| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 02.03.2012 04:50 Post subject: |
|
|
Efter en lang dag på job er det et privilegium og komme hjem og læse den gribende tale som Nils Arne Eggen har holdt for sin søn til dennes begravelse. Jeg har tidligere været i mod, at NAE igen skulle overtage træner gerningen i klubben. Men efter at have læst talen, lader jeg følelserne rive mig med og giver faen i langsigtet tankegang, selv om jeg oprindelig ville have givet Jönsson 6 måneder til at vise sit værd. NAE er en stor mand og med ham bag roret havde vi været langt bedre stillet end hvad vi er i dag. Jeg skal sove på det, men det er ikke langt fra at jeg kopierer Knerten sin signatur. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 02.03.2012 09:02 Post subject: |
|
|
Hadde det på samme måte som deg Harald. Uten at man skal blande ting alt for mye sammen er det vanskelig ikke å bli minnet på formatet i mannen NAE når man leser talen. Det er trist at vi har lar en så ekstrem ressurs gå ubrukt. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 02.03.2012 11:44 Post subject: |
|
|
| Takk rbkweb for et gripende sammendrag / referat fra talen. Det gjorde godt. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.09.2012 22:42 Post subject: |
|
|
Lørdag er det 201 dager siden suksessrike fotballtreneren ble funnet død. En fullsatt Rygge kirke tok senere farvel med Knut Torbjørn Eggen, men nå får alle muligheten til å bli minnet om hvor mye han betydde for mange.
– Knut Torbjørn fikk mange venner på og utenfor banen. Det skal bli godt å få møte dem, sier Nils Arne Eggen.
(...)
Initiativtagerne Dagfinn Enerly (39) og Tor Trondsen (36) håper det blir en verdig markering som avsluttes med en fotballkamp mellom «Team Eggen» og «Team Rosenborg».
– Vår drøm er at dette skal bli en fin dag for alle som hadde et forhold til Knut Torbjørn. Han betydde mye for mange, sier Tor Trondsen.
Les mer: – Vi i familien setter stor pris på denne markeringen
TEAM EGGEN:
Alexander Lund Hansen (RBK)
Per Morten Kristiansen (Haugesund)
Tore Pedersen
Jerry MÃ¥nsson
Hans Erik Ramberg (FFK)
Håkon Søderstjerna
John Anders Bjørkøy
Raymond Kvisvik
Christian Eggen Rismark (nevø)
Daniel André Evjen (nevø)
Tom Kjeldsberg(Nardo FK)
Markus Ringberg
Lars Petter Hansen
Pål Andrê Czwartek
Trond Erik Bertelsen (Viking)
Jonas Bergersen
Kent Bergersen (hjelpetrener Aalesund)
Roger Risholt (Danmark)
Raio Piiroja
Kjell Olofsson
Ardian Gashi
Etzaas Hussain
Jan Tore Ophaug
TEAM RBK:
Harald Martin Brattbakk
Rune Bratseth
Bjørn Tore Kvarme
Jonas Svensson
Ørjan Berg
KÃ¥re Ingebrigtsen
Bent Skammelsrud
Mini
Ole Christer Basma
Erik Hoftun
Jan Hansen
Ivar Selnæs
Per-Mathias Høgmo
Les mer: - Det hadde betydd mye for meg å være med |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 05.09.2012 23:00 Post subject: |
|
|
Ville det ikke vært greit om Lunna var på Team RBK. Ellers må vel de spille med Ivar Selnæs i mål, mens Team Eggen har en TL-keeper på benken? _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.09.2012 17:32 Post subject: |
|
|
Oppdaterte lag:
Team Eggen:
Dagfinn Enerly (kaptein), Per Morten Kristiansen, Ardian Gashi, John Anders Bjørkøy, Tore Pedersen, Raio Piroja, Håkan Söderstjerna, Lars Petter Hansen, Markus Ringberg, Raymond Kvisvik, Roger Risholt, Trond Erik Bertelsen, Pål Andre Czwartek, Hans Erik Ramberg, Per Morten Haugen, Jonas Bergersen, Jan Tore Ophaug, Rune Tangen, Tor Trondsen, Kjell Olofsson, Jerry Månsson, Terje Scavenius, Tom Kjeldsberg og Leander Eggen.
RBK:
Bent Skammelsrud, Karl Petter Løken, Mini, Gøran Sørloth, Rune Bratseth, Sverre Brandhaug, Harald Martin Brattbakk, Bjørn Tore Kvarme, Christer Basma, Ivar Selnæs, Jan Hansen, Kent Bergersen, Ørjan Berg, Erik Hoftun, Espen Arntzen, Per-Mathias Høgmo, Jonas Svensson og Alexander Lund Hansen.
Lunna har altså byttet lag. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.09.2012 13:42 Post subject: |
|
|
Eggen har byttet lag:
Leander Eggen (26) skal lørdag lede Team Eggen mot laget til en av Norges største trenerlegender; farfar Nils Arne Eggen (70) på Fredrikstad stadion.
Les mer: Leander Eggen mot farfar Nils Arne i minnekamp
- Jeg skulle selvfølgelig ønske at pappas bortgang ikke er grunnen til at vi er samlet her i dag. Jeg gleder meg over det fine arrangementet, men samtidig gruer jeg meg, forklarer Leander. I dag står han på sidelinjen når Team Eggen møter Team Rosenborg til minnekamp.
– Det blir en veldig spennende kamp. Jeg skal lede Team Eggen, og har fått muligheten til å plukke ut mange store fotballnavn, smiler han.
Les mer: – Fint at mange vil ta et siste farvel |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 08.09.2012 13:54 Post subject: |
|
|
En kaptein som ikke er i stand til å spille? Eller har Enerly gjort mirakel-fremskritt helt ubemerket?
Uansett er fin måte å hedre Knut Thorbjørn på, og det skal bli spennende å se om Leander fortsatt kan gamle kunster. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.09.2012 17:52 Post subject: |
|
|
Enerly får kjøre forbi alle Rosenborg-spillerne og setter til slutt ballen i mål. Team Eggen går altså opp i en 3-1-ledelse.
Enerly blir byttet ut etter scoringen sin. Men publikum står fortsatt og klapper for den tidligere FFK-kapteinen.
Les mer: Dagfinn Enerly satte ballen i mål |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 08.09.2012 19:15 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Enerly får kjøre forbi alle Rosenborg-spillerne og setter til slutt ballen i mål. |
Høres kjent ut. |
|
| Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 08.09.2012 21:24 Post subject: |
|
|
| En uting. Akkurat som å la barn vinne. |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 08.09.2012 23:08 Post subject: |
|
|
Skam deg. Masse.  _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 08.09.2012 23:14 Post subject: |
|
|
| Frodo: Hev nivået betraktelig eller finn deg noe annet å gjøre. Å vise litt respekt burde gå an. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 08.09.2012 23:17 Post subject: |
|
|
| Frodo wrote: | | En uting. Akkurat som å la barn vinne. |
huff.... |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 08.09.2012 23:23 Post subject: |
|
|
Akurat! Idiot! Og nå får jeg vel en kommentar fra Hedon om at vi må ta diskusjonen pr- PM. Arrgh!  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 08.09.2012 23:23 Post subject: |
|
|
| Hvis det var et forsøk på å være morsom, var det et ganske dårlig et. |
|
| Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 08.09.2012 23:24 Post subject: |
|
|
Tosk! _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
| Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 09.09.2012 01:08 Post subject: |
|
|
| Sterke reaksjoner, ser jeg. Men formuleringen var nok litt uheldig, ja. Jeg kan vel reformulere til at det jeg egentlig mener var at dette minner meg om voksne som taper med vilje mot barn, og at sistnevnte er en uting. |
|
| Back to top |
|
 |
Cessna Rutinert
|
Posted: 09.09.2012 03:40 Post subject: |
|
|
| Nei, det er noe galt med deg. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 09.09.2012 04:35 Post subject: |
|
|
Du redda deg fint inn på den omformuleringen, Frodo.
Når du klarer å forsure samtalen rundt en godlynt tribute-kamp satt opp for å hedre en stor fotballpersonlighet og flott mann som døde alt for tidlig under tragiske omstendigheter med irritasjon over manglende konkurranseinstinkt overfor en annen stor personlighet og flott mann henvist til et liv i rullestol grunnet lammelse fra haka og ned, er det bare å ta av seg hatten. Bravo!
At en stilstudie i lavmål kommer fra Bergen er vel kanskje ikke tilfeldig. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 09.09.2012 08:04 Post subject: |
|
|
Rødt kort. Med X antalls dagers utestengelse fra rbkwebs forum.
Eventuelt årets gullvinner i kategorien "mest ironiske innlegg 2012". |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 09.09.2012 09:40 Post subject: |
|
|
Vi stopper her. Tråden fortjener ikke denne diskusjonen.
Tema: Knut Torbjørn Eggen |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.09.2012 15:58 Post subject: |
|
|
Per Bård Torvik arbeidet tett på Knut Torbjørn Eggen i åtte år. Arbeidsforholdet utviklet seg etterhvert til et godt og nært vennskap. Torvik forteller at Eggen var en person som alltid satte andre foran seg selv. Han forteller om Eggens store styrker som person og trener.
- Eggen var veldig dyktig på å skape trygghet i ei gruppe. Sette menneskene i fokus og få frem det beste i dem, informerer han.
Torvik forteller også at Knut Torbjørn var åpen om sykdommen sin og er engasjert når han forteller;
- Eggen fikk til fantastisk mye med tanke på sykdommen. Han hadde alle fasettene som en leder bør ha. Han var nysgjerrig, god til å utvikle andre, men også god til å utvikle seg selv.
Torvik avslutter med å fortelle at en stein er tatt bort fra livet hans. En stein ingen vil kunne klare og erstatte, - men minnene er gode og mange, og de er det viktig å ta vare på, avslutter han.
Les mer: Minneverdig foredrag om Knut Torbjørn Eggen
Knut Torbjørn Eggens far, Nils Arne, satte stor pris på at så mange Østfoldinger hadde møtt opp for å hedre sønnen.
- Det har vært helt fantastisk her i dag. Jeg ble rørt over å se så mange stille opp, sa den tidligere Rosenborg-treneren.
Les mer: Et siste farvel med Eggen
– Når man gjør det på en slik måte, så blir dette med døden kanskje ufarliggjort. Noen bedre ramme enn å hylle Knut Torbjørn på enn dette, det tror jeg ikke vi finner, sier tidligere RBK-spiller Harald Martin Brattbakk.
Les mer: 40 spillere hedret Knut Torbjørn |
|
| Back to top |
|
 |
|