English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Peter Ankersen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 17.08.2012 21:51    Post subject: Reply with quote

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 17.08.2012 22:47    Post subject: Reply with quote

v_olden wrote:
Et halvår borte hjemmefra, altså.

Kjerring.

Dette. Når flere tusen 16 åringer greier å reise hjemmefra for å gå på skole hvert år, så har jeg vanskelig for å sympatisere med en som kan leve av å spille fotball for godt over gjennomsnittlig norsk lønn. Men for all del, ikke noe stort tap sportslig om vi får på plass erstatter før vinduet stenger. Håper bare vi ikke har sølt bort for mye penger på denne tullingen.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 17.08.2012 22:52    Post subject: Reply with quote

Det må jo ligge noe mer alvorlig bak. Enten det eller en diagnose.

For 21 år gamle menn som flytter 70 minutter flytur fra hjemstedet sitt, som har fritid til å både dra på besøk og motta besøk, som har økonomi til å både dra på besøk og fly venner og familie inn, og som har lagkamerater og et støtteapparat rundt seg, de skal bare ikke måtte "si opp" og flytte hjem på grunn av hjemlengsel. Det går bare ikke an!
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 17.08.2012 22:53    Post subject: Reply with quote

pingvindrops wrote:
Thulian wrote:
håper bare Hoftun har vært våken nok til å få inn en videresalgsklausul!
Må i såfall bli FCK ellernoe han skal gå til da. Utlandet er jo for skummelt.

Vel det finnes da vitterlig klubber i Tyskland blandt annet som er nærmere;)
Ser selvfølgelig hva du mener, men vi veit jo ikke om det f.eks er sykdom i nær familie, eller andre årsaker til at han vil være nær familie/venner.
Kan være mye, og han er iallefall ærlig nok til å komme fram med det rimelig tidlig mens det ennå er tid igjen til å forsterke laget i den plassen.
Om det blir Ruud som enkelte tror her inne så gremmes jeg egentlig, det er mange bedre alternativer. men vi får se.
Bartmainj
Senior

PostPosted: 17.08.2012 23:09    Post subject: Reply with quote

Kjerringer får de være de som spekulerer. I alle fall det jeg forbinder med begrepet kjerring?

Ankersen har tatt et valg. Han har nok sine grunner.
Lykke til videre gutt!

(Skremmende å se hvor lite medmenneskelighet det er å oppdrive hos enkelte her)
SuperTimCahill
Veteran

PostPosted: 17.08.2012 23:13    Post subject: Reply with quote

Trist å miste han. Hadde store forventninger. Ønsker han alt godt videre.
Back to top
Mighty
Proff

PostPosted: 17.08.2012 23:17    Post subject: Reply with quote

Kan mobbing være en faktor her? Langt fra en ukjent problemstilling i fotballgarderober. Kan i så måte være god grunn til å ville dra, samtidig lurt av Hoftun og sende han hjem før dette ble en "nyhetsak". Verne om omdømme til klubben samt sitt eget.

(Ren spekulasjon)
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 17.08.2012 23:24    Post subject: Reply with quote

Bartmainj:
Quote:
(Skremmende å se hvor lite medmenneskelighet det er å oppdrive hos enkelte her)

Klubben RBK bruker hauger av millioner av kroner på lønn og transport av torbjørnsen, Hoftun med flere verden rundt hele året for å lete etter spillere. Vi finner han og han vil komme. Vi bruker deretter mange millioner kroner på å kjøpe han ut av kontrakten sin og lønner han haugesvis av penger.

Alt dette gjør vi fordi vi baserer blant annet seriegull og europkvallikk på at han og de andre presterer på topp.

Han stikker av istedenfor. Han har sikkert sine grunner, og det er sikkert ikke kjempehyggelig for han. Men fra vårt ståsted så har klubben brukt potensielt 5-10 millioner kroner på prosjekt "ny høyreback" og baserer sine inntekter på at spillerne om hentes bidrar. Når han da bare stikker av så risikerer han at alle disse pengene er kastet i dass og på grunn av mulig sviktene sportslig så kan vi potensielt miste masse inntekter.

Dette er selvsagt en overdramatisert Worst case-scenario, men det kan/kunn endt sånn. Da er det rimelig irrelevant om han ikke syns det er koslig, rosa og bompibjørner å lese på forumet her inne. Han har påtatt seg en jobb hvor arbeidsgiver han brukt millioner og masse ressurser for å ordne, deretter stikker han av. Berettiget unnskyldning eller ikke, det setter klubben i en dårlig posisjon, og det er det vi har å forholde oss til.

Quote:
Ankersen har tatt et valg. Han har nok sine grunner.

Ankersen tok sitt valg da han sa ja til Rosenborg for 3,5 år. Når man har blitt 21 år så får man ta ansvar for de valgene man tar i livet.
Back to top
Bartmainj
Senior

PostPosted: 17.08.2012 23:40    Post subject: Reply with quote

Det eneste jeg leser her er at du prøver å veie kapital og formaliteter opp mot medmenneskelighet.

Vi har nok for vidt forskjellige verdier til å kunne diskutere dette i det hele tatt med andre ord.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 18.08.2012 00:00    Post subject: Reply with quote

Om du ikke har lært at penger er en viktig del av hverdagen, og særlig en viktig del for en bedrift så kommer du til å møte en hard virkelighet en gang i fremtiden.
Jeg klarer helt fint å se at det var hyggelig av oss å slippe han hjem igjen. Jeg klarer fint å se at det er skummelt og litt ensomt å flytte til en ny plass.
Men hans ønske/krav om å få dra koster oss masse og det ødelegger logistikken og det gir oss dårlig tid til å finne en erstatter. Og vi snakker ikke om et barn. Vi snakker om en voksen mann som har inngått en avtale som har kostet oss hauger av millioner som han blir betalt bedre enn de fleste for. Og han er en 70 minutters flytur unna barndomshjemmet sitt. Voksne mennesker må ta ansvar for de valgene de tar i livet. Dette valget varte i 3,5 år. Han holdt avtalen i 5 mnd.

Skal vi ikke være medmenneskelige og gi bort Henriksen istedenfor? Vi kan jo gi han bort for å være hyggelig? Og vi kan jo bare gi alle spillerne den lønnen de krever også? Det er jo hyggelig gjort.

Ja, vi har nok for forskjellig syn på verden til å fortsette å diskutere dette.
Back to top
HeXX
Rutinert

PostPosted: 18.08.2012 00:37    Post subject: Reply with quote

Dog burde det være mulig, Dolphin, å diskutere det som har skjedd uten å ty til et lavmål i debattform, som kan få den tilfeldige leser til å tro at han har kommet inn på VIF eller SKBs forum.

Det er fullt mulig å være kritisk til Ankersen, og samtidig ordlegge seg på en nøktern, forståelig og ikke minst spiselig måte. Særlig all den tid vi verken vet hva eller hvorfor. For alt vi vet kan det være alvorlig sykdom i familien som har dukket opp etter at han signerte, det kan være at han har en diagnose selv, men det kan også være noe så banalt som hjemlengsel. Poenget er at vi ikke vet, og for å vise at RBKsupportere er bedre enn det mølet du finner i andre store norske byer, burde supporterne holdt seg for gode til slikt som har kommet til uttrykk i denne tråden.

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 18.08.2012 00:45    Post subject: Reply with quote

Det blir dratt litt langt/lavt her inne akkurat nå heXX, det er jeg enig i. Men siden det er en overgang som skjedde ut av ingenting idag så må man anse dette som likt en kamptråd, altså at det er å forvente at noen kommer til å skrive inn ting med følelser.

Selv syns jeg ihvertfall det er svært dramatisk å dra "medmenneskelighet"-kortet her.

Det er helt klart synd og skamfullt (for noen) om det viser seg å ligge noe alvorlig bak overgangen. Men vi har kun fått infoen "hjemlengsel" og et forum blir brukt til diskusjon, da kommer jo folk til å basere innleggene sine på den infoen man har. Selv føler jeg dog ikke at jeg har tråkket over noen strek i mine innlegg.

Uansett så får man jo bare håpe at alt står bra til med han og hans, at han lykkes videre, at vi ikke tapte for mye på dette, at vi har ordnet oss en fin videresalgsavtale og at Hoftun makter å finne en god erstatter. Smile
Back to top
Stallone
Senior

PostPosted: 18.08.2012 00:46    Post subject: Reply with quote

Det kan være en idé å lese boka "Løsrivelse" av Stig Inge Bjørnebye. Jeg vil tro at det Ankersen følte her i RBK er mye av det Bjørnebye følte når han dro over til Liverpool. Det er kanskje også lett for oss å tro at det er sinnsykt fett å reise til en stor klubb og spille fotball og tjene cash, men mennesker er forskjellige. For Ankersen så vil kanskje nærhet og trygghet til kjente omgivelser overveie det å spille for RBK.
Back to top
HeXX
Rutinert

PostPosted: 18.08.2012 00:58    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Det blir dratt litt langt/lavt her inne akkurat nå heXX, det er jeg enig i. Men siden det er en overgang som skjedde ut av ingenting idag så må man anse dette som likt en kamptråd, altså at det er å forvente at noen kommer til å skrive inn ting med følelser.

Selv syns jeg ihvertfall det er svært dramatisk å dra "medmenneskelighet"-kortet her.

Det er helt klart synd og skamfullt (for noen) om det viser seg å ligge noe alvorlig bak overgangen. Men vi har kun fått infoen "hjemlengsel" og et forum blir brukt til diskusjon, da kommer jo folk til å basere innleggene sine på den infoen man har. Selv føler jeg dog ikke at jeg har tråkket over noen strek i mine innlegg.

Uansett så får man jo bare håpe at alt står bra til med han og hans, at han lykkes videre, at vi ikke tapte for mye på dette, at vi har ordnet oss en fin videresalgsavtale og at Hoftun makter å finne en god erstatter. Smile

Nå var det ikke primært deg jeg tenkte på heller, mer en del av det andre, selv om det var ditt innlegg jeg siterte.

Jeg synes også det er synd Ankersen drar, og kan mene mangt og mye om nettopp det, men det er noe med å forholde seg til potensielt alvorlige ting med en viss grad av nøkternhet. At folk derimot slenger med leppa i kamptråder i øyeblikkets følelsesladde stemning, er helt naturlig, og må forventes på et hvert forum av en slik kaliber. Men klarer ikke helt å trekke parallellen.

Så er det noe med å gråte over spilt melk, men (og jeg antar jeg befinner meg i den eldste tredelen av brukerne på forumet) det er kanskje en lærdom en klarer å implementere i praksis etterhvert som årene går... Smile

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 18.08.2012 01:43    Post subject: Reply with quote

Ja det er hardt å være fotballmillionær...

Skille

Greit nok at det etterlyses fornuft og nøkternhet, men da må man samtidig tenke på at det finns ganske mange her inne som legger ned en god del penger og ikke minst følelser i klubben. Da blir det også et og annet følelsesmessig utbrudd iblant. Er en del av greia det Smile
Attaboy
Veteran

PostPosted: 18.08.2012 01:54    Post subject: Reply with quote

Det HeXX snakker om, er at man istedenfor å agere på impuls, heller har litt «is» i magen og avventer og ser an situasjonen. I denne konteksten er det veldig fornuftig. Man har alt for lite informasjon å gå ut i fra til å dra slutninger, eller i det hele tatt, synse på en slik måte at andre drar slutninger!
nidaros997
Veteran

PostPosted: 18.08.2012 03:18    Post subject: Reply with quote

Miami,

nå må du ta det med ro.

RBK har tidligere hatt en ganske så lik sak.

Skammelsrud gikk til en klubb i Bundesliga, var der i noen måneder, men ville så hjem pga. personlige årsaker. Klubben lot ham gå umiddelbart, og han kom tilbake til RBK og dominerte midtbanen i flere år etterpå. Uten denne personlige saken ville kanskje ikke Rosenborghistorien vært den samme, CL osv.

Avskriv tapet, gå videre!

Uten å moralisere.

Ankersen er historie, nå er spørsmålet heller hvem vi får inn i en stall som skriker etter mer fart og forsterkninger i det bakerste leddet.
Back to top
Dumpventil
Junior

PostPosted: 18.08.2012 04:09    Post subject: Reply with quote

Trist å miste Ankersen da jeg hadde troen på ham. Men samtidig er det sånn fotballen er. Man kan ikke regne med at alle kjøp tjener seg inn både sportslig og rent økonomisk, noe man iallefall har erfart i denne klubben. Så kan man diskutere hvorvidt Ankersen burde tatt seg sammen og prøvd å komme igjennom uføret. Selv om jeg ikke liker det kan jeg godt forstå at å gå fra Velje til RBK kan være et stort steg for ham, og ikke alle takler en slik overgang like bra.
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 18.08.2012 10:25    Post subject: Reply with quote

Ankersen har vært svært langt nede og i forrige uke gikk han til Hoftun og ville hjem.

- Jeg har kanskje ikke fått det jeg forventet av spilletid. Jeg føler jeg ble lovet noe som ikke ble holdt. Men samtidig vet jeg hvordan fotballen fungerer. Man kan ikke alltid holde det man garanterer. Nå har jeg uansett behov for å komme hjem og få en ny start på karrieren, sier Ankersen.

Rosenborg fikk liten nytte av Peter Ankersen ute på banen. I serien ble det fire kamper fra start, og seks kamper som innbytter. Backen har vært et godt stykke unna å kapre plassen til veteranen Jon Inge Høiland, som har spilt solid på høyresiden i forsvaret. Når han nå selges til Esbjerg, bidrar han heller ikke til fortjeneste inn i klubbkassa.

- Dette blir et tapsprosjekt for oss, men ikke veldig stort, innrømmer Hoftun som understreker at Ankersen ikke er løst fra kontrakten med klubben, men solgt til Esbjerg.

Jobben med å finne en erstatter er allerede i gang, og Hoftun ser for seg flere muligheter.

- Vi jobber med å hente ny spiller nå, men vi har ingen garanti for at vi greier det. Primært ser vi etter en ny back som ønsker å være på Lerkendal over tid. Og vi har flere spillere på blokka. Dersom vi ikke lykkes med det, vil vi prøve en kortsiktig løsning ut året. Da kan det være aktuelt å låne en spiller, sier Hoftun.

Det siste alternativet klubben har, er å kjøre på med de spillere som allerede er på Lerkendal. Det vil i så fall kunne bety rokeringer på laget.

Link: http://fotball.adressa.no...247161.ece

Last edited by batigol on 18.08.2012 10:54; edited 1 time in total
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 18.08.2012 10:47    Post subject: Reply with quote

Det må jo ha blitt frigitt midler i form av salgspenger og lønn etter at Ankersen gikk, som vi kan spytte inn i en ny back vel? Jeg kan ikke tro at Ankersen gikk nesten gratis, så lenge vi betalte en 6-7 mil for han. Men ingenting overrasker meg med sittende SD. Blir utrolig skuffet av at Hoftun ikke gjør mer med denne hjemmlengselssaken. Fixser en bra babe til Peter eller noe i den duren. Slapt håndverk av vår SD.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 18.08.2012 11:13    Post subject: Reply with quote

Dette med at vi betalte 6-7 mill er noe en eller annen random danske på et eller annet forum har funnet på, vi betalte vel rundt 3 mill såvidt jeg husker.

Bortsett fra at vi har tapt litt penger ser jeg ikke så negativt på dette. Jeg hadde trua på Ankersen, men nå har vi muligheten til å hente en back som er vesentlig bedre enn Høiland, noe Ankersen per nå (!) tydeligvis ikke er. Vi var jo åpenbart klar for å satse på han - det sier han jo selv - men han var vel rett og slett for svak defensivt.
Back to top
Ertsaas
Rutinert

PostPosted: 18.08.2012 11:28    Post subject: Reply with quote

Han sier jo rett ut at det sosiale ikke fungerte, og det sosiale for en fotballspiller pleier vel i stor grad å dreie seg om lagkamerater. Det kan nok se ut som Ankersen aldri ble akseptert i spillergruppa.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 18.08.2012 11:45    Post subject: Reply with quote

Uansett om det var tre eller seks, sju mil. vi måtte betale, fikk vi vel noe for Ankersen av klubben han gikk til. Og at lønnskostnadene er vekk gjør jo at det er midler. Jeg tror på sikt at dette kan komme til å koste oss mer enn vi taper på å ikke å signere en back, gjerne tosidig. Vi kan jo seff. ha flaks med at Høyland og ev. Dorsin går skadefrie, men vi burde ikke ta sjansen på det. Det er tross alt en haug med kamper igjen, og spesielt om vi skulle greie og kvalle oss inn i e-cupgruppespill. Så jeg håper Hoftun har kontroll her.
Back to top
Wannebo
Veteran

PostPosted: 18.08.2012 12:09    Post subject: Reply with quote

Nå har vi muligheten til å hente en back som har nivået inne og som er en klar forsterkning. Høiland er gammel, og en grei backup, men personlig vil jeg ikke at han skal ha klippekort ute på høyresida. God defensivt, elendig offensivt. Naturlig, siden han er midtstopper av natur.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 18.08.2012 13:13    Post subject: Reply with quote

Mighty wrote:
Kan mobbing være en faktor her? Langt fra en ukjent problemstilling i fotballgarderober. Kan i så måte være god grunn til å ville dra, samtidig lurt av Hoftun og sende han hjem før dette ble en "nyhetsak". Verne om omdømme til klubben samt sitt eget.

(Ren spekulasjon)

OM noe slikt var tilfelle, ville jeg faktisk hatt mer respekt for Hoftun om han gikk ut offentlig med det (og gjerne skylte kontraktene til de verste mobberne ned i dass i samme slengen). Name them and shame them!
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22  Next
Page 20 of 22

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb