View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 08.08.2012 12:40 Post subject: |
|
|
Greit valg som andrekeeper. |
|
Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 08.08.2012 12:42 Post subject: |
|
|
meget god signering synes jeg. beste reservekeeperen vi kunne fått. lang erfaring og enorm rekkevidde. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 08.08.2012 12:43 Post subject: |
|
|
Bare glad det ikke ble en kvotespiller... _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 08.08.2012 12:45 Post subject: |
|
|
Stort bedre reservekeeper kunne vi ikke fått, men uansett merkelig at han vil tilbake til en ny benketilværelse. |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 08.08.2012 12:45 Post subject: |
|
|
Pris å kontrakt? |
|
Back to top |
|
 |
HOFFA Veteran
|
Posted: 08.08.2012 12:47 Post subject: |
|
|
Bongo wrote: | Stort bedre reservekeeper kunne vi ikke fått, men uansett merkelig at han vil tilbake til en ny benketilværelse. |
Hjem til kveldsturer ved Nidelvens bredder for å avslutte karrieren? _________________ D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl |
|
Back to top |
|
 |
nilsern Junior
|
Posted: 08.08.2012 12:49 Post subject: |
|
|
Meget bra valg av keeper.  |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 08.08.2012 12:50 Post subject: |
|
|
Grei reservekeeper, bedre enn kjeksa.. men allikevel en bismak i kjeften etter at vi endte opp med Örlund som fortsatte førstekeeper og ALH som andrekeeper. Det betyr at sistnevnte har en grei sjanse til å spille seg inn etter Örlunds neste tabbestreak (den kommer), og ALH er egentlig ikke god nok i forhold til hvor vi bør* være.
* jeg må slutte å tenke på oss som noe spesielt, og snart akseptere middelmådigheten og det grå preget vi har fått. Da hadde denne signeringen blitt mottatt med følgende reaksjon: "JA! En ekte trønder og rosenborger, bare tidsspørsmål nå før han er i landslagsdiskusjonen "
sukk... |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
|
|
som sagt i nye spillere traaden saa forstaar jeg verken ALH eller RBK:
ALH har endelig spilt seg til fast plass i Start og er etablert foerstekeeper for foerste gang paa mange aar (paa et lag i medgang). Skjonner derfor ikke hvorfor han saa flytter han paa seg til det som hoeyst sannsynlig blir en tilvaerelse som reservekeeper
For RBK sin del saa erstatter de en middelmaadig skadeplaget keeper (Braathen) med en annen like middelmaadig og skadeplaget keeper. Det ALH viste forrige gang han var i RBK var langt fra imponerende (ja jeg er klar over at han spilte 1 og en halv god kamp da Jarstein spilte seg ut av laget). _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
|
|
Det var da et svært så merkelig karrierevalg av Lunna. Han har vel endelig blitt et førstevalg i Start. Hvorfor i alle dager da velge å gå tilbake til andrevalg i RBK?
At han ikke er ung og lovende syns jeg ikke er noe stort problem. Den rollen er det Storevik som har.
Håper han klarer å holde seg skadefri. Hadde han gjort det så hadde han jo vært førstevalg for lenge siden. |
|
Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2154 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 08.08.2012 12:55 Post subject: |
|
|
Personlig hadde jeg tippet at Arild Østbø skulle komme fra Viking, men han er vel på et stadium der han forlanger spilletid. Jeg synes dette er en god signering, sansynligvis billig og han lager ikke et helvete om han ikke klarer å danke ut Ølhund. _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 08.08.2012 12:56 Post subject: |
|
|
Hah, jeg hadde jaggu rett også, jo!
Bakklandia 21.07.12 i Nye Spillere wrote: | Kjenner jeg Hoftun rett har han innstilt på å hente hjem Lunna... |
_________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 08.08.2012 12:59; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 08.08.2012 12:58 Post subject: |
|
|
Bra valg!
Hoftun har kommet seg opp på et bra nvå nå viss han lander flere gode signeringer.
Trolig også viktige sosiale grunner til at Lunna vil trøndersk jord. Tro meg: Sørlandet er faktisk ikke noe blivende sted for en glad trønder... |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 08.08.2012 13:06 Post subject: |
|
|
Skjoenner ikke helt gleden... Lunna var langt fra god nok forrige gang og naa nesten tre aar etter at han forsvant (derav et halvt aar som foerstekeeper) er han plutselig en "god signering"? _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 08.08.2012 13:07 Post subject: |
|
|
O-Rex wrote: | Personlig hadde jeg tippet at Arild Østbø skulle komme fra Viking, men han er vel på et stadium der han forlanger spilletid. Jeg synes dette er en god signering, sansynligvis billig og han lager ikke et helvete om han ikke klarer å danke ut Ølhund. |
Østbø erstatter ALH i Start. På leie fra viking! |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 08.08.2012 13:10 Post subject: |
|
|
Helt grei signering dette. Kan komme inn og gjøre solide kamper ved behov, men ikke akkurat noen mann for framtida eller en som kan puste Ørlund i nakken. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 08.08.2012 13:11 Post subject: |
|
|
Helt greit med Lund Hansen. Jeg hopper ikke i taket, men det var vel det billigste og beste vi kunne få, når vi tross alt var ute etter RESERVEkeeper, ikke ny førstekeeper, selv om de aller fleste kunne tenkt seg å bytte ut Örlund i stedet. Forhåpentligvis er ikke Lunna lenger like skadeplaget som før han dro. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 08.08.2012 13:12 Post subject: |
|
|
Lunna var relativt jevn med Örlund sist, og bør slik sett være bra nok som andre-keeper. Helst skulle jeg nok sett en kar som kunne utfordre og pushe Örlund mer (og kanskje ta over plassen), men jeg ser på dette som en trygg signering som holder greit til ungguttene kommer opp. Norsk, rutinert, og forhåpentligvis overkommelig lønnsmessig.
Husk også at Örlund spiller det eller, aller meste. En andrekeeper vil derfor ikke få spille så altfor mye - vi har jo klart oss ei god stund med en andrekeeper med osteoporose, nærmest.
Er sånn helt greit fornøyd, hverken mer eller mindre. _________________ Influencer™
Last edited by Zorac on 08.08.2012 13:14; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 08.08.2012 13:12 Post subject: |
|
|
Jeg synes dette er en smart signering.
Det sies at han var langt ifra god nok i forrige periode. Det er jeg ikke enig i.
Alexander Lund Hansen var et lite stykke ifra, men ikke langt unna å kapre keeperplassen. Han forsvant ut fordi han var et hakk for dårlig, ikke mange, men akkurat såpass at han ikke klarte å bli keeper nr 1. Nå trenger vi sårt en andrekeeper, og det å velge en trygg løsning, både når det gjelds alright kvalitet og bra pris, og i tillegg finne en nordmann(som ikke går på kvoten) er bra.
At han derimot velger å gå hit er jeg overrasket over, men kanskje har han spilt på seg selvtillit som førstekeeper i Start. |
|
Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 08.08.2012 13:21 Post subject: |
|
|
Quote: | Starts sisteskanse drar til Rosenborg – der han har spilt flere sesonger tidligere.
- Alexander har hatt en klausul i kontrakten som har gitt ham muligheten til å returnere til Rosenborg. Denne velger han nå å benytte seg av, sier daglig leder i Start, Magne Kristiansen. |
Merkelig klausul og ha spør du meg... |
|
Back to top |
|
 |
DonRevie Proff
|
Posted: 08.08.2012 13:25 Post subject: |
|
|
Strålende signering spør du meg!! Supert 2.valg!! |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 08.08.2012 13:27 Post subject: |
|
|
ALH imponerte meg sist han var i RBK.
Han var jo lagets 1.keeper, inntil han ble skadet. SÃ¥ vidt jeg husker var den keeperen han danket ut i landslagsdiskusjonen... _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 08.08.2012 13:30 Post subject: |
|
|
Lurer på om han er klar for å slite benken denne gangen også? Synes synd på fyren. Han er mer enn god nok, men er som Bråten, blir skadet på de mest uheldige tidspunktene. |
|
Back to top |
|
 |
Kvernevik Junior
|
Posted: 08.08.2012 13:33 Post subject: |
|
|
Jeg må innrømme at jeg er veldig usikker på denne signeringen. På den ene siden er jeg sikker på at ALH vil være en god keeper å ha i backup om Örlund skulle bli skada. "Problemet" er vel heller at Örlund er en hardhaus som knapt er forkjøla en gang, noe som kan resultere i lite spilletid til ALH. Sist han var her mener jeg å huske at han taklet det ganske dårlig å sitte på benken, eller konkurransesituasjonen generelt, og det vil ikke være positivt om det blir murring inad i spillergruppa på grunn av lite spilletid for en habil keeper.
Samtidig, hvis han synes det er greit å sitte på benken og stort sett spille innledende cuprunder, er han en kjempesignering i tilfelle Örlund skulle gå på en smell. Jeg håper også han kan lage litt konkurranse for Örlund, men innser jo at sistnevnte er et klart førstevalg per i dag. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 08.08.2012 13:36 Post subject: |
|
|
Lunna holder 1. keeper-nivå, og vel så det. Det viste han i utlånsperioden i FFK, og det visste han da Jarstein spilte seg ut av laget.
Nå har han spilt fast for Start i ett helt år, noe som kan tyde på at han forhåpentligvis har fått bukt med skadene, og hvis han da ikke alltid blir skadet på (for han) feil tidspunkt skal man slett ikke se bort i fra at Örlund virkelig skal jobbe for å beholde plassen sin mellom stengene - og da bli jo også Örlund bedre.
Kjempevalg, selv om jeg heller ikke skjønner hvorfor Lunna velger bort fast plass i mål mot en ny kamp for å kanskje bli nr. 1. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
|