| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Goran Proff

|
Posted: 09.08.2012 22:59 Post subject: |
|
|
| Simvik91 wrote: | | Noen som vet hvordan det gikk med ham i Gent? Hadde vel en lignende avtale der i vårsesongen. Floppet han der eller? Kanskje ikke overraskende med tanke på at hovedtreneren der het Trond Sollied... |
Sollied pleier å få spillere til å floppe? _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 09.08.2012 23:01 Post subject: |
|
|
| Tarik floppa også under Sollid i Heerenveen....... |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 09.08.2012 23:05 Post subject: |
|
|
| Simvik91 wrote: | | Noen som vet hvordan det gikk med ham i Gent? Hadde vel en lignende avtale der i vårsesongen. Floppet han der eller? Kanskje ikke overraskende med tanke på at hovedtreneren der het Trond Sollied... |
Mix spilte visst bare en håndfull kamper for Gent.... |
|
| Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 09.08.2012 23:06 Post subject: |
|
|
Det fikk jeg med meg, uten at jeg klarer å konkludere med noe ut fra det? Grindheim spilte jo mye under Sollied. _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.08.2012 23:08 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | Mix spilte visst bare en håndfull kamper for Gent.... |
Noen har dog hevdet at Gent ønsket å beholde ham, uten at jeg vet om det stemmer. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 09.08.2012 23:11 Post subject: |
|
|
| De hadde vel kjøpt han om han var ønsket vel? |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 09.08.2012 23:12 Post subject: |
|
|
| askjetne wrote: | | Det fikk jeg med meg, uten at jeg klarer å konkludere med noe ut fra det? Grindheim spilte jo mye under Sollied. |
Grindheim er jo kjempegod da  |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.08.2012 23:14 Post subject: |
|
|
| Jangusk wrote: | | De hadde vel kjøpt han om han var ønsket vel? |
Vet ikke hvordan det isåfall gikk for seg, men det er som kjent to parter her. Med tanke på at han fikk lite spilletid og at han er en snodig skrue, så kan mye ligge bak. |
|
| Back to top |
|
 |
sexten Junior
|
Posted: 09.08.2012 23:18 Post subject: |
|
|
I ein artikkel eg lenka til tidlegare i denne tråden så går det fram at Gent var interesserte i å kjøpa han, så kan ikkje ha gjort eit så veldig dårleg inntrykk. _________________ https://twitter.com/fifajossu |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 09.08.2012 23:41 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | Tarik floppa også under Sollid i Heerenveen....... |
Tarik er ikke god nok til å spille i Eredivise, Sollied gir nok ikke ekstramuligheter på grunn av pass. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 09.08.2012 23:46 Post subject: |
|
|
| Tarik er god nok for alle ligaene i Europa untatt PL og PD pdd!!! Og han kan ta nye steg i RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 09.08.2012 23:46 Post subject: |
|
|
| JohnnyCash wrote: | | Dette er nok Henriksen-relatert ja. |
Ja.
Kanskje fra begge parter eller mest RBK.
Og vi kjøper oss 6mnd. om Henriks forsvinner fort som svint.
Føre var som vanlig Hoftun  _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Asbøll Proff

|
Posted: 09.08.2012 23:49 Post subject: |
|
|
Diskerud senior som sportsdirektør? Vi sitter med hele risikoen i denne anal-transaksjonen. Vi burde signert 3.5 år med Mix og solgt han for en mill i neste vindu hvis Henriksen blir.. Dette er bare for dumt. _________________ Troa! |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 09.08.2012 23:51 Post subject: |
|
|
Spørsmålet er jo her hvor mye vi har betalt Stabæk for dette. Hadde vært veldig interessant å vite hva dette innebærer. Håper for guds skyld det ikke er betalt 1 mill eller noe slikt for en lusen 6mnd kontrakt  |
|
| Back to top |
|
 |
ricko11 Rutinert

|
Posted: 09.08.2012 23:58 Post subject: |
|
|
Stabæk har vel uttalt at de er fornøyde med at de fikk penger, så det er vel snakk om en anseelig sum. Er det mer enn et par hundre tusen tilter jeg.
Det er vel normalt at det tegnes, i vårt tilfelle, 3,5år. Så får evt. klausuler om Henriksen, utlandet, ditt og datt og fandens oldemor komme under denne kontrakten. Nå har far Mix sikret seg alle kortene ved neste korsvei. Tenker det blir enkelt å komme i havn i oktober jeg.... |
|
| Back to top |
|
 |
LanoX Rutinert

|
Posted: 10.08.2012 00:00 Post subject: |
|
|
Artig skepsis til det som foregår! Som nevnt over, så er dette helt garantert Henriksen-relatert. I intervjuet med han på TV2sporten i kveld så tolker iallefall jeg det slik at det er RBK som ønsker denne løsningen først og fremst, og ikke Diskerud selv. Disse kommentarene om hvorvidt Rosenborg har brukt en liten formue på denne overgangen synes jeg er merkelige. RBK har hatt såpass stor fokus på egen økonomi det siste året for å spare inn der det spares kan, at det blir feil å ikke ha tiltro til at dette "Diskerud-prosjektet" ikke ligger innenfor relativt trygge økonomiske rammer. Litt proffe er da de på Brakka fremdeles vil jeg da tro. _________________ Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så |
|
| Back to top |
|
 |
ricko11 Rutinert

|
Posted: 10.08.2012 00:03 Post subject: |
|
|
| Nå har vel begge parter uttalt at det var spilleren som ønsket denne ordningen, ikke klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 10.08.2012 00:10 Post subject: |
|
|
| Quote: | | - Strømsgodset spiller god fotball og det er kult siden de spiller fin fotball, men at Molde ligger foran et lag jeg skal spille for på tabellen, det går ikke. Så å gjøre noe med det, gjorde valget mitt ganske enkelt, fortsetter Mix. |
Kom han bare for å dytte Molde nedover på tabellen, for så å stikke fra Rosenborg? |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 10.08.2012 00:10 Post subject: |
|
|
Godt nok for meg!!  _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 10.08.2012 00:11 Post subject: |
|
|
I motsetning til de fleste andre (som vanlig, etter hvert), tror jeg dette er alt annet enn Henriksen-relatert. I så fall meget indirekte. JJ gir nok mye spilletid til Mix uansett hva som skjer med Henriksen.
Mix gjør dette for å holde alle muligheter åpne. Og det er klart, dersom fotballspillere kan kreve så korte kontrakter, og får innfridd det, er jo de lerkeglade.
Mon tro hvilken presedens dette setter? Hvordan kan man kreve lange kontrakter fra egne unggutter, når andre kan diktere kontraktslengde helt fritt?
Dette blir agentmat i fremtiden. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 10.08.2012 00:13 Post subject: |
|
|
For meg og. Men Molde greier vel å brekke ryggen på seg selv når de bommer på straffe i det 91 min. og ønsker å slå ut Liverpool, som storspilte i dag mot Gomel og vant 3-0  |
|
| Back to top |
|
 |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 10.08.2012 00:24 Post subject: |
|
|
| abjoern wrote: |
Mon tro hvilken presedens dette setter? Hvordan kan man kreve lange kontrakter fra egne unggutter, når andre kan diktere kontraktslengde helt fritt?
Enig. Dette kan fort bli et tungt argument i kontraktsforhadlinger med Hoftun i fremtiden. Det holder ikke da å si at " ja, men vi hadde en gentlemans agreement om ditt eller datt i dette ene tilfellet". Siden det forhåpentligvis også i fremtiden skal være en kokurransesituasjon om plassene i Rosenborg vil samme spørsmål kunne aktualisere seg igjen. Vi vet ikke hva premissene for den korte avtalen er, men jeg føler det blir vanskelig å finne argumenter som trekker i retning av at dette tilfellet ikke vil være relevant ved senere kontraktsforhandlinger.
Ellers; Stor cred til Hoftun for dette vinduet. Mitt engasjement er på oppadgående. |
|
| Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 10.08.2012 00:46 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | Tarik floppa også under Sollid i Heerenveen....... |
Noe bedre kvalitet på den nederlandske ligaen enn den belgiske. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 10.08.2012 00:54 Post subject: |
|
|
| Man vet fortsatt ikke hvorfor Mix ville ha en halvårskontrakt, og hvorfor Hoftun godtok det. For alt vi vet er dette en latterlig billig avtale for klubben. Han kom tross alt fra en klubb i økonomisk fall. Det er fullt mulig at Mix vil se om han blir satset på, om han får spille i rett posisjon, om Henriksen blir solgt og lignende. Jeg sliter med å se hvordan unggutter skal kunne bruke denne avtalen til sin fordel, med mindre Mix har en høy lønn. Mix har spilt fast i TL i mer enn to hele sesonger. Han er fortsatt kun 22 år gammel. Han skylder RBK absolutt ingenting, men kan bidra godt i et halvt år. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 10.08.2012 03:09 Post subject: |
|
|
| Timmi! wrote: | | abjoern wrote: |
Enig. Dette kan fort bli et tungt argument i kontraktsforhadlinger med Hoftun i fremtiden. Det holder ikke da å si at " ja, men vi hadde en gentlemans agreement om ditt eller datt i dette ene tilfellet". Siden det forhåpentligvis også i fremtiden skal være en kokurransesituasjon om plassene i Rosenborg vil samme spørsmål kunne aktualisere seg igjen. Vi vet ikke hva premissene for den korte avtalen er, men jeg føler det blir vanskelig å finne argumenter som trekker i retning av at dette tilfellet ikke vil være relevant ved senere kontraktsforhandlinger.
Ellers; Stor cred til Hoftun for dette vinduet. Mitt engasjement er på oppadgående. |
Presedens? Hva snakker dere om? Ingen vet hvorfor det ble en slik avtale. Dét å antyde at dette er nye retningslinjer, eller hva fanken dere snakker om, er bare idiotisk. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
|