| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
dags Veteran
|
Posted: 13.03.2006 22:02 Post subject: |
|
|
| RBKSandvika wrote: | | innlegg fra Frode |
Hehe, var det bare jeg som syntes at det var et morsomt innspill fra RBKSandvika? _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 13.03.2006 22:25 Post subject: |
|
|
Kamprapport TIL - RBK
Selv uten "stjernene" og spissene Årst og Talebinjad, var TIL best i 1.omgang - hovedsaklig fordi Patrice Bernier var FULSTENDIG konge på den trange banen i Skarphallen. Han slo fantastiske crossere med både venstre og høyre ben, driblet seg ut av trange situasjoner, spilte hele tiden fremover på banen og hadde ikke en eneste feilpasning. Skummel og kreativ omtrent hver gang han fikk ballen. Til tross for at han spilte på den venstre siden av midtbanen vant han baller oppe ved høyre cornerflagg og nede ved venstre cornerflagg. Han vant ballen som bakerste mann og hadde flere nydelig avdriblinger rundt RBKs 16 meter og han mistet ikke ballen en eneste gang (han er hard og tøff i kroppen). Mannen EIDE banen fullstendig i 1. omg. Han falt litt nedpå etter at RBK gikk opp i 3-0 og ble deretter mer på det jevne. Fra da av var JGSolli meget god for RBK og bidro godt til at RBK styrte kampen.
TILs Tore Reginiussen spilte for dagen defensiv sentral midtbane og klarte seg meget godt. I denne kampen var han vel så god som både Skjelbred og Tettey.
Til tross for at TIL har flere skumle muligheter, var det RBK som tok ledelsen ved Bjørn Tore Kvarme. Målet kom etter Karim Essediris første "ordentlige" innlegg i kampen. Før dette hadde RBK hatt 1-2 sjanser og TIL 3-4 farligheter.
2-0 målet kommer etter et langt fremspill fra JGSolli (omtrent fra midtbanestreken). Keeper Borch kommer ut for å klarere og bommer på ballen. En til da helt usynlig Storflor kan trille ballen i det tomme målet. Frem til da kunne TIL fortsatt "ta over" kampen. Imidlertid ble kampen mere "satt" etter dette målet.
2.omgang starter med at Kone skårer et "heldig" mål - som følge av kommunikasjonssvikt mellom keeper og forsvarer. Fra da snur kampbildet. TIL detter nedpå og RBK, med en god JGSolli, overtar kampen.
Til tross for resultatet overbeviste ikke RBK "ordentlig". Kampen sto og vippet i hele 1. omgang, men drepes med 2 "heldige" mål. Antakelig ville TIL vært enda bedre om Årst hadde vært med (borte pga sykdom).
BB: Patrice Bernier
Espen Johnsen:
Uryddig. 2-3 halvfarlige utspill på tilbakespill. Virket tidvis utrygg med ballen i bena. 1 utboksing som går rett opp, men som han fanger når ballen detter ned.
Kampen viser at Espen Johnsen er som han har vært de siste sesongene. Skaper mye latter hos TIL-fansen. 1 god redning på et godt frispark fra LIStrand. Jeg føler meg ikke trygg på ham i det hele tatt.
Flott utspill til DBraatens 4-0 mål. Godt sett av ham og godt utført av begge.
Christer Basma: God kamp. Bidrar bra offensivt og er også bra defensivt. En og annen pasningsfeil. Spilte 2. omgang som midtstopper. Det gikk helt fint.
Miika Koppinen: Viser at han er en god spiller. Rydder bra opp og klarer seg godt. God på hodet og bra hurtighet. Har stort sett full kontroll på elitseriens kanskje raskeste spiller (SAdemolu).
BT Kvarme: Solid som alltid. Trenger ingen kommentar.
Ståle Stensaas: Meget god kamp som venstre back. De siste 20 minuttene flyttes han opp som venstre indreløper. Stensaas er trygg i pasningsspillet og skaper 2-3 store muligheter. Den ene av mulighetene kom på stillingen 0-0 og ville antakeligvis blitt til ett mål for RBK om han hadde valgt å spille inn foran mål i stedet for å skyte selv.
Stensaas viser at han er en trygg bauta.
PCSkjelbred: Småpent. Blir litt usynlig, men har flere positive involveringer. Hadde (nesten) åpent mål på ca 20 meter, men får ballen på venstre og må legge over til høyre og sjansen glir over i ingenting. Overskygges dog fullstendig av Bernier.
JGSolli: Prøver å ta tak og lykkes delvis, men også han overskygges av Bernier i 1.omgang. Imidlertid snus rollene om i 2. omgang. Da er Solli god. Det som er spesielt positivt er at Solli hele tiden viser at han ønsker ballen og plasserer/posisjonerer seg deretter. Han er stort sett hele tiden spillbar (som også Bernier er). Solli har et par tre meget gode gjennomspillsforsøk og virker trygg med ballen. Antakeligvis RBKs beste i denne kampen - ved siden av Stensaas.
ATettey: Småpent. Det hele blir litt puslete. TILs Reginiussen har stort sett kontroll på både Skjelbred og Tettey når de nærmer seg TILs 16 meter. Tettey har flere gode involveringer, men det blir ikke noe annet ut av det enn småspill.
ØStorflor: Helt usynlig. Får knapt ballen og når han får den skapes det ingen ting. Stensaas var den farligste fremme på RBKs venstre side.
THelstad: Helt usynlig. Skaper ingen ting og er heller ikke i nærheten av en eneste sjanse.
KEssediri:RBKs beste angrepsspiller i denne kampen (spes 1.omgang). Dette til tross for at heller ikke han har spesielt mange involveringer i 1. omgang. Men, han er skummel når han blir brukt. _________________ Takk.
Last edited by TomH on 13.03.2006 23:14; edited 6 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 13.03.2006 22:41 Post subject: |
|
|
RBKs innbyttere:
YKone: God. Viser at han utmerket godt kan være spissen RBK starter med i 1. seriekamp. Han er sleip og god med ball, rask, meget bevegelig, god på hodet og sterk i nærkampene. Posisjonerer seg godt og har et par tre flikker hvor han nesten spilles gjennom i trekket etter. Positivt god.
FJohnsen: Spiller midtbane. Slenger seg mye - både når han selv mister ballen og når han han prøver å takle. Vil nok mye, men får det ikke til. Bidrar ikke mye konstruktivt og blir litt "borte". En og annen bra involvering, men har også noen involveringer som ikke er spesielt gode.
Robbie Russell: God. Vil mye og bidrar offensivt. Virker veldig trygg og god med ball, rask og har noen ufattelig lange innkast. Registrerte ingen defensive minus.
MJamtfall: Spilte ca 30 minutter. Var kanskje borti ballen to ganger. Usynlig. Ikke brukt.
DBraaten: God og farlig. Involveres i mye og skaper et helt annet trykk enn Storflor, men det må da også sies at det var to helt forskjellige fotballkamper i 1. og 2. omgang. Mye positivt og er nære på ved flere anledninger. Han er litt treg i avslutningsøyeblikkene. Hadde han vært litt mer bestemt kunne han fort skåret ett eller to mål til.
Skårer på et flott og presist utspill fra EJohnsen. Målet var en flott prestasjon av begge.
MDorsin: OK. Ikke av de som bidrar mest, men gjør seg heller ikke bort. Litt tamt, men ingen store feil. _________________ Takk.
Last edited by TomH on 13.03.2006 22:53; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.03.2006 22:41 Post subject: |
|
|
Glimrende rapport, takk
Betyr det at du har mistet litt trua på Tettey eller blir det å ta i? |
|
| Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 13.03.2006 22:45 Post subject: |
|
|
| Skjønner godt at Hitchfeltd utkonkurrerte Borch. Makan. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 13.03.2006 23:01 Post subject: |
|
|
Bj_rn,
Borch anser jeg for å være vel så god som EJohnsen. Knut Borch er normalt MEGET god på tilbakespill og kommunikasjon. Dette er ikke en trend i hans keeperspill. EJohnsen har for vane å gjør noe rart. Det har ikke Borch.
Forøvrig,
Hirschfeldt utkonkurerte IKKE Borch. Knut Borch gikk skadet gjennom hele fjorårs sesongen. Dette var en av hans første kamper på over ett år - og han hadde flere gode redninger. _________________ Takk.
Last edited by TomH on 13.03.2006 23:06; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 13.03.2006 23:05 Post subject: |
|
|
Flott rapport, selv om jeg tror du kanskje er litt småforelsket i P.Bernier..
Utifra treningskampene så langt ser jeg helst at dette laget starter i første seriekamp:
Hirtshfeldt
Russel Koppinen Kvarme Stensaas
Solli Skjelbred
Kone
Essediri Helstad Braathen
-----
Benk:
Johnsen
Tettey
Berg
Strand
Riseth
Storflor
Iversen
Last edited by RBKSandvika on 13.03.2006 23:05; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 13.03.2006 23:05 Post subject: |
|
|
Attach,
jeg synes det er litt drøyt å miste troen på Tettey så tidlig i karrieren. Er det ikke litt typisk juniorspillere at det blir småpent, men ikke noe ordentlig trykk?
Men, han er ikke en spiller som bør starte i 1. seriekamp. Til det mener jeg at han ikke er god nok (om han ikke forbedrer seg mye på de neste 4 ukene).
Vi får se mot slutten av sesongen. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 13.03.2006 23:08 Post subject: |
|
|
| Fin rapport. Mhp enkeltspillere så bekrefter vel kampen inntrykket fra tidligere kamper, med unntak av Solli. Håper Russel får flere sjanser fremover. Fint å se at vi er effektive igjen, begynner vel å bli over ett år siden sist det var tilfellet. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 13.03.2006 23:08 Post subject: |
|
|
RBK Sandvika,
faktisk så tror jeg at veldig mange vil være enige med meg ang Bernier. Folk sto og måpte av ham i dag. Godt mulig man blir revet med, men han EIDE virkelig HELE banen i 1.omgang.
Om det var Solli som ble veldig god i 2 omgang, eller om det var Bernier som ble sliten/ datt ned (når RBK gikk opp i 3-0) er litt vanskelig å vite, men mannen er virkelig god. _________________ Takk.
Last edited by TomH on 13.03.2006 23:10; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 13.03.2006 23:09 Post subject: |
|
|
Fin rapport TomH. Bra jobba
Spennende å se Russell fremover nå. Hvordan han blir uten skader. Kan bli riktig spennende. _________________
| Mikael Dorsin wrote: | | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 13.03.2006 23:10 Post subject: |
|
|
| Interessant lag du har der RBKSandvika. Strand inn og Solli ut ville gjort laget enda bedre |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 13.03.2006 23:11 Post subject: |
|
|
TomH
Dersom det er tilfellet håper jeg han har vett nok til å pelle seg ned til Trondheim så fort som mulig så Høgmo kan pensjonere strand/berg etter denne sesongen. Ufattelig at han ikke er dratt utenlands dersom han eier banen til de grader slik du gir uttrykk for. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 13.03.2006 23:12 Post subject: |
|
|
| henning wrote: | | Interessant lag du har der RBKSandvika. Strand inn og Solli ut ville gjort laget enda bedre |
Jeg er en av få som tror dette blir den sesongen der Solli blir voksen.
Tiden vil vise om jeg får rett. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 13.03.2006 23:16 Post subject: |
|
|
| Vi kan jo håpe |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 13.03.2006 23:24 Post subject: |
|
|
Pr tidspunkt vil nok Bernier koste ca 20 mill+. Det er mye. Personlig tror jeg at han kjøpes til sommeren, men jeg vet ikke om det blir RBK som kjøper ham. Dessverre.
Husker ikke i farten hvilken klubb i Tyrkia som ville kjøpe ham (Besiktas?), men da Bernier ble for dyr, kjøpte denne klubben i stedet 2. valget - Kleberson fra ManUtd.
Arsenal var også her flere ganger for å se på Borch, men det var Bernier som imponerte mest. De sammenlignet ham med Vieira. På det tidspunktet var det imidlertid en keeper de var ute etter. Personlig tror jeg Bernier ville gjort det godt i en hvilken som helst engelsk klubb. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 13.03.2006 23:40 Post subject: |
|
|
Men Arsenal har jo uttalt at de savner en Vieira-type, så hvis de ble ordentlig imponert da de så han sist, kan det jo ligge an til en overgang til de britiske øyer. Og ja, det var Besiktas som var interessert sist gang. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Brakka Rutinert
|
Posted: 13.03.2006 23:53 Post subject: |
|
|
| Besiktas prøvde seg på Bernier i fjor. De ville betale 10 millioner, men Tromsø synes summen var for liten, og da la de det hele på is. Hvor gammel er Bernier forresten? |
|
| Back to top |
|
 |
Forever RBK Proff
|
Posted: 14.03.2006 00:02 Post subject: |
|
|
RBKsandvika, synes du ikke Dorsin fortjener en plass på benken en gang?
Enig med deg i laget, bortsett ifra at jeg ville hatt Dorsin istedet for Stensaas...
Ps:Bernier er 26 år.. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 14.03.2006 09:05 Post subject: |
|
|
| Jo, han fortjener plass på benken. Glemte han bare. Ståle har imponert til de grader i treningskampene, så jeg synes han bør gis en sist sjanse til å vise at han er kommet over alle feilene bakover |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 14.03.2006 09:47 Post subject: |
|
|
Løp og kjøp Patrice Bernier hvis han er så god som alle skal ha det til, da TROR JEG RBK VILLE BLITT KOMPLETT!
Meget god kamp rapport TomH! |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 14.03.2006 10:21 Post subject: |
|
|
Noen som fant ut hvorfor Iversen ikke var på banen/benken?
Har vi fått en spiller vi må spare på hele tida nå, eller er han skada? |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 14.03.2006 10:38 Post subject: |
|
|
| Mitt inntrykk er at han er i rævva form og ikke er i stand til å spille særlig mye. At Iversen er mye skada kan vel heller ikke være særlig overraskende |
|
| Back to top |
|
 |
magnus* Senior
|
Posted: 14.03.2006 11:01 Post subject: |
|
|
| Han, som mange andre, sliter med ryggen når kampene blir spilt på kunstgress - som det ble gjort i går. Valgte nok derfor å spare Iversen for ikke å forverre eventuelle småskader før avreisen til Portugal. |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 14.03.2006 11:10 Post subject: |
|
|
Vi har med andre ord fått en "sparegris". Han er jo etter ryktene stor som en gris..  |
|
| Back to top |
|
 |
|