| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 22.10.2012 16:46 Post subject: |
|
|
Tja... Hoftun har lært å spille med kortene tett til brystet, Prica skriver så langt ikke under på noe, Iversen er så som så jevnt over (NOEN gode opptredener, men gjennomsnitlig er han ingen startplass verdig), Braaten erkjenner en faktisk retur til TL i løpet av karrieren, er skaptrønder, GARANTERER IKKE Enga, men sier det er mest aktuelt. Hvor aktuelle RBK er sier han ingenting om, så om vi ligger rett opp bak VIF på rankingen hans, og om Prosjekt Andresen ikke har gjort framstøt blir vi vel naturlig nok neste nummer på lista hans. Man skal aldri si aldri. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 22.10.2012 17:30 Post subject: |
|
|
| Hakkespett wrote: | | Dårlig med kilder, men ifølge Kjernenforumet påstås det at Daniel Braaten har vært på visning i Trondheim. Yay or nay? |
Noen som etterhvert har noen sikrere kilde enn dette?
Evt. hvor 'sikker' er den aktuell kilden?
Har Braathen faktisk vært i Trondheim for å se på leilighet må jo det bety at han er veldig aktuell for RBK. Hvorfor i huleste skulle en Oslo-gutt ellers investere i Trondheim? Han har mer enn nok penger til å investere her, hvor markedvekst gir langt bedre avkastning... _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.10.2012 17:36 Post subject: |
|
|
| Var det ikke nettopp et rykte om at Prica har kjøpt nytt hus i Trondheim også ? |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 22.10.2012 17:51 Post subject: |
|
|
Hvis det medfører riktighet så kan jeg ikke se så mange andre forklaringer enn at det har med Rosenborg å gjøre. Uansett syns jeg det virker merkelig, man begynner jo ikke leilighetskjøp før en kontrakt er underskrevet.
Er vel kun en kommentar på kjernenforumet, så enn så lenge tviler jeg på at det er riktig. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 22.10.2012 19:11 Post subject: |
|
|
| Syltynn suppe.... |
|
| Back to top |
|
 |
Øyvind Rutinert
|
Posted: 22.10.2012 19:25 Post subject: |
|
|
Det var ikke Jonna Støme som ble observert på visning da?
Braaten kan nok forveksles med mange tror jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 22.10.2012 20:26 Post subject: |
|
|
Digger typen, selv om han ofte førte til stor frustrasjon pga. tilsynelatende latskap.
Han hadde sikkert tilført mye godt i angrep, når han hadde vært "på", og er en god venn av DFH, men jeg synes han begynner å bli i det eldste laget.
Jeg ønsker meg heller en spiss med bedre videresalgspotensial.
Dessuten er ikke han akkurat en spiller det spruter stabilitet av, noe mange har etterlyst.
TL;DR: Njae  |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 22.10.2012 20:29 Post subject: |
|
|
| At Braaten er mer av og på enn mange andre spillere tror jeg er en myte. Kan for eksempel være bra erstatter for Prica hvis han ikke skulle forlenge. Ble jo egentlig misbrukt litt på kant sist han var her. |
|
| Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 22.10.2012 21:17 Post subject: |
|
|
Braaten er den minst målfarlige offensive spilleren som har vært i Rosenborg etter Arve Svorkmo.
14 mål i alle turneringer for RBK (89 kamper)2004-2007
1 mål for Bolton (14 kamper), 2007-2008
14 mål i alle turneringer for Toulouse (152 kamper), 2008-
2 mål for Norge (41 kamper), 2004-
Til sammen 31 mål på 296 kamper, på 8,5 sesonger.
Kan ikke huske at han bidro med mange assist heller, noe han burde kunne fra kantposisjon.
To brukbare landskamper som 30-åring endrer ikke det faktum at den omtalte av-på-knappen som absolutt alle som har sett mannen spille kan underskrive på ikke er en myte.
Braaten er litt som Carew i form av enorme fysiske og dels tekniske forutsetninger, men dårlig taktisk, og for lat til å ta det siste steget opp til en god klubb i de beste ligaene.
Carew har riktignok hatt en interessant karriere, bare synd at han ble mett og lat tidlig i tjueårene. Braaten antyder jo selv at det ikke er sulten, men gleden ved fotball som driver ham. Greit det, men 30-årige Braatens løkkefotball vil neppe gi mer sølv i skapet på Brakka. |
|
| Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 22.10.2012 21:39 Post subject: |
|
|
Daniel Braaten er en klassespiller uansett. Scoringene tror jeg kommer uansett om han får tillitt. Hjertelig velkommen for min del hvertfall. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
| RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 22.10.2012 21:42 Post subject: |
|
|
Daniel Braaten er ingen målscorer og kommer aldri til å bli det. Men han er en fantastisk spiller på sitt beste og han er en skikkelig personlighet. Jeg hadde takket ja til Braaten, men det vil også ende med enorm frustrasjon.
Verken Tarik eller Daniel er målscorere, det ville satt et stort press på dem og et enda større press på resten av laget.
hehe Daniel, Daniel og Tarik ville garantert vært den minst målfarlige angrepstrioen i hele ligaen, uavhengig av hvem som rykker opp. Samtidig ville de nok vært den angrepstrioen som fotballmessig var best i landet. Morsomt  |
|
| Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 22.10.2012 22:20 Post subject: |
|
|
Ingen tvil om at han er en trivelig og lun fyr som det sikkert er artig å henge med. Men som fotballspiller virker det som at han har kommet seg dit talentet har tatt ham, men ikke pushet for å se hvor langt han kan drive det.
Litt som Iversen junior, bortsett fra at sistnevnte vet hvor kassa står, og har (hadde) blikket, timingen og touchen til å gjøre andre gode.
De som synes Braaten er sinnsykt underholdende, trekker ofte frem selstuntet hans, mens sånne surpomper som meg også husker det elendige pasningsforsøket i enden av stuntet.
De som husker utallige dribleraid av tre-fire mann på krittet, har glemt at det løp og etter hvert sto fire svart-hvite inni boksen og ventet på innlegg som aldri kom fordi Braaten 'alltid' prøvde å avdrible én mann for mye.
Det ble mange tunge løp hjemover for de som ble med offensivt gang på gang uten å få ballen.
DET, kjære fanboys, er dessverre historien om Daniel Braaten i RBK, etter den fabelaktige første halve sesongen, i 2004.
Som jeg husker det, da  |
|
| Back to top |
|
 |
oyvindh Rutinert

|
Posted: 22.10.2012 22:52 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | hehe Daniel, Daniel og Tarik ville garantert vært den minst målfarlige angrepstrioen i hele ligaen, uavhengig av hvem som rykker opp. Samtidig ville de nok vært den angrepstrioen som fotballmessig var best i landet. Morsomt  |
Av kuriosa har vel Daniel og Daniel spilt sammen på Lerkendal én gang tidligere, for Skeid i cup-semien i 2003. De hadde vel også med seg Moa på laget? Frisk angrepsrekke av unge og lovende... |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 22.10.2012 23:35 Post subject: |
|
|
| ZOOlander wrote: | Noen som etterhvert har noen sikrere kilde enn dette?
Evt. hvor 'sikker' er den aktuell kilden? |
Jeg kan strekke meg til å si at jeg vet hvem kilden er, og at kilden er en gammel ringrev i Kjernen. Som kuriosa nevnes at han var en av fire personer på den aller første dugnaden i TT Sør i 2005.
Men han har ikke utdypet utsagnet. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 22.10.2012 23:49 Post subject: |
|
|
Han har utdypet nå.
...Er vel ikke så mye å utdype. Daniel Braaten har vært på visning i Trondhjem, Øya. Ingen tvil, såvidt jeg kan forstå, men selger var mer opptatt av salg av eiendom enn overgangsrykter så noen dypere (klein) utflytting fant ikke sted. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 23.10.2012 00:41 Post subject: |
|
|
Hoftun har sikkert signert, men kan ikke offentliggjøre det i oktober, Han har jo et rykte å ta vare på  |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 23.10.2012 08:05 Post subject: |
|
|
| Var det ikke på Øya han bodde sist også? |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 23.10.2012 09:31 Post subject: |
|
|
| med Daniel, Mix og Steffen kan vi i alle fall få tidenes morsomste pressekonferanser. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 23.10.2012 09:43 Post subject: |
|
|
Gosspi Boyz versjon 2.0  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 23.10.2012 09:44 Post subject: |
|
|
Jeg har hørt uttrykket "å vinne noen over med et smil", men vet ikke helt om dette også gjelder fotballkamper...
Klarer ikke helt å se for meg at Braaten er typen person til å bli noen eiendomsmogul heller. Mannen er jo laidback innstilling i personifisert form, at penger og økonomisk suksess og stormannsgalskap skulle slå rot i skallen på ham har jeg vanskelig for å tro. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 23.10.2012 10:18 Post subject: |
|
|
| trondhb wrote: | | Ser ikke helt hvorfor han i såfall skulle investere i leilighet i Trondheim i stedet for i Oslo. |
Er ikke å kjøpe leilighet i Trondheim en bænkers investering for RBKere da? Du selger den bare til RBK med fortjeneste etterpå... Null risiko. Konge-investering! |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 23.10.2012 10:42 Post subject: |
|
|
Tror det gjelder på Nedre Elvehavn, ikke Øya  _________________ Saklig |
|
| Back to top |