| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
josinho Veteran
|
Posted: 09.08.2012 23:29 Post subject: |
|
|
Stå-fotball offensivt helt til ca 85 min. Ikke slik vi skal framstå på Lerkendal mot ca jevngode motstandere i en viktig kamp  |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 09.08.2012 23:33 Post subject: |
|
|
| ElMar wrote: |
Morsomt! Du motsier deg selv gjennom hele innlegget. At de "mest naive dagdrømmer" har oppfattet at vi ikke er det vi engang var tror jeg ikke, i så fall er det rart at ikke flere er positive til at vi går videre fremfor å si at denne kampen bør få konsekvenser.
Det er nettopp det at denne kampen ikke er en enkeltstående kamp som gjør at Rosenborg ikke er bedre anno 2012. Så jo, get real! |
Det kunne være en ide og læse hele indlægget i gennem, før du kommenterer. Kom gerne med eksempler på hvor jeg modsiger mig selv.
Som jeg starter med og skrive: "Der er stor forskel på og mene at vi skal storspille mot Real Madrid og til og bare spille en acceptabel kamp mot Servette" Derfor er det vel ikke mærkeligt at folk er negative når vi flakser os videre mot et noldus lag fra Kazakhstan og spiller elendigt mot et middels lag frs Schweiz som har 11 spillere på skadeslisten.
Som jeg også skrev, så er det klart at med den stallen vi har, bør vi spille bedre fotball end det vi har gjort denne sæsonen. Så jo, vi er bedre end dette. Heldigvis. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 09.08.2012 23:40 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | Fra kl. 19 hadde jeg et par morsomme og veldig underholdende timer.
PÃ¥ trylleshow med Alexx Alexxander.
Å se kampen i opptak etterpå var kjedeligere enn å tørke støv i bokhyllene. |
du tar ikke ut alle bøkerne også da, eller??  _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
ElMar Proff
|
Posted: 09.08.2012 23:47 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | ElMar wrote: |
Morsomt! Du motsier deg selv gjennom hele innlegget. At de "mest naive dagdrømmer" har oppfattet at vi ikke er det vi engang var tror jeg ikke, i så fall er det rart at ikke flere er positive til at vi går videre fremfor å si at denne kampen bør få konsekvenser.
Det er nettopp det at denne kampen ikke er en enkeltstående kamp som gjør at Rosenborg ikke er bedre anno 2012. Så jo, get real! |
Det kunne være en ide og læse hele indlægget i gennem, før du kommenterer. Kom gerne med eksempler på hvor jeg modsiger mig selv.
Som jeg starter med og skrive: "Der er stor forskel på og mene at vi skal storspille mot Real Madrid og til og bare spille en acceptabel kamp mot Servette" Derfor er det vel ikke mærkeligt at folk er negative når vi flasker os videre mot noldus lag fra Kazakhstan og spiller elendigt mot et middels lag frs Schweiz som har 11 spillere på skadeslisten.
Som jeg også skrev, så er det klart at med den stallen vi har, bør vi spille bedre fotball end det vi har gjort denne sæsonen. Så jo, vi er bedre end dette. Heldigvis. |
Jeg leste hele ditt innlegg. Jeg gav deg to eksempler på hvor du er selvmotsigende, men det forstod du visst ikke. Du kan gjerne få det med tesje:
1. Du skriver at selv de mest naive har forstått at vi ikke er bedre, likevel forventer du (og alle de andre da sikkert) at vi skal være så mye bedre enn Servette. Selvmotsigende
2. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive denne motsigelsen mer tydelig enn jeg gjorde... Du skriver at det gjennom hele sesongen har vært slik (med middelmådige kamper går jeg utifra) Men fortsatt holder du på at vi er bedre! Selvmotsigende så det holder!
Og enda bedre, du fortsetter i samme stil. Men du om det. _________________ Fotball e følelsa, gode følelsa  |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 09.08.2012 23:53 Post subject: |
|
|
Vi er faktisk bedre enn det vi viser at vi er.
Så lett kan det sies. Vi vet det, spillerne vet det, forhåpentligvis vet styret det, JJ sliter med å få laget til å vise sitt potensiale. _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 09.08.2012 23:53 Post subject: |
|
|
| Ivar wrote: | Vi er faktisk bedre enn det vi viser at vi er.
Så lett kan det sies. Vi vet det, spillerne vet det, forhåpentligvis vet styret det, JJ sliter med å få laget til å vise sitt potensiale. |  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 09.08.2012 23:55 Post subject: |
|
|
Jeg leste hele ditt innlegg. Jeg gav deg to eksempler på hvor du er selvmotsigende, men det forstod du visst ikke. Du kan gjerne få det med tesje:
1. Du skriver at selv de mest naive har forstått at vi ikke er bedre, likevel forventer du (og alle de andre da sikkert) at vi skal være så mye bedre enn Servette. Selvmotsigende
2. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive denne motsigelsen mer tydelig enn jeg gjorde... Du skriver at det gjennom hele sesongen har vært slik (med middelmådige kamper går jeg utifra) Men fortsatt holder du på at vi er bedre! Selvmotsigende så det holder!
Og enda bedre, du fortsetter i samme stil. Men du om det. |
Haha, hvis du påstår du har læst hele mit indlæg er det tydeligvis dig som ikke forstår noe af det jeg skriver her. Når jeg skriver at: "Der er stor forskel på og mene at vi skal storspille mot Real Madrid og til og bare spille en acceptabel kamp mot Servette", mener jeg at der er stor forskel på at forlange at vi skal spille som vi gjorde i storhedstiden og på at forlange et acceptabelt niveaumot en middelmådig modstander. Altså forstår selv de mest naive at vi ikke, pr nå, kan spille som vi gjorde i glansdagene, men derfor kan man stadig forvente og forlange et acceptabelt niveau. Sån, nå kom det med teske også. Der er ingen selvmodsigelse der overhovedet.
Til dit punkt to. Jeg mener at vi underpræsterer med den stallen vi har. Spillemæssigt om ikke tabelmæssigt. Om du er uenig i det for så være, men der er stadig ingen selvmodsigelse i det jeg skriver. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 09.08.2012 23:58 Post subject: |
|
|
Vi får med oss det viktigste i dag - avansement. Ellers er det fryktelig lite å skrive hjem om.
Dessverre må jeg konstantere det jeg fryktet - Ålesund-kampen var bare et blaff. Vi prøver med samme oppskrift i dag, men spillet er tannløst i så godt som alle faser. Takk og lov at vi møter et ditto tannløst Servette.
Morsomt å høre Jönsson i pausen: "Hva skal du si til dem nå?", spør repoter. "Det samme jeg sa før kampen."
Det funket sikkert bra sist, Janne, men da hadde vi en bra første omgang. Når første omgang stinker kan det være verdt å prøve å si noe annet før andre omgang.
Glad for avansement, men noe skurrer når pausen er det mest interessante i en kamp. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
ElMar Proff
|
Posted: 10.08.2012 00:14 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | ElMar wrote: |
Og enda bedre, du fortsetter i samme stil. Men du om det. |
Haha, hvis du påstår du har læst hele mit indlæg er det tydeligvis dig som ikke forstår noe af det jeg skriver her. Når jeg skriver at: "Der er stor forskel på og mene at vi skal storspille mot Real Madrid og til og bare spille en acceptabel kamp mot Servette", mener jeg at der er stor forskel på at forlange at vi skal spille som vi gjorde i storhedstiden og på at forlange et acceptabelt niveaumot en middelmådig modstander. Altså forstår selv de mest naive at vi ikke, pr nå, kan spille som vi gjorde i glansdagene, men derfor kan man stadig forvente og forlange et acceptabelt niveau. Sån, nå kom det med teske også. Der er ingen selvmodsigelse der overhovedet.
Til dit punkt to. Jeg mener at vi underpræsterer med den stallen vi har. Spillemæssigt om ikke tabelmæssigt. Om du er uenig i det for så være, men der er stadig ingen selvmodsigelse i det jeg skriver. |
Det kan godt være at jeg ikke forstår din dansk (eller det språket du skriver), men i mine øyne er du fortsatt selvmotsigende. Så får det være at du mener noe annet.
At du mener at vi underpresterer er vel greit nok, men så lenge vi ikke gjør det bedre enn dette er vi ikke bedre. Uansett hva du måtte ønke å tro. _________________ Fotball e følelsa, gode følelsa  |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 10.08.2012 00:17 Post subject: |
|
|
Så om en spiller har et helsikkes potensiale, men ikke får det ut av en eller annen grunn, så er den spilleren rævva og kommer aldri til å få til noe? Eller? _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
KenMan Veteran

|
Posted: 10.08.2012 00:20 Post subject: |
|
|
Jøss... Må si meg enig med Harald her - både i det han skriver i innlegget og i at han ikke er selvmotsigende. Forstår godt hva han mener. Kanskje har vi forskjellig oppfatning av hva ordet "selvmotsigende" betyr?!  _________________ "Vi har satt oss i en brukbar posisjon"
- KÃ¥re Ingebrigtsen etter 3-0 seieren borte mot FCSB i Europa League-playoff- |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 10.08.2012 00:21 Post subject: |
|
|
Det kan godt være at jeg ikke forstår din dansk (eller det språket du skriver), men i mine øyne er du fortsatt selvmotsigende. Så får det være at du mener noe annet.
At du mener at vi underpresterer er vel greit nok, men så lenge vi ikke gjør det bedre enn dette er vi ikke bedre. Uansett hva du måtte ønke å tro. |
Ja, hvis du stadig mener jeg er selvmodsigende efter mine forklaringer opgiver jeg og lader dig blive i troen
Men selvsagt er vi bedre end det vi viser i dag, det har vi også set glimt af, om end få, denne sæson. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
ElMar Proff
|
Posted: 10.08.2012 00:26 Post subject: |
|
|
Nei Ivar, nå tar du et tilsvar til Harald ut av kontekst. I mitt innlegg skriver jeg at "Vi er ikke bedre", med svar til de som er kritiske til at vi ikke kjører over Servette. Jeg mener altså at vi p.t. ikke kan forvente at vi er suverene i Tippeligan, og kjører over middelmådigheter i Europa. Vi er en middelmådighet i Europa, men få her inne har visst vanskeligheter med å innse det.
Men for å svare direkte på spørsmålet ditt. Så lenge en spiller ikke får ut et potensiale, så er nok ikke spilleren bedre. Aldri kommer til å bli noe er en annen sak.. I mitt hovedinnlegg så skriver jeg vel at jeg tviler på at vi kommer til å oppleve en ny 15 årsera med CL. _________________ Fotball e følelsa, gode følelsa  |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 10.08.2012 00:33 Post subject: |
|
|
Ja, Rosenborg er middels+ i forhold til resten av Europa. + fordi det finnes land som Nord-Irland, Wales, Luxemburg osv. som er mye mer rævva enn oss. Selvsagt skal vi kjøre over Servette. De er også et middels lag. Et middels lag med mange skader. Vi har et toppet lag - av de som var registrert hvertfall. Vi skal overkjøre lag som Servette og Ordabasy, fordi vi har kvalitieten i laget til å gjøre det. Å si noe annet vil være meget merkelig. Nei, vi ikke til å kjøre over Servette, det turte vi ikke å prøve heller. Vi kunne ha klart det, vi har mangel på samhandling og vi har tydeligvis bare den berømte planen som er gjemt langt inne i tåka.
Vi er gode nok, men vi får det ikke til. Selvsagt kommer vi til å bli pissa på om vi møter storlag, men Servette er ikke et storlag. De er elendige i egen liga også så langt i år etter det jeg har fått med meg. _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
ElMar Proff
|
Posted: 10.08.2012 00:49 Post subject: |
|
|
Okey, graderinga av middels er jeg ikke så opptatt av. Før var vi i toppen, det er vi ikke lengre. Mitt poeng er at den jevne her inne i forumet har alt for høye forventninger til det vi skal prestere. Det må være en viss realisme i det hele. Ja, vi burde slått et skadeskutt Servette. Vi burde også slått både Larnaca og Quarabag, men vi gjorde det ikke.
Vi prøvde å kjøre over lag som både Odd og Hønefoss på Lerkendal tidligere i år, men klarte det ikke. Jeg leser mellom linjene dine at JJ er et problem. Jeg tror det er mye som er forandret siden 1997/98.
EDIT: Å skrive at vi var i toppen var selvsagt en liten overdrivelse. Men som jeg skriv tidligere kunne vi slå topplagene i Europa på gode dager, noe vi selvsagt har gode minner fra. _________________ Fotball e følelsa, gode følelsa  |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 10.08.2012 01:40 Post subject: |
|
|
| vegran wrote: | | Jeg er glad for at vi kom videre, men denne kampen føles som et tap... |
Hehe, for meg ble det et tap. Hadde satt penger på hjemmeseier her. Det ble veldig fristende etter den overbevisende kampen mot Aalesund. Smekk på lanken til meg som ble litt for optimistisk litt for fort.
Forøvrig interessant at RBK i denne forferdelig kjedelige kampen, startet med samme lag som mot Aafk foruten en ting. At Høiland spilte istedetfor Ankersen. Kan jo bare bety at Ankersen er utrolig viktig for offensive bevegelser, den generelle samhandlingen og underholdningen i RBK allerede, eller...?
Ellers glad for at nye signeringer er i boks, og avansement. Skal nå uansett på Lerkendal i play-off'en, om ikke RBK setter syke priser.
(Ironivarsel på avsnitt nummer to, for de som trenger varsling). _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 10.08.2012 02:13 Post subject: |
|
|
| Selv med ironivarsel var den ironien veldig dårlig, eller det er kanskje sånn at ironivarsel gjør ironien enda verre... wow, gratulerer, da var det dårlig ironi da. Du mener Høiland er best eller? |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 10.08.2012 03:30 Post subject: |
|
|
Svar til ola.:
Du prøvde med vilje å ikke forstå hva jeg mente håper jeg? Jeg hintet til at RBK spilte en kjempekamp mot Aafk med nøyaktig samme lag som de nå spilte en elendig kamp med, etter at de byttet ut Ankersen med Høiland. Noe som skulle tilsi at med helt identisk oppsett skulle RBK igjen storspilt mot Servette. Noe jeg selvsagt ikke tror på selv.
Kall det gjerne dårlig skjult sarkasme istedet, men trodde da intensjonen i det jeg skrev var opplagt. Fatter ikke hvordan du klarte å tolke dette til at jeg syns Høiland er best? Var bare en observasjon jeg gjorde et mindre poeng ut av, uten å ha en agenda med det på noen som helst måte.
--- --- --- --- ---
For å være seriøs kan det dog hende at bevegelsesmønstret i RBK faktisk er noe bedre med bevegelige og offensive Ankersen på plass. Dette hadde likevel neppe hatt noe å si i denne kampen, når laget knapt fikk lov til å angripe for å ikke "ta unødvendig risiko bakover". Er vel derfor Ankersen i det hele og store ikke fikk spille i dag.
Forøvrig mellom alle gjespene denne kampen fremkalte hos meg, tok jeg meg selv i lure på hvordan det ville vært om RBK spilte uten en defensiv midtbanespiller. Litt enig med TomH (eller hvem det nå var som skrev dette tidligere i tråden) her. Kunne vært spennende med Diskerud og Henriksen sammen sentralt på midten. Kanskje Alas som venstrekant og Chibuike og Elyounoussi på topp. Eventuelt Holm for Alas (ser ikke helt hvem som optimalt bør bekle venstrekanten på RBK enda). _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 10.08.2012 04:02 Post subject: |
|
|
| ^Mirth wrote: |
Forøvrig mellom alle gjespene denne kampen fremkalte hos meg, tok jeg meg selv i lure på hvordan det ville vært om RBK spilte uten en defensiv midtbanespiller. Litt enig med TomH (eller hvem det nå var som skrev dette tidligere i tråden) her. Kunne vært spennende med Diskerud og Henriksen sammen sentralt på midten. Kanskje Alas som venstrekant og Chibuike og Elyounoussi på topp. Eventuelt Holm for Alas (ser ikke helt hvem som optimalt bør bekle venstrekanten på RBK enda). |
Fy faen, ta deg sammen! Hva faen snakker du om! Idiot! _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 10.08.2012 05:46 Post subject: |
|
|
Attaboy:
Seriøst, ærlig talt. Oppfør deg! Du snakker på et forum hvor folk ned i 13-årsalderen kan skrive. Jeg ser ingenting i mitt innlegg som på noen måte berettiger din reaksjon. Hvordan tror du en litt usikker 13-åring ville tolket en sånn kommentar mot seg som du kommer med?
Forøvrig ser jeg ikke noen argumenter i oppgulpet ditt. Dermed får jeg heller ikke svart eller redegjort for synet. Tviler på at jeg gidder å bry meg med å svare dine innlegg i fremtiden uansett, om du ligger på et sånt nivå. _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
| Back to top |
|
 |
klabb Junior
|
Posted: 10.08.2012 07:14 Post subject: |
|
|
Denne kampen lærte oss i hverfall litt Jönsson-lingo:
Angripe klokt = Ikke angripe
Klokt gjennomført = Feigt gjennomført |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 10.08.2012 09:03 Post subject: |
|
|
Først må jeg bare raskt kommentere Attaboys reaksjon på ^Mirths innlegg.. At det går an å oppføre seg sånn er helt ubegripelig! Det må gå an å ha en annen oppfatning eller lufte et forslag uten at man skal bli utsatt for slikt! At du mulig har en grudge mot ^Mirth fra tidligere notater (adressa vs. RBKweb) får så være, men da får du heller bite det i deg.. Uoppdragent og ufint!
Videre (beklager om dette er skrevet 1000x før, men det må ut) må jeg bare si meg sykt skuffet over kampen i går.. Å si at Aafk-kampen bare var et blaff tror jeg heller ikke er helt riktig, for RBK spillte trolig akkurat slik JJ ønsket vi skulle spille i går.. Han ønsket ikke en gang å prøve å gjenskape spillet vi hadde mot Aafk! Det bekrefter han delvis også ved å si at han i pausen skulle oppfordre til det samme som før kampen - altså var han fornøyd! Vi forsvarte oss til 0-0 hjemme mot en veldig svak motstander, da er det rart de har problemer med å forstå hvorfor det ikke kommer flere på hjemmekamp.. Nå hadde de muligheten til å følge opp et vakkert 3-0 med å fri til publikum med godt spill og entusiasme (og 2 signeringer av ypperste slag i pausen), men byr opp til frustrasjon og irritasjon.. Fryktelig skuffende! Jönssonligaen må ta en ende.. Ønsker desperat og inderlig en ny trener, men kommer ikke til å få det dessverre.. _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 10.08.2012 09:06 Post subject: |
|
|
| Hvis vi ser på årets kamper (muligens unntatt cupkampene siden det der er tekniske umulig å spille uavgjort) så er vel ca havparten av alle obligatoriske kamper i år endt uavgjort 0-0 eller 1-1. Et større gjesp av en sesong kan jeg vanskelig tenke meg. Jeg håper ikke ledelsen i klubben sitter og lurer på hvordan de skal få opp tilskuertallene? |
|
| Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 10.08.2012 09:19 Post subject: |
|
|
| Aafk kampen ble jo også preget av at Ålesund var fryktelig dårlige, og gjorde horrible ting i forsvar. Likevel kom målene våre etter dødballer og litt tilfeldigheter. Det er skremmende. Det er et under at ikke midtforsvaret til Aafk blir etterforska for kampfiksing etter den kampen der. |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 10.08.2012 09:26 Post subject: |
|
|
Vi har gått fra bunnsolid forsvar og lite offensiv struktur under Hamren til et gjennomssnittlig forsvar og enda mindre offensiv struktur under JJ. Det hjalp selvsagt ikke at Annan og Stadsgaard forsvant, men likevel...... Jeg savner Biffen, vårt viktigste offensive våpen....  |
|
| Back to top |
|
 |
|