| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 19.08.2012 15:41 Post subject: |
|
|
Så om den prisen hadde vært tilfellet så ville du vært åpen for å bruke 15 millioner kroner på en venstreback og sette han på h.backen?
Det lukter ikke akkurat god bruk av stramme ressurser eller godfotteori av det bakkis. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 19.08.2012 16:01 Post subject: |
|
|
Han er tosidig, men spiller på venstre fordi høyrebacken er okkupert av den hjemvendte PSG-proffen Ceara (Og fordi han er venstre-beint). Og Hoftun har jo sagt at tosidighet vil bli viktig med ett nytt back-kjøp.
Ruud har jo blitt brukt på venstre både på Landslaget og i Odesne han også, men er jo primært høyreback.
15 mill får vi glatt tilbake - dette vil være ett "Carew"-kjøp. 15 mill for en 22-åring som vi glatt kan selge for minst det tredobbelte om ett par sesonger. Tross alt, dette er en moderne, dynamisk vingback som har alt både RBK og europeiske klubber for øvrig ønsker seg i en back.
Vel anspente penger, spør du meg. Bortsett fra at jeg ikke tror han går for 15... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
LanoX Rutinert

|
Posted: 19.08.2012 17:05 Post subject: |
|
|
Føler en signering av et slikt kaliber fra Brasil høres urealistisk ut. Stor risiko for Rosenborg sett i lys av dagens økonomiske situasjon, så det kommer aldri til å skje. Hadde selvsagt vært uhyre spennende, men begynner å bli bekymret når vi ikke klarer å få en danske til å finne seg tilrette i Trondheim engang! Forøvrig morsomt med Martin Ørnskov i Viking - sliter med å finne seg tilrette i Norge han også. Hva er det med disse danskene? Er pilsen for dyr her i landet? _________________ Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så |
|
| Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 19.08.2012 17:40 Post subject: |
|
|
| Har du sett Diego Renan annet en på FM eller..? |
|
| Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 19.08.2012 17:45 Post subject: |
|
|
| Har du sett Diego Renan annet en på FM eller..? |
|
| Back to top |
|
 |
davus Rutinert

|
Posted: 19.08.2012 18:11 Post subject: |
|
|
| LanoX wrote: | når vi ikke klarer å få en danske til å finne seg tilrette i Trondheim engang! Forøvrig morsomt med Martin Ørnskov i Viking - sliter med å finne seg tilrette i Norge han også. Hva er det med disse danskene? Er pilsen for dyr her i landet? |
Etter 12 år i København var det heller ikke lett for meg å slå meg ned i Norge. Mentaliteten er anderledes, mulighetene færre og nordmenn er generellt kjedeligere. _________________ Forza Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 19.08.2012 19:14 Post subject: |
|
|
 _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 19.08.2012 19:28 Post subject: |
|
|
| Davus wrote: | | LanoX wrote: | når vi ikke klarer å få en danske til å finne seg tilrette i Trondheim engang! Forøvrig morsomt med Martin Ørnskov i Viking - sliter med å finne seg tilrette i Norge han også. Hva er det med disse danskene? Er pilsen for dyr her i landet? |
Etter 12 år i København var det heller ikke lett for meg å slå meg ned i Norge. Mentaliteten er anderledes, mulighetene færre og nordmenn er generellt kjedeligere. |
Har bodd et par år i København jeg også, synes ikke overgangen var så meget stor egentlig. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 19.08.2012 22:24 Post subject: |
|
|
| Brego wrote: | | Har du sett Diego Renan annet en på FM eller..? |
Selvsagt - å kun bruke FM som referanse er jo komplett galskap! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
HOFFA Veteran
|
Posted: 20.08.2012 11:16 Post subject: |
|
|
Hmmm... Ikke mye å gjøre på til torsdag nå.. Håper på en langsiktig løsning, men det løpet er nok kjørt når vi ikke har hørt noe så langt.. _________________ D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 20.08.2012 11:19 Post subject: |
|
|
| Hoftun jobber nok energisk med kortene tett inntil seg. Han har blitt god til det! |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 21.08.2012 00:31 Post subject: |
|
|
| Han Strindheim-backen(Øveraas?), er det en viss fare for at han kan bli hentet til RBK som en nødløsning i høst bak Høiland? Eller ble han nogen lunde avskrevet ved forrige treningsopphold i Rosenborg? |
|
| Back to top |
|
 |
Ahakrim Rutinert

|
Posted: 21.08.2012 16:46 Post subject: |
|
|
| klarte han seg ikke bra på treningene da? |
|
| Back to top |
|
 |
Ahakrim Rutinert

|
Posted: 21.08.2012 17:04 Post subject: |
|
|
| kan de ikke gå for Ruud på lån ut sesongen,hvis de skal kjøpe Villsvik etter ses? |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 21.08.2012 18:35 Post subject: |
|
|
Ganske utrolig at det ser ut som vi går inn i de to siste kvalikkampene med fem forsvarsspillere. Om de har så store problemer med å få inn en ny høyreback burde Ankersen holdt seg i Trondheim ut kampene mot Legia.
Tenkt situasjon som langt ifra er vanskelig å forestille seg.
Strandberg sliter med ryggen torsdag og må kaste inn håndkleet, inn kommer PVR. Høiland får seg en trøkk i starten av andre omgang og må bytte. Hva gjør vi da?
At vi kvitter oss med to forsvarsspillere like før Legia kampene uten nye på vei inn er så hoderystende at jeg ikke har ord. |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 21.08.2012 18:50 Post subject: |
|
|
| Jepp, veldig merkelig at de lot Ankersen gå uten å ha en ny klar til Legia kampen. Mulig han var så ødelagt at han ikke hadde klart å spille uansett. Men siden han spilte for Esbjerg i helga er det jo tydeligvis ikke grunnen. |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 21.08.2012 19:26 Post subject: |
|
|
Mulig Esbjerg hadde gått for en annen hb dersom RBK ikke slapp ankersen? Kan jo da være at RBK ville være greie med ankers?
No matter what så er det høyst kritikkverdig uavhengig av om det kommer en erstatter før legia-kampene eller ei. Erstatteren burde vært her før/samtidig som ankersen dro...
Edit: språklig... |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 22.08.2012 08:53 Post subject: |
|
|
| Iziba Jaja wrote: | Tenkt situasjon som langt ifra er vanskelig å forestille seg.
Strandberg sliter med ryggen torsdag og må kaste inn håndkleet, inn kommer PVR. Høiland får seg en trøkk i starten av andre omgang og må bytte. Hva gjør vi da? |
Da putter vi selvsagt en av de andre spillerne ned i forsvar. Man observerer jo på trening og i kamp hvem som utmerker seg godt defensivt over hele banen, og så tar man vel sjansen på å putte en "god defensiv spiller" ned i forsvar. Trenger ikke være noen krise, selv om det ikke er optimalt. |
|
| Back to top |
|
 |
Chuck Junior

|
Posted: 22.08.2012 11:15 Post subject: |
|
|
| Beste alternativet er vel å kaste innpå Trond hvis uhellet skulle være ute! |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 22.08.2012 14:48 Post subject: |
|
|
| Svensson var min første tanke også. |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 22.08.2012 15:00 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Iziba Jaja wrote: | Tenkt situasjon som langt ifra er vanskelig å forestille seg.
Strandberg sliter med ryggen torsdag og må kaste inn håndkleet, inn kommer PVR. Høiland får seg en trøkk i starten av andre omgang og må bytte. Hva gjør vi da? |
Da putter vi selvsagt en av de andre spillerne ned i forsvar. Man observerer jo på trening og i kamp hvem som utmerker seg godt defensivt over hele banen, og så tar man vel sjansen på å putte en "god defensiv spiller" ned i forsvar. Trenger ikke være noen krise, selv om det ikke er optimalt. |
Selvsagt gjør vi det. Det er bra noen klarer å tenke klart de siste dagene av overgangsvinduet. Som du sier er det ingen krise, selv om det ikke er optimalt. Skjønner ikke hva jeg tenkte på når jeg skrev dette. Hoftun har som deg helt sikkert en plan. |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 12.09.2012 10:59 Post subject: |
|
|
Var ikke halt sikker på hvor jeg skulle poste dette, men..
Etter gårdagens landskamp må jeg si jeg er sykt happy for at Ruud ikke havna hos oss.. Fytti rakkern! Klin lik Høiland jo.. Er det virkelig mulig å slå så mye feil på et landslag??? _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 12.09.2012 11:00 Post subject: |
|
|
| Ruud var grusomt dårlig i pasningsspillet sitt i går. |
|
| Back to top |