English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Servette
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
senador
Legende

PostPosted: 09.08.2012 21:42    Post subject: Reply with quote

RBK: skam dere, drittlag.

Dette nitriste spillet bør få konsekvenser!!!
Back to top
View user's profile Send private message
bommel
Veteran

PostPosted: 09.08.2012 21:44    Post subject: Reply with quote

Nå skal det nå sies at Servette virket enda mer uinteressert i å få et nødvendig mål enn det vi var for å øke forspranget.. Sånn sett kan jeg forstå JJ., var vel ingen grunn til at vi skulle kjøre alle mann i angrep så lenge vi faktisk ledet. Hvis Servette hadde prøvd aktivt å score mer enn i de siste 10 minuttene så hadde vi ganske sikkert vunnet denne kampen. Var ikke akkurat risikofylt fotball sveitserne drev med.
Back to top
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 09.08.2012 21:49    Post subject: Reply with quote

senador wrote:

Ja, det fikk den konsekvensen at man gikk videre. Skammelig, burde heller gått for et hederlig 2-3 tap her...
Jangusk
Veteran

PostPosted: 09.08.2012 21:51    Post subject: Reply with quote

Alle kan jo se at dette er planløst og nervøst. Og det tyder jo på at spillerne ikke vet hva de skal gjøre på banen. En rekke tilfeldigheter hele tiden. Og jeg tror neppe det blir bedre med en par tre spillere inn. Skremmende å se Rosenborg spille mot så svak motstand og ikke greier å yte mer.

Men når vi ser SD signerer spillere på fem mnd. kontrakter så skjønner alle at Rosenborg ikke skjønner helt hva de egentlig holder på med. Sier det igjen. Janne er alt for veik til å være trener i en så stor klubb som RBK.
Og det begynner de som styrer og steller å se selv. H-Roar var rimelig bleik om nebbet.

Mn hører også på han Roar Strand etter kampen hvor fortvilt han er, han må virkelig holde tungen i tømme for å ikke hoste opp eder og galle.

Jeg liker virkelig ikke typen Janne som Rosenborgtrener. Han kommer aldri til å lykkes- Det er ikke så mange årene siden vi pælma slike trenere på dør, så hvorfor skal han få sitte. Alle ser at han ikke er riktig trener. Faktisk bare en kamp som har vært godkjent og det var den sist. Vekk med Janne Evil
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 09.08.2012 21:52    Post subject: Reply with quote

Vet ikke hvordan det så ut for dere som så kampen på tv/stream, men virket som Issah spilte en veldig bra kamp i dag. Han hadde litt "Annan" tå over seg, fikk alltid foten på ballen.

Ellers så er det fryktelig å se på Prica i dag igjen. Står stille hele tiden, er ikke i nærheten og stusser ballen bakover når det ikke er en kjeft der.
Henriksen var skuffende.

MEN det værste er JJ, hvorfor i H******** bytter han ikke, og når han først bytter så skal faen meg Selnæs inn. Er lei av at han alltid skal inn, noe som fører til at Svensson må ut på kant etter å ha spilt bra sentralt. Blir alt for mange rokkeringer på et bytte. La nå Midtsjø komme inn eller Alas slik at vi har noe som kan true bakrom når Servette må angripe.
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 09.08.2012 22:03    Post subject: Reply with quote

Svensson ut på kant var fornuftig på slutten av kampen, Servette prøvde å rulle opp flere angrep der og da var DFH ofte feilplassert, den defensive jobben Svensson gjorde der var viktig.

Men når vi pælmer langt (i enda større grad enn resten av kampen) mot slutten, hvorfor ikke hive innpå noen med kvikke raske ben til å kjøre kontra? Chibbe? Alas?
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 09.08.2012 22:03    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Bra vi er videre, men dette holder ikke i playoff

Derfor er det i klubbens interesse at JJ ogsaa fremover opplever forventninger om et mer innövd offensivt spillesystem.
TomH
Veteran

PostPosted: 09.08.2012 22:06    Post subject: Reply with quote

Sjiraff,
Issah spiller da aldri veldig bra?! I det hele tatt slo det meg at Svensson og Issah må være noe av det dårligste sentrale midtbaneparet som finnes blant de lagene som fortsatt er i EL.

Nå som Tore Reginiussen er RBK-klar og man får større fart blant stopperne, kan kanskje midtbanen til RBK friskes litt opp og man kan kanskje prøve Henriksen og Diskerud sammen. Begge er gode til å løpe begge veier. Issah er i hvertfall helt overflødig pr tidspunkt. Kan virkelig ikke skjønne hvorfor RBK bruker kvoteplass på ham nå?
ricko11
Rutinert

PostPosted: 09.08.2012 22:07    Post subject: Reply with quote

Høiland hadde vel 3 fullførte pasninger i dag. Det var de 3 han ikke mæla 40 meter til en motstander. Viser jo bare innstillingen til JJ når han starter med kongen av upresis langball på back. Ikke kommer han når spillet åpenbart skal vendes heller. Ankersen er et mye bedre alternativ, selv om han er litt svakere defensivt enda.
Back to top
simvik91
Rutinert

PostPosted: 09.08.2012 22:08    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
I det hele tatt slo det meg at Svensson og Issah må være noe av det dårligste sentrale midtbaneparet som finnes blant de lagene som fortsatt er i EL.

Nå som Tore Reginiussen er RBK-klar og man får større fart blant stopperne, kan kanskje midtbanen til RBK friskes litt opp og man kan kanskje prøve Henriksen og Diskerud sammen. Begge er gode til å løpe begge veier.

Virker som det først og fremst er anker-rollen i 4-4-1-1/4-2-3-1 generelt du har noe sterkt i mot. Jeg synes personlig spillere som Henriksen/Mix/Svensson trenger en midtbane-partner som holder mer igjen for å kunne prestere optimalt.
Back to top
eporkg
Proff

PostPosted: 09.08.2012 22:10    Post subject: Reply with quote

senador wrote:

3357 poster hvor du kun er kvalmende negativ, det er du som skal skamme deg! For en forferdelig dårlig supporter du er, hvis man i det hele tatt kan kalle deg en supporter. RBK
Back to top
ElMar
Proff

PostPosted: 09.08.2012 22:31    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:
Fy flate for en udugelig forestilling, men Jønsson sier nok ingenting negativt i intervjuene etter kampen.

senador wrote:

Bongo wrote:
Klarer knapt glede meg over at vi er videre. Dette var RÆVA!!!

Nakurami wrote:
Godkjent? Glad jeg ser ting slik de virkelig er.

HOFFA wrote:
De som sier "ja ja, vi gikk da videre", gå og gjem dere! Dette er så ufattelig blodfattig og elendig spill at jeg nesten gikk over til å heie på bortelaget. Hele laget bør skamme seg Mad

Harald wrote:
Til de som er fornøjde med denne kampen: Hvis vi møter en af de bedre useedede lagene i næste runde, ryker vi ut om vi spiller som i dag. Garanteret.

Tror virkelig en del her inne på forumet bør stikke en finger i jorda å se virkeligheten i øynene. Jeg skal hjelpe dere litt på vei:
Mot slutten av 90-tallet vant vi tippeligaen med god marging med spillere som Rush, Brattigol og Ørjan Berg (bl.a.). Vi spilte også fast i Champions League og slo topplagene i Europa. Det var da!!

I de siste 6-7 årene har vi slitt med å bli seriemestre i Norge. Har bl.a. en 7.plass og to 5.plasser med 12-15 poeng bak seriemesteren. Siden 2008 i Europa har vi blitt slått ut to ganger, på bekostning av Quarabag og Larnaca. Og gått videre to ganger, i 2010/11 der vi tapte 5 av 6 kamper (hjemmeseier 2-1 over Aris) og i 08/09 der vi endte opp med 2 poeng og scoret ett (1) mål. Endte selvfølgelig sist i pulja på 5 lag.

I 2012 er jeg superglad for at vi går videre til neste runde, selv om kampen ikke var all verden. Jeg gleder meg stort over kamper som sist runde mot Ålesund, og ergrer meg når vi ikke skaper sjanser og taper poeng runde etter runde. Men vi er ikke bedre. Så kan en kanskje spørre seg hvorfor? Det har jeg dessverre ikke svar på. Men vi er det i hvert fall ikke. Kanskje får vi aldri oppleve de 15 suverene årene vi hadde igjen, jeg tviler.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 09.08.2012 22:44    Post subject: Reply with quote

Fra kl. 19 hadde jeg et par morsomme og veldig underholdende timer.

PÃ¥ trylleshow med Alexx Alexxander.

Å se kampen i opptak etterpå var kjedeligere enn å tørke støv i bokhyllene.
Back to top
Cessna
Rutinert

PostPosted: 09.08.2012 22:44    Post subject: Reply with quote

Grusomt kjedelig kamp (vi var en gjeng som skulle se og allerede etter få min byttet vi til handball).

Etter forrige kamp var det en stor turn off å se alle polingene og pælmingene. Synes alikevel Svensson og Issah spilte bra i dag, og jeg tror alle er fornøyd med avansement. Det så ikke akkurat ut som om Servette var villige til å by opp til dans heller.

Irritert over mangelen på bytter i kampen. Med Issah og Svensson burde Selnæs være overkill.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 09.08.2012 22:45    Post subject: Reply with quote

Fryktelig kamp i dag, men vi er heldig som møtte et skikkelig rævva lag.

Svensson vår klart beste. Han har blomstret i sin nye rolle Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
bongo
Veteran

PostPosted: 09.08.2012 22:45    Post subject: Reply with quote

Vi er bedre, det viste vi sist mot Aalesund, som ihvertfall ikke er noe dårligere lag enn Servette.
Det som irriterer meg mest og folk flest vil jeg tro, er at vi er så utrolig ustabile. Kampen mot Aalesund er faktisk den første kampen i år der vi spiller bra gjennom en hel kamp. Ellers har det gjerne vært en bra omgang og en dårlig.
Fatter ikke at det går an å variere så mye i prestasjoner, hadde vi spilt som mot Aalesund kunne vi fort vunnet 5-0 mot dette laget.
Det virker rett og slett som spillerne ikke gidder nok.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 09.08.2012 22:46    Post subject: Reply with quote

senador wrote:

Ikke måte på hvor mye drit du skal klare å lire av deg. Vi lever ikke i 1997 lengre.
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 09.08.2012 22:50    Post subject: Reply with quote

Dritt? Enig men han jeg.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 09.08.2012 22:53    Post subject: Reply with quote

Bongo wrote:

Det virker rett og slett som spillerne ikke gidder nok.

En alternativ forklaring er at de har fått beskjed om å holde igjen og ikke gå for mange i angrep samtidig ...
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 09.08.2012 22:58    Post subject: Reply with quote

ElMar wrote:

I 2012 er jeg superglad for at vi går videre til neste runde, selv om kampen ikke var all verden. Jeg gleder meg stort over kamper som sist runde mot Ålesund, og ergrer meg når vi ikke skaper sjanser og taper poeng runde etter runde. Men vi er ikke bedre. Så kan en kanskje spørre seg hvorfor? Det har jeg dessverre ikke svar på. Men vi er det i hvert fall ikke. Kanskje får vi aldri oppleve de 15 suverene årene vi hadde igjen, jeg tviler.

Der er stor forskel på og mene at vi skal storspille mot Real Madrid og til og bare spille en acceptabel kamp mot Servette, noe vi ikke engang klarer. At vi er langt fra hvor vi engang var har vel selv den mest naive dagdrømmer opfattet. Det er absolut ingen nyhet.

Havde denne elendige kampen været et enkeltstående tilfælde, havde det været en anden sag, men dette har været gennemgående gennem hele sæsonen. Så, nej, jeg gidder ikke og stikke fingeren i jorden og indse at vi ikke er bedre, for jeg vet at med den stallen vi har er det muligt og præstere langt bedre end hvad vi så i dag.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
ElMar
Proff

PostPosted: 09.08.2012 23:17    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
ElMar wrote:

Der er stor forskel på og mene at vi skal storspille mot Real Madrid og til og bare spille en acceptabel kamp mot Servette, noe vi ikke engang klarer. At vi er langt fra hvor vi engang var har vel selv den mest naive dagdrømmer opfattet. Det er absolut ingen nyhet.

Havde denne elendige kampen været et enkeltstående tilfælde, havde det været en anden sag, men dette har været gennemgående gennem hele sæsonen. Så, nej, jeg gidder ikke og stikke fingeren i jorden og indse at vi ikke er bedre, for jeg vet at med den stallen vi har er det muligt og præstere langt bedre end hvad vi så i dag.

Morsomt! Neutral Du motsier deg selv gjennom hele innlegget. At de "mest naive dagdrømmer" har oppfattet at vi ikke er det vi engang var tror jeg ikke, i så fall er det rart at ikke flere er positive til at vi går videre fremfor å si at denne kampen bør få konsekvenser.

Det er nettopp det at denne kampen ikke er en enkeltstående kamp som gjør at Rosenborg ikke er bedre anno 2012. Så jo, get real!
Ivar
Veteran

PostPosted: 09.08.2012 23:18    Post subject: Reply with quote

Sier man at det kampen var elendig, så er man dårlig supporter og en fæl personlighet. Sier man at kampen var bra er man en idiot. Sier man seg fornøyd, sånn helt midt på treet, da blir alle sammen fornøyd?

Vi er sykt heldige som ikke driter oss loddrett ut og slipper inn mål. Hadde Servette klart å fått et mål - som de absolutt hadde muligheter til - så hadde vi ikke hatt noen playoff i det heletatt. Vi er heldige som møter et Servette-lag som er like udugelige, rævva og kjedelige som oss. De prøvde hvertfall å gjøre noe med det. Da de hadde gjort 2 bytter så tok vi vårt første, da satte vi inn Selnæs. Vi kunne vel i det minste prøvd fremover, men to-tre mann. Da hadde det vel vært greit å tatt ut Henriksen og/eller Prica og satt inn Midtsjø og/eller Chibbe. Sistnevnte hadde jo hatt et hav av rom å løpe på, så sykt høyt Servette spiller.

Å forsvare seg til uavgjort, på hjemmebane, når alt det andre laget trenger å gjøre er å putte ETT jævla mål - det er elendig. Det hadde vært elendig om det hadde vært Vålerenga eller Strømsgodset også, ikke bare fordi det er oss. Vi har jo også herlig erfaring med å prøve å safe inn resultat, sånn som borte mot Tromsø her for en bitteliten stund tilbake.

Så den som sier at vi gjorde det bra i denne kampen, innrømmer jo også at vi er et drittlag på lik linje som Aalesund - som faktisk møtte enormt mye bedre motstand.
josinho
Veteran

PostPosted: 09.08.2012 23:21    Post subject: Reply with quote

Drittkamp? Ja nok en gang Crying or Very sad

Nå får JJ enda flere gode spillere og da kan han ikke skylde på noen andre enn seg selv lengre.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 09.08.2012 23:26    Post subject: Reply with quote

eporkg wrote:
senador wrote:

3357 poster hvor du kun er kvalmende negativ, det er du som skal skamme deg! For en forferdelig dårlig supporter du er, hvis man i det hele tatt kan kalle deg en supporter. RBK

Det er slike naive som deg som gjør at RBK har blitt søppelunderholdning. Jeg er en av få som sa fra om dette for flere år siden.

Det gjør vondt å se RBK spille rævafotball sesong etter sesong. I dag spilte vi 0-0 mot et meget svakt lag. Det verste var at det hadde ikke vært usannsynlig at kampen hadde endt 0-1. Det må gå ant å forvente mer enn måneballer og innkast!!
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 09.08.2012 23:28    Post subject: Reply with quote

JannesBart wrote:
senador wrote:

Ikke måte på hvor mye drit du skal klare å lire av deg. Vi lever ikke i 1997 lengre.

Du også er en av de som nekter å se sannheten selv.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  Next
Page 12 of 14

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb