English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK-styret
Goto page 1, 2, 3 ... 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.02.2006 23:51    Post subject: Reply with quote

Det nye styret:

Formann: Terje Svendsen (ny, 2 år)
Nestleder: Thor Robert Johanssen (ny, 1 år)

Bjørn Rime (gjenvalg, 2 år)
Frode Moe (ikke på valg)
Ragnhild Meirik (ikke på valg)

Varamedlemmer:
Else Stræte (gjenvalg, 1 år)
Ingolv Høyland (ny, 1 år)

Les mer: Svendsen ny formann
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
GoldFish
Veteran


Joined: 23 Apr 2005
Posts: 1219

PostPosted: 01.03.2006 09:00    Post subject: Reply with quote

Intervju med Svendsen idag:

- RBK ledes ikke av kompisgjeng
Back to top
View user's profile Send private message
Skammels10
Veteran


Joined: 23 Feb 2005
Posts: 1966

PostPosted: 01.03.2006 09:06    Post subject: Reply with quote

Virker som han er veldig klar på sitt. Noe som lover bra.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 01.03.2006 09:38    Post subject: Reply with quote

Styreleder Terje Svendsen wrote:
Vi må se ut mot toppidretten og ut i Europa og være søkende etter kunnskap.


Er spent på hvorfra i Europa de vil tilegne seg ny kunnskap, og på hvilken måte. Er redd for at dette bare er tomme ord.
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 01.03.2006 10:05    Post subject: Reply with quote

staha wrote:
Virker som han er veldig klar på sitt. Noe som lover bra.


Ehh.. ???

Har du slått av bullshitdetektoren din ?

Det er ikke EN ting i det intervjuet som overbeviser meg.

Måten de selger OLT ( Olympiatoppen ) samarbeidet på som noe som skal heve RBK`s kompetanse på er kvalmt. Akkurat som om OLT hadde spesialkompetanse innen treningsfysiologi for fotball. Det har de ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 01.03.2006 10:46    Post subject: Reply with quote

Quote:

- Hva er det viktigste for deg å ta tak i?

- Å forene alle krefter i klubben. Sammen skal vi jobbe for å få laget tilbake i toppen av norgeseliten og ut i Europa i 2007.


Er det spittelse altså, og det er pri.1 å forene ?

Quote:

- Hvordan skal dere bidra med å få laget ut i Europa?

- Vi investerte i anlegg i høst. Nå skal vi investere mer i det sportslige. Vi har allerede en kompetent hovedtrener. Han har tilført
oss mer kunnskap i trenerteamet. Vi har innledet et samarbeid med Olympiatoppen. Det blir spennende å forene toppidrett og fotball.


eeh...

Quote:

- Hvilke ideer har du om det som skal gjøres i Rosenborg?

- Vi må se ut mot toppidretten og ut i Europa og være søkende etter kunnskap. Høgmo har startet det løpet. Fjorårssesongen ble av media kalt
en katastrofe. Det var den viktigste sesongen på veldig lenge. Vi må anstrenge oss for å komme tilbake.


Du kan starte i Olav Kyrres gt. 3.....


Quote:

- Hvordan kan du utfordre administrasjonen i klubben?

- Vi skal sette opp mål og ambisjoner. Det avgjør hvordan styret skal følge opp administrasjonen. Vi skal påvirke fotballen internasjonalt.
Der har Rune Bratseth og Nils Skutle gjort en god jobb som er blitt lite verdsatt. Norges fotballforbund må være med og bidra. Rosenborg har
gjort den jobben alene.


Ro,ro til fikeskjær....(u)elegant fokusfinte ?

Quote:

- Er ledelsen i RBK blitt for mye kompisgjeng?

-¨Jeg vil tilbakevise at det er en kompisgjeng. Ledelsen i Rosenborg har vært utsatt de siste årene. Hovedtrener, sportsdirektør og
administrerende direktør har tatt tøffe beslutninger. Det har vært knalltøffe tak som har vært utfordrende å komme seg igjennom.


Ny fokusfinte.....

Quote:

- Er det problematisk at både nestleder og leder i RBK-styret jobber i Fokus Bank?

- Mer utad enn i den faktiske styregjerningen. Vi er valgt på bakgrunn av at vi er rosenborgere, men jeg ser at det kan stilles spørsmålstegn.


Ja, for i styret stilles det ingen spørsmål om habilitet ?

Quote:

- Ove Snuruås sa at det som har skjedd i RBK i den siste perioden ville få arbeidsmessige konsekvenser for Nils Skutle og Rune Bratseth. Er det fremdeles aktuelt?

- Jeg vet ikke hva Snuruås mente med det. Jeg kan ikke se det ut over det som er normal organisasjonsutvikling


Vi trenger definitivt Ola i styret ja........
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 01.03.2006 10:58    Post subject: Reply with quote

LitjEggen wrote:

Vi trenger definitivt Ola i styret ja........


Er enig i spørsmålstegnene du setter ved uttalelsene til Terje Svendsen.
Jeg mener også at styret kunne trengt nytt blod. Er derimot mer usikker på Ola By Rise ville vært riktig person. Kanskje om fem år, men neppe nå. Grunnen til det er at han vil være for nær det han skal forsøke å rette opp eller kritisere. Mye har blitt gjort feil de siste årene, og Ola By Rise har førstehånds kjennskap til det hele. Men han sitter også i glasshus da han er part i saken. Derfor tror jeg kanskje det kan være lurt å vente noen år for Ola.

Jeg skulle gjerne sette Eldar Hansen i styret igjen. Han er en garantist for nytenkning og kreativ tenkning.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.05.2006 15:18    Post subject: Reply with quote

En liten avsporing: Snuruås gir seg som Bygger'n-sjef
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
HoldBrillan
Veteran


Joined: 25 Dec 2004
Posts: 2598
Location: Trondheim

PostPosted: 08.05.2006 16:37    Post subject: Reply with quote

Jippi. No more Byggern på drakta.
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Balder
Proff


Joined: 21 Jul 2004
Posts: 458
Location: Trondheim

PostPosted: 08.05.2006 17:05    Post subject: Reply with quote

Ser for meg at denne logoen fronter drakten om noen år da... Wink


_________________
"If you spell Chuck Norris in Scrabble, you win. Forever."
Back to top
View user's profile Send private message
Jon Irenicus
Veteran


Joined: 16 Aug 2005
Posts: 4292

PostPosted: 08.05.2006 22:16    Post subject: Reply with quote

Orkdal kommer nok til å gå under i løpet av de neste månedene så det tviler jeg på Wink
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1819

PostPosted: 18.08.2006 22:49    Post subject: Rosenborg styret Reply with quote

PS: Usikker om dette emnet finnes fra før av..

Som vi sikkert har lagt merke til så trur jeg det få som liker Nils Skutle og Rune Bratseth.



Jeg synes selv at vi burde få inn et nytt styre, nytt blod. Som har også har mye bedre kjøpepolitikk. Har ikke Skutle/Bratseth sittet veldig lenge i styret?

Det skulle vært sånn president lignende greier her i Norge og.

Er det mange her som vil beholde disse?

Mange som sier seg positiv med den kjøperpolitikken...?
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2004
Location: Bodø

PostPosted: 18.08.2006 23:01    Post subject: Reply with quote

Jeg stiller meg negativt.
Jeg er rett og slett misunnlig på København, men det er jo ikke noe rart.
De har brukt ca. 74 mill. på spillere i sommer.
Ja, de har mere penger enn Rosenborg, men vi burde iallefall kunne bruke 30 millioner, mener nå jeg da.
Rosenborg må være den grådigste klubben i hele Skandinavia når det gjeller pengesekken for spillerkjøp.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 18.08.2006 23:22    Post subject: Re: Rosenborg styret Reply with quote

mirar wrote:
Har ikke Skutle/Bratseth sittet veldig lenge i styret?

Det skulle vært sånn president lignende greier her i Norge og.


Skutle/Bratseth sitter ikke i styret i hele tatt. De er ansatte i administrasjonen.

Presidentgreier? Du vil ha et ASA og en eier altså? Hvor mye tror du du ville ha å si om hvem styret består av da? Nå har du jo faktisk det om du gidder betale 300 kr for å bli medlem i idrettslaget Rosenborg Ballklub og møte på årsmøtet.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Socrates
Veteran


Joined: 09 Jul 2005
Posts: 1114

PostPosted: 18.08.2006 23:35    Post subject: Reply with quote

Det er jo Svendsen som er styreleder..ikke Bratseth eller Skutle..
Back to top
View user's profile Send private message
ode
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 2285
Location: Bæste byen i lainne

PostPosted: 28.02.2008 05:44    Post subject: Reply with quote

Overskrifter i papiradressa idag:

"Bør vurdere å trekke seg"
Brøndbo: "Uryddig av styret"

Det går nok ikke mange dagene før Svendsen trekker seg. Dette kan han ikke stå imot. Da rykker vel T Aas opp i første omgang og ML inn på fast styreplass, sannsynligvis nestleder?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Haugen
Veteran


Joined: 06 May 2005
Posts: 3240
Location: Stadsbygd

PostPosted: 28.02.2008 07:31    Post subject: Reply with quote

Bør vurdere å trekke seg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Haugen
Veteran


Joined: 06 May 2005
Posts: 3240
Location: Stadsbygd

PostPosted: 28.02.2008 09:00    Post subject: Reply with quote

Brøndbo: Uryddig av styret
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
nieuwlaat
Veteran


Joined: 13 Jul 2007
Posts: 2586

PostPosted: 28.02.2008 10:09    Post subject: Reply with quote

ode wrote:

Det går nok ikke mange dagene før Svendsen trekker seg.


Jeg skulle ønske du hadde rett, ode, men jeg tviler. Hadde Svendsen hatt antenner for slikt, ville han nok ha trukket sitt kandidatur lenge før årsmøtet.

Det snakkes i disse dager mye om å sette klubben først. Mitt inntrykk er at man nå setter Svendsen langt foran alt annet. Hvilke kvaliteter har Svendsen som gjør ham til en bedre egnet styreleder enn f.eks Loktu? Jeg har ikke hørt andre argumenter for Svendsen enn at han må få en ny sjanse fordi han han har sagt unnskyld til Tørum, at han gjør så godt han kan, og i tillegg har et hjerte som banker for Rosenborg.

Jeg respekterer naturligvis at Loktu takker nei til styreledervervet, men hans argument om at han ikke ønsker å splitte årsmøtet/klubben kjøper jeg ikke. Kunne årsmøtet blitt mere splittet enn det nå ble? Dersom Loktu hadde avsluttet sitt innlegg med å si at: "Jeg stiller til valg, så får det bli opp til årsmøtet å velge den kandidaten dere mener er best kvalifisert", tror jeg ikke det ville ha blitt noen splittelse å snakke om. Selvfølgelig ville noen ha stemt på Svendsen, på samme måte som enkelte talte hans sak på årsmøtet. Forøvrig var det interessant å merke seg at alle som ønsket å beholde Svendsen var dus med ham og brukte uttrykk som "æ snakka me`n Terje i går", "´n Terje har tatt sjølkritikk, no må vi glæm det som har skjedd", etc.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.02.2008 10:17    Post subject: Reply with quote

Kråksæter: Gissel i eget styre

Jeg tror likevel at det skal mye til for at Svendsen trekker seg. Han har jo tross alt støtte fra halve klubben inkl. administrasjonen, og ettersom Aass tilsynelatende ikke har tid og krefter til å ta over som leder, skal det mye til.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 28.02.2008 11:00    Post subject: Reply with quote

Han der Lerø "eksperten" som uttaler seg har ikke mye dybdekunnskap om saken i hvert fall ser jeg.

Om Svendsen trekker seg er det jo Aass som skal opp siden han er nestleder. Dersom han nekter, må det vel ekstraordinært årsmøte til.

Men en del ting sier meg at Aass ikke nekter på dét, til tross for at hanikke ville være kandidat på tirsdag. Wink

Om dét er bra derimot...
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 28.02.2008 12:05    Post subject: Reply with quote

Sier man ja til å være nestleder så sier det seg selv at man må være forberedt på å bli nødt til å ta over eller vikariere som leder.
Back to top
View user's profile Send private message
Vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1377

PostPosted: 28.02.2008 16:38    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:

Jeg respekterer naturligvis at Loktu takker nei til styreledervervet, men hans argument om at han ikke ønsker å splitte årsmøtet/klubben kjøper jeg ikke. Kunne årsmøtet blitt mere splittet enn det nå ble? Dersom Loktu hadde avsluttet sitt innlegg med å si at: "Jeg stiller til valg, så får det bli opp til årsmøtet å velge den kandidaten dere mener er best kvalifisert", tror jeg ikke det ville ha blitt noen splittelse å snakke om. Selvfølgelig ville noen ha stemt på Svendsen, på samme måte som enkelte talte hans sak på årsmøtet.


Jeg synes ikke det går an å gi Loktu skylden for at årsmøtet er splittet. Han sa at han støttet VKs instilling og slik jeg forsto ham oppfordret han til å stille seg samlet bak den. Han kunne handlet annerledes. Det ville sansynligvis gitt en annen styreleder, men jeg tror årsmøtet ville vært kraftig splittet fremdeles. Slik jeg ser det var det ingenting han kunne gjøre for å forhindre akkurat det. Jeg tror Loktu foretrekker å få hele kongeriket ved en senere anledning framfor halve i går, det har jeg full forståelse for.

Det som har skapt et splittet årsmøte er at VK ikke har kommet frem til en instilling som reflekterer det flertallet av medlemmene ønsker. Skylden for dette ser for min del ut til å ligge hos VKs leder og Svendsen. Svendsen har ikke bred støtte i medlemsmassen men vil ikke gi slipp på sin posisjon, tvert imot har det blitt mobilisert til kamp fra den siden. Den kampen har vært godt hjulpet av VKs leder. Den eneste måten vi kunne fått et årsmøte som stod rimelig samlet i denne saken hadde vært om VK hadde instillt Loktu eller annen av samme kapsitet som styreleder og at Svendsen hadde trått frivillig tilbake og stillt seg bak VKs instilling.
Back to top
View user's profile Send private message
nieuwlaat
Veteran


Joined: 13 Jul 2007
Posts: 2586

PostPosted: 28.02.2008 17:49    Post subject: Reply with quote

Vemundo wrote:
Jeg synes ikke det går an å gi Loktu skylden for at årsmøtet er splittet.

Det er det vel heller ingen som gjør.
Back to top
View user's profile Send private message
Vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1377

PostPosted: 29.02.2008 00:47    Post subject: Reply with quote

Nei når jeg leser på nytt det du skrev så ser jeg at det sikkert ikke var det du mente, jeg bare tolket deg slik. Beklager det.

Nå tolket jeg også Loktu når han sa det han sa, og det er ikke sikkert jeg tolket ham rett heller. Jeg tror ikke han mente at årsmøtet ikke ville bli splittet om han gjorde som han gjorde, men at han mente det helt sikkert ville bli det om han hadde stilt som lederkandidat. På bakgrunn av det kjøpte jeg argumentet hans glatt, det var lite som tydet på at han ville hatt en samlet klubb bak seg å lede etter valget.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 18, 19, 20  Next
Page 1 of 20

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb