View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 01.03.2006 19:13 Post subject: Årsmøte i RBK 2007 |
|
|
Spennende valgkomité foran årsmøtet i 2007:
Leder: Tor Kleveland
Gro Eide
Arve Tellefsen
Christian Brøndbo
Nils Arne Eggen
Varamedlem: Kjell Arntzen
Sistnevnte er personalsjef ved Trondheim kino og har hatt mange forskjellige verv i NAF.
HÃ¥per medlemmene kommer opp med noen gode kandidater! |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 01.03.2006 19:15 Post subject: |
|
|
Får bare håpe at Nils Arne ikke kjører bulldozer over resten av valgkomiteen. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.03.2006 19:18 Post subject: |
|
|
Han var som kjent bare en stemme fra å bli varamedlem, og jeg håper han tar dette som et tegn på at han bør la de andre få slippe til med sine bidrag. Uansett frykter jeg at han ikke gir seg så lett, nei... |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 01.03.2006 19:42 Post subject: |
|
|
Hvilken bakgrunn har Tor Klevland ( bortsett fra RBK ) og Gro Eide da ? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.03.2006 19:51 Post subject: |
|
|
Eide er tidl. informasjonssjef i Telenor, mens Kleveland har vel jobbet med økonomi(?). |
|
Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 01.03.2006 20:39 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Får bare håpe at Nils Arne ikke kjører bulldozer over resten av valgkomiteen. |
Hvis han husker hva han sjøl sa på årsmøtet om valgkomiteens mangel på betydning i RBK, så får vi håpe at han er litt ydmyk i den rollen, selv om jeg tviler sterkt på det. Og han vil vel gjerne endre på vk som maktfaktor nå når han er med der sjøl. _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 01.03.2006 21:02 Post subject: |
|
|
Var det ikke noen som etterlyste folk med peiling på økonomi i RBK?
Harald Martin er vel kis med peiling på slikt?
Klubbmann ihvertfall. Har vel vært på alt av årsmøter siden 1990.
I motsetning til mange andre fotballspillere tror jeg HMB kan bidra med mye i klubben en eller annen gang. Han virker som en ganske så smart fyr! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.03.2006 21:05 Post subject: |
|
|
Et verv i klubben bør aktuelt for Brattbakk, ja. Som du skriver, er han en av forholdsvis få spillere som møter opp og engasjerer seg i klubbdriften. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 01.03.2006 21:07 Post subject: |
|
|
Ja, engasjement og intelligens er slettes ingen ueffen kombinasjon. Vi skulle hatt mere av det... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 01.03.2006 21:09 Post subject: |
|
|
Synd det er mangel på begge deler i klubben... |
|
Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 01.03.2006 21:28 Post subject: |
|
|
LitjEggen wrote: | Hvilken bakgrunn har Tor Klevland ( bortsett fra RBK ) og Gro Eide da ? |
Gro Eide var nevnt som mulig styrekandidat før årsmøtet 2005.
Quote: | En av de tre kvinnelige kandidatene er Gro Eide, som har lang bakgrunn fra idrettsarbeid, både gjennom oppgaver rundt ski-VM i Trondheim og som mangeårig attaché for norske OL-tropper.
|
_________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 01.03.2006 22:10 Post subject: |
|
|
Fra samme artikkel, nok ett "gullkorn" fra Lunde:
Quote: | - Vi har jobbet med saken i to-tre år nå, og har hele tiden hatt som målsetting at vi ikke bare skal finne en dame i en toppjobb, men at hun skal ha kvaliteter som passer inn i systemet her i klubben, sier Lunde. |
|
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 02.03.2006 19:13 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Var det ikke noen som etterlyste folk med peiling på økonomi i RBK?
Harald Martin er vel kis med peiling på slikt?
Klubbmann ihvertfall. Har vel vært på alt av årsmøter siden 1990.
I motsetning til mange andre fotballspillere tror jeg HMB kan bidra med mye i klubben en eller annen gang. Han virker som en ganske så smart fyr! |
Som sagt:
- Hva med en karriere som fotballtrener eller fotballdirektør?
- Gi meg en direktørstilling, så kommer jeg på dagen, flirer den sympatiske målkongen.  _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.07.2006 17:54 Post subject: |
|
|
Jeg er absolutt for å stemme inn Brattbakk ved neste korsvei. Han har visst brukt å være til stede på årsmøtene (i alle fall var han det i år), og det virker som om han syns oppgavene et verv gir er interessante.
For øvrig er det like greit å oppsummere nå som seinere: Fem av sju medlemmer er valg i 2007.
Formann: Terje Svendsen (ikke på valg)
Nestleder: Thor Robert Johanssen
Bjørn Rime (ikke på valg)
Frode Moe
Ragnhild Meirik
Varamedlemmer:
Else Stræte
Ingolv Høyland
2mas wrote: | Kleveland har vel jobbet med økonomi(?). |
I så fall i svært overført betydning: Det korrekte er at han var daglig leder(?) hos Foto Schröder i Nordre i mange år.
På forrige medlemsmøte ble det synkende medlemstallet (rundt 1600) tatt opp. En i sal mente at RBK burde invitere alle medlemmer i Kjernen om å melde seg inn. Dette var Svendsen i mot fordi "det holder at styret er i dialog med Kjernen".
Da karen i salen repliserte med at Kjernen-medlemmene kan kaste styret om de melder seg inn, ble Svendsen litt spakere og lovte å se på saken. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.07.2006 15:50 Post subject: |
|
|
Brandy wrote: | Er det noen supportere som jobber med konkrete forslag til folk som kan inn i styret? |
Er usikker på hva status er. Det var litt forskjellig snakk i etterkant av årsmøtet sist.
Uansett bør evt. slagplan(er) legges i god tid. Det nytter ikke med (tilsynelatende) nødløsninger i siste sekund.
Samtidig tror jeg at offentliggjøring av motkandidater i forkant gjennom media gjerne kan fungere bedre enn benkeforslag underveis i møtet. |
|
Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 26.07.2006 16:06 Post subject: |
|
|
Vet at Brattbakk drev med regnskap i klubben tidlig i karrieren. Er han utdannet i den retning? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.07.2006 16:07 Post subject: |
|
|
Ja, han er vel økonomiutdannet. |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 26.07.2006 19:08 Post subject: |
|
|
En trenger vel ikke en økonom i styret, men en markedsfører. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.07.2006 19:10 Post subject: |
|
|
Enig i det. Det er den sportslige erfaringa til Brattbakk jeg er interessert i. |
|
Back to top |
|
 |
Brandy Proff
|
Posted: 26.07.2006 20:02 Post subject: |
|
|
Vi kan mase så mye vi vil om trenerskifte og spillestil, men hvis vi ser RBK i et femårsperspektiv er årsmøtet 2007 det viktigste. Vi må mobilisere rundt noen kandidater som er mer kapable enn de som har sittet der de siste to-tre åra. Jeg tror det kan være vitaliserende for klubben at det blir debatt/kamp om styrevervene. Tidligere storspillere med litt vett i topplokket er vel det aller beste.
Hvordan er det forresten i andre storklubber vi liker å sammenligne oss med (barca etc)? Er det mange av klubbmedlemmene som deltar når det velges nytt styre? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.07.2006 20:41 Post subject: |
|
|
Det er vel flere titalltusen medlemmer som stemmer i Barcelona og Real Madrid. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 26.07.2006 22:02 Post subject: |
|
|
Brandy wrote: | Tidligere storspillere med litt vett i topplokket er vel det aller beste.
|
Nei. Kravene er kun: hjerte i klubben, intellekt av brukbart nivå (noe å bidra med) og ingen bånd til Reitangruppen, Fokus eller Byggern.
Hvor mange som snakker i denne tråden er medlem av klubben egentlig?
Seriøst spørsmål. Jeg vil vite!! _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 26.07.2006 22:04 Post subject: |
|
|
Jeg melder meg inn hvis det blir gjort et seriøst forsøk på å kuppe årsmøtet og få inn noen andre i styret. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 27.07.2006 00:16 Post subject: |
|
|
Folk kan vel melde seg inn likevel og møte opp. Det er lov å ta ordet der.
Ikke skjønner jeg hvorfor slikt diskuteres i åpne fora uansett. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 27.07.2006 08:38 Post subject: |
|
|
Det er vel ikke så mange som har adgang til et passende lukket forum, er det? |
|
Back to top |