English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Samarbeidsklubber
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
aero
Proff

PostPosted: 11.08.2012 15:31    Post subject: Reply with quote

mirar wrote:
Bodø/Glimt fortjener egentlig å bli samarbeids klubben til oss.
De er vel kanskje ikke så langt unna å være en farmerklubb for oss de. Wink
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran

PostPosted: 11.08.2012 15:33    Post subject: Reply with quote

Nei, men klubben der trenger penger, (og kanskje bredere stall?) også er det en veldig fin klubb.
Back to top
aero
Proff

PostPosted: 11.08.2012 16:04    Post subject: Reply with quote

Sant nok det. Og helt enig, flott klubb.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2012 16:31    Post subject: Reply with quote

Nå har vi gjenopptatt samarbeidet med Ranheim. Da kan vi ikke begynne å fore Bodø/Glimt med penger når vi såvidt kunne ta oss råd til det. De er i tillegg konkurrenter, så det hadde blitt en heller merkelig manøver.
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 11.08.2012 17:20    Post subject: Reply with quote

Konkurrenter til RBK?
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 11.08.2012 18:04    Post subject: Reply with quote

Er det bekreftet at vi har gjenopptatt samarbeidet med Ranheim?
Back to top
Løkkagutt
Proff

PostPosted: 11.08.2012 19:00    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Nå har vi gjenopptatt samarbeidet med Ranheim. Da kan vi ikke begynne å fore Bodø/Glimt med penger når vi såvidt kunne ta oss råd til det. De er i tillegg konkurrenter, så det hadde blitt en heller merkelig manøver.

Et samarbeid med en annen klubb må jo ikke nødvendigvis innebære at vi gir økonomisk støtte til en annen klubb. Det kan være et samarbeid som går på at vi har muligheten til å låne ut x antall spillere til de gjennom sesongen og at vi betalere lønnen i låneperioden. Vi har førsteprioritet på kjøp av deres største talenter og beste spillere, mens de har mulighet til å hente spillere billig fra oss hvis de ikke slår gjennom hos oss. Sparte lønnskostnader for innleide spillere og evt salg til oss med noen klausuler ifht videreklausuler og/eller prestasjoner for spilleren i RBK, kan bidra vel så mye økonomisk for klubber med mindre ressurser som at vi spytter i et beløp til de.

Det kan være klubber i Norge eller norden som er interessert i et slikt samarbeid med oss. Klubber som aldri over tid vil bli noe bedre enn en klubb som kjemper mellom TL og Adecco, som f.eks. Bodø/Glimt eller Sogndal. Vi skal for all del fortsette samarbeide med Ranheim, som vår hovedsamarbeidsklubb. Men jeg tror ikke det er en dum ide med et samarbeid i en eller annen form, med en klubb til som ligger i sjiktet mellom oss og Ranheim.

Spillere som Berntsen, Midtsjø og Wangberg kunne hatt godt av spilletid i en annen klubb. Men det bør være til en klubb/liga som holder TL-nivå i mine øyne. Da blir Ranheim for dårlig.

Ideelt sett burde spillere i alderen 17-19 blitt utlånt til Ranheim. Spillere i alderen 19-21/22 blitt lånt ut til klubb(er) i sjiktet mellom oss og Ranheim, før de kan være med å kjempe om en fast plass hos oss. Da har de kanskje større mulighet til å ta vårt nivå når tiden er moden for å kjempe om en fast plass hos oss.
Back to top
^Mirth
Veteran

PostPosted: 11.08.2012 19:18    Post subject: Reply with quote

For eksempel en heisklubb i Sverige eller noe sånt? Syns det er en god ide jeg. Men er redd det blir litt mye. RBK er ikke en SÅ stor klubb... enda (eventuelt lenger). Men kunne vært en ide å ha en samarbeidsklubb i utlandet. Vet ikke hvor lett det blir å få til.

Vanskeligere å få spillere til å flytte på seg over landegrensene også, kan jeg se for meg.
Løkkagutt
Proff

PostPosted: 11.08.2012 19:34    Post subject: Reply with quote

Jeg mener at det ikke hadde vært dumt med et samarbeid med en klubb i tillegg til Ranheim. Det kan like gjerne være en svensk klubb som en norsk klubb syns jeg. Det viktigste er at klubben holder et nivå som ligger mellom oss og Ranheim. Ulempen med en svensk klubb ifht en norsk klubb er at det blir vanskeligere å kjøpe deres største talenter/spillere pga kvoten.
Back to top
^Mirth
Veteran

PostPosted: 11.08.2012 19:39    Post subject: Reply with quote

Tja, et par fordeler er det jo også i at man faktisk får en fot innenfor et annet lands marked. I tillegg kunne man sendt spillere som går på kvoten her, som ikke er gode nok lenger, trenger opptrening eller av andre grunner ikke er på førstelaget, over til denne klubben. Så frigjør vi kvoteplass, om enn midlertidig.
Løkkagutt
Proff

PostPosted: 11.08.2012 20:27    Post subject: Reply with quote

Det er absolutt gode poenger. Spesielt det med at man får et bedre innblikk i et annet marked. Overflødige kvotespillere som ikke er gode nok for oss enda (tenker da først og fremst på unge kvotespillere med stort potensial), kan evt lånes ut til en norsk heisklubb også.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Page 7 of 7

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb