English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jørn Jamtfall
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 25, 26, 27  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Willoch
Veteran

PostPosted: 19.08.2012 14:40    Post subject: Reply with quote

Ble litt forskrekket da jeg saa at Joern baade har ansvar for vasking og billettbestiling.

Kan lett gaa i surr da. Han er vel ikke kjent for aa vaere den skarpeste kniven i skuffen?
mogg418
Junior

PostPosted: 26.08.2012 22:04    Post subject: Reply with quote

Nå må vi da begynne å våkne opp her da folkens. Jamtfall må bort, han har ikke gjort annet enn å ødelegge keepertalenter og og tidligere toppkeepere for oss de siste årene.

Som tilskuer så satt du jo med hjertet i halsen hver gang det kom ett tilbakespill eller noe lignende mot denne fyren.

Hvem bør vi hente som ny keeper trener?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 26.08.2012 22:08    Post subject: Reply with quote

Ola By!
Brady
Veteran

PostPosted: 26.08.2012 22:11    Post subject: Reply with quote

Ola By er et merkelig resonnement hvis det er slik at keepertreneren har skylden for at keeperne i klubben gjør tabber. Hvem var det som var keepertrener når Jørn Jamtfall stod i mål?
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef

PostPosted: 26.08.2012 22:13    Post subject: Reply with quote

Jeg synes nu ikke vi skal give Jamtfall skylden for Örlund.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Bakklandia
Legende

PostPosted: 26.08.2012 22:14    Post subject: Reply with quote

Tromsø må jo ha en god keepertrener, uten at jeg veit hvem vedkommedne er. Jeg bare syner utfira TIL-keepernes prestasjoner de siste årene, og at det var fra nettopp TIL vi hentet den siste keepern som virkeligh har stått godt for oss hele karrieren.
Brady
Veteran

PostPosted: 26.08.2012 22:17    Post subject: Reply with quote

Er ikke en treners jobb å trene opp en spiller teknisk og taktisk. At spilleren gjør tabber en gang i blant føler jeg er mer en mental greie som er vanskelig for en trener å gjøre noe med.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 26.08.2012 22:20    Post subject: Reply with quote

Men det kan ikke være tilfeldig når den tye tabber forkommer langt oftere mens keeperne er i RBK enn i andre klubber ...
Brady
Veteran

PostPosted: 26.08.2012 22:23    Post subject: Reply with quote

Men det gjør de jo heller ikke Bakklandia. Jarstein hadde da like mange tabber i Odd som i RBK, og har fortsett trenden i Viking. Espen Johnsen hadde tabber både i Start og Godset. Örlund har jeg ikke peiling på da jeg ikke ser svensk fotball.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 26.08.2012 22:31    Post subject: Reply with quote

Jeg veit bare at Örlund storspilte i FFK, og at Jarstein riktignok har hatt en og annen tabben i Viking også, men at han i snitt har spilt lang bedre i Stavanger enn i Trondheim. Johnsen var også god i Start, bedre enn hos oss, i det minste.

Last edited by Bakklandia on 26.08.2012 23:04; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 26.08.2012 22:57    Post subject: Reply with quote

Keepertrener/materialforvalter kunne kanskje ordnet en caps?
gisp!
Legende

PostPosted: 26.08.2012 23:04    Post subject: Reply with quote

He he Tommel'n opp!
kristobal
Legende

PostPosted: 26.08.2012 23:08    Post subject: Reply with quote

Örlund har tross alt stått bra for oss i år. Det er vel den første tabben i år. I sum har vel Örlund vært bedre enn Jarstein i år slik jeg ser det.

Det Jarstein viste for oss den siste drøye halve sesongen i 2009 er vel noe av det beste vi har sett i nyere tid.

Hirschfeldt var slett ikke så fantastisk for oss. Vi slapp inn mange mål. Han var riktignok veldig bra den siste halve 2006-sesongen da vi fikk strammet skikkelig opp bakover.

Ut over det gjorde han som han fortsatt gjør i Vålerenga, slipper inn mange mål på avslutninger som kommer som følge av at han blir passiv i feltet. I år har han hatt flere rare opptredener, sluppet inn mål fra 40 meter og i dag styrte han også inn et mål.

Dessuten løp han alltid gal vei rundt målet for å hente ny ball på utspill slik at det tok utrolig lang tid å komme igang igjen med spillet.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 27.08.2012 20:58    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Det er vel den første tabben i år.

Tror du har sett for mye lokalfotball oppi Verdal, for her har du virkelig lagt lista høyt for hva som skal kunne karakteriseres som en tabbe.

Örlund har gjort mange tabber i år.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
kristobal
Legende

PostPosted: 27.08.2012 22:09    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker naturligvis på baklengsmålene våre. Skal vi regne med tabbene som ikke endte i baklengs blir regnestykket et annet. Ikke bare for Örlund.

Last edited by kristobal on 27.08.2012 22:15; edited 1 time in total
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 27.08.2012 22:14    Post subject: Reply with quote

Mitt største problem med Ørlund er ikke at han en gang i blant gjør superbrølere som den i går, men at han altfor ofte slipper inn mål jeg er sikker på at en skikkelig god keeper hadde reddet. Altså ikke direkte noen tabbe, men likevel for dårlig.

Så legger man jo merke til at han skaper farlige returer konstant, sleiver på fire av fem utspark og er altfor passiv i feltet. Og den ene "dempingen" han hadde utenfor 16-meteren borti Ordraborsy-land var jo en gigabrøler som under alle normale omstendigheter ville sendt oss ute av europacupen, men der hadde vi himmelske ånder med oss og Borat bommet på åpent mål. Siden det gikk som det gikk, blir den raskt glemt. Hadde den gått i mål, ville tabben fått legendestatus på nivå med Jamtfall mot Legia.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 27.08.2012 22:17    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Tromsø må jo ha en god keepertrener, uten at jeg veit hvem vedkommedne er.

Nå vet jeg ikke noe om TIL sin keepertrener, men Sahlman er sammen med Sandé og Bo i Sandnes den dårligste keeperen som har vært fast i Tippeligaen i år. Helt håpløs.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 27.08.2012 22:19    Post subject: Reply with quote

Ja, akkurat i år virker det å være ett unntak, det må jeg innrømme. Selv om Lekström var god i går.
kristobal
Legende

PostPosted: 27.08.2012 22:20    Post subject: Reply with quote

Joda jeg skjønner den, men sånn er det da litt med de fleste keeperne. Antall baklengs har ikke vært høyt, og jeg ser ikke helt hvem andre her til lands som skulle gjort det så mye bedre i hvert fall.

Men finner vi en kjempestødig keeper utenlands, så gjerne for meg. Örlund har sine svakheter. Dog synes jeg han holder greit der vi er nå, og på keeperplassen har vi ikke vært knallbra noen gang.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 27.08.2012 22:23    Post subject: Reply with quote

Som sagt er det irrelevant hva vi kan finne her til lands. Det skal ikke være noen unnskyldning for at vi ikke har bedre keeper. Vi henter spillere fra utlandet hele tiden.

Arni. Han var knallbra.
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 27.08.2012 23:07    Post subject: Reply with quote

Noe av det verste med Ørlund er at han aldri setter i gang spillet hurtig og/eller bakfra, men drar ned tempoet og intensiteten i matchen. Vi ser sjelden at RBK spiller seg hurtig og presist ut bakfra og gjennom ledd, nei, det skal poles opp på feilvendte, stillestående karer, og så skal det duelleres om nedfallet.

Dette gjentok seg hver gang det var 5-meter i går: Ørlund ser litt ut på banen, går bak målet og henter ball, lusker opp og plasserer den på femmetersstreken, småspretter og retter litt på den, reiser seg opp, slår seg litt i hanskene, gnir seg litt i panna, blunker hardt tre-fire ganger mens han rygger to-tre meter bak linja, slår seg et par ganger i hanskene, tar fart og fyrer løs mot sin venstre side, om lag ni meter inne på motstanderens halvdel.

Dette ritualet klokket inn på ganske nøyaktig 25 sekunder - hver eneste gang - og det var ikke få ganger i løpet av kampen.

Unntaket er selvfølgelig siste 10 - da er det travelt, og da skal det jages.

Denne "spillestilen" med evinnelig drøying, lange utspill, duellering, gjenvinning, kriging, to-tre pasninger og feilpasning, betyr at det er stadig kortere tid man får se forsøk på å spille fotball i Jønssons RBK.

Hele greia er så ødeleggende for angrepsspill, intensitet, tempo - ja, i det hele tatt for selve spillet, men også for interessen som tilskuer.

Hvorfor faen tror Ørlund, evt. Janne, at jeg gidder å sitte og se på keeper som bruker et halvminutt på hvert utspill, 10-15 ganger i en kamp?

Til sammenligning lot jeg meg imponere av noen Viking-kontringer satt i scene av Jarstein, både ved et langt, hurtig og presist utkast, og ditto utspark, som satte Viking i overtallssituasjoner der de fort kunne drept kampen med 0-2. Som ikke ville vært et urettferdig resultat.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 28.08.2012 00:56    Post subject: Reply with quote

Støttes, oxbailla!

Men, har også lagt merke til at Örlund av og til ønsker å sette igang spillet raskt. Han leter etter løp eller spillere som står klar for å motta ballen. Men som oftest, så skjer det vanlige - han avventer og spiller heller ballen ut 10-15 sekunder senere. Selvfølgelig har da motstanderlaget kommet seg i formasjon, igjen.

Om dette har noe med «timingen» eller usikkerhet hos Örlund å gjøre, vet jeg ikke. Men utespillerne gjør i hvert fall ikke saken lettere for Örlund. Tror heller ikke at det øves på dette i RBK. Etablert, etablert og atter etablert!
oxbailla
Veteran

PostPosted: 28.08.2012 01:50    Post subject: Reply with quote

Helt enig, utespillerne gjør seg sjelden spillbare, særlig sidebackene ser påfallende ofte ned på skoa, og trekker svært sjelden ut på kantene. De få gangene de gjør mine til å ville ha ballen, går det oftest såpass tregt slik at motstanderne får sideforskyve noen meter. Da blir risikoen for høy for Ørlund, han står og kikker seg rådvilt til høyre og venstre noen ganger, før han, etter ballen fast grep i åtte-ni sekunder slipper den ned og triller den rolig 10-15 meter fremover utenfor sekstenmeter'n før den pælmes ut mot en hodeduell ved linja ute ved innbytterbenken atter en gang.

Som du antyder kan det ha noe med både usikkerhet og timing å gjøre, men jeg tror sannsynligheten er stor for at de også er instruert til å ta valg der bak som innebærer minst mulig risiko. Og sånn feig fotball får på papiret gode fotballspillere til å opptre som skvetne høns som fortest mulig pælmer ballen fra seg i "sikker sone".

Som du sier ser det ikke ut til at det øves på etablert spill med oppbygging bakfra - hvis vi ser bort ifra de altfor trege pasningsforsøkene mellom midtstopperne, som helt klart kunne ha gått fremover inn i den berømte kanalen og passert det første pressleddet gang på gang.

Sånn som jeg ser det er hele spillestilen bygd på improvisasjon uten faste mønstre, og det blir som om verdens beste jazzmusikere skulle jamme over fire forskjellige melodier samtidig. De kan være så flinke de vil, men det blir ikke nødvendigvis vakker musikk av det.

RBK trenger en dirigent, og det er ikke vedkommende som står og brøler ut i tomme lufta etter kamp at nå får spillerne faen ta se til å restituere seg og spise godt med banan inn mot Legia-kampen.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 28.08.2012 02:08    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!

gisp! skrev:

«Ikke skyt pianisten for at notene Jönsson har delt ut er dårlig samstemte og for mye preget av ad lib.»

___

Rart at ikke våre trenerassistenter ser dette og forteller JJ at dette nødvendigvis må øves på? Mange som forsvarer Jamtfall med at han gjør en suveren jobb. Men her må vel også han ta på seg litt av skylden? Noe JJ burde se selv, også. Til og med jeg, som bare er opptatt av RBK ville jo ha øvd på noe sånt!
Vollrik
Veteran

PostPosted: 23.09.2012 20:57    Post subject: Reply with quote

Denne mannen duger ikke. Nå har han også ødelagt Ørlund såppas at vi trenger en ny keeper, og den eventuelle nye keeperen er sikkert ødelagt etter 2 år han også.

JMG! = Jamtfall må gå!

Kammeraderiet på brakka er Rosenborgs største fiende nummer 1.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 25, 26, 27  Next
Page 20 of 27

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb