English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Odd - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kristobal
Legende

PostPosted: 08.10.2012 09:50    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Skal ikke klage så lenge vi vinner, men synes ikke dette ligner stort på Rosenborg lenger. Mye pælming for å si det forsiktig.

Spørs hva du sammenlikner med da. Enig i at det ikke er slik vi framstod da vi var på vårt beste.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Barney
Veteran

PostPosted: 08.10.2012 09:53    Post subject: Reply with quote

Mitt problem er at jeg ikke greier å se særlig fremgang i spillet. Vi har bedre resultater i år enn i fjor, men jevnt over synes jeg ikke vi spiller særlig mye bedre fotball. Vi har handlet godt og fått inn matchvinnere i alle ledd og det skal Hoftun ha skryt for. Jeg sliter imidlertid med å se hva vi prøver på på banen.

Jeg er klar over at jeg kanskje er for kravstor og jeg snakker bare for meg selv. Men for min del så er ikke dette noe jeg kommer til å fortsette å betale for. Det har ikke vært spesielt morsomt å gå på Lerkendal i år for å si det forsiktig.
Back to top
View user's profile Send private message
knttn
Proff

PostPosted: 08.10.2012 10:15    Post subject: Reply with quote

klarte i motsetning til Henning og se hele kampen på 1x hastighet men det var mest på grunn av mangel på alternativ. Utrolig rufsete bak..rart vi ikke klarer å ta ut Frode J. mere - blei glad når Fagermo flytta han lengre ned på banen. Høyresiden får en pluss for det offansive før pause og ALH får en pluss for sin prestasjon i andre. Resten ikke mye å skrive hjem om.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 08.10.2012 11:18    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Mitt problem er at jeg ikke greier å se særlig fremgang i spillet. Vi har bedre resultater i år enn i fjor, men jevnt over synes jeg ikke vi spiller særlig mye bedre fotball. Vi har handlet godt og fått inn matchvinnere i alle ledd og det skal Hoftun ha skryt for. Jeg sliter imidlertid med å se hva vi prøver på på banen.

Jeg er klar over at jeg kanskje er for kravstor og jeg snakker bare for meg selv. Men for min del så er ikke dette noe jeg kommer til å fortsette å betale for. Det har ikke vært spesielt morsomt å gå på Lerkendal i år for å si det forsiktig.

Det er i hvert fall morsommere i år enn under Hamrén, tror jeg vi kan konkludere med.

Jeg vil kanskje si det er ganske likt underholdningsverdien fra Eggens 2010-høst.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 08.10.2012 11:24    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
NÃ¥ kommer ihvertfall frisparket til Molde...

som selvsagt konkluderes til soleklart(!) frispark...

Det er Henning Man U og Lillestrøm Berg som sier dette er et soleklart frispark, så dette tar vi med en klype salt. Hadde det vært Rbk hadde det Ikke vært frispark.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 08.10.2012 12:00    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Sælnes er en bedre versjon av Henriksen. Ser ikke folk det?

Nei, fordi det er riv ruskende feil.

Henriksen er klart bedre og det var han også da han var 17 år. Selnæs har en litt bedre venstrefot, men utover dette er Henriksen Selnæs overlegen på det meste. Smartness, orientering, kreativitet, de konstruktive valgene, evnen til å komme i gode scoringsposisjoner, offensiv duellstyrke, etc.

Synes ellers det kanskje er på tide å slutte å trekke Henriksen inn i hver eneste debatt nå, senador. Jeg tror alle har fått med deg at du ikke liker ham, men tvilsomt at du får flere tilhengere av å trekke han inn overalt. Han er ikke RBK-spiller noe mer.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Barney
Veteran

PostPosted: 08.10.2012 12:34    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:

Det er i hvert fall morsommere i år enn under Hamrén, tror jeg vi kan konkludere med.

Jeg vil kanskje si det er ganske likt underholdningsverdien fra Eggens 2010-høst.

Jeg vil si det er som under Hamrèn og likte definitivt det jeg så høsten 2010 langt bedre enn den lempingen vi er vitne til i dag.

Men underholdningsverdi er en temmelig subjektiv metrikk Smile
Jeg kan egentlig bare svare for hva jeg selv er villig til å betale for og det er jeg dessverre ikke for det spillet vi ser fra dagens mannskap.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 08.10.2012 12:42    Post subject: Reply with quote

Nei, det er veldig subjektivt. Og som en ikke alt for energisk tilhenger av noe permanent Eggen-comeback i hvert fall, så er det vel en fare for at min oppfatning av underholdningsverdien høsten 2010 tas til inntekt for den meningen også.

Men slik jeg ser det var underholdningsverdien og spillet vårt i seriekampene her hjemme vesentlig større de første par månedene under Eggen, før det gikk mer i retning av hamrensk fotball mot slutten igjen.

Det skjedde heller ingen endring i den nedadgående tilskuertrenden under Eggen som skulle tilsi at folk flest fikk mye mer lyst til å dra på kamp fordi underholdningsverdien ble større.
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 08.10.2012 13:21    Post subject: Reply with quote

"Hva med å prøve Lund Hansen?"

Var kanskje litt fort raskt frampå med å spørre etter Lunna før kampen, men søren for ett innhopp?:)
Føler meg mye tryggere med han enn Ørlund.
Ville ha kjørt enn "ferguson" og testet begge keeperne like mye, for Ørlund er ikke bedre, heller svakere pga så mye feil som han gjør.
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 08.10.2012 13:24    Post subject: Reply with quote

Selnæs bør bruke vinteren på å bygge fysikk og virkelig få opp tempoet sitt. Da kan han få spilletid, ser han ennå er en uerfaren junior.
Back to top
ricko11
Rutinert

PostPosted: 08.10.2012 13:29    Post subject: Reply with quote

Number10 wrote:
Selnæs bør bruke vinteren på å bygge fysikk og virkelig få opp tempoet sitt. Da kan han få spilletid, ser han ennå er en uerfaren junior.

Lurer på hvor mye tempo en slik spiller kan trene opp. Det er ikke alle som responderer på dette, da eksplosiviteten er fraværende uansett. I tillegg mener jeg han har mer å hente på å trene opp tempoet i spillet sitt enn farten sin. Du kan "gå" rundt på banen og samtidig dominere hvis du har hurtig ballbehandling og god plassering. De to tingene er Selnæs`s største svakheter etter min mening.
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 08.10.2012 14:21    Post subject: Reply with quote

Noen som har Adressa-børsen?
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 08.10.2012 16:37    Post subject: Reply with quote

Han trenger tempo for gjenvinnig av ball, der henger han med hofta.
Tempo/eksplosivitet kan absolutt trenes opp til det mye bedre.
Ett godt eksempel er Markus Henriksen. Han slet litt med tempoet og hodespillet. En vinter med mye hard trening på disse tingene og han kom seg veldig.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 08.10.2012 16:57    Post subject: Reply with quote

quentez wrote:
Noen som har Adressa-børsen?

Børsen ligger på adressa.no nå.
Er stort sett enig med børsen denne gangen.
Back to top
ricko11
Rutinert

PostPosted: 08.10.2012 17:08    Post subject: Reply with quote

Enig i at hurtigheten kan forbedres, men han vil fortsatt være for treg tror jeg. Når han i tillegg mangler egenskapene som best kompenserer for denne tregheten blir det enda verre. Han er en god spiller, men med litt snedig sammensetning av styrker og svakheter. Han er en type spiller som legger ganske klare føringer på hvem som spiller rundt han på midten.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 08.10.2012 17:23    Post subject: Reply with quote

ricko11 wrote:
Han er en type spiller som legger ganske klare føringer på hvem som spiller rundt han på midten.

Litt som typer som Paul Scholes, Steven Gerrard, Sverre Brandhaug, Bent Skammelsrud og Juan Veron da. Uten sammenligning for øvrig.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 08.10.2012 17:47    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Henriksen er klart bedre og det var han også da han var 17 år. Selnæs har en litt bedre venstrefot, men utover dette er Henriksen Selnæs overlegen på det meste. Smartness, orientering, kreativitet, de konstruktive valgene, evnen til å komme i gode scoringsposisjoner, offensiv duellstyrke, etc.

"Litt" bedre venestrefot? Razz

Henriksen sin er grei i norsk standard, Selnæs sin er noe av det bedre du finner i fotballverden. Herre min skaper hvor godt han treffer medspillere.

Enig i det andre - men Selnæs trenger først og fremst erfaring. Har i mine øyne et lang større potensiale enn biffstykket i AZ.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 08.10.2012 17:58    Post subject: Reply with quote

"Noe av det bedre du finner i fotballverdenen" er vel å dra det litt langt. Jeg synes han bommer på mange enkle pasninger.

Føler at den er bittelitt oppskrytt, men bra er den absolutt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
senador
Legende

PostPosted: 08.10.2012 18:41    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
senador wrote:
Sælnes er en bedre versjon av Henriksen. Ser ikke folk det?

Nei, fordi det er riv ruskende feil.

Synes ellers det kanskje er på tide å slutte å trekke Henriksen inn i hver eneste debatt nå, senador. Jeg tror alle har fått med deg at du ikke liker ham, men tvilsomt at du får flere tilhengere av å trekke han inn overalt. Han er ikke RBK-spiller noe mer.

Grunnen til at jeg har dratt i Henriksen er fordi det har vært relevant for diskusjonen. Her ble Selnæs nærmest verbalt voldtatt, mens Henriksen blir sett på som en verdensklassespiller. Da må man si i fra.

Jeg sliter med å forstå argumentasjonen din. De egenskapene du nevner som Henriksen er bedre på stemmer ikke ettersom Selnæs gjør mye mindre feil, spesielt på pasningsbiten. At Henriksen har et større feilrate er ikke kun at Selnæs er bedre teknisk, men også at han viser en bedre orienteringsevne, smartness og konstruktivitet. Et godt eksempel er den direkte pasningen som Selnæs slo til Prica mot Leverkusen som viser en meget god orienteringsevne i forkant og smartness til å se neste trekk. Jeg er rimelig sikker på at Henriksen i den situasjonen har måtte dempe ballen først, for deretter å flytte blikket opp, noe som tar for lang tid.

I tillegg synes jeg ikke Henriksen er noe bedre duell- og hodespiller. For meg virker det ikke som Selnæs vinner mindre hodedueller enn Henriksen.

Sælnes er et ungt talent og har en del å jobbe med. Ingen tvil om det, men etter min mening et mye større talent enn Henriksen.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 08.10.2012 18:52    Post subject: Reply with quote

Ikke akkurat rare farten på disse gutta heller. Mye viktigere å være rask i hodet, mange sekunder en kan hente der.
Back to top
ricko11
Rutinert

PostPosted: 08.10.2012 19:00    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke av den oppfatningen at Henriksen er enestående god bare så det er sagt. Likevel er nok Henriksen en mye bedre duellspiller både langs bakken og i lufta. Han er en mye bedre ballvinner. Når det gjelder overblikk og pasningsspill er Selnæs bedre. Henriksen er etter min mening for treg både i teknikken og i løpshastighet. Selnæs er faktisk enda tregere, det sier jo en del. Skal du lykkes i moderne fotball er det en enorm fordel å ha et vist tempo. Har du ikke det er du avhengig av en plassering- og orienteringsevne som er langt over gjennomsnittet. Det har dessverre ingen av de. Henriksen lykkes bra i TL pga. kapasitet, der når Selnæs ikke opp. Så får vi se om noen av de lykkes videre.
Back to top
ricko11
Rutinert

PostPosted: 08.10.2012 19:03    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:

Ikke akkurat rare farten på disse gutta heller. Mye viktigere å være rask i hodet, mange sekunder en kan hente der.

Forskjellen er at de har en orienteringsevne som er tilnærmet intuitiv, og en utrolig rask ballbehandling. Dette har hverken Henriksen eller Selnæs.
Blir en utrolig søkt sammenligning
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.10.2012 22:14    Post subject: Reply with quote

Holm hadde visst ikke startet uavhengig av smellen i ankelen på lørdag. Jönsson ville spare ham etter mye spilletid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12
Page 12 of 12

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb