| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Sylta Veteran
|
Posted: 13.08.2012 17:28 Post subject: |
|
|
| Tydeligvis bare ikke jeg som må godta fattigmannsalternativet i sommer. Skal se om jeg får med meg et par kamper av Wangberg på Brann stadion i høst. |
|
| Back to top |
|
 |
zinedinestrand Proff

|
Posted: 13.08.2012 17:28 Post subject: |
|
|
Ser ingen grunn til å gi Hoftun tyn i denne sammenhengen. Wangberg var ikke interessert i å slite benken ytterligere sesonger etter å ha sett stopperkolleger forsvinne for så å bli erstattet av nykommere som tar plassen før han selv.
Bedre da å selge Simen og få inn f.eks en ung/yngre og lovende stopper i A stallen som 4./5. valg.
Lykke til Simen! |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 13.08.2012 17:54 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Lykke til i Bergen! Men skjønner ikke helt hvorfor det er så mye bedre å sitte på benken i Bergen enn i Trondheim, både Korcsmar og Jonsson er bedre stoppere såvidt jeg kan forstå. |
Kan bli en høyst nødvendig reality check for Wangberg dette. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 13.08.2012 17:55 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | | Bakklandia wrote: | | Rånny wrote: | | Nå spilte jo Høiland midtstopper i Stabæk da. |
Det gjorde Christer Basma også, men han er (utrolig nok) likevel en av de beste høyrebackene i klubbens historie. Uansett, Høiland er klart førstevalg på høyreback, og må regnes der, tror jeg.
Ikke liker jeg at egenproduserte spillere forsvinner innenlands, heller. |
Høiland er klart førstevalg? Haha. |
Ikke for meg, men tydeligvis for Jönsson. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Awake Proff

|
Posted: 13.08.2012 18:04 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Stallen blir nok slanket enda mer om han ikke har endret strategien. |
Husker jeg helt feil eller måtte vi ikke ha 21 spillere i troppen for å få stille i TL? I så fall virker det jo litt merkelig at strategien innebærer 20 spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 13.08.2012 18:05 Post subject: |
|
|
| Positivt for alle parter. Ser frem til å følge utviklingen hans. Han trenger mer spilletid enn vi kan love. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 13.08.2012 18:06 Post subject: |
|
|
Men siden vi har et godt andrevalg på høyrebacken så kan Høiland telle som fjerdevalg på stopperplass. Dette fordi sjansen for at 4. valget må spille særlig mer enn et par tre kamper i løpet av sesongen er liten, og i de kampene så er det absolutt ingen problem at Ankersen bekler backen.
Det er jo nettop for å "lure" regnestykket av Hoftun henter spillere som Ankersen og Høiland etc, de kan spille flere steder og dermed blir 2+2 mer enn 4. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 13.08.2012 18:15 Post subject: |
|
|
| Problemet er at man ikke har et godt alternativ på venstrebacken. Da står man igjen med 6 forsvarsspillere. Totalt sett blir det hakket for lite. Uansett betyr vel dette at Togstad/Bjørnstad/Kvande får sjansen for A-laget. |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 13.08.2012 18:15 Post subject: |
|
|
| ZOOlander wrote: | | Bakklandia wrote: | | men jeg liker ikke at Hoftun tydeligvis vil operere med bare tre stoppere i stallen, spesielt ikke når en av dem er en relativt skadeutsatt Rønning... |
Hoftun vil ikke operere med bare tre stoppere i stallen.. Han gikk langt i å beskrive Wangberg som god nok for stallen, og mente det var to måter for Wangberg å takle problemstillingen:
1. Ta opp kampen
2. Gi opp
Nå har Wangberg gitt opp kampen i RBK og søker lykken i Bergen.. Får håpe for hans del at han lykkes, uten at Brann trenger lykkes i nevneverdig grad.. De trenger jo stopper (de også) - kanskje (!) er veien kortere for ham der!?
Tror forresten også at Hoftun med dette anser Høiland som et fullgodt alternativ på stopperplass. Han kan sikker spille stopper en kamp eller to i cup eller mot mindre bra motstand, men han er ikke et fullgodt alternativ! Virker som om vi bør ha litt mer fokus på forsvarsspillere kontra flere offensive spillere inn fremover.. |
Wangberg har vel ikke gitt opp, han er bare piss lei av RBK og JJ. Det er flere som er det. Minner leserne om at da jeg ifjor hevdet at dette kom til å bli resultatet for SW, ble det hylekor her inne. Noen skjønner tegninga bedre enn andre...... |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 13.08.2012 18:47 Post subject: |
|
|
| Hvor mye fikk man får han? |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 13.08.2012 18:48 Post subject: |
|
|
Brann sier at det var mulig å hente Wangberg nå til fornuftige betingelser fordi RBK har kjøpt flere nye spillere. Noen som vet hva vi fikk for vår U-21 stopper? _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 13.08.2012 19:05 Post subject: |
|
|
| Sikkert rimelig billig men med en haug av klausuler? |
|
| Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 13.08.2012 19:06 Post subject: |
|
|
Vi bør vel ihvertfall få like mye som vi betalte for strandberg.
rbkweb skriver at vi betalte 5000' ??, stemmer det?!?
Tipper imidlertid at det er snakk om et mindre beløp. _________________ Willoch |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 13.08.2012 19:10 Post subject: |
|
|
Tipper vi hverken har fått særlig til overgangssum eller klausuler, men så har jeg usedvanlig liten tiltro til Hoftun i overgangssaker. Klart, nå har han sikkert fått en del hjelp og tips fra Nordsteien, Bratseth eller ST, så det er mulig vi har fått en liten slump. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 13.08.2012 19:14 Post subject: |
|
|
Julegrisen og andre. Kan ikke gi EH og JJ kritikk for ikke å ha gitt Wangberg nok sjangser. Han har fått mange sjangser i år og flere kamper på rad. Han har gjort store tabber i flere kamper og massiv kritikk på forumet etter kampene. Hadde vært mer kritikk mot JJ og EH om Wangberg hadde blitt satset på som 1 valg på stopper plass og at man ikke hentet inn en rask midtstopper i TR i steden.
Bra valg for både RBK og Wangberg. Han er god nok for tippeligaen, men ikke for et lag som ønsker å kvalifisere seg for europa. |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 13.08.2012 19:14 Post subject: |
|
|
| Willoch wrote: | Vi bør vel ihvertfall få like mye som vi betalte for strandberg.
rbkweb skriver at vi betalte 5000' ??, stemmer det?!?
Tipper imidlertid at det er snakk om et mindre beløp. |
Strandberg er vesentlig bedre enn wangberg, og det påvirker sum. Tipper ca 1-1,5 mill. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 13.08.2012 19:56 Post subject: |
|
|
| Tipper rundt 500k. |
|
| Back to top |
|
 |
XChrisX Rutinert
|
Posted: 13.08.2012 20:03 Post subject: |
|
|
| Brann av alle lag? Æsj. Jaja, lykke til, Simen! |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 13.08.2012 20:06 Post subject: |
|
|
Selv om han vil til en ny klubb for å få spilletid, må det bare føles utrolig feil og stå i brann-drakt på brann stadion som brann-spiller!
Ser heller ikke veldig happy ut. |
|
| Back to top |
|
 |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 13.08.2012 20:53 Post subject: |
|
|
| Tipper han er strålende fornøyd jeg. Får han fast plass er det heller ingen grunn til at han ikke skal være det. |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 13.08.2012 23:18 Post subject: |
|
|
Om så Brann skulle ha to relativt veldreide stoppere betyr ikke dette at det blir en benketilværelse for Wangberg. I RBK har vi 3-4 alternativer før ham, der vil han være 2.valg, en langt kortere vei til spilletid. Samtidig kan man vurdere om Brann ser verdien i å videreutvikle en U21-spiller for en mulig overgang og potensielle inntekter i framtiden. Grei løsning for alle parter. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 14.08.2012 00:39 Post subject: |
|
|
| Julegrisen wrote: | | ZOOlander wrote: | | Bakklandia wrote: | | men jeg liker ikke at Hoftun tydeligvis vil operere med bare tre stoppere i stallen, spesielt ikke når en av dem er en relativt skadeutsatt Rønning... |
Hoftun vil ikke operere med bare tre stoppere i stallen.. Han gikk langt i å beskrive Wangberg som god nok for stallen, og mente det var to måter for Wangberg å takle problemstillingen:
1. Ta opp kampen
2. Gi opp
Nå har Wangberg gitt opp kampen i RBK og søker lykken i Bergen.. Får håpe for hans del at han lykkes, uten at Brann trenger lykkes i nevneverdig grad.. De trenger jo stopper (de også) - kanskje (!) er veien kortere for ham der!?
Tror forresten også at Hoftun med dette anser Høiland som et fullgodt alternativ på stopperplass. Han kan sikker spille stopper en kamp eller to i cup eller mot mindre bra motstand, men han er ikke et fullgodt alternativ! Virker som om vi bør ha litt mer fokus på forsvarsspillere kontra flere offensive spillere inn fremover.. |
Wangberg har vel ikke gitt opp, han er bare piss lei av RBK og JJ. Det er flere som er det. Minner leserne om at da jeg ifjor hevdet at dette kom til å bli resultatet for SW, ble det hylekor her inne. Noen skjønner tegninga bedre enn andre...... |
Mener du Wangberg forsvarer en plass på A-laget? |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 14.08.2012 00:40 Post subject: |
|
|
| Julegrisen wrote: | | Det er flere som er det. |
Seriøst spørsmål. Hvem og hva sikter du til her? |
|
| Back to top |
|
 |
Oddsking Proff
|
Posted: 14.08.2012 06:42 Post subject: |
|
|
| Noen som vet salgssummen på Wangberg? |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 14.08.2012 09:51 Post subject: |
|
|
| Julegrisen wrote: | | ZOOlander wrote: | | Bakklandia wrote: | | men jeg liker ikke at Hoftun tydeligvis vil operere med bare tre stoppere i stallen, spesielt ikke når en av dem er en relativt skadeutsatt Rønning... |
1. Ta opp kampen
2. Gi opp
Som det står ganske tydelig julegrisen: ...gitt opp kampen i RBK...
Det kan det jo ikke være noen tvil om, vel !? _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
|