English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Metalist Kharkiv
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 25.10.2012 21:19    Post subject: Reply with quote

Både Issah og Selnæs er bedre enn utslitte versjoner av Svensson og Mix. Så store er ikke forskjellene på midtbanespillerne våre.

Problemet er at Jönsson blir handlingslammet, og satser på at båten flyter dersom alle sitter stille ombord.
Erlendr
Veteran

PostPosted: 25.10.2012 21:21    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
@Mustrum Ridcully

8o minutter på en søkkvåt bane, mot et lag som er bedre, det er veldig bra. To bytter til, og vi hadde kanskje hatt det lille ekstra som hadde gitt 90 i stedet for 80 minutter

De er et bedre lag fordi deres kampplan var bedre. Spiller for spiller var det ikke særlig forskjell. Som dere sa, RBK var det førende laget i 80 min, men gikk tom på slutten. Kharkiv gjorde sine 3 bytter, fikk inn friske ben. RBK gjorde det ikke og gikk tom.

Bedre lag? Neppe. Bedre plan? Mest sannsynlig.

zaphod81 wrote:

Problemet er at Jönsson blir handlingslammet, og satser på at båten flyter dersom alle sitter stille ombord.

Føler det samme. Virker som han gambler på at det er bedre å holde de "beste" spillerne på banen selv om de er slitne. Fair å prøve, men i etterpåklokskapens lys det som sannsynligvis taper kampen og gjør at man stiller dårligere forberedt på søndag, mot et lag som hviler mange spillere i kveld.

Last edited by Erlendr on 25.10.2012 21:23; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende

PostPosted: 25.10.2012 21:22    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
kristobal wrote:
En veldig bra kamp i 80 min. Burde nok ha byttet litt før, men da Eggen drev på sånn i 2010 syntes jo enkelte det var helt greit fordi laget spiltebra og det ikke var noen grunn til å endre. Heldigvis har vi ikke tapt en hjemlig kamp etter et ecuptap siden 2004, så da vet vi iallfall det til søndag.

Jeg får seriøst lyst til å spy deg i trynet når du til enhver tid skal bruke noe NAEhar gjort som et argument! Det er forbanna irriterende.

Da kan jeg fortelle deg at jeg syntes det var grusomt irriterende at alt han gjorde alltid var rett og at jeg med mine innvendinger fikk slike forklaringer. JJ har vært for dårlig på bytter og jeg har vært helt åpen på det med samme argumenter som med NAE. Samtidig er det kjipt å lese de som kritiserer JJ i år som hadde en helt annen argumentasjon på mange av de samme tinga da. Da føles det nytteløst å argumentere. For det jeg kritiserereller roser JJ for som andre latterliggjør idag kan jeg altså lese de samme bruke som argument i 2015 antakelig. Da er det vel rett og jeg får passet påskrevet fordi jeg drar fram at folk mente jo det var helt feil i 2012.

Sorry, er litt het nå. Roer meg snart 1972 Wink
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Elg
Veteran

PostPosted: 25.10.2012 21:22    Post subject: Reply with quote

Er ekstremt skuffa over oppmøte på lerkendal i dag, vi er i europa, og kjemper om seriegull, hvafaen skal til for at folk kommer seg på kamp!? Urettferdig resultat hvor vi var det beste laget, og DFH skulle scoret!

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 25.10.2012 21:23    Post subject: Reply with quote

@PerO

80 min. er OK, ikke veldig bra. Og er dønn enig i at et bytte eller to sannsynligvis hadde reddet minst ett poeng. Men jeg er så sykt lei av at vi ikke har maks innsats til kampen blåses av. Der vi vant ett eller tre poeng under Hamrèn taper vi tilsvarende under JJ.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 25.10.2012 21:24    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:

Sorry, er litt het nå. Roer meg snart 1972 Wink

Hehe roer meg snart selv Kristobal, lenge siden jeg har vært så irritert på en trener og sene scoringer :S
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 25.10.2012 21:26    Post subject: Reply with quote

@Mustrum Ridcully

Prøver du å si at årets lag har for vane å ikke holde kampene? Greit at vi har tapt noen mot slutten, bl.a. brann, Men målforskjell i serien siste kvarteret er 16-6.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 25.10.2012 21:26    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Børs:

Örlund 3 - Slipper nok en gang inn mål i keeperhjørnet fra 30 meter, når han ellers har lite å gjøre. Passiv i feltet, og sliter med igangsetting. En god redning.

...
Jan Jönsson 4 - God kampplan i utgangspunktet, men herlighet, som den mannen trenger et spark i leggen når kampen skifter karakter uten at Janne reagerer. At ingen av de utslitte midtbanespillerne får bytte unntatt det forhåndsprogrammerte Chibuike-byttet, det er faktisk stryk. Issah og Selnæs sitter jo rett. der.

Synes du er litt streng mot Örlund som tross alt holdt oss inne i kampen ved å stå i veien for flere halvgode avslutninger.
Med samme poengbudsjett som deg ville jeg gitt Örlund et ekstra poeng av de du gavmildt forærer svakeste leddet i vår kjede, JJ.

Forøvrig var det vel like før Chibuike måtte løse billett da han ble byttet ut. Det var kanskje billettselgerne som varlset JJ at en tilskuer uten billett hadde forvillet seg ut på banen? Razz
kristobal
Legende

PostPosted: 25.10.2012 21:27    Post subject: Reply with quote

Mustrum: Vi spilte lite EL under Hamren. 2008 var lite å skryte av. I Norge avgjør vi mot slutten under JJ også.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Spartacus
Veteran

PostPosted: 25.10.2012 21:27    Post subject: Reply with quote

Erlendr
Quote:
Spiller for spiller var det ikke særlig forskjell.

Du tuller her? Mange av disse spillerne er kremen av hva internasjonal fotball har å by på. Den enste grunnen til at de spiller på dette laget og ikke for en internasjonal toppklubb er de sinnsyke lønningene. Hadde bytta hele RBK laget mot samtlige spillere på metall.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 25.10.2012 21:28    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
larsarus wrote:
Vet ikke om jeg ville satt inn verken Issah eller Selnæs, så Tarik-Iversen er vel omtrent det eneste byttet jeg ville gitt en sjanse.

Jeg ville ha byttet Mix med Issah etter 60 minutter, Mix hadde sement i beina og evnet ikke å være oppi defensivt i det hele tatt.

Jeg ville satt inn Issah,men han hadde ikke vært så kamprusten som nå.
Deretter Midsjø,han hadde ikke vært i Ranheim.
Og vi hadde cruiset inn 1 eller 3 poeng.
Forøvrig holder jeg på at vi spiller en god kamp og viser tegn på fordums storhet.
Wiggen kan kanskje hjelpe JJ litt med overblikket under kamp etterhvert.
PerO
Veteran

PostPosted: 25.10.2012 21:28    Post subject: Reply with quote

Erlendr wrote:
De er et bedre lag fordi deres kampplan var bedre. Spiller for spiller var det ikke særlig forskjell. Som dere sa, RBK var det førende laget i 80 min, men gikk tom på slutten. Kharkiv gjorde sine 3 bytter, fikk inn friske ben. RBK gjorde det ikke og gikk tom.

Dette kan du virkelig ikke mene. Vi klarte oss bra, mot spillere som er en stor klasse over våre, fordi vi hadde en god plan. Den holdt desverre bare 80 minutter
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 25.10.2012 21:29    Post subject: Reply with quote

Erlendr wrote:
PerO wrote:
@Mustrum Ridcully

8o minutter på en søkkvåt bane, mot et lag som er bedre, det er veldig bra. To bytter til, og vi hadde kanskje hatt det lille ekstra som hadde gitt 90 i stedet for 80 minutter

zaphod81 wrote:

Føler det samme. Virker som han gambler på at det er bedre å holde de "beste" spillerne på banen selv om de er slitne. Fair å prøve, men i etterpåklokskapens lys det som sannsynligvis taper kampen og gjør at man stiller dårligere forberedt på søndag, mot et lag som hviler mange spillere i kveld.

Tommel'n opp! Ditto.
Jangusk
Veteran

PostPosted: 25.10.2012 21:31    Post subject: Reply with quote

Ingeman wrote:
Hvem vil dere ha innpå? Issah som ikke er god nok, eller sælnes som er treig?

Det hadde vært det samme om Sælnes og Steffen hadde kommet inn, for de hadde greid å løpe mer enJonas og Mix greide det siste kvarteret. De sto jo med knebøy så og si i hver ledige situasjon siste 15, så det hadde garantert nytta og bytte.

Når det gjelder Issah så kan Janne takke seg selv at han har en spiller helt uten selvtillit. Issah var virkelig på gang når Janne valgtre og skyve han ut i kulden igjen. Men dette er jo erketypisk vår eminente trener å gjøre slike krumspring.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 25.10.2012 21:35    Post subject: Reply with quote

[Føler det samme. Virker som han gambler på at det er bedre å holde de "beste" spillerne på banen selv om de er slitne. Fair å prøve, men i etterpåklokskapens lys det som sannsynligvis taper kampen og gjør at man stiller dårligere forberedt på søndag, mot et lag som hviler mange spillere i kveld.

Det er jo lett å være etterpåklok, men Jønsson har jo gjort dette til en vane med å ikke bytte spillere.

Ps.Der ligger Molde b under 1-0
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 25.10.2012 21:37    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Erlendr wrote:

Dette kan du virkelig ikke mene. Vi klarte oss bra, mot spillere som er en stor klasse over våre, fordi vi hadde en god plan. Den holdt desverre bare 80 minutter

Er du dritings PerO?
En god plan inneholder momenter som at man blir sliten etter 80 minutter.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 25.10.2012 21:39    Post subject: Reply with quote

Og nå er det 2-0, men etter sjansene Stuea har hatt så burde det vel vært 3-4 allerede.
B-laget til OGS kan virkelig bli slaktet ikveld.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 25.10.2012 21:40    Post subject: Reply with quote

@toreinar

Skal korrigere den... en god plan frem til 70, da vi burde byttet. Mangelen på bytter er vel alle enige om at var for dårlig.

Men kampen sett under ett, så spiller vi en bra kamp mot et lag med mye bedre spillere.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 25.10.2012 21:43    Post subject: Reply with quote

Ja PerO.
Jeg er stolt av laget, og ser for meg at den dårlige coachingen ødelegger mye av kreditten JJ kunne fått her.
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 25.10.2012 21:51    Post subject: Reply with quote

@ PerO & Kristo

Vi har ikke samme attityd under JJ som under Hamrèn. Dere kan ta fram målstatistikk og fraværende EL-spill så mye dere vill, det endrer ikke en dritt.
JanneB
Veteran

PostPosted: 25.10.2012 21:55    Post subject: Reply with quote

Mange her som er clueless her inne. Bra gjennomført kamp i 80.min så rakner det dessverre. Det har vært gjengangeren for RBK helt siden 95. Vi må være god for å vinne en kamp, mens motstanderlaget trenger kun at vi gjør en feil for å vinne en kamp. Mange trenger å dra hue ut av ræva som sitter fast i 97.

Er det noe som er skandaløst er det at publikum "dreper" kampen på 1-1. Kampen er helt åpent og vi kan vinne med 10 min igjen. Men istedenfor å lage liv og røre, heie gutta videre, gi den lille dytten ekstra som trengs for å snu kampen, så hiver vi oss på spillerne og decibel nivået er aldri så høyt i løpet av en kamp som de siste 10 når en RBK spiller slår en feil pasning, eller gjør det dårlig valg. Fei først før egen dør.

/rant.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 25.10.2012 21:56    Post subject: Reply with quote

@Mustrum Ridcully

Beklager at jeg ikke kan være enig med deg. Men jeg ser helt andre problemer enn attityd, som gjør at vi ikke er helt suverene i serien i år.

Lange perioder i hver kamp hvor det offensive spillet ikke flyter, sammen med inneffektivitet på topp er vel mye større problemer i år enn attityden. Med få unntak, har laget kjørt kampene helt ut tiden.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 25.10.2012 22:03    Post subject: Reply with quote

@ PerO

Kan vi si det sånn at vi savner både attityd og offensiv samhandlig under JJ. Ja det gjør vi.
Spartacus
Veteran

PostPosted: 25.10.2012 22:07    Post subject: Reply with quote

Tror vi skal puste dypt inn, og se fremover til søndag. Tap mot molde vil lede til ragnarok på forumet her, men muligheten er absolutt tilstede for at vi tar et stort skritt mot seriegull. Enn så lenge kan vi konstatere at nivået ute i Europa ligger litt over våres evne, men vi kan definitivt bli bedre også, og den enste måten å bli bedre mot er å møte disse lagene til viktige kamper. Seier mot molde kan gi oss en anledning til å trene/utvikle oss under enda mer innenfor festlige rammer. Vi har kvalifisert oss til europa ligaen, et mål oppfylt, nå er det seriemesterskapet.

http://www.youtube.com/wa...LTiKJlB62g

Balsam!
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 25.10.2012 22:27    Post subject: Reply with quote

Gisp:

Mulig jeg var hard med Örlund, men jeg er så innmari lei av at vi alltid har dårligere keeper enn motstanderlaget, at han alltid er involvert i noe grums som kan bli baklengs, at ethvert frispark innenfor 35 meter er mål hvis den havner to meter fra keeper. En god keeper skal ta det frisparket, uansett om Tarik dukker eller ikke, fordi han ser ballbanen hele veien uansett. Han flytter nemlig beina. Bortsett fra baklengsene har Örlund 1 redning som ikke jeg hadde tatt (og jeg er ingen keeper), så det er ikke Örlund, men avslutninger midt på mål som holder oss inne i kampen.

Chibuike gjorde utrolig mye rare feil med ball, men han har også assisten på målet vårt, noen veldig gode involveringer med ball, og minst en god avslutning (som forøvrig hadde gått rett i kassa bak vår keeper). Veldig variabelt, men han var jo absolutt med i kampen.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Next
Page 12 of 13

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb