English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kypros - Norge
Goto page 1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 12.10.2012 22:38    Post subject: Kypros - Norge Reply with quote

Gruppe E, 16. oktober 20:00 @ TVNorge Max.

Syns vel Søderlund var såpass bleik at nesten heller King bør få spille.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
LarsG
Veteran

PostPosted: 12.10.2012 23:05    Post subject: Reply with quote

Dette er også en kamp vi antageligvis har ballen mer i laget og derfor ikke trenger en såpass slite-spiss som Søderlund. Enig i at King bør få sjansen fra start. Jeg skulle gjerne hatt en bedre høyreback enn Ruud inn også. Ellers fortsett med laget slik det er. Slik som Forren spiller blir det lenge til Hangeland får en annen midtstopperpartner.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 14.10.2012 11:20    Post subject: Reply with quote

Gashi som blir etterinnkalt...! ? Det er for sykt!
Back to top
Whoppa
Veteran

PostPosted: 14.10.2012 11:25    Post subject: Reply with quote

...mens Tettey må tilbringe den neste uka i England. Dobbelt sykt!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 14.10.2012 11:59    Post subject: Reply with quote

Braaten i VG (arkiv):

- Er det fordi du har følt større tillit som gjør at du har flere gode kamper på rad nå?

- NÃ¥ er jo ikke stjernene med. SÃ¥nn er det.

- Hvem er stjernene?

- Det er flere av dem: Moa, Tettey, Demidov. Gamsten er ikke med. Noen må "step up to the plate".

....

Bra at noen etterlyser Tettey.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 15.10.2012 09:04    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...253834.ece

Dinosaur. Helt utrolig å være "tryggere" på Gashi enn på Tettey.
ace
Veteran

PostPosted: 15.10.2012 11:12    Post subject: Reply with quote

Er det rart at man gir F... i dette laget? Nå ser jeg at de hauser Kypros opp til uante høyder i beste Semb stil!
attach
Forumsjef

PostPosted: 15.10.2012 11:24    Post subject: Reply with quote

Hva mener Drillo med at Tettey er i en spesiell situasjon? At han har slått seg inn på et PL-lag fra første stund?
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 15.10.2012 13:43    Post subject: Reply with quote

Dagen har altså kommet...

Ardian Gashi har blitt kalt inn på landslaget før Alexander Tettey.

Det er så hinsides alt at jeg har ikke mer å legge til enn bare å konstatere faktum.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 15.10.2012 16:11    Post subject: Reply with quote

Hadde jeg vært Tettey hadde jeg gjort som Ørjan Berg og avstått fra landslagspill.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 15.10.2012 16:22    Post subject: Reply with quote

Hvorfor stiller ikke media kritiske spørsmål ang. Tettey? Han er i en "spesiell situasjon"? Jasså, han har spilt seg til fast plass på Norwich, har nettopp levert en god kamp på Stamford Bridge mot et hundre ganger bedre lag enn Kypros. Legg ned møkka.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 15.10.2012 16:51    Post subject: Reply with quote

Det er jo nettopp det - han har spilt seg til fast plass på ett PL-lag og beviser dermed at han har kvalitet langt uten om det å bare kunne være "Best uten ball" - og er dermed for god for Drillos landslag (?)
Harceïde
Veteran

PostPosted: 15.10.2012 17:13    Post subject: Reply with quote

Føler ingen tilhørighet til landslaget under Drillo. Han er en pest for norsk fotball.

Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 15.10.2012 17:42    Post subject: Reply with quote

Mini nevnte i hvert fall at det var rart at Hauger ble kallt opp til landslaget etter noen middelmådige kamper for LSK, og trakk frem at Tettey har spilt mot Liverpool.

Problemet til Tettey er at han spilte en relativt kort tid i TL som en "hypet" spiller. I løpet av den perioden fikk han ikke sjansen på landslaget. Eikrem har vært hypet i overkant av ett år. Det er under hypen at man må etablere seg. Tettey var virkelig stor i et halvt år, og dro til en liga nesten ingen i Norge følger med på, selv om det er den 5.-6.-beste ligaen i Europa. Når medieinteressen rundt han er liten, vil det ikke komme noe folkekrav om spilletid. Er man uetablert på landslaget og ingen i media følger med på deg, så kan du banne på at du ikke kommer inn på landslaget. Med mindre du spiller i TL eller PL.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 15.10.2012 18:08    Post subject: Reply with quote

Problemet til Tettey ligger nok på flere plan.

Navnet hans er noe mange syns er veldig moro, ettersom Tetty er en gjenganger på veldig mange forum. Underforstått at navnet bekrefter at han ikke er spesielt smart, som igjen har blitt underbygget gjennom at han snakker noe gebrokkent og har hatt en del morsomme/originale intervju.

Tettey var i mange år i skyggen av stortalentet Per Ciljan Skjelbred, og jeg tror mange la ham litt for hat for å ha 'stått litt i veien'.

Innhoppet mot Real Madrid høsten 2005 var mulig heldig for utviklingen til Tettey, men uheldig for omdømmet. Her inne, blant sitt eget lags fans, var det mange som totalslaktet ham etter kampen. Han hadde jo tapt en hodeduell mot Jonathan Woodgate som resulterte i baklengsmål.

Kroppsspråket hans ute på banen er nok allikevel hovedpunktet som gjør at mange undervurderer Tettey. Han ser litt 'redd' ut i blikket, og i begynnelsen av karrieren kunne han virke noe uryddig. Når han misset på et skudd, gjorde han armbevegelser og grimaser som gav vann på mølla til de mange som mente at han hadde noe nær verdens dårligste skuddfot. Steffen Iversen kunne også bomme med like mange meter, men han snudde seg og løp tilbake som om ingenting hadde skjedd.

Stigmatisering angående kvaliteter og svakheter er vanskelig å kvitte seg med. Tettey ble fort en løpsmaskin som var god defensivt, men som hadde elendig teknikk, pasningsfot og avslutningsteknikk. Dette stigmaet tror jeg ødela for ham veldig lenge her hjemme.

Alt dette til sammen tror jeg mange har underurdert Tettey, både blant fotballtilhengere og blant såkalte 'eksperter' i media. Så sent som i vår satt Mini på TV2 og latterliggjorde skuddfoten til Tettey, når andre på landslaget hadde hatt langt dårligere forsøk. Alsaker begynner jo å snakke ned Tettey på den første feilen han greier å observere. Erik Soler satt for noen år siden helt himmelfallen i Viasat-studio fordi det ble rapportert at Tettey hadde scoret et mål i en annen kam. Slik kunne jeg fortsatt. Jeg greier ikke å komme på en eneste annen landslagsspiller som har vært i nærheten av å få like mye 'dritt' slengt mot seg.

Selv om Tettey skulle fremstå bra fremover i Norwich-drakta, tror jeg han er avhengig av å være involvert i mål eller store målsjanser for å kunne få spesielt med ros fra media. Hvis ikke blir han usynlig for veldig mange. Bohinen mente jo f.eks. at han hadde 10-15 ballinvolveringer mot Chelsea, når det reelle tallet var cirka 50. Gadd vite hva de andre Norwich-spillerne hadde, og om de hadde over 80% pasningstreff.

En av de i TV2s Premier League-studio gjorde også et nummer av at veldig få av pasningene var på motsatt banehalvdel. Hva forventer han av en defensiv midtbanespiller i en kamp der laget ditt blir trykt langt tilbake kampen igjennom mot en mye bedre motstander.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 15.10.2012 18:33    Post subject: Reply with quote

Sedvanlig fasitinnlegg Brady. Inkompetanse satt i system har felt Tettey.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 15.10.2012 19:22    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!

Det blir deilig den dagen Tettey kommer hjem og viser hvilket nivå han faktisk har inne. Det er faktisk sånn at det må skje rett foran nesa på folk før de oppfatter det. Brekker meg litt hver dag over behandlingen han har fått av landslagsledelsen.

Til sammenligning er jo reservelagsspilleren King bankers i troppen.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 16.10.2012 01:43    Post subject: Reply with quote

Tok ganske lang tid før "alle" så hvilken fantastisk spiller Annan var, vi får håpe det samme er tilfelle for Tettey.
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 16.10.2012 03:31    Post subject: Reply with quote

hello wrote:

Det er så hinsides alt at jeg har ikke mer å legge til enn bare å konstatere faktum.

Hvorfor det?

All over er Tettey selvsagt en bedre spiller enn Gashi, men man vet hva man får av norsk-kosovoalbaneren: innsats, guts, rutine og taklingstyrke. Jeg synes Gashi er noe undervurdert av den norske fotballsupporteren.

Legg til at han også er relativt god med ball i norsk sammenheng er Gashi en spiller jeg liker. Se f. eks med intervjuet med Vegard Forren, der den ballsikre midtstopperen fremhever ballbehandlingen som en av Gashis største styrker. I motsetning til Tettey har han en hel sesong bak seg, der Tettey trenger kamptrening for å komme tilbake i godt gammelt slag.

Tettey er en meget god spiller og burde kanskje vært i troppen, men han har ikke vært veldig god for landslaget utenom i kampene han har hatt en "fri rolle" som indreløper hvor han har kommet på saftige offensive løp. I kampen han spilte som anker var han blant våre dårligste og viste store mangler i pasningsspillet. Gashi er en spiller som kan komme inn å terge motstanderen, med aggressivitet og løpsstyrke. Tettey er ikke helt samme type.

Jeg forstår valget til Drillo. La Tettey få 5 kamper for Norwich først. Gashi har en hel sesong bak seg for topplaget Helsingborg, og har også spilt flere kamper i Europa.

Det er greit å være litt objektiv av og til.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 16.10.2012 04:59    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Hvorfor stiller ikke media kritiske spørsmål ang. Tettey? Han er i en "spesiell situasjon"? Jasså, han har spilt seg til fast plass på Norwich, har nettopp levert en god kamp på Stamford Bridge mot et hundre ganger bedre lag enn Kypros. Legg ned møkka.

Å si at han har spilt seg til fast plass på laget etter 1 PL-kamp er vel litt å ta i?

- Torgeir Børven
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 16.10.2012 09:34    Post subject: Reply with quote

Jeg må bare få kommentere det: du bruker altså Forrens uttalelser om barndommens innendørs julecuper på Hemne som sannhetsvitne for Gashis ballbehandling? Og du noterer Gashis løpsstyrke som et pro i forhold til Tettey?

Gashi er en terrieraktig spillertype, men det er det jammen mange bedre spillere som er, og det alene forsvarer jo ikke noe landslagsuttak. Ellers har han dårlig fart, så han dekker ganske små rom, han er middelmådig med ball og i pasningsspillet, han er litt veik i kroppen og dårlig i lufta, og han har ikke blikk for spillet utenom det vanlige. En helt grei spiller på skandinavisk nivå, men har ingen framtid eller uforløst potensiale som tilsier at han skal være en ressurs for landslaget.

Tettey, derimot, bidrar kanskje først og fremst med noe den norske midtbanen skriker etter, nemlig kombinasjonen stor fart og ekstrem løpsstyrke. Hans tilstedeværelse betyr i seg selv at laget kan spille med større risiko, fordi han rekker hjem på overganger imot. Han er også sterk fysisk og bra i lufta, og er dermed svært vanskelig å passere med ball. I tillegg er han en solid teknisk spiller (han har vitterlig herjet bra på noen julecuper han også, for å si det sånn), med en viss teft for å komme til rom og muligheter offensivt. I motsetning til Gashi har han også alderen og den internasjonale erfaringen med seg, og kan være en av de viktigste spillerne for landslaget i ti år dersom han blir satset på i en fornuftig rolle.

Valget burde være veldig, veldig enkelt, men Drillo har nå engang alltid vært svak for spillere som har vært innom Vålerenga, og mindre glad i Alexander Tettey spesielt, og Rosenborg-spillere generelt.
abjoern
Veteran

PostPosted: 16.10.2012 10:00    Post subject: Reply with quote

Tror du har rett i mye av det du skriver Brady, selv om jeg ærlig talt aldri har tenkt på, eller registrert, at navnet hans er "brukt" mot han Smile

Dersom en leter etter feil hos Tettey, vil en finne det.

Dersom man ser på spilleren over en periode der han blir brukt riktig, ser man hvilken klassespiller det er. Enorm tilstedeværelse defensivt og offensivt i form av sin fysikk og dekningsradius, konstant gode løsninger og en presisjon i pasningsspillet som blir bedre desto mer tillit og selvtillit han får.

Med andre ord, er det helt nødvendig å gi han tillit på landslaget over noen kamper og i en posisjon han får brukt ferdighetene sine. Slik landslaget spiller, mener jeg indreløperposisjonen er mye mer egnet for han enn anker-rollen.

Ettersom Tettey i utgangspunktet ikke har noen høy kurs hos Drillo, blir han neppe satset på. De kampene han får, blir vel mer bekreftelser på at Drillo har hatt rett hele veien.¨
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 16.10.2012 14:20    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg må bare få kommentere det: du bruker altså Forrens uttalelser om barndommens innendørs julecuper på Hemne som sannhetsvitne for Gashis ballbehandling? Og du noterer Gashis løpsstyrke som et pro i forhold til Tettey?

Gashi er en terrieraktig spillertype, men det er det jammen mange bedre spillere som er, og det alene forsvarer jo ikke noe landslagsuttak. Ellers har han dårlig fart, så han dekker ganske små rom, han er middelmådig med ball og i pasningsspillet, han er litt veik i kroppen og dårlig i lufta, og han har ikke blikk for spillet utenom det vanlige. En helt grei spiller på skandinavisk nivå, men har ingen framtid eller uforløst potensiale som tilsier at han skal være en ressurs for landslaget.

Tettey, derimot, bidrar kanskje først og fremst med noe den norske midtbanen skriker etter, nemlig kombinasjonen stor fart og ekstrem løpsstyrke. Hans tilstedeværelse betyr i seg selv at laget kan spille med større risiko, fordi han rekker hjem på overganger imot. Han er også sterk fysisk og bra i lufta, og er dermed svært vanskelig å passere med ball. I tillegg er han en solid teknisk spiller (han har vitterlig herjet bra på noen julecuper han også, for å si det sånn), med en viss teft for å komme til rom og muligheter offensivt. I motsetning til Gashi har han også alderen og den internasjonale erfaringen med seg, og kan være en av de viktigste spillerne for landslaget i ti år dersom han blir satset på i en fornuftig rolle.

Valget burde være veldig, veldig enkelt, men Drillo har nå engang alltid vært svak for spillere som har vært innom Vålerenga, og mindre glad i Alexander Tettey spesielt, og Rosenborg-spillere generelt.

Forrens beskrivelse av Gashi er jo spot on.

Jeg er ikke med på at Gashi er middelmådig med ball. Kanskje internasjonalt, men sett i skandinavisk sammenheng er den over gjennomsnittet. Pasningsspillet er helt kurant, jeg vil gå så langt som å si at den ikke står veldig langt tilbake for Tetteys, om den overhodet gjør det. At Gashi er veik i kroppen er kun fysisk forklart. Innstillingen hans er jo beundringsverdig. Kommer veldig langt med det.

Gashi hadde lett vært i startoppstillingen til enhver Tippeliga-klubb. Jeg hadde elsket å ha en Gashi-type i Rosenborg.

Denne onaneringen til Tettey her på RBKweb i hver eneste landslagstråd når ingen grenser. Ja, jeg er enig med dere i at Tettey er en veldig god spiller, men nå snakker man vel om Drillos beslutning om å ta ut Gashi "fremfor" Tettey her og nå. Og der støtter jeg Egil mtp. kamptrening, hvor Tettey lenge har slitt benken i Rennes, og først nå fikk en kamp mot Chelsea. Fortsetter han å være i startoppstillingen er han en selvsagt mann for landslagstroppen.
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 16.10.2012 14:24    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
De kampene han får, blir vel mer bekreftelser på at Drillo har hatt rett hele veien.¨

Catch 22?

Må være måte på. Jeg skulle gjerne sett Tettey som indreløper, men landslaget er vel ikke akkurat en plass for å spille folk inn i varmen. Tettey er ikke lenger noen unggutt og det forventes i mine øyne at han presterer når han først får sjansen. Som anker har han absolutt ikke gjort det, men som indreløper var han til tider strålende.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 16.10.2012 14:27    Post subject: Reply with quote

Så statistikk i gårsdagens papir-VG som tok for seg Hauger, Henriksen og Wolf Eikrem. Det var statisikk hentet fra denne sesongen, klubbkamper og landskamper. Var vel mellom 1500-2000 minutters spilletid vurdert på alle tred.

Statistikken viste at Henriksen vant flest dueller (i prosent), foran Hauger og med MWE på tredje. Myten er at Henriksen er veik/for svak i duellene.

Statistikken viste at Hauger hadde best presisjon på pasningene (i prosent), foran Henriksen og med MWE på tredjeplass. Myten er at MWE er den klart beste pasningsspilleren av disse tre.

Statistikken viste at MWE hadde flest "skapende" pasninger. Altså pasninger som førte til store målsjanser. Han hadde fem, Henriksen fire og Hauger null. Dette er vel omtrent i tråd med mytene.

Basert på de kriteriene, kommer Henriksen klart best ut av de tre.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb