English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Lund Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 36, 37, 38  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jangusk
Veteran

PostPosted: 08.08.2012 13:40    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i at dette er en helt grei signering, så lenge han ikke klager om han ikke blir foretrukket som førstekeeper. Og det tror jeg Lunna forstår, at han ble kjøpt inn for å være andrekeeper. Men jeg tror gutten ble en bedre keeper av å stå i Start disse sessongene. Så han satser gjerne på å danke ut Ørlund, noe jeg håper og tror han akter å gjøre. Et annet aksept er at Ørlund gjerne blir ekstra sjerpa med denne situasjonen. Så, dette var virkelig en vinn- vinn signering Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 08.08.2012 13:41    Post subject: Reply with quote

Helt grei signering synes jeg. Ideelt sett skulle man kanskje hatt en mer reell utfordrer til Ørlund, men ser heller at man bruker ressursene på en kvalitetsspiss slik situasjonen er, med Prica og Iversen høyst sannsynlig borte neste sesong.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 08.08.2012 13:43    Post subject: Reply with quote

Det kan virke som om ingen skjønner hvorfor ALH kommer tilbake til Tr.heim. Noen som vet om det kan være private årsaker og ikke sportslige?
Deca
Junior

PostPosted: 08.08.2012 13:44    Post subject: Reply with quote

Ser ingen problem med denne signeringen.
Skadefri over tid, blir han god nok for Rosenborg.
god signering, 29 år er ingen alder for en keeper.
Back to top
Perflubron
Junior

PostPosted: 08.08.2012 13:57    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Det kan virke som om ingen skjønner hvorfor ALH kommer tilbake til Tr.heim. Noen som vet om det kan være private årsaker og ikke sportslige?

Han er jo kjæreste med Gørill Snoroeggen, skal ikke se bort fra at hun kanskje er på vei tilbake til Byåsen.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 08.08.2012 13:58    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
ALH imponerte meg sist han var i RBK.

Han var jo lagets 1.keeper, inntil han ble skadet. SÃ¥ vidt jeg husker var den keeperen han danket ut i landslagsdiskusjonen...

Vet ikke om dette var ironisk ment men dersom det ikke var det saa maa det sies at det ikke skal mye til aa imponere deg.

Han var fast i 2-3 kamper da Jarstein var inne i sin daarligste periode noensinne. Lund Hansen spilte en veldig god kamp og det var det. Det var stort sett hjertet i halsen hver gang Lund Hansen maatte klarere ballen for det endte som regel opp med en markkryper til naermeste motstander.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 08.08.2012 14:03    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:

For ALH sin del: Langt bedre å være andrekeeper i norges beste klubb enn i adecco. Kan få mulighet om Örlund sine prestasjoner faller som de gjorde i fjor.
For RBK sin del: Norsk, vet hva man får, kommer gratis pga klausul og sikkert ikke noe voldsomt lønnskrav.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 08.08.2012 14:05    Post subject: Reply with quote

Ser en del er kritiske.

Mulig det er et litt apatisk tilsvar, men jeg har mye større problemer med hvem klubben har valgt som førstekeeper enn andrekkeper.
puckno
Veteran

PostPosted: 08.08.2012 14:10    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hvordan Lunna har prestert i Start? Har han utviklet seg siden sist?
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 08.08.2012 14:17    Post subject: Reply with quote

Synes dette var et greit valg. Jeg tror ALH vil bli en utfordrer til Ørlund da, men skulle gjerne sett at vi hentet en som var enda bedre så klart.

MEN, Ørlund signerte altså nylig kontrakt ut 2014. ALH signerer nå ut 2014.
Det er et stort minus hvis disse nå blir 1. og 2. keeper i 2 år og vi står der igjen med begge keeperne på utgående kontrakt...
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 08.08.2012 14:18    Post subject: Reply with quote

Flott signering!

Litt merkelig at når han endelig er blitt førstekeeper, så vender han hjem for å sitte på benken ( mest sannsynlig? )

- Torgeir Børven
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 08.08.2012 14:28    Post subject: Reply with quote

Jeg har aldri vært Lund Hansens største fan - som førstekeeper, men som andrekeeper kan jeg knapt tenke meg at vi kunne fått noen bedre. Med et stort talent i unge Storevik er dette meget bra!
Lund Hansen er diger og han er en "shot stopper", med litt manglende ferdigheter i forhold til å dominere feltet, til tross for størrelsen.
Dette er en keeper som kan prestere i kamp OG presse Ølhund på trening.
Jeg er positiv til denne overgangen, når man først har tatt valget om å forlenge avtalen med Ølhund som førstekeeper.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
vegran
Veteran

PostPosted: 08.08.2012 14:30    Post subject: Reply with quote

Bra valg! Norsk keeper, ok+ keeper. blir fin å ha på benken.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 08.08.2012 14:32    Post subject: Reply with quote

Enig med TomH jeg. Lund Hansen var, som jeg husker det, nærme et per ganger men var uheldig med ubeleilige skader. Men han har ikke vært så plaget som Bråthen. Også til dels enig med de som synes det er et rart valg av ham selv, ettersom han har etablert seg som førstekeeper på et lag på vei til Tippeligaen. Men Rosenborgs valg er godt, det er vanskelig å finne så gode keepere som kan godta å være andrevalg. Da må de ha en følelse for Rosenborg og det har nok ALH.

For meg er han i samme sjanger som Øyvind Storflor, en bra spiller som ville blitt mer verdsatt om han var ivorianer og ikke trønder.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Huber
Veteran

PostPosted: 08.08.2012 14:38    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:

Han var fast i 2-3 kamper da Jarstein var inne i sin daarligste periode noensinne. Lund Hansen spilte en veldig god kamp og det var det. Det var stort sett hjertet i halsen hver gang Lund Hansen maatte klarere ballen for det endte som regel opp med en markkryper til naermeste motstander.

Såvidt jeg husker så var han solid når han kom inn og holdt på å etablere seg som førstevalg, men så ble han skadet, ble han ikke det da?
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 08.08.2012 14:40    Post subject: Reply with quote

29-åringen skal i løpet av onsdag gjennomgå fysiske og medisinske tester på Lerkendal, og vil senere i dag signere en kontrakt som binder han til klubben ut 2014. Med virkning fra 20. august.

Fra RBK.no. To og et halvt års kontrakt, altså. Uvanlig kort tilogmed til Hoftun å være, så det er mulig det forventes at en ny inn enten fra rekruttlag eller utenfra i løpet av et par år.
Henri
Legende

PostPosted: 08.08.2012 14:41    Post subject: Reply with quote

Jeg husker Lund Hansen som en keeper som satte seg ned når det kom skudd imot. Very Happy
Back to top
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 08.08.2012 14:52    Post subject: Reply with quote

veldig god andrekeeper, kunna fort ha blitt førstekeeper i RBK hadde det ikke vært for usedvanlig dårlig tima skader. De få gangene han spilte var han en god skuddstopper med langt bedre kontroll på feltarbeidet enn Örlund noen gang har hatt.
Tror han i det aller minste kan pushe Örlund til å prestere dag inn dag ut. Og hvis ALH må spille en kamp i ny og ne trenger vi ikke være bekymret Smile
Back to top
jorji
Rutinert

PostPosted: 08.08.2012 14:57    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Noen som vet hvordan Lunna har prestert i Start? Har han utviklet seg siden sist?

Tolket ut ifra reaksjonen til startfansen og en som har postet på vgd (ta med en stor klype salt selvfølgelig) har han utviklet seg i feltarbeidet hvertfall og vært god. bra "shotstopper" er han fortsatt
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 08.08.2012 15:01    Post subject: Reply with quote

Dette gjør kanskje signeringen enda bedre?

" - Alexander har hatt en klausul i kontrakten som har gitt ham muligheten til å returnere til Rosenborg. Denne velger han nå å benytte seg av, sier daglig leder i Start, Magne Kristiansen til klubbens hjemmeside. "

Gratis altså?

- Torgeir Børven
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 08.08.2012 15:08    Post subject: Reply with quote

Helt grei backup. Vores problem er desværre vores førstevalg.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 08.08.2012 17:45    Post subject: Reply with quote

Huber wrote:
Såvidt jeg husker så var han solid når han kom inn og holdt på å etablere seg som førstevalg, men så ble han skadet, ble han ikke det da?

Jeg må si meg uenig, dette referatet oppsummerer for meg inntrykket av Lund Hansen, dette var kampen mot Viking: http://www.rbkweb.no/vis/6235

"...Reservekeeperen, som i fraværet til albueopererte Rune Jarstein debuterte for Rosenborg i seriesammenheng, bommet på det første tilbakespillet, men reddet seg inn med i stedet å bruke venstrefoten. Det andre forsøket noen minutter senere endte i ryggen på Nicolai Stokholm, men spratt heldigvis videre ut mot midtbanen..."

"...Viking kom tilbake, og både Martin Fillo og Alexander Ødegaard traff stolpen..."

"...Roar Strand måtte redde på streken, da debutant Lund Hansen bokset en corner mot eget mål..."

Dette var en av 3 seriekamper ALH spilte for oss. I den andre kampen mot Tromsø slapp han inn 4 mål, og i den tredje mot Ham Kam holdt RBK nullen på mirakuløst vis, og ikke takket være ALH, han var totalt utspilt ved to anledninger og ble reddet av stolpen. Den eneste virkelig gode kampen hans var etter min mening kampen mot Brøndby
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 08.08.2012 17:53    Post subject: Reply with quote

Fornøyd!
Nå ser det ut til at vi har et supert 2. valg i ALH og ditto 3. valg i Storevik. Jeg har heller ikke vært stor fan av Örlund - spesielt feltarbeidet er elendig, men må innrømme at han har stått veldig bra nå de siste par månedene.. Kan jo håpe det fortsetter! Skal ikke se bort fra at ALH har blitt bedre av regelmessig spill i Adecco.. Hans alibi for å returnere til RBK driter jeg egentlig i!
mirar
Veteran

PostPosted: 08.08.2012 18:07    Post subject: Reply with quote

Jaja, ble den andre Hansen vi hentet da.
Back to top
ossie
Junior

PostPosted: 08.08.2012 18:26    Post subject: Reply with quote

Helt greit valg å hente hjem Lunna.
Han er et andre valg, og han vet det. Utifra dagens marked ser jeg ikke mange bedre alternativer. Grei å ha mens vi utvikler en ung lovende målvakt.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 36, 37, 38  Next
Page 16 of 38

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb