| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 25.10.2012 20:59 Post subject: |
|
|
@ Rånny samme her. Smaker rimelig bittert de kronene nå  _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 25.10.2012 21:01 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | | Etter å ha kjørt reprise, tilskriver jeg Tarik mest skyld for frisparket. Den ballen kommer omtrent i brysthøyde, men han dukker likevel. Gir ikke keeper rare reaksjonstida da... |
Haha, en klassiker.  |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
|
|
PerO: Du liker å diskutere for diskusjonens skyld. Ja, Tarik kan man si har delskyld. Man kan sikkert finne noen å gi delskyld på i de fleste situasjonene hvor Örlund akkurat ikke rekker en ball som finner sin vei inn i RBKs mål.
Jeg er så LEI av at RBK har en keeper uten rekkevidde. Når Eggen var trener, og etter at Jamtfall la opp, hadde RBK en stund trygge keepere.
Jeg syns RBK spilte veldig bra i dag, mot et godt lag. Man taper på slutten. Slitne bein, og svakt keeperspill på slutten. Dessverre. La Lunna stå, han er jo bra, og yngre samt norsk. _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson"
Last edited by ^Mirth on 25.10.2012 21:02; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
|
|
| Det var Mix som laget frisparket. Men Tarik skulle stått på skuddet, og dermed blokkert det. Han tar et skikkelig knebøy for å komme under ballen. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 25.10.2012 21:03 Post subject: |
|
|
| ^Mirth wrote: | PerO: Du liker å diskutere for diskusjonens skyld. Ja, Tarik kan man si har delskyld. Man kan sikkert finne noen å gi delskyld på de fleste situasjonene som Örlund akkurat ikke rekker en ball som finner sin vei inn i RBKs mål.
|
Kjør en sakte repetisjon, så ser du hva jeg mener.
Var litt klønete formulert, ser jeg. Han hadde ikke skyld i frisparket, men han spiller ut keeper med å dukke. Ballen er på 15 m, Når Ørlund ser den. En spiller som står midt i ballbanen skal ikke dukke unna et slikt skudd.
Last edited by PerO on 25.10.2012 21:05; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 25.10.2012 21:05 Post subject: |
|
|
Frisparket som Mix skaper er helt riktig å lage. Hadde ikke Mix tatt mann der, er fort mål uansett. Jeg husker en tid med Espen Johnsen i mål, hvor RBK var utrolig dårlige til støte opp i mann, slik alle kunne skyte eller lobbe inn mål. Da satt alle og huffet seg over at ikke flere spillere tok mann rett før situasjonen ble farlig. Nå gjør RBK det, og det er liksom også feil?
Mix gjør helt rett her. Frisparket skal derimot ikke i mål, slik situasjonen ble. Keepertabbe. Dog fortsatt svakt av Tarik i mur. _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 25.10.2012 21:05 Post subject: |
|
|
| En veldig bra kamp i 80 min. Burde nok ha byttet litt før, men da Eggen drev på sånn i 2010 syntes jo enkelte det var helt greit fordi laget spiltebra og det ikke var noen grunn til å endre. Heldigvis har vi ikke tapt en hjemlig kamp etter et ecuptap siden 2004, så da vet vi iallfall det til søndag. |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 25.10.2012 21:06 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | | Det var Mix som laget frisparket. Men Tarik skulle stått på skuddet, og dermed blokkert det. Han tar et skikkelig knebøy for å komme under ballen. |
Kvartbøy, eller ordentlig bøy? Mange som skryter på seg, men de tar egentlig ikke knebøy. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
|
|
| Dew wrote: | | Ja, hva skjer med "byttene"? |
Sitter med en følelse av at vi nesten "vant" kampen på banen, men tapte den på benken.
Spillerne leverte omtrent som forventet, kanskje litt i overkant.
Jönsson var svak. Noen vil kanskje si omtrent som forventet. Her klarte han ved manglende bytter å sose bort en gyllen mulighet til hjemmeseier i en kamp som nærmest skrek etter flere bytter de siste 20 minuttene.
Det verste er at manglende bytter fra Jönsson på slutten her også kan slå negativt ut for oss i den viktige kampen til helga.  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
|
|
@^Mirth
Tarik sto ikke i muren. Han sto sentralt foran mål, såvidt innenfor 16. Han dukker, og Ørlund rekker ikke ned |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 25.10.2012 21:08 Post subject: |
|
|
Ølhund har rekkevidde som en selunge. Han hadde ikke tatt den uansett. _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
|
|
Er JJ vaksinert mot å gjøre bytter? I denne kampen burde flere på midten byttes ut etter rundt 75 min. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
|
|
| Dette er nesten like surt som Brann-kampen, og da er det jævlig surt. Kommer til å bli en natt med dårlig søvn.. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 25.10.2012 21:09 Post subject: |
|
|
| Spartacus wrote: | | Kvartbøy, eller ordentlig bøy? Mange som skryter på seg, men de tar egentlig ikke knebøy. |
Dette var faktisk et ordentlig knebøy, ikke noe juks der  |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 25.10.2012 21:10 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | En veldig bra kamp i 80 min. Burde nok ha byttet litt før, men da Eggen drev på sånn i 2010 syntes jo enkelte det var helt greit fordi laget spiltebra og det ikke var noen grunn til å endre. Heldigvis har vi ikke tapt en hjemlig kamp etter et ecuptap siden 2004, så da vet vi iallfall det til søndag. |
Jeg får seriøst lyst til å spy deg i trynet når du til enhver tid skal bruke noe NAEhar gjort som et argument! Det er forbanna irriterende. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 25.10.2012 21:10 Post subject: |
|
|
JJ er Hamrèns antitese. Finns jo faen ikke attityd i laget! _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 25.10.2012 21:11 Post subject: |
|
|
Jaja, hva skal man si? Rosenborg fortjener jo å vinne denne kampen, og det mot en antatt sterkere motstander, men det er kvaliteten i de avgjørende situasjonene som feller oss. Vi skaper målsjanser som lagene på et litt høyere nivå setter ni av ti ganger, men avslutter konsekvent litt for enkelt og dårlig. Samtidig blir vi felt på en ganske forutsigbar måte, som et resultat av tre av våre største svakheter: keeperspillet, Dorsins posisjonering og trenerdisposisjonene.
Det som er positivt er en del av overgangsspillet og noen individuelle prestasjoner i andre omgang.
Børs:
Örlund 3 - Slipper nok en gang inn mål i keeperhjørnet fra 30 meter, når han ellers har lite å gjøre. Passiv i feltet, og sliter med igangsetting. En god redning.
Gamboa BB 8 - Skremmer etter hvert Metalist vekk fra siden sin, etter å ha eid vingen totalt hele kampen. Farlig når han får være med opp. KJØP!
Strandberg 6 - Stort sett god kontroll i midtforsvaret, men sliter litt med tekniske sør-amerikanere.
Reginiussen 7 - Bryter foran og vinner dueller, og kan score mål opptil flere ganger.
Dorsin 5 - God førsteomgang, viser som vanlig stor innsats i Europa. Totalt feilposisjonert og i tillegg unødvendig sein i presset på 1-1.
Dockal 5 - Lite involvert i overgangsspillet, og ikke alltid like god når han ble involvert, men kunne likevel hatt 4-5 assist på grunn av den presise foten.
Svensson 6 - Aggressiv i presset, og vinner mange dueller på midtbanen. Ikke alltid like presis og konstruktiv i avleveringene.
Diskerud 6 - Mer eller mindre det samme som Svensson. Begge faller litt ut av kampen med slitne bein utover i andre omgang.
Chibuike 5 - Lett spaltet forestilling fra Chibuike, der han varierer mellom det smått geniale til det helt elendige. God assist til 1-0.
Elyounoussi 6 - Løper mye, men klarer sjelden å være konstruktiv med ball, det blir mye støtte- eller feilpasning. Herlig FIFA-mål.
Prica 6 - Jobber og sliter i forsvarerne, og vil alltid noe med ballen. Kun litt dårlig touch hindrer scoringer.
Fredheim Holm - Friskt innhopp, god teknisk, og kommer seg til sjanser, der han viser hvorfor han aldri har vært noen scoringsmaskin.
Jan Jönsson 4 - God kampplan i utgangspunktet, men herlighet, som den mannen trenger et spark i leggen når kampen skifter karakter uten at Janne reagerer. At ingen av de utslitte midtbanespillerne får bytte unntatt det forhåndsprogrammerte Chibuike-byttet, det er faktisk stryk. Issah og Selnæs sitter jo rett. der.
Dommer Pedro Portugal 7 - Var god. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 25.10.2012 21:12 Post subject: |
|
|
| jeg synes attityden i denne kampen var temmelig bra. Men vi skal naturligvis ikke avslutte uten å ha brukt byttene. Det er dårlig kampledelse. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 25.10.2012 21:12 Post subject: |
|
|
Var det ingen som la merke til overgangsmuligheten vår i forkant av målet, hvor Prica ødelegger en kjempeovergang med håpløs oppførsel!
3 RBK spillere gir maks, men Prica får en slags akutt koma-tilstand og rører seg knapt! Jeg ble fly forbannet! Så får de overgang, frispark og Ørlund på et fat med eple i kjeften. Fysj for en dårlig keeper!
Har vi hatt en dårligere felt keeper forresten?
Og Strandberg var jo helt ute i markering på det første målet, var han ikke?
Synes IKKE han er bedre enn PVR, og det trodde jeg aldri jeg skulle si.. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 25.10.2012 21:14 Post subject: |
|
|
Det viser seg i kampen sett under ett, at vi spiller for spiller faktisk ikke er så verst og at det her tydelig kommer frem at vi har et seriøst trenerproblen. Alle ser at hele laget hiver ette pusten når det står 75 på uret, uten at den gode Janne ikke gjør en dritt. Og det er så ynkelig og svak trenergjerning og det bør alle her inne se på Rbkweb, at jeg mister både mål og mening. Fantastisk dårlig gjor mor Rosenborg dette. Nå må denne mannen fjernes koste hva det koste vil.
Elles, så bør Janne dra med seg vår eminente keepertrener, som helt sikkert legger føringer for at Ørlund er vår førstekeeper. Dette blir jeg bare oppgitt av og håper de som styrer får opp øynene og foretar seg noe, og det fort. Føler bare en tomhet nå og gremmes på vegne av tafattheten som råder på Lerkendal. Blir kjekt og høre fra Jannes venner her om hva de mener om mannen. Han får vel støtte uansett. Gleder meg til Wiggen kommer for han er faktisk mye mer erfaren en Janne noen gang kommer til og bli. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 25.10.2012 21:15 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Ett bytte JJ? ETT jævla bytte??? |
Føler at vi nok en gang taper 1 eller 3 poeng på coaching i verdensklasse... _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 25.10.2012 21:16 Post subject: |
|
|
| Hvem vil dere ha innpå? Issah som ikke er god nok, eller sælnes som er treig? |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 25.10.2012 21:16 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | | jeg synes attityden i denne kampen var temmelig bra. Men vi skal naturligvis ikke avslutte uten å ha brukt byttene. Det er dårlig kampledelse. |
Hadde vi hatt skikkelig attityd hadde vi ikke tapt i dag. 80 min. holder ikke mot internasjonal motstand. Desverre. _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 25.10.2012 21:17 Post subject: |
|
|
| larsarus wrote: | | Vet ikke om jeg ville satt inn verken Issah eller Selnæs, så Tarik-Iversen er vel omtrent det eneste byttet jeg ville gitt en sjanse. |
Jeg ville ha byttet Mix med Issah etter 60 minutter, Mix hadde sement i beina og evnet ikke å være oppi defensivt i det hele tatt. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 25.10.2012 21:18 Post subject: |
|
|
@Mustrum Ridcully
8o minutter på en søkkvåt bane, mot et lag som er bedre, det er veldig bra. To bytter til, og vi hadde kanskje hatt det lille ekstra som hadde gitt 90 i stedet for 80 minutter |
|
| Back to top |
|
 |
|