English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Lund Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 36, 37, 38  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 08.08.2012 12:40    Post subject: Reply with quote

Greit valg som andrekeeper.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 08.08.2012 12:42    Post subject: Reply with quote

meget god signering synes jeg. beste reservekeeperen vi kunne fått. lang erfaring og enorm rekkevidde.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran

PostPosted: 08.08.2012 12:43    Post subject: Reply with quote

Bare glad det ikke ble en kvotespiller...
bongo
Veteran

PostPosted: 08.08.2012 12:45    Post subject: Reply with quote

Stort bedre reservekeeper kunne vi ikke fått, men uansett merkelig at han vil tilbake til en ny benketilværelse.
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 08.08.2012 12:45    Post subject: Reply with quote

Pris å kontrakt?
Back to top
HOFFA
Veteran

PostPosted: 08.08.2012 12:47    Post subject: Reply with quote

Bongo wrote:
Stort bedre reservekeeper kunne vi ikke fått, men uansett merkelig at han vil tilbake til en ny benketilværelse.

Hjem til kveldsturer ved Nidelvens bredder for å avslutte karrieren?
nilsern
Junior

PostPosted: 08.08.2012 12:49    Post subject: Reply with quote

Meget bra valg av keeper. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Strand
Veteran

PostPosted: 08.08.2012 12:50    Post subject: Reply with quote

Grei reservekeeper, bedre enn kjeksa.. men allikevel en bismak i kjeften etter at vi endte opp med Örlund som fortsatte førstekeeper og ALH som andrekeeper. Det betyr at sistnevnte har en grei sjanse til å spille seg inn etter Örlunds neste tabbestreak (den kommer), og ALH er egentlig ikke god nok i forhold til hvor vi bør* være.

* jeg må slutte å tenke på oss som noe spesielt, og snart akseptere middelmådigheten og det grå preget vi har fått. Da hadde denne signeringen blitt mottatt med følgende reaksjon: "JA! En ekte trønder og rosenborger, bare tidsspørsmål nå før han er i landslagsdiskusjonen RBK RBK RBK "

sukk...
Back to top
PauloSilas
Veteran

som sagt i nye spillere traaden saa forstaar jeg verken ALH eller RBK:

ALH har endelig spilt seg til fast plass i Start og er etablert foerstekeeper for foerste gang paa mange aar (paa et lag i medgang). Skjonner derfor ikke hvorfor han saa flytter han paa seg til det som hoeyst sannsynlig blir en tilvaerelse som reservekeeper

For RBK sin del saa erstatter de en middelmaadig skadeplaget keeper (Braathen) med en annen like middelmaadig og skadeplaget keeper. Det ALH viste forrige gang han var i RBK var langt fra imponerende (ja jeg er klar over at han spilte 1 og en halv god kamp da Jarstein spilte seg ut av laget).
Kjello
Forumsjef

Det var da et svært så merkelig karrierevalg av Lunna. Han har vel endelig blitt et førstevalg i Start. Hvorfor i alle dager da velge å gå tilbake til andrevalg i RBK?

At han ikke er ung og lovende syns jeg ikke er noe stort problem. Den rollen er det Storevik som har.

Håper han klarer å holde seg skadefri. Hadde han gjort det så hadde han jo vært førstevalg for lenge siden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
O-Rex
Veteran

PostPosted: 08.08.2012 12:55    Post subject: Reply with quote

Personlig hadde jeg tippet at Arild Østbø skulle komme fra Viking, men han er vel på et stadium der han forlanger spilletid. Jeg synes dette er en god signering, sansynligvis billig og han lager ikke et helvete om han ikke klarer å danke ut Ølhund.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 08.08.2012 12:56    Post subject: Reply with quote

Hah, jeg hadde jaggu rett også, jo! Razz

Bakklandia 21.07.12 i Nye Spillere wrote:
Kjenner jeg Hoftun rett har han innstilt på å hente hjem Lunna...

Last edited by Bakklandia on 08.08.2012 12:59; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
josinho
Veteran

PostPosted: 08.08.2012 12:58    Post subject: Reply with quote

Bra valg!
Hoftun har kommet seg opp på et bra nvå nå viss han lander flere gode signeringer.

Trolig også viktige sosiale grunner til at Lunna vil trøndersk jord. Tro meg: Sørlandet er faktisk ikke noe blivende sted for en glad trønder...
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 08.08.2012 13:06    Post subject: Reply with quote

Skjoenner ikke helt gleden... Lunna var langt fra god nok forrige gang og naa nesten tre aar etter at han forsvant (derav et halvt aar som foerstekeeper) er han plutselig en "god signering"?
jarln
Veteran

PostPosted: 08.08.2012 13:07    Post subject: Reply with quote

O-Rex wrote:
Personlig hadde jeg tippet at Arild Østbø skulle komme fra Viking, men han er vel på et stadium der han forlanger spilletid. Jeg synes dette er en god signering, sansynligvis billig og han lager ikke et helvete om han ikke klarer å danke ut Ølhund.

Østbø erstatter ALH i Start. På leie fra viking!
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 08.08.2012 13:10    Post subject: Reply with quote

Helt grei signering dette. Kan komme inn og gjøre solide kamper ved behov, men ikke akkurat noen mann for framtida eller en som kan puste Ørlund i nakken.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 08.08.2012 13:11    Post subject: Reply with quote

Helt greit med Lund Hansen. Jeg hopper ikke i taket, men det var vel det billigste og beste vi kunne få, når vi tross alt var ute etter RESERVEkeeper, ikke ny førstekeeper, selv om de aller fleste kunne tenkt seg å bytte ut Örlund i stedet. Forhåpentligvis er ikke Lunna lenger like skadeplaget som før han dro.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 08.08.2012 13:12    Post subject: Reply with quote

Lunna var relativt jevn med Örlund sist, og bør slik sett være bra nok som andre-keeper. Helst skulle jeg nok sett en kar som kunne utfordre og pushe Örlund mer (og kanskje ta over plassen), men jeg ser på dette som en trygg signering som holder greit til ungguttene kommer opp. Norsk, rutinert, og forhåpentligvis overkommelig lønnsmessig.

Husk også at Örlund spiller det eller, aller meste. En andrekeeper vil derfor ikke få spille så altfor mye - vi har jo klart oss ei god stund med en andrekeeper med osteoporose, nærmest.

Er sånn helt greit fornøyd, hverken mer eller mindre.

Last edited by Zorac on 08.08.2012 13:14; edited 1 time in total
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 08.08.2012 13:12    Post subject: Reply with quote

Jeg synes dette er en smart signering.
Det sies at han var langt ifra god nok i forrige periode. Det er jeg ikke enig i.

Alexander Lund Hansen var et lite stykke ifra, men ikke langt unna å kapre keeperplassen. Han forsvant ut fordi han var et hakk for dårlig, ikke mange, men akkurat såpass at han ikke klarte å bli keeper nr 1. Nå trenger vi sårt en andrekeeper, og det å velge en trygg løsning, både når det gjelds alright kvalitet og bra pris, og i tillegg finne en nordmann(som ikke går på kvoten) er bra.

At han derimot velger å gå hit er jeg overrasket over, men kanskje har han spilt på seg selvtillit som førstekeeper i Start.
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 08.08.2012 13:21    Post subject: Reply with quote

Quote:
Starts sisteskanse drar til Rosenborg – der han har spilt flere sesonger tidligere.

- Alexander har hatt en klausul i kontrakten som har gitt ham muligheten til å returnere til Rosenborg. Denne velger han nå å benytte seg av, sier daglig leder i Start, Magne Kristiansen.

Merkelig klausul og ha spør du meg...
Back to top
DonRevie
Proff

PostPosted: 08.08.2012 13:25    Post subject: Reply with quote

Strålende signering spør du meg!! Smile Supert 2.valg!!
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 08.08.2012 13:27    Post subject: Reply with quote

ALH imponerte meg sist han var i RBK.

Han var jo lagets 1.keeper, inntil han ble skadet. SÃ¥ vidt jeg husker var den keeperen han danket ut i landslagsdiskusjonen...
pingvin
Veteran

PostPosted: 08.08.2012 13:30    Post subject: Reply with quote

Lurer på om han er klar for å slite benken denne gangen også? Synes synd på fyren. Han er mer enn god nok, men er som Bråten, blir skadet på de mest uheldige tidspunktene.
Back to top
Kvernevik
Junior

PostPosted: 08.08.2012 13:33    Post subject: Reply with quote

Jeg må innrømme at jeg er veldig usikker på denne signeringen. På den ene siden er jeg sikker på at ALH vil være en god keeper å ha i backup om Örlund skulle bli skada. "Problemet" er vel heller at Örlund er en hardhaus som knapt er forkjøla en gang, noe som kan resultere i lite spilletid til ALH. Sist han var her mener jeg å huske at han taklet det ganske dårlig å sitte på benken, eller konkurransesituasjonen generelt, og det vil ikke være positivt om det blir murring inad i spillergruppa på grunn av lite spilletid for en habil keeper.

Samtidig, hvis han synes det er greit å sitte på benken og stort sett spille innledende cuprunder, er han en kjempesignering i tilfelle Örlund skulle gå på en smell. Jeg håper også han kan lage litt konkurranse for Örlund, men innser jo at sistnevnte er et klart førstevalg per i dag.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 08.08.2012 13:36    Post subject: Reply with quote

Lunna holder 1. keeper-nivå, og vel så det. Det viste han i utlånsperioden i FFK, og det visste han da Jarstein spilte seg ut av laget.

Nå har han spilt fast for Start i ett helt år, noe som kan tyde på at han forhåpentligvis har fått bukt med skadene, og hvis han da ikke alltid blir skadet på (for han) feil tidspunkt skal man slett ikke se bort i fra at Örlund virkelig skal jobbe for å beholde plassen sin mellom stengene - og da bli jo også Örlund bedre.

Kjempevalg, selv om jeg heller ikke skjønner hvorfor Lunna velger bort fast plass i mål mot en ny kamp for å kanskje bli nr. 1.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 36, 37, 38  Next
Page 15 of 38

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb