps. Likevel: det er virkelig ikke nok for landets største klubb å kompensere for manglende plan med å gamble alt på en fast ellever.
Vi trenger en ny trener neste år, en trener som kan gi oss en fotballfilosofi som både gir vår sportslige leder klare roller å hente spillere etter, som gir oss et kollektivt spill - offensivt og defensivt - som er forankret i klubben og delt av både dagens og morgendagens spillere, som tilrettelegger for en bevisst rullering av spillerne og gir en konkurransesituasjon som øker intensiteten på treningene. Dette er faktisk helt nødvendig for en klubb som har et formelt mål om å konkurrere på to fronter hver eneste sesong.
Børs:
Örlund 5 - Stort sett begivenhetsløs kamp, sjanseløs på målene, men klarer som vanlig ikke å stå fram. Passiv i feltet, og gir en retur med skulderen som fort kunne vært både direkte scoring og mål på returen. Greit at han blir med opp på siste dødball.
Gamboa BB 6 - Blir ikke utfordret mye på siden sin, men følger Diouf godt og viktig når han vandrer innover. Noen svært viktige inngripener. Lite med offensivt på grunn av manglende ballhold i laget. KJØP HAM!
Strandberg 5 - Havner ofte litt på etterskudd mot bevegelige Chima, og sliter litt i duellspillet.
Reginiussen 6 - Bryter foran en del, men går seg også på en stygg blemme. Viktig med farten sin.
Dorsin 5 - Noen gode involveringer offensivt, blant annet Rosenborgs største sjanse. Noen tilsvarende sløve involveringer defensivt, blant annet Moldes største sjanse utenom målene. Trekk for stupteit gult.
Chibuike 3 - Lite konstruktivt fra Chibuike, selv om han også fikk lite hjelp rundt seg. Feil spiller i forhold til den taktikken som ble valgt.
Diskerud 5 - Får store rom å dekke, og løser det helt greit, men uten at han klarer å "vinne" midtbanen. Mister litt grepet om Berget etter hvert.
Svensson 5 - God jobb som førsteforsvarer, men som vanlig litt upresis med ball.
Fredheim Holm 3 - Lite involvert, som Chibuike på motsatt, og selv om innsatsen er bra, så blir det lite resultater utav det. Mye småfeil.
Elyounoussi 4 - Løper mye, men er uvenner med ball. Velger stadig feil rom når han utfordrer.
Prica 5 - Hadde linjemannen vært i vater, kunne mye vært annerledes, Prica gjorde mange gode løp bak forsvaret. Ikke klinisk nok på de mulighetene som bød seg.
Iversen - Bidro med ro og duellkraft, men uten noe særlig resultat. Bra innhopp.
Selnæs - Inn på midtbanen, uten at jeg egentlig la merke til noe.
Jönsson 2 - Tapermentalitet fra start til slutt i seriefinalen. Starter med slitne spillere, bruker ikke byttene, og evner ikke å endre kampforløp før det er for sent.
Dommer Moen 1 - Sjelden har jeg sett en dommer som så åpenbart ikke var stor nok for oppgaven. Presterer, sammen med resten av teamet sitt, å bomme på nesten alle vanskelige avgjørelser, begge veier. Småguttefeilen alene forsvarer jo bunnkarakter. Adecco neste.
Kjernen 8 - Herjet på Røkkeløkka, og kan overhodet ikke klandres. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 30.10.2012 12:56 Post subject: |
|
|
Veldig bra oppsummert og konkludert, zaphod!  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 30.10.2012 13:29 Post subject: |
|
|
Nja jo , mye bra, men slettes ikke helt enig.
Når det gjelder dommeravgjørelsene så er det som du sier bingo. Moen & co svikter stort sett på det meste. Så kan en diskutere i det vide og brede om Diouf skulle hatt kort, men han fikk ikke det.
Jeg er enig i karakteren du gir Jønsson, men ikke hele begrunnelsen. Jeg synes ikke vi starter med slitne spillere. Faktisk synes jeg ikke det vises i det hele tatt at 10 startet på torsdag, mens 10 hvilte hos Molde. Jeg ser igjen det som har vært gjennomgangstonen hele sesongen. Vi mobiliserer og står fram i starten av kampen og starten av 2.omg. Så lykkes vi ikke og så faller alt sammen. Det er null struktur, null vilje og null evne til å stå opp når offensiven mislykkes og Molde starter sin. Jeg var ikke i Molde og en får ikke med seg alt på TVen, men jeg registrerte ingen som opptrådte annerledes enn de har gjort tidligere i sesongen med lengre fri før kamp.
Så er jeg uenig i karakteren du gir Prica. Vel løper han mye og han skulle vel hatt en straffe. Men han er ikke PÅ i målscorerøyeblikk. Det er for omstendelig og topper seg selvsagt med at han ikke er forberedt på missen til Forren der han pent demper til keeper. Hadde han overhode en avslutning på mål? |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 30.10.2012 14:00 Post subject: |
|
|
Kudos for godt oppsummert kampreferat og børs, zaphod81 - jeg er enig i mye! Det jeg er uenig i oppsummeres stort sett bra av trondh.
Selv vil jeg korrigere karaktersettingen av den sentrale midtbanen vår;
Mix får en vanskelig oppgave over store rom som han løser til bra+ og karakter 5 av meg (altså enig). Svensson svikter dog stygt og burde blitt bytta ut tidlig(ere). En Issah i noenlunde fotballform er et opplagt valg for meg, men det er vanskelig å forlange noe av en mann som kommer inn med is og treflis i ræva.. Selnæs som offensiv bidrag kommer også inn alt for sent når Svensson først byttes. Håpløst av JJ som kun får 1 av meg! _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 30.10.2012 14:42 Post subject: |
|
|
Jeg har registrert at det er mange som mener at Svensson spilte en veldig dårlig kamp (selv kristobal), og det er mulig dere har rett i det. Selv synes jeg det er vanskelig å sette karakter på dem, all den tid det de driver med neppe kan kalles fotball. Gresskrig er mer dekkende. Da blir det fort 4 for prestasjon, og +1 fordi oppgaven er umulig i utgangspunktet.
Jeg synes også Rosenborg kom med brukbart trøkk i beina, eller i det minste løp mye, men etter min mening ser du slitasjen litt i presisjonen i pasningsspillet, og litt i det at de ikke kommer seg på forskudd, eller kommer helhjertet på overganger. De var ikke krampeslitne, men manglet ti prosent på full tenning, og med vår gjenvinningsbaserte spillestil trenger vi maks uthvilte spillere. Spesielt mot forholdsvis ballsikre Molde, som ikke deler ut så mange gratisballer fra forsvaret som for eksempel Ulf gjør.
Molde, på sin side, virket piggere i beina, men mer nervøse i hodet, litt preget av anledningen. I det hele tatt var det en svak prestasjon av et Molde-lag som kan bedre - akkurat den typen prestasjon vi burde kunne utnytte til å vinne.
Enig i at det Prica faktisk fikk til var ganske labert, men han er litt uheldig også. Samtidig blir han straffet tre ganger av linjemannen når han starter perfekt, og det hadde vært store muligheter hver gang. Jeg synes han virket veldig på, som vanlig mot Molde, og det valgte jeg å belønne. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
| SITATET |