| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
gisp! Legende
|
Posted: 26.08.2012 12:25 Post subject: |
|
|
| rbkweb wrote: |
- I utgangspunktet er vel tre poeng pari i morgen - resultatmessig. Vi forsøker å tenke prestasjon, sier han (Jönsson). |
Hadde egentlig veldig lyst til å endelig få sjansen til å rose Jönsson for å tørre å legge lista høyt for seg selv. Eller er det egentlig å legge lista høyt å uttale at hjemmeseier er pari? Burde det ikke vært nettopp pari - som vi skal forvente er den vanlige standarden?
Det ligger et uuttalt "men" i uttalelsen hans der han garderer seg med å trekke inn prestasjon i andre setning som sett i sammenheng med den språklige forsiktigheten (forbehold) i første setning gir nok et signal om at dette ikke er en vinnerskalle.
Med en trener som var mer offensiv i uttalelsene ville jeg vært mer optimistisk. De litt forsiktige uttalelsene til Jönsson skaper imidlertid ikke samme entusiasme.
Hvis man trekker inn RBKs verdigrunnlag her blir Jönsson dessverre kontraproduktiv verbalt også. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.08.2012 16:14 Post subject: |
|
|
| Intetsigende reporasje om man ikke vil hevde at Eggen begynner å godta Jönsson: Eggen har funnet sin arvtaker |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 26.08.2012 18:18 Post subject: |
|
|
| Var kjempebra stemning mellom de to på hele seansen da Janne var der. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 26.08.2012 22:40 Post subject: |
|
|
FAEN!
Det må jeg si.  |
|
| Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 26.08.2012 22:42 Post subject: |
|
|
| Godt å se at også verdens sindigste svenske kan bli sint når prestasjonen er for dårlig. |
|
| Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 26.08.2012 22:43 Post subject: |
|
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 26.08.2012 22:43 Post subject: |
|
|
Det brenner nok et blått lys for JJ hvis vi ryker på torsdag. Han virker ganske desperat nå. _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 26.08.2012 22:47 Post subject: |
|
|
det der skulle han ha holdt på med i halvannet år nå -minst. Too little too late? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 26.08.2012 22:49 Post subject: |
|
|
| Nå går det ikke an å skremme spillerne til å fungere som et lag, da. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 26.08.2012 22:57 Post subject: |
|
|
Lar meg slett ikke impionere av en pent kledd svenske som banner foran spillerne, kanskje med hensikt for RBKs eget gående kamera (?) og sier at de må spise, drikke og hvile.
Virker som en rådvill leder som prøver å vise handlekraft ved å blåse ut og servere floskler i garderoben.
"Faen" er ikke konstruktiv kritikk eller egnet til å få spillere som i for stor grad ikke vet hva de skal gjøre i ulike situasjoner til å forstå hva de konkret må gjøre annerledes. Det er planen til JJ som er faen, ikke en manglende banan. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 26.08.2012 23:10 Post subject: |
|
|
 _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 26.08.2012 23:16 Post subject: |
|
|
| Hehe, vi kan vel heller konkludere med at uansett hva Jönsson hadde sagt eller gjort etter kampen så hadde det vært galt i dine øyne. |
|
| Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 26.08.2012 23:25 Post subject: |
|
|
Huff, for et pinlig opptrinn. Ser på etter kamp-intervjuet med Jönsson at han later til å bli småfjern når Stenseth stiller spørsmålene sine, og må liksom hente seg inn på med en bisarr mine i fjeset.
Ingen tvil om at han er presset. Tør vi håpe at sjefene hans har sagt klart fra om at det er vinn eller forsvinn på torsdag - også for hovedtrenerens vedkommende? |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 26.08.2012 23:42 Post subject: |
|
|
Vi tør håpe at han har fått klar beskjed om hva som uansett er kravet. Da blir det vinn eller forsvinn. Eller mer trolig uavgjort 0-0 og bli. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 26.08.2012 23:43 Post subject: |
|
|
Det tette kampprogrammet vises på spillerne, de så slitne ut, sier Jönsson etter kampen.
Har de ikke nettopp hatt kamppause på 11 dager som skulle være så bra for å få ny energi osv?
Synes det blir så mye visvas og dårlige unnskyldninger fra treneren.
Gjør jobben, eller stikk. |
|
| Back to top |
|
 |
micky Junior
|
Posted: 26.08.2012 23:52 Post subject: |
|
|
| Prøve å unnskylde seg med slitne spillere, også for første gang i sesongen? Hvem var det som sto å klagde på trøtte ben etter hver kamp tidligere i sesongen?? Blir ikke klok på den treneren vår jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 27.08.2012 02:13 Post subject: |
|
|
| Sist kamp sa han vi hadde selvtillit ilaget,nå sier han til adressa vi mangler selvtillit i spillet...for en motsigbar fyr. motsier jo seg selv hele forbanna tiden. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 27.08.2012 06:35 Post subject: |
|
|
Journalistene må da ha merka seg disse selvmotsigelsene de og?? Hvorfor faen konfronterer de ikke fjotten?? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 27.08.2012 08:28 Post subject: |
|
|
| Dette oser det rådvillhet og svaket av. Stakkars mann! Men jeg hevder fortsatt som jeg har hevdet hele veien at dette ikke er rett mann for Rbk. Og det er pga at han er så sta pga dette 4-4-2 opplegget sitt. Han må kunne se at det faktisk går ann og prøve noe nytt, når han tydelig ser at opplegget hans ikke funker. Han har vel holdt på i over fire og et halvt år nå, men ingen tegn til bedting. Mulig han skulle tatt dene triaden før kamp engang. Men jeg tror ikke det hadde hjulpet. Dette er noe han skulle starta med forlengst. Men for et press treneren vår vasser i nå. Jeg missunner han ikke. Håper han snakker med folk som har peiling, han kan vel ikke være for stolt til det? Uansett så gruer jeg meg skikkelig til torsdag, men håper for klubben at det går bra. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 27.08.2012 08:32 Post subject: |
|
|
Klubben er vel best tjent med at vi ryker på torsdag, så vi slipper Jönsson flere sesonger... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 27.08.2012 08:57 Post subject: |
|
|
| Jeg kan jo si meg meget enig det, men jeg tenker jo at det hadde vært knall om Janne begynte å sluke litt stolthet, og faktisk kunne se at det gikk ann og gjøre ting anderledes, men det ser jeg jo han ikke gjør. Derfor er det vel like greit å avsette han. Til og med Hoftun må jo se at dette bærer til første grøft høyre, om ting bare ruller og går. Så Janne har nok fått beskjed at dette ikke holder. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 27.08.2012 09:09 Post subject: |
|
|
Skjønner hvorfor du sier det, tr0ndern, men vi kan bare ikke håpe, at så skjer. Faen heller, vi må komme oss til gruppespillet. Det ligger for mye penger, erfaring og prestisje i dette, til at vi kan si noe annet. Vi kommer nok uansett aldri til å bli et godt fotballag med JJ. Hver gang jeg føler at vi får til noe (spillemessig) i en kamp, så faller vi rett gjennom i neste. Og sånn har det vært siden mannen fikk trenervervet.
Klubbledelsen og Hoftun får evaluere JJ etter endt hjemlig serie. Regner med, at de da ser og skjønner hva alle i vårt langstrakte land ser og skjønner. Nemmelig at: Jan Jönsson ikke er rette treneren for Rosenborg BK, og handler utifra det! _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 27.08.2012 10:25 Post subject: |
|
|
| gisp! wrote: | Lar meg slett ikke impionere av en pent kledd svenske som banner foran spillerne, kanskje med hensikt for RBKs eget gående kamera (?) og sier at de må spise, drikke og hvile.
Virker som en rådvill leder som prøver å vise handlekraft ved å blåse ut og servere floskler i garderoben.
|
Hadde dette vært midt på 2000-tallet og jeg ikke hadde hatt aning om hvem Jönsson var, hadde jeg trodd at de hadde besøk av en svensk standup-komiker eller annen klovneskikkelse fra et TV-program i samme stil som det Johan Golden er programleder for.
Han hørtes jo helt trasig ut. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjt. Wiseth Veteran

|
Posted: 27.08.2012 10:36 Post subject: |
|
|
| gisp! wrote: | Lar meg slett ikke impionere av en pent kledd svenske som banner foran spillerne, kanskje med hensikt for RBKs eget gående kamera (?) og sier at de må spise, drikke og hvile.
"Faen" er ikke konstruktiv kritikk eller egnet til å få spillere som i for stor grad ikke vet hva de skal gjøre i ulike situasjoner til å forstå hva de konkret må gjøre annerledes. Det er planen til JJ som er faen, ikke en manglende banan. |
Ja, helt enig. Men det som var toppen av kaka var jo at ingen reagerte på det JJ hadde å si. ingen "positiv respons" slik man så med hamren, hvor alle ropte i kor, svarte på det han hadde sagt osvosv. Folk gikk rundt der å gjorde andre ting, mens JJ hadde "tordentalen" sin. Er kjempetydelig at han har mistet garderoben. _________________ Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 27.08.2012 10:42 Post subject: |
|
|
| Plutselig slo det meg hvilken svensk TV-personlighet Jan Jönsson minner meg om. Farbror Melker fra Saltkråkan... |
|
| Back to top |
|
 |
|