| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Jangusk Veteran
|
Posted: 26.08.2012 21:26 Post subject: |
|
|
[quote="attach"]Meget godt gjennomført kamp. Det er ikke alle forunt å ta poeng mot Viking. Örlund står nok en gang frem med flere gode redninger. Baklengsmålet kunne han ikke gjøre stort med; den sola var så lav at den gikk ned bak fjellet 30 sekunder etterpå. I tillegg var det flott å se Alas få sjansen. Det byttet reddet faktisk poenget for oss, for det var tross alt 0-1 inntil han kom inn. All mulig ros til Jönsson for disponeringene og gjennomføringen av denne kampen.[/quo
??? |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 26.08.2012 21:27 Post subject: |
|
|
Sett i gang å rens ironifilteret ditt, Jangusk.
 |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 26.08.2012 21:27 Post subject: |
|
|
Synes Jönsson får alt for mye tyn. Husk at denne mannen satte inn Prica i pausen så han er ikke helt dum. Ordet samhandling får vi spare til neste trener. Jeg venter forresten til denne treneren er på plass før jeg besøker Lerkendal igjen, men lykke til i mellomtiden Jönsson.
Last edited by Iziba Jaja on 26.08.2012 21:31; edited 3 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 26.08.2012 21:28 Post subject: |
|
|
| Alltid morsomt å se folk ta ironi helt seriøst uansett hvor tydelig det er. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 26.08.2012 21:28 Post subject: |
|
|
| Kall meg gjerne rar, men jeg savna Issah idag. Diskerud kunne tatt Henriksen sin plass. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 26.08.2012 21:32 Post subject: |
|
|
Ørlunds unskyldning. Ballen bara forsvann, og været var fint men inte for meg  |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 26.08.2012 21:33 Post subject: |
|
|
| En viktig årsak unlot du å nevne, i solen. Altså, har vi ikke capser i RBK? |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 26.08.2012 21:35 Post subject: |
|
|
| jaso wrote: |
JJ Må begynne å bruke spelarane der dei er best, legge vekk langballen og ta vekk alle klippekort.
|
Enig ang. klippekort.
Kun delvis enig ang. langballer. Hvor mange langballer spilte man i førsteomgang? Hvorfor skjer det noe spesielt med laget hver gang man føler et press på å angripe? Plutselig står forsvaret med ballen på egen banehalvdel, uten noen som helst mulighet til å sende ballen langs bakken fremover. Lerkendalpublikumet starter å pipe etter fremdrift, og polingen starter. Hvorfor ligger midtbanen plutselig så evinnelig langt foran forsvaret? Hvorfor beveger midtbanen seg kun fremover for å komme i rom? Jeg synes at mentaliteten i laget forandrer seg kraftig i pausen, og rundt det 54. minuttet. Etter pausen var det klart at man satset mer høyt pga. Prica kom inn. Men man skapte muligheter. Rundt det 54. minuttet hadde man den siste sjansen i en rimelig grei periode. Etter det det kom byttet med Alas inn, og Høiland ut. Høiland får ofte pepper for å spille for mye langt. Men etter dette kom aldri midtbanen inn i rytmen, og man måtte slå mye langt fra midtstopperne, siden de aldri hadde alternativer å spille på. Og dette uten at Viking presset spesielt intensivt.
Hvorfor skjer dette i hver hjemmekamp der man ikke ligger an til tre poeng? Hvorfor skjedde dette mot Sogndal, Hønefoss og i dag? Hva er det som gjør det så forferdelig mye vanskeligere å spille ballen opp fra forsvaret når det gjenstår 30 minutter av andreomgangen, enn fra starten av førsteomgangen? |
|
| Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2154 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 26.08.2012 21:35 Post subject: |
|
|
Jeg var så desperat at jeg ropte på Alas her i pausen og trodde ikke ting kunne bli verre. Han var utelukkende svak. Synes stopperne var gode i dag, ellers jevnt svakt og planløst. _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
| Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 26.08.2012 21:48 Post subject: |
|
|
| Kent wrote: |
Spiller for spiller har vi seriens desidert beste lag |
I så fall må vi vel alle bøye oss i støvet for den fantastiske Erik Hoftun som har skaffet oss TLs desidert beste spillerstall! Tror jeg stikker over i EH-tråden og deltar i hyllesten som garantert finner sted der for tiden. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 26.08.2012 21:50 Post subject: |
|
|
| Knowrud wrote: | | En viktig årsak unlot du å nevne, i solen. Altså, har vi ikke capser i RBK? |
En caps hadde faktisk ikke hjulpet et fnugg når sola er såpass lav.
Uansett, ingen unnskyldning. Tabben kommer heller ikke som et sjokk på meg. Fyren gjør tabber i annenhver kamp uten at det alltid får konsekvenser. |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 26.08.2012 21:52 Post subject: |
|
|
Man kan gjerne henge ut enkelt spillere i denne kampen, mange var direkte svak. Alas tror jeg det er en stund til vi får se igjen, Tarik var også veldig svak.
Men hovedproblemet er og har alltid vært under Jønsson manglene samhandling og et lag som ikke henger sammen. Gang på gang på gang ser man spillerne storme i angrep bare for å se det stoppe totalt opp 25-30 meter fra mål, spillerne blir i villrede og vet ikke hva de skal gjøre. Det skjer nesten i hvert eneste angrep.
Vi har nå tippeligaens beste tropp! det er det ingen tvil om. Vi har mange gode enkelt spillere, det er det og bare det som berger oss en annstendig plassering på tabellen også. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 26.08.2012 21:52 Post subject: |
|
|
Hvor er Daniel Nannskog når du trenger han? Nå begynner jeg snart å tro på ryktene om at det egentlig var han som trakk i trådene i Stabæk stemmer...
Og isåfall er det jo han som bør sitte på benken på Lerkendal, og ikke Janne. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 26.08.2012 22:07 Post subject: |
|
|
| Frodo wrote: | | Kent wrote: |
Spiller for spiller har vi seriens desidert beste lag |
I så fall må vi vel alle bøye oss i støvet for den fantastiske Erik Hoftun som har skaffet oss TLs desidert beste spillerstall! Tror jeg stikker over i EH-tråden og deltar i hyllesten som garantert finner sted der for tiden. |
Jeg har vært av Hoftuns største kritikere her inne, men kjøpene av Reginiussen, Tarik, Gamboa (opsjon) og Mix (hãpløs kontrakt) gjør at han i hvert fall plutselig går etter de riktige spillertypene. Mulig han har fått hjelp og veiledning..
Sånn sett føler jeg faktisk Jønsson nå blitt er en større begrensning enn Hoftun. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 26.08.2012 22:08 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | Sett i gang å rens ironifilteret ditt, Jangusk.
 |
Ja jeg skulle vel ha satt i gang med det, men jeg er i ferd med å drikke meg dritings etter denne strålende forestillingen jeg nettop har bivånet  |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 26.08.2012 22:14 Post subject: |
|
|
| Kent wrote: | Fantastisk prestasjon å få så bra spillere i norsk målestokk til å bli et så dårlig lag som Jønsson har fått i stand.
Spiller for spiller har vi seriens desidert beste lag, men det ser ut til at man holder på uten noen som helst offensiv plan eller struktur. |
Enig. Skjønner hva du mener med manglende "offensiv plan eller struktur". Jeg mener det samme, så det er ikke for å kverulere, men Jönsson har selvfølgelig noe som kan kalles en plan. Problemet vårt er at planen til Jönsson er for dårlig, for utydelig, for lite spesifisert og for enkel å demme opp for. For eksempel når det så ofte har vært spilt på stillestående spiller eller en enslig bevegelse i offensiv sone.
Han operer med noen grunnideer om hvordan spillet skal være, men dette blir for lite raffinert til at laget klarer å spille ut selv lag som har svakere spillerstaller enn oss, og dessuten klarer treneren heller ikke å få laget til å skape nok begeistring og engasjement til at RBKs posisjon blant tilhengere/supportere/publikum (fjernt og nært) blir godt nok ivaretatt. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 26.08.2012 22:16 Post subject: |
|
|
Vi klarte 1-1 mot et bedre lag enn RBK. Ganske utrolig å se hva Jonevret får ut av den Vikingstallen. Det sier litt når Trond Olsen løper som en gal for å forsvare laget, mens i RBK hadde han knapt et returløp.
Henriksen ødelegger mye for RBK med hans tempoproblemer. Dette gjelder både fysisk og ballbehandlingen hans går for tregt. Det er bare å selge han for all del. Svensson har altfor dårlig innleggsfot.
Alas er Boti Goa med maske.
Jeg tror også at vi i dag så torsdagens kommende kamp i reprise. Spørsmålet er om vi har så flaks at vi klarer å score 1mål for å få ekstraomganger. |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 26.08.2012 22:32 Post subject: |
|
|
| Dew wrote: | | Kall meg gjerne rar, men jeg savna Issah idag. Diskerud kunne tatt Henriksen sin plass. |
Et eller annet manglet i allefall på midten i dag.
Vi hang ikke med på en eneste kontring regisert av en god Tioune. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 26.08.2012 22:37 Post subject: |
|
|
Dorsin i intervju etter kampen:
"Det er alltid disse forbannede, uavgjorte kampene. Vi har ti uavgjorte kamper, og det er for mange. Jeg hadde heller tapt tre og vunnet sju. SÃ¥ enkelt er det."
10*1 poeng = 10 poeng
7*3 poeng = 21 poeng
nice call, einstein |
|
| Back to top |
|
 |
spraggon Proff
|
Posted: 26.08.2012 22:39 Post subject: |
|
|
| Noen som har en børs? Sitter midt i "hurricane Isaac" på Key West... |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 26.08.2012 22:43 Post subject: |
|
|
| Dew wrote: | | Kall meg gjerne rar, men jeg savna Issah idag. Diskerud kunne tatt Henriksen sin plass. |
Issah bør aldri spille mot seriens beste kontringslag så lenge han er så upresis med ballen.
Henriksen er for dårlig tempomessig, spesielt bruker han lang tid med ball.
Last edited by senador on 26.08.2012 22:53; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
micky Junior
|
Posted: 26.08.2012 22:43 Post subject: |
|
|
Jeg har ikke ord, Jønsson har fått nok tid nå og burde ha fått til noe MYE, MYE bedre enn dette. At han i det hele tatt fikk til noe som helst med Stabæk er et mysterium for meg. Jeg vil ha Janne, Trond, Jamtfall og Hoftun så langt bort fra klubben så raskt som mulig, men virker ikke som om dette styret tørr å ta skikkelige tak heller.
Hvem som kommer inn er faktisk ikke så nøye for min del, for verre enn dette kan det umulig bli, det nekter jeg å tro. Med landets suverent beste stall burde vi klart mye bedre enn dette. Jeg ser heller at vi satser alt framover, skaper mange sjanser og spiller noe som kan kalles fotball og taper, enn at vi holder på som vi gjør nå. Etter kampen på torsdag, tror jeg at det blir lenge til jeg drar tilbake til Lerkendal. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 26.08.2012 22:48 Post subject: |
|
|
| spraggon wrote: | | Noen som har en børs? Sitter midt i "hurricane Isaac" på Key West... |
Örlund 3
Det går ikke an å rette opp den blemma, selv om han tar et par gode Viking-sjanser senere i kampen.
Dorsin 4
Scorer målet vårt. Etterlater seg mye rom når vi angriper, og raider lite. Men ikke den verste utpå der.
Reginiussen 4
Rydda vel kurant opp med farta si i blant, uten å være så synlig. Svake framspill til tider.
Strandberg 4
Ikke helt patent i markeringene.
Høiland 2
Dårligere enn på en stund. Mange dårlige innlegg og pasninger.
Henriksen 4
Blir treg og går for mye med ball, men samtidig den som skaper noe offensivt med sine løp.
Svensson 2
Mange svake pasninger. Ikke spesielt god som høyreback. Er jo med offensivt da, men innleggene er svake så det hjelper ikke stort.
Dockal 3
Får lite til selv om han prøver en del. Upresise innlegg.
Elyounoussi 3
Feilplassert. Prøver å vandre litt inn for å involvere seg. Mer synlig etter rokeringene.
Chibuike 2
Frisk første tjue minuttene, da han virkelig var på og strekte Viking-forsvaret. Deretter ganske borte.
Diskerud 5
Synes han var RBKs beste. Vinner en del baller defensivt og stikker noen fine framover.
Alas 1
Fikk vel egentlig ikke til noe som helst.
Prica 4
Ville i hvert fall litt i dag. Korrekt annulert mål for offside. Feilaktig avvinket ved et annet tilfelle. Men er ikke i form. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 26.08.2012 22:48 Post subject: |
|
|
Nå er det en del nye spillere, men hvis vi ikke i løpet av september begynner å se bedre flyt med det i norsk målestokk glimrende spillermaterialet JJ nå har - da er det øksa!
Viking scorer på en tabbe på tampen av en dårlig RBK-omgang. I mesteparten av andre forsøker vi å slå slappe innlegg som Bjørdal og Sigurdsson enkelt kan stange ut. Midtstopperne og Diskerud gjør gode kamper, resten blir det noe uforløst og planløst over. Chibuike irriterer meg grenseløst når han ødelegger et Tarik raid med å stille seg i veien og sette ut foten som om han var midtstopper på Viking. Alas er totalt mislykket og en kontur av en flopp. Prica sur og destruktiv som alltid. Men alle disse tre har nok kvaliteter som en bedre trener kunne fått dem til å få ut.
Som en annen nevnte, jeg hadde gjerne sett Issah sentralt. NÃ¥r Henriksen selges, flytter vi fram Diskerud og gir den andre sentrale plassen til Issah.
Deilig å få et mål med ti sekunder igjen, takket være Dorsins posisjoneringsevne og vinnervilje, men totalinntrykket er at dette er for dårlig uansett om Viking er et formlag eller ei. Stallen vi nå har er den klart beste i landet, da er det frustrerende at treneren ikke greier å forvalte det bedre enn han gjør. Spiller for spiller er denne stallen noe av det bedre vi har hatt noensinne. |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 26.08.2012 22:49 Post subject: |
|
|
La oss et øyeblikk late som om vi er bedre enn de andre lagenes supportere og IKKE skrike etter trenerens avgang etter en dårlig kamp.
Visse spørsmål kan stilles til bruken av spillere, men det kan det alltid. Store grep ble gjort (Prica inn i pausen), men han mangler litt på de mindre grepene. Fremdeles, han har gjort en god nok jobb til å få fullføre sesongen. Og vi er ikke tjent på å hive noen med ti kamper igjen.
Førsteomgangen var håpløs. Jeg har fremdeles til gode å se Chibuike gjøre en god jobb som ensom spiss.
Det virket ikke som laget kjente hverandre. Ja, vi har nye spillere. Ja de har hatt en ukes fri for ikke så lenge siden, men herregud, hvor vanskelig er det å kunne jobbe som et lag?
Horribelt av Ørlund på målet. Ja, sola var der, men det er ikke akkurat en overraskelse hvor sola vil være klokka 19:30. Det er en del av jobben å være forberedt. Han skulle hatt ei lue tilgjengelig.
Andreomgangen var bedre. Bedre samhandling, bedre bredde, mer innsats i lengderetning. Prica er ikke hva han en gang var. Og herregud som vi trenger en årntlig spiss når han forsvinner.
MEN. Viking styrte oss for mye. De lå kompakt og tvang oss til å gå ut på sidene. Dette gjorde oss forutsigbare. Og med dagens lag er vi for små, vi mangler styrke inne i boksen. Derfor ble det enkelt å forsvare seg. Derfor ble vi ufarlige.
Det største problemet jeg så med dagens lag er de to sentrale midtbanespillerne. Det er vanskelig å spille med to spillere som i praksis skal spille DM når begge er offensivt anlagt. De skal fordele seg imellom på skjønn fra gang til gang hvem som skal gå og hvem som skal bli. Denne fordelingen skapte en del problemer. Det var mange tilfeller, spesiellt i første, der begge ble stående. Dette gjorde oss tynt bemannet i angrep.
I tilfellet Tettey/Annan fungerte dette fordi de visste at Tettey gikk, Annan ble. Gud som jeg savner Annan.
TL;DR: Slutt å rope på å sparke trener. Trenger klarere fordeling på sentral midtbane. Trenger å være mindre forutsigbare.
Men at vi tar poeng på en så svak dag er noe vi kan ta med oss  |
|
| Back to top |
|
 |
|