English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trond Sollied
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 63, 64, 65 ... 112, 113, 114  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
larsarus
Legende

PostPosted: 23.10.2012 15:25    Post subject: Reply with quote

Vil også legge min fjærvekt på skålen mot å hente hjem Sollied...
Back to top
View user's profile Send private message
gm
Veteran

PostPosted: 23.10.2012 15:25    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Skjønner ikke hvorfor RBK skal bli så hengende etter med JJ som trener i forhold til hva Sollied kan bidra med.

Synes det er en drøss med usikkerhetsmomenter rundt å ansette Sollied. Sesongen i år har ikke vært fantastisk, men å sparke JJ, hente Sollied og tro at det blir en åpenbaring - nei, det skjønner jeg ikke.

Selv om det er mange år siden, synes jeg også det framstår ganske klart at 97- og 99-utgavene av RBK var bedre enn 98-utgaven.

Som sagt er det veldig mye som ikke har vært bra nok i år. Likevel har vel JJ nesten allerede prestert vel så mye som Hamrén gjorde i RBK.

Send Sollied til Enga, så får vi se hva han får til. Gjør han det bra så kan vi alltids hente ham hit.

Vi så utrolig mye bedre ut i 98 enn vi gjør nå ihvertfall.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 23.10.2012 15:36    Post subject: Reply with quote

gm wrote:

98-laget var så bra at selv min eks-svigermor kunne vært suksessfull trener. De gutta visste hva de skulle gjøre fra før av.

Jeg var mer lysten på Sollied for noen år siden, nå er jeg rett og slett ganske lunken.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 23.10.2012 15:50    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
gm wrote:

98-laget var så bra at selv min eks-svigermor kunne vært suksessfull trener. De gutta visste hva de skulle gjøre fra før av.

Jeg var mer lysten på Sollied for noen år siden, nå er jeg rett og slett ganske lunken.

Mye bedre med han vi har nå ja. Very Happy
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 23.10.2012 15:57    Post subject: Reply with quote

4 kamper igjen av TL. Han er vel aktuell om JJ skulle snuble igjen.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 23.10.2012 16:02    Post subject: Reply with quote

Han bør være høyaktuell (med flere) uavhengig om JJ snubler eller ikke!
Brady
Veteran

PostPosted: 23.10.2012 16:17    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Skjønner ikke hvorfor RBK skal bli så hengende etter med JJ som trener i forhold til hva Sollied kan bidra med.

Sollied vil jo faktisk kjøre inn et angrepsmønster i god RBK-tradisjon, i stedet for det spillet det drives med nå, som jeg neppe tror vil bringe oss tilbake til gamle høyder.

kristobal wrote:

Selv om det er mange år siden, synes jeg også det framstår ganske klart at 97- og 99-utgavene av RBK var bedre enn 98-utgaven.

Ja, det er mange år siden, og Trond Sollied har bygd på seg mye trenerkunnskap siden den gang.

kristobal wrote:

Som sagt er det veldig mye som ikke har vært bra nok i år. Likevel har vel JJ nesten allerede prestert vel så mye som Hamrén gjorde i RBK.

Send Sollied til Enga, så får vi se hva han får til. Gjør han det bra så kan vi alltids hente ham hit.

Hamrén gjorde mye mer for RBK enn Jönsson er i nærheten av å oppnå. Selv om jeg mislikte den defensive grunnholdningen i spillestilen til Hamrén tok han mye positivt med seg inn i laget. JJ har prestert på et absolutt minimumsnivå med det laget han har til disposisjon. Han fortjener ingen som helst skryt for det han har gjort.

Jeg tror ikke det er bare, bare å hente Sollied fra Enga om noen år hvis Vålerenga blir en suksess under ham, begynner å trekke flere folk, kommer ut i Europa, tiltrekker seg de beste spillerne etc. Det er ikke sikkert at RBK fremstår som mer attraktivt for Sollied i så tilfelle.

Tidspunktet for å hente ham er nå, og til det trenger vi modne og ambisiøse ledere. Dette er ildprøven, Koteng og Stjernen.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 23.10.2012 16:20    Post subject: Reply with quote

Glem det, det skjer ikke. Hvis han vil ha ferie nå kan han være et alternativ når kontrakten til JJ går ut.
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 23.10.2012 19:40    Post subject: Reply with quote

Selv om Sollied ganske sannynlig er en bedre trener enn JJ så skal han nok også ha en god del mer i lønningsposen enn den latterlige summen Jønsson hever. Vil si det er dårlig timing for RBK. Vil koste altfor mye både å hive ut den overbetalte svensken og hente inn Sollied akkurat nå.

Blir faktisk positivt overrasket om Jønssons RBK greier brasene borte mot både Molde og Godset og vinner gull. Hvis det motsatte skjer så er det overraskende om ikke noe skjer, jfr. Kotengs uttalelse om at RBK skal vinne 2 av 3 sesonger.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 23.10.2012 21:23    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Jeg tror ikke det er bare, bare å hente Sollied fra Enga om noen år hvis Vålerenga blir en suksess under ham, begynner å trekke flere folk, kommer ut i Europa, tiltrekker seg de beste spillerne etc. Det er ikke sikkert at RBK fremstår som mer attraktivt for Sollied i så tilfelle.

Tidspunktet for å hente ham er nå, og til det trenger vi modne og ambisiøse ledere. Dette er ildprøven, Koteng og Stjernen.

Trenger ikke hente Sollied fra Enga- Han er tilgjengelig ca en gang årlig !!!
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 23.10.2012 21:31    Post subject: Reply with quote

Selv om spillet har vært for det meste gudsjammerlig kjedelig, er ikke resultatene så verst, spesielt ikke etter høstens forsterkninger.

Derfor har jeg NULL TRO på at man kjibber ut JJ nå.

Videre har jeg NULL TRO på at TS er noen slags mirakelmann. Sjur, vi kan ansette ham, men hvem vet, kanskje han også leder oss inn i en litt middelmådig periode. Hva da? Hvor mange kamper før noen begynner å skrike opp om at det var et feilgrep?

Last edited by haavarl on 23.10.2012 21:34; edited 1 time in total
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 23.10.2012 21:33    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Hvor mange kamper før noen begynner å skrike opp om at det var et feilgrep?

Han bør strengt tatt få 18 måneder før han trenger å bevise noe han også, om det skulle bli et trenerbytte etter sesongen.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 23.10.2012 21:35    Post subject: Reply with quote

Klart. Og det kan jo hende at han ikke slår helt til. Vips, enda en ny trener, ny 18-månedersperiode ...
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 23.10.2012 21:43    Post subject: Reply with quote

Enhver oppegående trener ville fått mer ut av troppen Jan Anders besitter. Dét er min påstand! Han har fått mer enn nok tid på å overbevise. Det blir bare ikke bedre, dessverre. Resultater eller ikke...

Dessverre tror heller ikke jeg, at man sender tåkefyrsten på dør, med det første... For tross alt, det er jo resultatene som teller!
EspN
Veteran

PostPosted: 23.10.2012 21:58    Post subject: Reply with quote

Enig med attaboy! Så mye penger vi legger inn sportslig og så lite vi får ut av det,er egentlig skandale.

Med resurssene vi har,burde vi hatt stort forsprang sportslig også,men jønsson får alt for lite ut av det vi har.

Ønsker stort en ny trener,håper vi får det også.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Erlendr
Veteran

PostPosted: 23.10.2012 22:15    Post subject: Reply with quote

Jeg og brodern tittet nettopp på seiers-statistikken til trenerne til favorittklubbene våre i England, Boro og Hull. De lå godt inne på 40%-tallet.

Slo meg at jeg kan sjekke for RBK-trenerne etter Eggen også. Lystig lesing gitt, ikke akkurat Mourinho-tall der i gården Razz
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 23.10.2012 23:44    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Selv om spillet har vært for det meste gudsjammerlig kjedelig, er ikke resultatene så verst, spesielt ikke etter høstens forsterkninger.

Derfor har jeg NULL TRO på at man kjibber ut JJ nå.

Videre har jeg NULL TRO på at TS er noen slags mirakelmann. Sjur, vi kan ansette ham, men hvem vet, kanskje han også leder oss inn i en litt middelmådig periode. Hva da? Hvor mange kamper før noen begynner å skrike opp om at det var et feilgrep?

Jepp, slik tenker man i de middelmådige klubbene. Det er tryggest å ligge innerst i senga. Lunt og trygt der. Men en trener som Sollied stiller høyere krav til seg selv og ville gått av med de lunkne resultatene JJ klamrer seg til.
SÃ¥ resonnement ditt holder ikke helt.
Dog så har middelmådighet og klapp på skulderen blitt normalen i RBK og så ingen kommer til å gjøre noe ved nok en halvbra sesong.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 24.10.2012 01:58    Post subject: Reply with quote

Syns ikke det er noen verdens ting som tyder på at Sollied fortsatt har en x-faktor som fotballtrener. Senest i fjor ble mannen kastet på glattcelle i Belgia. Uskyldig eller ikke, rykter om drikkeproblemer og vond oppførsel har fulgt Sollied som en skygge gjennom hele karrieren.

Det eneste som har skjedd er at suksessen på banen, som alltid har redda Sollied fra annet trøbbel, har uteblitt. Mon tro hvorfor. Dermed fikk han fyken, gitt. Igjen.

Nå har vi en trener som har ført oss ut i Europa, og kan gi oss et seriegull. Dette hylekoret mot JJ er flaut og pinlig så lenge han leverer resultater. Jeg syns det er morsommere å se RBK nå, enn under Hamren.

Dermed ikke sagt at JJ bør sitte til evig tid eller noe slikt - men han har to år igjen av kontrakten, nå får han en ny assistenttrener, og så lenge han leverer resultater så er det greit.

Denne romantiseringen for gjennomstrukturert angrepsspill begynner å gå meg på nervene. Er det for mye struktur, er laget også lett å lese. Bare spør Nils Arne Eggen. Sjøl Eggens Rosenborg ligna ikke på seg sjøl fra gullårgangene på slutten av 90-tallet.

Smell the gas, boys. Or hand me the box of matches.
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 24.10.2012 06:58    Post subject: Reply with quote

Veldig bra skrevet Tommel'n opp! .
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 24.10.2012 08:38    Post subject: Reply with quote

Sollied har oppnådd en kultstatus her inne, på grensen til helgenstatus, mest fordi han tok gullet under det som strengt tatt fortsatt var "Eggen-epoken" og dermed er den eneste trenere som er "Godkjent" bortsett fra gamlefar selv (Selvom det jo hersker liten tvil om at det var Eggen som la grunnlaget for den sesongen, så på mange måter var det minst like mye Eggens gull som Sollied, selv om Eggen ikke deltok aktivt den sesongen.)

I tillegg er han også en slags "Holy grail" grunnet sin stadig uoppnåelighet og medfølgende "timing", og det har nok også gjort at mange har skapt seg visse forventinger om hvordan han er som trener og hva som vil skje med laget hvis han kommer tilbake - uten at noen har noen som helst garanti for at det faktisk vil skje. Sannsynneligheten er nok større for at den ikke intreffer. Altså, jeg veit ikke helt hvem som er den Hellig Ånd i RBK, men Eggen er uansett faderen, og Trond Sllied er på mange måter Sønnen - i hvert tror mange supportere det...

Jeg er meget skeptisk til om det å hente TS ville bli en suksess, og tross alt er JJ nå i ferd medå gjennomføre en av de beste RBK-sesongene de siste ti årene (altså siden Faderen pensjonjerte seg), serie og e-cup sett under ett. Argumentene for å sparke han begynner rett og slett å bli få, og med ny innsprøytning av kunnskap og filosofi fra ny assistent veit ingen hva som kan skje med laget neste år...

Last edited by Bakklandia on 24.10.2012 11:55; edited 5 times in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Skammels10
Veteran

PostPosted: 24.10.2012 09:01    Post subject: Reply with quote

1+ Bakklandia
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 24.10.2012 10:39    Post subject: Reply with quote

media wrote:
Senest i fjor ble mannen kastet på glattcelle i Belgia. Uskyldig eller ikke, rykter om drikkeproblemer og vond oppførsel har fulgt Sollied som en skygge gjennom hele karrieren.

Det er enkelte her på forumet som jeg mistenker for å drive kampanjeargumentasjon. Men det er ikke den amerikanske valgkampen det er snakk om her...
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 24.10.2012 11:32    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Argumentene for å sparke han begynner rett og slett å bli få,

Har du vært på Lerkendal i år?
Back to top
Øystein
Veteran

PostPosted: 24.10.2012 11:46    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
og tross alt er JJ nå i ferd medå gjennomføre en av de beste RBK-sesongene de siste to årene

Hehe, det er det vel vanskelig å unngå Smile

Men enig med innlegget ditt ellers også. Trond Sollied er langt i fra noe sikrere kort enn JJ.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 24.10.2012 11:49    Post subject: Reply with quote

Jepp. Da så jeg laget som tross alt i øyeblikket leder TIppeligaen og har gjort det bedre i Europa enn på mange sesonger.

Og jeg så ett lag som nektet å tape, selv mot et realtivt fysisk overlegent Lillestrøm i en ellers ganske begivenehetsfattig kamp - men det skjer jo av og til.

Uten at jeg egentlig skjønner hvorfor det om jeg har vært på Lerkendal i år elelr ikke sakal være ett interessepunkt i saken.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 63, 64, 65 ... 112, 113, 114  Next
Page 64 of 114

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb