| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
larsarus Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 16.09.2012 21:47 Post subject: |
|
|
Super kamp. I førsteomgang spiller vi slik jeg vil at Rosenborg skal spille. Hurtig spill langs bakken, med få touch og bra presisjon. Det røde kortet kom perfekt timet - da det ga oss en fin anledning til å gire ned til førstegir og gjennomføre andreomgang som en ren restitusjonsøkt. Det er så uendelig mye bedre enn når vi må jage scoring i hele andreomgang, slik det har vært altfor ofte i år.
Børs, basert på førsteomgang da vi forsøkte å spille fotball:
Ørlund: Har ingenting å gjøre. 6 (utgangskarakter)
Gamboa: Friskus. Liker det jeg ser. Lynkjapp og iherdig! 7
Reginiussen: Full kontroll. Gode igangsettinger. 7
Rønning: Full kontroll. 6
Dorsin: God innsats, men slurver for mye fremover. 5
Holm: Finurlig type. Noen herlige detaljer. 6
Mix: Dikterte alt slik han ønsket utpå der. Dominant! 8 BB
Svensson: Utfyller Mix på en ypperlig måte. Har vokst stort! 7
Dockal: Litt av og på. 5
Tarik: Enorm arbeidsinnsats, og er en konstant trussel. Blir sliten. 6
Prica: Scorer to mål. 7
Det er deilig å se at våre nye kjøp har gått rett inn på laget, og hevet det. Tempo, tempo og mer tempo! Mix må vi virkelig få en lengre kontrakt med. Måten han så arrogant og selvsikkert pisset på Vålerenga i dag, var bare utrolig herlig å se på. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 16.09.2012 21:50 Post subject: |
|
|
| Var førsteomgangen så bra? Hvilke åpenbare målsjanser skapte vi utenom målene og Tariks heading? For all del, kjempeinnsats, kjemperesultat, og gledelig at vi ser ut til å ønske å holde ballen mer i laget. Men synes fortsatt det mangler offensiv samhandling og plan mot etablert, dessverre. Børsen er jeg ganske enig i, men vil ha Holm opp og Tarik ned. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 16.09.2012 21:53 Post subject: |
|
|
Stiller meg bak Hedons børs. Vil legge til at frisparket til Selnæs ikke kan utføres bedre. Fantastisk morsomt. Artig på Lerkendal i kveld. Viktig var det også.
Sportslig avdeling bør absolutt jobbe for å signere både Diskerud og Gamboa. Akkurat i dag mener jeg faktisk Dockal er lagets svakeste. Det har ikke skjedd ofte. |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 16.09.2012 21:56 Post subject: |
|
|
| En i stanga også. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 16.09.2012 22:00 Post subject: |
|
|
Helt enig med hedon.
Første overgangsvinduet jeg er fornøyd med på lenge. Skaffet utrolig mye mer tempo og fotkjapphet enn det vi hadde tidligere.
Gamboa kan løpe opp hvem som helst i TL og EL, Mix er dobbelt så rask som henrix på de første 5 m., Reginiussen er uten tvil den raskeste stopperen i TL og Tarik jobber utrolig mye i bakrom og på kant med kjappe føtter.
Glimrende utgangspunkt foran resten av sesongen.
MÃ¥ sies at PVR er en veldig god backup for Strandberg. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.09.2012 22:02 Post subject: |
|
|
Veldig enig med Hedon-børsen. Mix er pur klasse og det vises så åpenbart over hele linja hvordan nykommerne har hevet oss. Tore er sjef bak, Mix er supersjef på midten og Tarik strekker motstanderforsvaret. Målene kommer nok. Gamboas tempo er også godt å ha med både defensivt og offensivt.
Artig hvordan vi framstår i første omgang. Hadde nesten glemt hvordan det var da vi brøt gang på gang og spilte oss framover med få touch i lengderetningen, kom på kantene og hadde mange alternativ inne.
At andreomgang kun ble full kontroll lever jeg godt med. De første 45 var av en art jeg ikke umiddelbart kan huske i nær fortid. Selv om man glemmer fort i fotball. |
|
| Back to top |
|
 |
Robin Rutinert
|
Posted: 16.09.2012 22:13 Post subject: |
|
|
| 1917 wrote: | nettavisen mener at prica skrekktakler ballen i mål! tull spør du meg! ser virkelig frem til at tv anti-rbk 2 i fotballxtra nå etterpå greier å vinkle det til at rbk får så mye mer enn andre lag!  |
Men det er litt typisk journalister og media de siste årene. Det er skandaler de vil ha og er det ingen så lager og konstruer de dem selv. Det er nesten så jeg blir dårlig av å lese spesielt VG og Dagbladet etter kamper. Dessuten er det visse lag, trenere og personer journalistene misliker mer enn andre og det er dessverre litt for tydelig noen ganger.
Fantastisk kamp! Og svært viktige poeng. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 16.09.2012 22:18 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Var førsteomgangen så bra? Hvilke åpenbare målsjanser skapte vi utenom målene og Tariks heading? For all del, kjempeinnsats, kjemperesultat, og gledelig at vi ser ut til å ønske å holde ballen mer i laget. Men synes fortsatt det mangler offensiv samhandling og plan mot etablert, dessverre. Børsen er jeg ganske enig i, men vil ha Holm opp og Tarik ned. |
Men dette var et langt steg i riktig retning, knerten! Faktisk så bra, at jeg vil kalle 1. omg. for årsbeste av oss. Ellers veldig enig med hva de andre konkluderer med.
Kan forresten legge til, at dette er første gangen vi scorer to mål i 1. omg., i år. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 16.09.2012 22:37 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Han viser knotter og kommer inn med stor kraft. Klart frispark, ifølge boka. Jeg driter i boka. Herlig kamp! |
50/50-duell, ingen av spillerne har ballen. Prica går kun etter ballen (som Hirscfeld ikke har), Hirschfeld sparker i Prica etter at Prica har nådd ballen. Når Hirschfeld sparker i han, trekker han til seg foten.
Pluss i boka til Edvardsen for at han brukte skjønn i denne situasjonen, noe han vanligvis sliter med. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.09.2012 22:46 Post subject: |
|
|
| Det spiller da ingen rolle om en har ballen eller ikke eller om den andre også går inn etter den. Prica kommer knallhardt inn med knottene først. Det er farlig spill etter regelboka. Edvardsen var for øvrig rimelig svak i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 16.09.2012 22:50 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Edvardsen var for øvrig rimelig svak i dag. |
Nær sagt som alltid! _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 16.09.2012 23:09 Post subject: |
|
|
VG sin børs:
Ørund 5
Gamboa 6
Reginiussen 6
Rønning 5
Dorsin 6
Dockal 5
Svensson 6
Mix 5
DFH 6
Tarik 5
Prica 7
Må bare le av at de klarer å gi Diskerud en femmer. Til sammenligning gir de Bojan Zajic en sekser. Banens beste og banens dårligste spiller der, altså. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.09.2012 23:13 Post subject: |
|
|
Diskerud var dominant på midten i dag. Total feilvurdering av VG.
Var det opp til meg ville jeg kalt midtbanen på Lerkendal i dag for Mix-zone. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 16.09.2012 23:13 Post subject: |
|
|
Og likevel mener du at VG-børsen over en sesong gir et "greit bilde av hvem som har vært best i løpet av året"?
Neida, enig i at VG-børsen er forferdelig. Grunnen til at den kan gi et greit bilde over lang tid, er at de beste spillerne ofte blir hypet, og dermed får 1-2 plusspoeng per kamp bare grunnet navnet sitt. Spillere som ikke har et "navn" vil ikke nå opp, dessverre. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 16.09.2012 23:17 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | Og likevel mener du at VG-børsen over en sesong gir et "greit bilde av hvem som har vært best i løpet av året"?
|
Jada, som regel gjør det jo det. En elendig spiller vil jo ikke være i toppen, og vice versa.
Men dette var virkelig en feilvurdering av dimensjoner. Det verste er nesten at de klarer å gi Bojan en 6'er. Jeg ville vurdert 2 eller 3. Makan til treig og elendig spiller når han ikke har dagen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 16.09.2012 23:22 Post subject: |
|
|
| så sært... TV2 mener ikke det er frispark ved Pricas mål... det er jo mot normalt.... den eneste som mener det var frispark var faktisk Prica selv! |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 16.09.2012 23:23 Post subject: |
|
|
| SÅ elendig var vel ikke Bojan? Har jo teknikk og spilleforståelse. Men Mix var selvfølgelig mye bedre enn 5 ja! |
|
| Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 16.09.2012 23:25 Post subject: |
|
|
| tv2 glemte som vanlig å nevne avgjørelser som går i mot oss. Sjeldent sett mer tydelig straffe enn den skubbinga i 1.omgang |
|
| Back to top |
|
 |
LeMond Proff

|
Posted: 16.09.2012 23:25 Post subject: |
|
|
| Selv Rekdal forsvarer Prica.. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.09.2012 23:32 Post subject: |
|
|
| 60-40 i ballbesittelse i dag. 83,3 prosent treff på pasningene. Noe av det bedre i år det ja. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.09.2012 23:34 Post subject: |
|
|
Etter å ha sett situasjonen flere ganger nå, er jeg tilbøyelig til å snu. Han kommer i utgangspunktet farlig inn med knottene, men like før sammenstøtet vinkler han dem ned mot bakken og treffer ballen relativt rent.
Last edited by attach on 16.09.2012 23:35; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 16.09.2012 23:34 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | SÅ elendig var vel ikke Bojan? Har jo teknikk og spilleforståelse. Men Mix var selvfølgelig mye bedre enn 5 ja! |
Liker Bojan når han er i slag, men i dag synes jeg han var forferdelig svak. Var jo først og fremst en rundingsbøyle på den ene kanten. Hadde knapt ballen i beina, og da har han ingenting å bidra med. Hjelpesløst.
Skal sies at Hæstad muligens var like rævva. Svensson/Mix eide de så jævlig. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 16.09.2012 23:44 Post subject: |
|
|
VPN med en felles konklusjon om hvorfor RBK vinner idag:
Storhamar (Edvartsens hockeylag) tapte mot vif igår.
Forøvrig veldig hyggelig å være på Lerkendal igjen, selv om 2.omg var tafatt. |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 17.09.2012 00:00 Post subject: |
|
|
En meget tam Martin Andresen. Uvant til han å være. _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
|