| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 04.10.2012 21:38 Post subject: |
|
|
Fikk vont av Tarikgutten i dag.. Spant rundt der uten å få til stort. Satt likevel med en følelse av at det plutselig ville løsne.. No fixt mellom han og DFH for eksempel, men akk.. _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 04.10.2012 22:08 Post subject: |
|
|
| Gutten trenger nye fotballsko/knotter, gjorde jo ikke annet enn så skli utpå der når han fikk ballen. |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 04.10.2012 22:10 Post subject: |
|
|
Fikk seg vel akkurat nye (var hos adidas i Tyskland), uten at det ser ut til å ha gitt ham bedre veigrep nei... _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 05.10.2012 00:05 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Tarik er bevegelig, kjapp til beins og løper mye. Med ballen er han dessverre ikke spesielt god. |
Bekrefter bare hva jeg har tenkt hele veien, han har ikke et internasjonalt snitt. De førstnevnte ferdighetene er derimot nok i TL. Da er det synd at vi har betalt så mye for ham, og at vi sannsynligvis lønner han ganske godt i tillegg. |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 05.10.2012 00:26 Post subject: |
|
|
Hvordan kan du si at han ikke har et internasjonalt snitt? Han er jo en konstant trussel. Kanskje ikke idag, men mot Rapid Wien og Legia W. var han god.
Tarik er superviktig for laget og vært alle pengene. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 05.10.2012 00:53 Post subject: |
|
|
En bedre fotballspiller enn jeg trodde før han kom hit. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 05.10.2012 04:39 Post subject: |
|
|
Ekstremt svak idag. Jeg havde ikke troet at jeg ville sige at Tarik var den af ny indkøbene der har imponeret mig mindst, men så er tilfældet. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.10.2012 13:30 Post subject: |
|
|
Både Mix, Tore og Gamboa har jo vært veldig bra, så det trenger ikke å si så mye. At du vil rangere han bak Alas finner jeg derimot bemerkelsesverdig.
Tarik, i likhet med mange, ikke god mot BL - men har vært blant våre beste siden han kom. Forstår fortsatt ikke disse gjentakende kommentarene om at han er så svak med ballen i beina. Etter hva jeg kan se er han blant våre absolutt beste med ballen i beina. Hans største problem er muligens at han er litt overambisiøs og dermed kan gjøre noen ukloke tekniske valg som ser litt klønete ut. Det samme kan, i enda større grad, sies om Chibbe - vår andre offensive spiller som er god med ballen i beina. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 07.10.2012 13:39 Post subject: |
|
|
| Klasseforskjell på Chibuike og Tarik teknisk. Jeg mener både Iversen, Dockal, Fredheim Holm og Chibbe overgår Tarik teknisk, for å ta angrepsspillerne våre. Gjennomgående bedre ballfølelse og timing (mtp. førsteberøring). |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.10.2012 13:45 Post subject: |
|
|
Ja, har registrert at du mener dette, men er altså uenig. DFH og Iversen er god med ballen i beina de, men så fører de heller aldri en ball i stor fart, sånn som Tarik. Alle bevegelsene til Tarik foregår i et større tempo og da er det naturlig med en noe høyere feilrate.
Dockal er godt bak alle disse, etter mitt skjønn. Har dessverre en veldig begrenset teknikk, på mange måter. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 07.10.2012 13:55 Post subject: |
|
|
Mener du altså at Tarik overgår Iversen og Fredheim Holm teknisk? Få om noen norske spillere har bedre førsteberøring enn de to nevnte. De har også en særdeles god ballfølelse og kan komme seg ut av de trangeste situasjoner. I Ivers' tilfelle kommer det også til syne gjennom noen ekstreme chip-egenskaper. De foregår i større tempo, men det synes dessverre som om teknikken ikke står i stil noen ganger.
Dockal har en veldig god basisteknikk og førstetouch i tillegg til tilslaget naturligvis, selv om han ikke er noen dribler som fører ball i veldig stort tempo. I mine øyne er han dog fortsatt på et høyre teknisk nivå enn Tarik. Totalt sett ville jeg rangert Tarik midt på treet teknisk i laget, bak Chibuike, Iversen, Fredheim Holm, Dockal, Selnæs og Diskerud.
Tarik er kjapp, bevegelig, arbeidssom, målfarlig og derfor vil han alltid være et konstant uromoment - i tillegg til at han har en helt ok teknikk naturligvis. Jeg mener at hadde han hatt den teknikken du skisserer, på høyde med/bedre enn Iversen og Fredheim Holm, ville han aldri mislyktes utenlands. |
|
| Back to top |
|
 |
Tivutan Junior
|
Posted: 07.10.2012 14:23 Post subject: |
|
|
Fullstendig enig med Knerten her. Fredheim Holm og Iversen har en nærteknikk som overgår Tarik på alle mulige måter. Tarik har kvaliteter som Iversen og Fredheim Holm mangler... men da er det ikke snakk om teknikken. Det går mere på hurtighet, bevegelighet og konstant være en plage for motstanderne.
Tarik er god, og har tillført RBK-laget mye av det som har manglet på topp. Men Iversen når han ikke til knærene en gang når det gjelder teknikken  |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 07.10.2012 15:12 Post subject: |
|
|
| Enig i at Tarek ikke har spesielt gode basisferdigheter. Hvor mange angrep har svunnet henn pga. dårlig ballmottak/demping. Det er veldig tydelig at han ikke behersker dette 100 %. Men han veier jo opp dette med å løpe ekstremt mye, og trekker mye folk på seg. Men har helt klart ikke gjort så mye av seg som jeg hadde ventet. Her oppe blir han en av mange gode, og skinner derfor litt igjennom. Men, for all del, han kan jo bli en kjempeforsterking, men har altså ikke vært det hittil. |
|
| Back to top |
|
 |
Pondus_81 Junior
|
Posted: 07.10.2012 16:34 Post subject: Snart Tarik, snart |
|
|
Jeg mener vi kan forvente mer av Tarik. Han vil og vil, men får ikke helt til nå. Tror det vil løsne etterhvert. Han får ta seg sammen, trene litt på ballmottak og på det å velge litt smartere løsninger. Ja, også stå oppreist og ikke dette så han mister sjansene da.
Av alle som kom inn nå sist så har Gamboa imponert mest. |
|
| Back to top |
|
 |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 08.10.2012 03:52 Post subject: |
|
|
| Hvorfor ble ikke Tarik-pengene heller brukt på en faktisk venstrekant?? |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 08.10.2012 04:34 Post subject: |
|
|
| Fordi vi ikke var ute etter en venstrekant? |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 08.10.2012 09:22 Post subject: |
|
|
Hadde Tarik satt 30% av de sjansene han har brent hadde alle vært over seg av begeistring. Selvfølgelig handler det om å sette sjansene også, men jeg syns han har vært meget god på alt unntatt avslutningene, jobber utrettelig defensivt også. At han var svak mot Odd handler mest om at han blir brukt på venstre kant.
Jeg håper virkelig Tarik fortsatt får tillit som OM, Chibuike har helt klart ett stort potensial, men han har etter min mening ikke levert når han har fått sjansen. Det blir med enkelt involveringer som viser potensialet, men ikke mer enn det.
Jeg syns heller Chibuike kan få spille seg varm på venstrekanten, og overbevise der før det blir snakk om å ta fra Tarik OM rollen. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 08.10.2012 09:30 Post subject: |
|
|
| Jeg ønsker i utgangspunktet Chuibike som OMS, men han ble brukt suksessfullt som en litt fri venstre kantrolle i Sverige, Tarik imponerer ingen på kant. For lagets beste burde Chibbe på kant og Tarik bak Prica om alle tre skal spille samtidig. |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 08.10.2012 09:45 Post subject: |
|
|
Tja, tarik har vært en av de bedre på landslaget når han har kledd en kantposisjon, og kan ikke se hvorfor det ikke skal fungere på RBK heller?
Men spørsmålet er om dette må være låst? Det andre spørsmålet er om ikke kantene kan trekke mer innover, slik at det åpner opp enda større rom for backene. Ettersom DFH, Chibbe og Tarik trives best sentralt i mellomrommet. Vi har også veldig løpsvillige backer i Dorsin og Gamboa.
Til syvende og sist er jeg mest opptatt av at vi finner plass til DFH, Chibbe og Tarik bak spissen, ettersom dette er de beste offensive spillerne vi har. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 08.10.2012 15:11 Post subject: |
|
|
Nå var Tarik meget svak mot Odd i alle posisjoner på banen han befant seg i, så det kan ikke tilskrives at han spilte kant. Det er ikke slik at grunnferdighetene til spillere endres etter hvor de har utgangsposisjonen sin i én enkeltkamp.
I fremtiden handler det selvfølgelig å få mest mulig ut av hver enkelt spiller. Tarik har fått det for seg at han trives best som hengende spiss bak en tanksenter, men det klarer ikke jeg helt å forstå.. |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 08.10.2012 15:24 Post subject: |
|
|
| Skulle vel egentlig ønske at Tarik kunne meldt forfall til landslaget (av en eller annen grunn). Landslaget ryker på hodet og ræva ut av VM-kvalikken de neste to ukene uansett. Men så lenge Tarik ikke trenger å hviles når han kommer tilbake, skal jeg si meg fornøyd. |
|
| Back to top |
|
 |
otters Rutinert
|
Posted: 08.10.2012 15:25 Post subject: |
|
|
Tarik var bedre som NR 10 en på kant, kan vi vel være enige om.  _________________ vi banker Alltid LSK |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 08.10.2012 16:18 Post subject: |
|
|
| Men det kan hende han er aller best helt der framme. Det er vel det folk har snakket om. Sånn sett kunne det kanskje vært interessant med Chibuike - Tarik foran, eller med en Prica i form en duo på topp med Chibuike bak dem. |
|
| Back to top |
|
 |
Demolith Rutinert

|
Posted: 08.10.2012 16:40 Post subject: |
|
|
| robinla wrote: | | Skulle vel egentlig ønske at Tarik kunne meldt forfall til landslaget (av en eller annen grunn). Landslaget ryker på hodet og ræva ut av VM-kvalikken de neste to ukene uansett. Men så lenge Tarik ikke trenger å hviles når han kommer tilbake, skal jeg si meg fornøyd. |
Noe sier meg at han trenger litt hvile http://fotball.adressa.no...253039.ece
Kan umulig være positivt at han føler seg sliten, FØR kamp! Er ikke så alt for lenge siden han ble ferdig med Ramadan heller, høy kampbelastning og lite krefter fører fort til at vi får en meget svak Tarik i sesongavslutningen. _________________ "Could the world fall?" - Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
Øyvind Rutinert
|
Posted: 08.10.2012 17:14 Post subject: |
|
|
| Kunne vært en fin anledning å hvile Tarik mot Sandnes-ulf. |
|
| Back to top |