| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
JellyFish Veteran
|
Posted: 04.03.2006 01:22 Post subject: |
|
|
Vakkert forarbeid på den scoringen. Slik liker vi å se det.
Selv føler jeg det har gått litt i styr når det gjelder å rake ned på Solli/Johnsen. Tror det er flere som følger moten enn sin egen virkelige mening. Men sånn er nå det. _________________
| Mikael Dorsin wrote: | | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 04.03.2006 01:24 Post subject: |
|
|
Her ser vi hvorfor Solli ble hentet til klubben. Meget bra driv framover med ballen. Men jeg er enig med kritikerne som mener han mangler oversikt og spilleforståelse, pluss at han slår altfor mange horrible tversoverpasninger.
Dette er sesongen du må stå fram på et jevnt høyt nivå, Solli. Du kan ikke leve på ryktet som talent lenger. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 04.03.2006 01:28 Post subject: |
|
|
Samtidig er det vel bare mot Brann at vi kan løpe så enkelt gjennom laget dems  _________________
| Mikael Dorsin wrote: | | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
| Back to top |
|
 |
fjellgeit Rutinert
|
Posted: 04.03.2006 01:59 Post subject: |
|
|
haha. henta fra rbk.no
RBK-trener Per-Mathias Høgmo kunne sikkert tenkt seg flere avslutninger på mål, spesielt i 1. omgang hvor Brann vant sjansestatistikken med bare 4-1.
Er ikke PM Høgmo på ferie da?
hilsen Thomas som vil være litt kverulant! |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 04.03.2006 03:06 Post subject: |
|
|
Vet andre har påpekt det før, men det der er strålende fotball utført av Yssouf Kone. Ventet bare på saltoen i feiringen! _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 04.03.2006 09:45 Post subject: |
|
|
| anon wrote: | Solli var jo veldig delaktig i den scoringa der. Spillte han en bra kamp? Er litt merkelig at alle her på forumet hater han, når både Høgmo og Hareide finner han god nok til startelveren  |
Var veldig bra driv der. Og han hadde noen sånne løp i kampen. Hadde gitt solli positiv karakter jeg, om han bare hadd droppet å gitt brann flere klare målsjanser helt unødvendig. Som vanlig så sender Solli avgårde noen horrible passninger i forsvarsleddet som fører til direkte målsjanse til motstanderen. Dette er hvorfor Solli er forhatt av mange. Solli spilte egentli en bra kamp. Men når feilene er så grove, og nesten er målgivende til motstanderlag. Da blir det ikke godkjent.
Var bare flaks at ikke Brann scoret på den ene bommerten hans. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 04.03.2006 11:37 Post subject: |
|
|
| blubbin wrote: | Fra BA sin livedekning: "Helstad har skapt atskillig mer problemer for Brann-forsvaret enn Frode Johnsen gjorde i 1. omgang."
Stakkars Helstad som ikke makter å skyve en så dårlig konkurrent ut av laget. Må være pinlig for en profesjonell fotballspiller. |
Mange som har kommentert at Frode Johnsen spilte istedenfor Helstad.
Bruk hodet da. Helstad har vært lenge skadet, og begynner først nå å bli frisk. Han kunne ikke spille hele kampen.
Høgmo har, synes jeg, vist at han ønsker å satse på Helstad, så jeg tror det ligger an til Helstad på topp med Iversen som hengende spiss når alle er friske. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 04.03.2006 14:56 Post subject: |
|
|
Som jeg tidligere har sagt;
i uformelle samtaler blant kjente i Tromsø har Høgmo nettopp sagt det at han ønsker kombinasjonen Helstad/Iversen sentralt med Essediri /Braaten på kantene. Forøvrig sa han også at han trodde at Kone ville være en direkte utfordrer til både Helstad/Iversen (at han kunne gi dem mer pes enn de satte pris på)
Skal jeg være helt ærlig tror jeg Høgmo ønsker at Braaten skal storspille til våren (slik at han kan selges UTENLANDS) - for jeg tror ikke Høgmo er helt fornøyd med gutten... _________________ Takk.
Last edited by TomH on 05.03.2006 23:03; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 04.03.2006 14:58 Post subject: |
|
|
| sa han ingenting om FJ i disse uformelle samtalene?? |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 04.03.2006 15:18 Post subject: |
|
|
Underforstått; ikke særlig satsing på FJ som angriper. Slik jeg har forstått det blir han nok mer å regne som en reserve for reservene i angrepet - eller en som settes inn/ flyttes opp på slutten av kampene. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 04.03.2006 15:26 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | blubbin wrote: | Fra BA sin livedekning: "Helstad har skapt atskillig mer problemer for Brann-forsvaret enn Frode Johnsen gjorde i 1. omgang."
Stakkars Helstad som ikke makter å skyve en så dårlig konkurrent ut av laget. Må være pinlig for en profesjonell fotballspiller. |
Mange som har kommentert at Frode Johnsen spilte istedenfor Helstad.
Bruk hodet da. Helstad har vært lenge skadet, og begynner først nå å bli frisk. Han kunne ikke spille hele kampen.
Høgmo har, synes jeg, vist at han ønsker å satse på Helstad, så jeg tror det ligger an til Helstad på topp med Iversen som hengende spiss når alle er friske. |
Du har ikke lest hele innlegget mitt. I tillegg har du oversett et senere innlegg av meg om dette temaet i samme tråd. Jeg synes man ville gått et mye større utbytte av dette som treningskamp ved å la Kone starte som spiss i stedet for FJ, siden da Helstad var uaktell for annet enn en liten halvtime eller så. Ser ingen argumenter for ikke å starte med Kone, ettersom dette også var en uviktig treningskamp. |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 04.03.2006 15:39 Post subject: |
|
|
Nytteverdien av Johnsen vil bli mer tydelig nå tror jeg, ved at Johnsen kan settes inn for Helstad når baller begynner å bli lempet fremover mot slutten av kampene. Osv. _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 05.03.2006 18:03 Post subject: |
|
|
Vi har da Steffen til det. Trenger ikke Frode Jonhsen da.
Jeg mener Steffen er en bedre hodespiller enn Frode. Derfor ser jeg ingen grunn til at Frode skal være nyttig på noen som helst måte, annet enn til å varme benken. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
AmG Proff

|
Posted: 05.03.2006 18:12 Post subject: ja |
|
|
Frode er nok en bedre hodespiller en Steffen.Men Steffen er bedre på det andre...  |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 05.03.2006 18:28 Post subject: |
|
|
Jeg er ganske så uenig med deg der. Og jeg hadde ønsket at du kunne begrunne hvorfor du mener Frode er en bedre hodespiller enn Steffen.
si meg, når vinner Frode en hodeduell med ryggen mot mål? Når har Frode fungert godt som et oppspillspunkt? Frode er dyktig til å komme seg foran motspillere og over ballen når det handler om å få pirka den i mål, men sånn ellers mener jeg Steffen er bedre.
Jeg har alltid hatt inntrykk av at Steffen er bedre som oppspillspunkt. Har du sett hvordan Steffen henger i lufta i en halvtime, mens han venter på at ballen skal komme? Det er herlig å se på. På landslaget har han vært en ypperlig partner til Carew, når han gjør samme nytten som Jostein Flo gjorde under Drillo.
Jeg mener at Steffen er en bedre hodespiller enn Frode, i og med at han er nærmest uslåelig i lufta, like mye i Norge som internasjonalt. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
AmG Proff

|
Posted: 05.03.2006 18:33 Post subject: ;) |
|
|
Nesten alle måla Frode skorte i 2004 hvar på hue,Frode's styrke er jo akkurat hode!!! Skal ikke sitta her å krangle med deg men!!!  |
|
| Back to top |
|
 |
25 Proff
|
Posted: 05.03.2006 18:35 Post subject: |
|
|
Ærlig talt da, Steffen Iversen er jo en mye bedre hodespiller enn Frode Johnsen. Blir bare dumt å si noe annet. _________________ GPT |
|
| Back to top |
|
 |
AmG Proff

|
Posted: 05.03.2006 18:37 Post subject: jaha |
|
|
Ja vell  |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 05.03.2006 20:50 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | | Underforstått; ikke særlig satsing på FJ som angriper. Slik jeg har forstått det blir han nok mer å regne som en reserve for reservene i angrepet - eller en som settes inn/ flyttes opp på slutten av kampene. |
Det regnet jeg ikke med heller, jeg synes bare jeg har sett en tendens til at Frode blir brukt på midten i en slags offensiv indreløperrolle.
Så det er slik å forstå at Frode utelukkende er reserve-reserve på toppen?
Flott |
|
| Back to top |
|
 |
AmG Proff

|
Posted: 05.03.2006 20:54 Post subject: jeg |
|
|
| Jeg tror ikke Frode kommer til å få spille så mye midtspiss i Rosenborg,nå som vi har henta inn både Steffen og kone' som begge er veldig gode spisser!!! |
|
| Back to top |
|
 |
tobias_1989 Proff
|
Posted: 05.03.2006 23:26 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | Det skette den 17 Februar, så det er ikke så længe siden. Der er en tråd om det her |
Veldig bra Gratulerer Du er et forummedlem jeg har ålreit sans for, og jeg tviler ikke på at du var et godt valg, men den jeg deler flest meninger med, attach, hadde jeg kanskje foretrukket (selv om jeg har registrert at han ikke ville ) _________________ Tobias Dahle |
|
| Back to top |
|
 |
sander a Senior
|
Posted: 06.03.2006 16:56 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | | Underforstått; ikke særlig satsing på FJ som angriper. Slik jeg har forstått det blir han nok mer å regne som en reserve for reservene i angrepet - eller en som settes inn/ flyttes opp på slutten av kampene. |
Hvorfor brukes Frode fortstatt som førstevalg på spissplassen? Dette irriterer meg kraftig.
I Helstads skadefravær mot Brann hadde det vært en gyllen mulighet til å bruke Kone fra start, gi ham tillit, bli litt kjent med systemet og medspillere.
I stedet bruker man altså igjen Frode Johnsen som førstevalg i denne uviktige kampen. En spiller som aldri kommer til å være god nok for det nivået RBK ønsker å befinne seg på.
Totalt uforståelig av Høgmo! |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 08.03.2006 09:51 Post subject: |
|
|
| tobias_1989 wrote: | Veldig bra Gratulerer Du er et forummedlem jeg har ålreit sans for, og jeg tviler ikke på at du var et godt valg, men den jeg deler flest meninger med, attach, hadde jeg kanskje foretrukket (selv om jeg har registrert at han ikke ville ) |
Apropos moderatorer: Det er en god ide å bruke noe færre emoticons (smilies/graemlins) per post. Om det blir for mange, så blir det rett og slett vanskeligere å lese.
Med vennlig hilsen med-moderator |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 08.03.2006 16:32 Post subject: |
|
|
| Kristoffer wrote: | | Ærlig talt da, Steffen Iversen er jo en mye bedre hodespiller enn Frode Johnsen. Blir bare dumt å si noe annet. |
Det er ikke dumt å si noe annet hvis du har gode argumenter for et annet syn. Og jeg liker tøffe debatter med gode argumenter på hver side. Synes det er synd at mange av nykomlingene her inne ikke kan argumentere bedre for sitt syn.
Det blir så altfor enkelt å kjøre over dem, og de gir seg altfor lett.
Og ***Rosenborg***, at Frode Johnsen scoret nesten samtlige mål med hodet i 2004 er så sin sak. Jeg har aldri benektet at Frode er en god hodespiller, men det er utelukkende foran kassa at han er farlig. Steffen er mye mer anvendelig. Steffen er et langt bedre oppspillspunkt, og han vinner veldig mange hodedueller også internasjonalt. Da Steffen spilte for Tottenham vil jeg tørre å påstå at han var en av lagets aller aller beste hodespillere. Kanskje bedre enn Teddy Sheringham. Og jeg vil rangere han på topp 10 over PLs beste hodespillere.
Frode er nok en bedre mann foran kassa enn Steffen. Steffen har aldri hatt sin fars goalgetteregenskaper. Frode Johnsen har derimot vist seg som en goalgetter. Men det er bare i Tippeligaen at Frode scorer mange mål, og vinner hodedueller. Jeg har aldri sett Frode vunnet en hodeduell med ryggen mot mål. Verken i Tippeligaen eller i CL. Steffen vinner tusenvis av slike dueller, for så vel klubblag som landslag. Og det har han alltid gjort. Det er en fryd å se Steffen henge i lufta og vente på ballen. Riktignok så lenge han gjør det i RBKs hvite drakt, eller landslagets røde.
Det er nettopp dette som gjør at jeg rangerer Steffen som en langt bedre hodespiller enn Frode. Hvis du ikke er enig, så håper jeg at du kan komme med motargumenter. Som gir et annet bilde enn det jeg gir. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
|